Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen köyhä kaveri haluaisi lähteä kanssamme hotelli lomalle viikoksi

Vierailija
27.06.2017 |

Itse ollaan siis aika varakkaita (kuukausi tulot yhteensä 13 000). Meillä on yksi "hemmoteltu" lapsi ja sitä kautta hän on myös silmäterämme. Mutta sitten siis asiaan. Lapsemme on siis keksinyt kaverinsa kanssa että lähtisimme Turkuun viikoksi ja että meidän perhe maksaisi kaiken! Pojallamme muutenkin hyvä maku siispä sviittiin pitäisi mennä. Kaverin perhe ei ole mikään kovinkaan hieno. Perheessä seitsemän henkeä ja mies vain töissä. Voisimme viedä lapsemme kavereineen Turkuun mutta pelkäämme että pojan kaverin vanhemmat pahastuisi/loukkaantuisi. Perhe ei ole ollut koskaan matkoilla missään. Niin kokisimme myös sen takia velvollisuudeksemme viedä poikamme kavereineen matkalle.

Mitä teemme kinkkinen tilanne

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ollaan siis aika varakkaita (kuukausi tulot yhteensä 13 000). Meillä on yksi "hemmoteltu" lapsi ja sitä kautta hän on myös silmäterämme. Mutta sitten siis asiaan. Lapsemme on siis keksinyt kaverinsa kanssa että lähtisimme Turkuun viikoksi ja että meidän perhe maksaisi kaiken! Pojallamme muutenkin hyvä maku siispä sviittiin pitäisi mennä. Kaverin perhe ei ole mikään kovinkaan hieno. Perheessä seitsemän henkeä ja mies vain töissä. Voisimme viedä lapsemme kavereineen Turkuun mutta pelkäämme että pojan kaverin vanhemmat pahastuisi/loukkaantuisi. Perhe ei ole ollut koskaan matkoilla missään. Niin kokisimme myös sen takia velvollisuudeksemme viedä poikamme kavereineen matkalle.

Lähes huonoin provo täällä ikinä!

Vierailija
62/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo tai ei ole itse usein samassa tilanteessa. Olemme yrittäjiä ja meillä on selkeästi keskimääräistä paremmat tulot. Olemme ottaneet usein lasten kavereita ja sukulaisia mukaan. Osa vanhemmista

huolehtii itse että lapsella on käyttörahaa, osa ei laita edes käyttörahoja mukaan. 

Ehkä osa ei oikeasti pysty antamaan lapsilleen käyttörahoja? Olette kilttejä, kun autatte. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, että pyydettäisiinkö 12-vuotiaan kaveria reissuun. Äiti (ehkä yhdessä isovanhempien ja isän kanssa) hommaisi passin ja antaisi shoppailurahaa sen 50- max. 100 Euroa, joka omallakin on. Me maksettaisiin matka ja ruuat saisi samalla kuin muut. Äiti on työtön ja isäpuoli tosi kitkerä antamaan rahaa lapsen käyttöön. Jotenkin olisi omallekin kivampi, että olisi kaveri mukana, vaikka meillä onkin toinen lapsi.  Sen lisäksi jotenkin hävettää, kun aina reissataan ja tuo kaveri on kerran elämässään käynyt mummun kanssa laivalla. Tavallaan hyöty olisi: meidän lapselle kaveri matkaan ja samalla tulisi vähän jeesattua kaveria.

Mutta en ole kehdannut kysyä. Kuulostaa jotenkin alentuvalta, vaikka sen miten verhoilisi. Miten te vähävaraisemmat perheet suhtaudutte, jos kysyn omalleni kaveriksi, jos hommaavat passin ja antavat vähän taskurahaa mukaan. Äh. Kun ei ns. köyhätkään halua mistään armopaloista elää nykyään....

Meidän lapsella on bestis, jonka äiti työtön yh ja ei ole luonnollisestikaan päässyt matkustamaan samalla tavalla kuin meidän lapsi. Meidän perheen kanssa hän on ollut niin paljon että tuntuu melkein kuin omalta lapselta. Tytöt ovat pienistä koululaisista asti olleet todella tiiviisti yhdessä ja tuo bestis on kulkenut meillä välillä mökkireissuillakin. Ja kun muutimme uuteen asuntoon, hän oli muun perheen mukana pyyhkimässä rakennuspölyjä pois ja tytön huoneen seinän maalasivat kahdestaan. Toki tytöille annoimme sitten tästä jo vähän rahaakin, kun olivat ihan työvoimana meillä.

