Miksi aito avioliittolaiset jääräpäisesti ovat sitä mieltä mitä ovat?
Eikö järki voita missään vaiheessa
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, millä tavoin uusi avioliittoaikeita on tuonut haittaa tai ongelmia jonkun Aito-tyypin elämään? Ja jos ei vielä ole tullut mitää, mitä haittaa Aito-tyyppi pelkää tulevaisuudessa elämälleen koituvan siitä, että Suomessa elää homo/lesbopareja virallisessa avioliitossa?
Haittaa meidän adoptioaikeita. Homojen oikeus adoptoida on vähentänyt maita, joista voisimme saada adoptiolapsen. Meillä olisi kuitenkin tarjota sekä äiti että isä.
Ikävää, jos kärsitte lapsettomuudesta ja koette tämän mahdollisesti estävän lapsen saannin perheeseenne. En tiedä tarkkoja lukuja, kuinka monta adoptiolasta vähemmän Suomeen vuosittain saadaan. Tiedätkö sinä? Kerro, jos tiedät.
Joskus on niin, että kaikkien suomalaisten edut ( tämä laki antaa tosiaan KAIKILLE suomalaisille oikeuden sukupuolineutraaliin avioliittoon) menevät yksittäisen perheen lapsettomuuden kärsimysten? edelle. Ei ole riittävä peruste lain hylkäämiselle, että juuri sinun perheesi voi JONKIN TOISEN VALTION poliittisten päätösten vuoksi jäädä lapsettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lasten takia.
Kenen lapsista puhut? Omistaisi? Entä jos sinun lapsesi onkin aikuistuttuaan homoseksuaali? Muuttuuko mielesi silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska eivät elä kuplassa.
Valitettavasti eivät. Pysyisivät kuplassa samanmielisten kesken eivätkä puuttuisi toisten ihmisten elämään. Elämään, mikä ei millään tavoin häiritsisi heidän oman kuplassa elämää.
Miten ne kuplassa eläjät on puuttunut sun elämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, millä tavoin uusi avioliittoaikeita on tuonut haittaa tai ongelmia jonkun Aito-tyypin elämään? Ja jos ei vielä ole tullut mitää, mitä haittaa Aito-tyyppi pelkää tulevaisuudessa elämälleen koituvan siitä, että Suomessa elää homo/lesbopareja virallisessa avioliitossa?
Tähän toivoisin vastauksia.
Eivät he omalle elämälleen koituvuuksia varmaan yleensä pelkääkään. Mutta uskovat homouden olevan väärin samalla tavalla kuin vaikka varastamisen tai murhaamisen. Joten eivät voi kannattaa. Uskovat siis olevansa oikeuden ja totuuden asialla. Siksi mielipidettä on niin vaikea muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama, mitä lainsäätäjät tämän kanssa tekevät, mutta jokaisella uskonnolla on täysi vapaus päättää tästä asiasta itsenäisesti ja siihen ei pitäisi yhdelläkään ulkopuolisella instanssilla tai taholla olla nokan koputtamista.
Eikö jokainen yksilö saa päättää tuosta asiasta itsenäisesti, ilman että siihen on millään uskonnolla mitään nokan koputtamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten takia.
Kenen lapsista puhut? Omistaisi? Entä jos sinun lapsesi onkin aikuistuttuaan homoseksuaali? Muuttuuko mielesi silloin?
Ei oo. On mies ja itse tehty lapsi. Ja ihan onnellisia ovat. Eli mun ei tartte muuttaa mieltäni lapseni takia.
Mutta tosiaankaan en puhunut omasta lapsestani, vaan adotioon annetuista lapsista tai lapsista jotka on hankittu tietoisesti ilman biologisia vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama, mitä lainsäätäjät tämän kanssa tekevät, mutta jokaisella uskonnolla on täysi vapaus päättää tästä asiasta itsenäisesti ja siihen ei pitäisi yhdelläkään ulkopuolisella instanssilla tai taholla olla nokan koputtamista.
Eikö jokainen yksilö saa päättää tuosta asiasta itsenäisesti, ilman että siihen on millään uskonnolla mitään nokan koputtamista?
Saa. Yhteiskunnallisesti. Mutta uskontohan saa olla vaikka sitä mieltä, että "tiistaisin palvotaan menninkäisiä". Tai että "miehen ja naisen avioliitto on syntiä". Jos jollain on sellainen uskonto, niin minkäs sille kukaan voi.
Vierailija kirjoitti:
Tavoittelevatko homohäitä vaativat myös ortodoksikirkon suhteen tätä mahdollisuutta vai onko paine vain luterilaiseen kirkkoon kohdistuva?
Nyt puhutaan avioliitosta eikä mistään lutkulahkon taikaseremonioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten takia.
Ei oo. On mies ja itse tehty lapsi. Ja ihan onnellisia ovat. Eli mun ei tartte muuttaa mieltäni lapseni takia.
Mutta tosiaankaan en puhunut omasta lapsestani, vaan adotioon annetuista lapsista tai lapsista jotka on hankittu tietoisesti ilman biologisia vanhempia.
Entäs ne lapset jotka elä homopariperheessä? Heidän asemansahan paranee jos vanhemmat ovat naimisissa, eikä vain kämppiksinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa. Yhteiskunnallisesti. Mutta uskontohan saa olla vaikka sitä mieltä, että "tiistaisin palvotaan menninkäisiä". Tai että "miehen ja naisen avioliitto on syntiä". Jos jollain on sellainen uskonto, niin minkäs sille kukaan voi.
