Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18358)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa av-mamma?
Itsekin mietin tätä joskus ja tein silloin kyselynkin aiheesta:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2816791/kuka-av-mamma
Av-mammasta on erilaisia käsityksiä. Joidenkin mielestä se on yleisnimitys kaikille Aihe vapaan palstailijoille, toisten mielestä se taas tarkoittaa vain tietynlaista palstailijaa (mammamainen nainen, nainen yleisesti tai äiti). En itse osaa sanoa mikä on "oikea" määritelmä tai onko sellaista edes.
Uunissani on yhteensä 8 tasoa tältä näyttäen:
-------------------------------------------------------
(väli)
-------------------------------------------------------*
-------------------------------------------------------*
(väli)
Mikä noista on keskitaso? Minkä päälle siis laitan pellin, kun se pitää laittaa keskitasolle? Mittanauhalla olen mitannut, että uunin keskimmäinen kohta on noiden tasojen välissä, joihin laitoin *-merkit.
Miksi Los Angelisia sanotaan Losiksi, mutta Las Vegasia ei ikinä Lasiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei Amerikassa Losia sanota Losiksi vaan se on L.A.
Jos puhuisimme Losista ja Lasista, ne menisivät helposti sekaisin, liian samantapaiset nimet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä keskustelussa kysytään, että vihjaako joku, että Urho Kekkonen on kuollut? Eikös se nyt ole yleisesti tiedetty asia? http://keskustelu.suomi24.fi/t/10567198/matti-kekkonen-(kekkosenpoika)
Koska tämä, jolle niin on sanottu, on kysellyt merkityksettömiä kysymyksiä.
Muistaako kukaan sellaista peliohjelmaa, joka pyöri televisiossa joskus 90-luvun alussa? Sen nimi oli Las Vegas, ja siinä kai oli tarkoituksena saada oikein pelikorttien sarja. Itse olin pieni silloin, joten en muista sitä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puhuisimme Losista ja Lasista, ne menisivät helposti sekaisin, liian samantapaiset nimet.
Eihän hän sanonutkaan, että Amerikassa sanottaisiin Losiksi. Mutta sanotaanko Las Vegasia sitten Amerikassa nimellä L.V.?
Mitä tarkoittaa nettitreffipalstoilla miesten toivomuksena itsestään huoltapitävä nainen? Säännöllistä liikkumista? Normaalipainoa? Sheivaamista? Meikkaamista? Jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän sanonutkaan, että Amerikassa sanottaisiin Losiksi. Mutta sanotaanko Las Vegasia sitten Amerikassa nimellä L.V.?
Ei vaan ihan Vegas... California on Cali. Las Vegas on sitäpaitsi jo itessään lyhenne ja on espanjaa. joka tarkoittaa (The Meadows"), Kaupungin virallinen nimi on City of Las Vegas
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että sanaa "Hesa" pidetään tyylittömänä/nolona/mauttomana/junttina yms. Helsingin lyhenteenä? Minusta tuo sana kuulostaa neutraalilta, on lyhyt ja helppo lausua (kielelle helpompi ja yksinkertaisempi kuin vaikkapa sana Stadi, joka kuitenkin on "tyylikkäämpi")? Ymmärtäisin, jos Helsinki lyhennettäisiin vaikka Hessu, Hese, Heisu, Heppu, Hesu tms., koska ne sanat kuulostaisivat hassuilta tai liian söpöileviltä, mutta mihin niin neutraalin sanan kuin Hesan "nolous" perustuu?
Tää on muuten hyvä! Mä rupean tästä lähin sanomaan Helsinkiä Hessuksi, se ärsyttää tsadilaiset hengiltä!
Mitä kruunu av-palstan keskustelun nimen edessä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa nettitreffipalstoilla miesten toivomuksena itsestään huoltapitävä nainen? Säännöllistä liikkumista? Normaalipainoa? Sheivaamista? Meikkaamista? Jotain muuta?
Veikkaisin, että pääpointtina on hygieeniasta huolehtiminen, ja ehkä sen lisäksi liikunta, ettei vain makaa sohvalla. Sellainen, joka osaa huolehtia itsestään, eikä tarvitse toista tekemään ruokaa ja passaamaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että ei ole lihava. Normipainon toivomista pidetään niin epäkohteliaana, että se pitää piilottaa kiertoilmaisun taakse.
Kummastunut kirjoitti:
Mikä on ylilautajonne? Eräässä ketjussa täällä mainittiin sellainen?
Enkä miksi Porvoota käytetään haukkumisena? Taidat olla porvoolainen av-mamma. Siis mitä ihmettä?
Joskus vuosia sitten (n. 14 vuotta takaperin) oli tapana huudella "provooo!!!" kun epäiltiin että kirjoitus oli tehty provosointimielessä, kunnes joku typosi "PORVOOOOO!!!!". Sen jälkeen kaikki provot oli porvoosta kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, että jos Asperger-henkilöstä ei ole johonkin, se johtuu aina nimenomaan Aspergerista, että hänestä ei ole siihen, vai voisiko se myös johtua jostain muustakin? Minulla on Asperger, eikä minusta olisi lääkäriksi, ja kaverini sanoo, että hänen isästään, äidistään ja veljestään olisi, mutta minusta tuntuu, että ei heistä kyllä välttämättä olisi. Kaverini on myös sanonut, että olenhan itsekin todennut, ettei minusta ole lääkäriksi, mutta en ole sanonut, että syynä nimenomaan olisi Asperger. Itse näkisin syyksi sen, että olen huono tekemään nopeita päätöksiä tilanteissa, joissa ehdottomasti tarvitaan sellaisia sekä myös huonon stressinsietokyvyn.
Ei ole. Kukaan ihminen ei kykene kaikkeen, oli asperger tai ei.
Rasvadee ov. kirjoitti:
Talvella olisi hyvä ottaa d-vitamiinilisää purkista ja sehän on rasvaliukoinen vitamiini. Tänään sitä ottaessani tuli mieleen, että jääkö se imeytymättä, jos sen ottaa aterioiden välillä vesilasillisen kera vai pitäisikö se ottaa nimenomaan samaan aikaan, kun syö jotain rasvaa sisältävää ruokaa, kun sen ottaa? Siis tarvitseeko se d-vitamiini imeytyäkseen samaan aikaan vatsaan mukaan rasvaa? Söin sitten varmuuden vuoksi pari riviä suklaata, että sen imeytyminen ei ainakaan jäisi rasvan puutteen vuoksi tapahtumatta.
Keho sisältää jo valmiiksi rasvaa, eli sen syöminen ei auta imeytymistä. Esim. solukalvot koostuvat lipidikerroksista. Yleisesti ottaen rasvaliukoiset aineet imeytyvät kehoon vesiliukoisia tehokkaammin, toki huomioiden molekyylien koon ym. ominaisuudet. Vesilasillisen juominen ei vaikuta imeytymiseen ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on loistava ketju!
Jos menee rintaliivien erikoiskauppaan, jossa myyjä on asiantuntija ja mittaa sinulle sopivan koon, niin pitääkö olla rinnat paljaina vai omat liivit päällä?
Tähän kellään vastausta?
Minulle myyjä toi liivejä koppiin, ja tuli katsomaan istuvuutta kun olin saanut ne puettua päälleni. Sen perusteella haettiin sitten seuraavia sovitettavia. En siis ollut rinnat paljaana.
Minulla on vielä jäänyt tällainen juttu mieleen, joka on vaivannut minua
lapsuudesta asti. Olin silloin 4 tai 5-vuotias ja minulla oli Kristiina niminen muovinen nukke. Nukuin aina tämä nukke kainalossani äidin ja siskon välissä. Eräänä yönä heräsin siihen, kun en saanut henkeä ja näin kuinka nukke oli tarrautunut kaulaani ja yritti kuristaa minua. Silmissä sillä oli hurja ilme ja se oli tarrautunut tiukasti kaulaani. Joudun käyttämään todella voimiani saadakseni sen irti. Kun viimein sain sen irti heitin sen lattialle niin kauaksi kuin pystyin. No tuon jutun voisi laittaa unen ja lapsuuden mielikuvituksen piikkiin, mutta olen varma, että heräsin oikeasti. Heräsin tähän tukehtumisen tunteeseen ja muistan sen hurjan ilmeen, joka nukella oli ja aamulla nukke oli todellakin heitettynä lattialla. Enpä enää juuri leikkinyt sillä nukella tai ainakaan ottanut sitä viereeni yöksi. Mitä sinä yönä oikein tapahtui???
Vierailija kirjoitti:
Kun olen katsonut joidenkin lastenohjelmien jaksoja, joita minulla oli joskus lapsena suomenkielisellä puheella, olen huomannut, että alkuperäisessä englanninkielisessä versiossa on kohtia, jotka on jätetty suomenkielisestä pois, eivätkä nämä ole olleet mielestäni mitään sellaisia, jotka eivät sopisi lapsien katsottavaksi. Mistähän tuo johtuu? Näitä ohjelmia ovat muun muassa Ville Vallaton ja Tenavat.
Se voi johtua tekstityksestä eli joko kaikki ohjelmassa puhuttu teksti ei vaan sovi siihen merkkimäärään mitä sille on tilaa ja kääntäjä sitten jättää pois sellaista mikä ei haittaa kokonaisuuden ymmärtämistä. Sitten mahdollista on myös kääntäjän virhe tai tekninen virhe, jossa tekstitys ei toimi.
Olisikohan kaverisi perustelu se, että kaikki ovat tehneet virheitä? Se ei ehkä ole ihan paras peruste, koska se vihjaisi, että kaikki virheet ovat samanarvoisia...
Tai sitten kaverisi ajattelee, että jokainen on olosuhteidensa uhri eikä arvostelija olisi toisen kengissä itsekään voinut tehdä mitään toisin. Itsekin uskon näin, mutta miten maailma toimisi, jos toisia ei saisi arvostella? Tosin mikä lasketaan "arvosteluksi"? Onko kaikki pyrkimys muuttaa muiden käytöstä toisenlaiseksi arvostelua?