Kukan päättää "uskonnon mielipiteen"?
Luterilaisen kirkon kirkkojärjestyksen mukaan seurakuntalaisten täytyy käydä Jumalanpalveluksissa. Moniko käy? Eipä nuo uskonnot nytkään pahemmin ohjaile jäsentensä käyttäymistä.
Jokainenhan saa olla mitä mieltä lystää kaikista asioista, mutta toisten elämän hankaloittamiseen mielipiteillä ei saisi olla vaikutusta.
Ja miksikö aitoavioliittolaiset ovat sitä mieltä mitä ovat? No, eiköhän se yksinkertaisin syy ole ihan perusitsekkyys: Kun minä ja minun mielipiteeni ja minun uskoni ja minunminunminun! Siinä ei muita ihmisiä ajatella, ei edes homoperheiden lapsia. Kun mieli on musta ja sydän jääkylmä, siinä ei muita ajatella kuin omaa rakasta itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole asiallista vastustaa uskontokuntaan kuulumattomien oikeuksia, eikä itse asiassa edes uskontokuntaan kuuluvien ihmisoikeuksia.
Jos uskonnon perusteella jarrutetaan tasa-arvoa lisäävää lainsäädäntöä, niin silloin sellainen uskonto on Perkeleen tekosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten takia.
Miksi oman lapsen seksuaalinen suuntautuneisuus vaikuttaisi mielipiteeseen siitä, täytyykö homojen päästä kirkossa naimisiin? Rakkaus on Jumalalta annettu, kohdistui se mihin sukupuoleen tahansa. Kirkollinen avioliitto on tarkoitettu miehen ja naisen välille, maallinen avioliitto myös muille.
Koska ne on vajaita aikuisia koulukiusaajia, joiden mielestä on kiva kiusata heikompia. Jumala yms. uskonnolliset asiat ja lapset ovat vain tekosyy, joiden varjolla kiusaamista voi jatkaa. Oikeasti ja aidosti uskonnollinen ihminen ei tuomitse toisia tuolla tavalla, miten AA-väki tekee. Käykää kurkkaamassa heidän fb-sivultaan millaista kommentointia siellä on homoista. Siinä on se kuuluisa lähimmäisenrakkaus kaukana.
Tasa-arvoinen avioliittolakihan tarjoaa homopareille muitakin oikeuksia kuin vihkimiseen liittyvän seremonian, pääasiassa adoptio-oikeuden. Adoptio-oikeus kannustaa samaa sukupuolta olevia pareja hankkimaan lapsia keinohedelmöityksellä, mikä ainakin minusta on huono kehityskulku. Tähän asti keinohedelmöitykset ovat olleet marginaalinen ilmiö, mutta uskon että niiden määrä tulee tämän lakiuudistuksen myötä räjähtämään samaa sukupuolta olevien parien keskuudessa.
Sinänsä ymmärrän ihmisen halun saada lapsia ja kasvattaa ne rakastamansa henkilön kanssa, mutta yleisellä tasolla pidän keinohedelmöityksiä epäluonnollisina ja olen melko varma siitä, että ilmiöllä tulee olemaan negatiivisia seuraamuksia.
Itse en mitenkään intohimoisesti vastusta tasa-arvoista avioliittolakia, halusinpahan vain tuoda esille että sen vastustamiseen saattaa liittyä muutakin kuin silkka pahantahtoisuus homopareja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukan päättää "uskonnon mielipiteen"?
Luterilaisen kirkon kirkkojärjestyksen mukaan seurakuntalaisten täytyy käydä Jumalanpalveluksissa. Moniko käy? Eipä nuo uskonnot nytkään pahemmin ohjaile jäsentensä käyttäymistä.
No ne käy, jotka suhtautuu ko. uskontoon vakavasti. Ja ne samat ovat aitolaisia usein. Enkä siis yritä puolustella, yritin selvittää asiaa, mutta onnistuin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole asiallista vastustaa uskontokuntaan kuulumattomien oikeuksia, eikä itse asiassa edes uskontokuntaan kuuluvien ihmisoikeuksia.
Jos uskonnon perusteella jarrutetaan tasa-arvoa lisäävää lainsäädäntöä, niin silloin sellainen uskonto on Perkeleen tekosia.
No ei olekaan asiallista, siitä olen aivan samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskontokuntaan kuulumattoman pitäisi päästä uskontokunnan sääntöjen vastaisesti naimisiin? Miksi uskontokunnalla ei ole mitään valtaa omiin sääntöihinsä? Jos homot saavat oikeuden solmia avioliiton kirkossa, silloin heille pitää tulla oikeus solmia se myös moskeijassa ja kaikissa muissakin uskonnollisissa yhteisöissä, vai mitä? Meinaatko, että menee läpi?
Kukaan ei ole epäämässä homoilta ja lesboilta ja muilta sen kaltaisilta avioliittoa, vain kirkollisen avioliiton.
Minun puolestani saavat olla mitä mieltä haluavat, kunhan eivät tule naamalleni sanomaan miten minun pitää elää. Asiasta saa puolestani keskustella ja pohtia lastenkin parasta, mutta annetaan sateenkaariperheiden elää rauhassa. Sellaista elämäntapaa kun ei ole pakko noudattaa, jos arvot eivät kohtaa.
Ja minä puolestani hankin oman perheeni puolisoni kanssa kenenkään ulkopuolisen ajatuksista piittaamatta. Olen tyytyväinen ja kiitollinen, että voin vihdoin mennä naimisiin kuten heterotkin.