Kun suunnittelimme lomareissua Japaniin, kysyin ensin tältä tytöltä haluaisiko hän tulla. Tiesin että vanhemmiltakin pitää kysyä, mutta en nähnyt pointtia ruveta vanhemmilta kysymään jos tyttöä ei kiinnosta. Olemme tehneet tosi monta reissua perheen kesken mutta jotenkin tuon reissun kohdalla tuli vahva tunne, että tytön bestis pitää ottaa mukaan. Molemmat tytöt ovat innokkaita Zelda-faneja ja tykkäävät myös animesta. Ja meille tuo oli luultavasti meidän perheen viimeinen yhteinen reissu Japaniin. Meille se oli jo kolmas (mies on käynyt useamminkin) mutta tuo tytön bestis ei ollut siellä koskaan käynyt ja se oli jotenkin sellainen nyt-tai-ei-koskaan -tilanne. Tytön vanhemmilta selvisi lupa ja saatiin hänet matkaan. Passi hänellä jo oli, matkavakuutuksen ostivat hänen vanhemmat ja jotain shoppailurahaakin hänellä oli tilillään. Matkaohjelmakin suunniteltiin sitten vähän sen mukaan, että tämä ensikertalainen pääsi sellaisiin paikkoihin mitkä on hänelle tärkeitä ja sen myötä tuli käytyä Ghibli-museossa, missä me muut emme olleet kertaakaan käyneet.

Muistelen tuota reissua vieläkin niiiin hyvillä mielin. Tytöt olivat 15 ja 16 ja oli vaan jotenkin niin hienoa nähdä heidät yhdessä kokemassa kaikenlaista uutta. Jos oltaisiin menty vain oman perheen kesken, niin se olisi ollut vain sellainen taas-me-ollaan-Japanissa -reissu, mutta nyt kun oli ensikertalainen mukana niin kaikki tuntui jotenkin erilaiselta ja merkityksellisemmältä. Ja kun matkaseuralainen oli ennestäänkin meidän perheelle jo tuttu, niin oli silti mukavan rentoa olla yhdessä.

Minusta oli aivan mahtavaa, että pystyimme tarjoamaan tytön bestikselle tuollaisen elämyksen. Suosittelen lämpimästi, jos vain sopiva tilaisuus sattuu kohdalle!

Vierailija
64/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene Turkuun, mene mieluummin oikein kirjoitus kurssille jotta opit kirjoittamaan yhdys sanat oikein.

Vierailija
65/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin köyhän perheen lapsi, ja muistan lämmöllä kun sain mennä kaverin perheen mukaan risteilylle, syödä heidän ruokiaan yms. Ystäväni äiti hankki minulle myös passin ja ensimmäiset rintaliivit, kun oma perheeni ei pystynyt asiasta huolehtimaan, enkä itse saanut rahaa mistään. Olen tästä kiitollinen, sain kokea vähän toisenlaisiakin elämää kuin omassa kodissa.

Vierailija
66/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kirjoitustaidolla kymppitonnin tulot? Epäilenpä.

Onhan tuo jollain perintöprinsessalla mahdollisuus, vaikka tämä nyt on ilmiselvä provo. Eihän Trumppikaan osaa omaa äidinkieltään kunnolla, vaikka on melkoisen varakas mies. Rahansa sijoittaa aivan päin metsiä, mutta sitä perintöä on niin paljon, ettei hän siitä edes yrittämällä pääse eroon.

Kirjoitustaito kieltämättä vesittää koko provon.

Vierailija
67/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turkulaisissa hotelleissa ole sviittejä. Tyydyttävä nyt vain Superioluokan huoneeseen. Minusta 13 000 yhteistulot eivät vielä varakkaiksi tee. Meillä minä tienaan pelkästään 28t kuussa enkä silti pidä itseäni mitenkää super vararakkaan.

Vierailija
68/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Noin varakkaita, mutta ei silti kykyä kelvolliseen provoon. No mut, Turku on oikein kiva kaupunki matkustaa. Käykää myös Muumimaailmassa, kun kerran sinnepäin lähdette.

Vierailija
69/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkorahaa kirjoitti:

Ei turkulaisissa hotelleissa ole sviittejä. Tyydyttävä nyt vain Superioluokan huoneeseen. Minusta 13 000 yhteistulot eivät vielä varakkaiksi tee. Meillä minä tienaan pelkästään 28t kuussa enkä silti pidä itseäni mitenkää super vararakkaan.

Vararakkaana hyvinkin ;). Täällä tienataan hirveitä summia rahaa, mutta kirjoitustaidot kuitenkin ala-astetasoa. No sivistys, kirjoitustaidot ja raha eivät kulje käsi kädessä. Jo aloittajan kirjoitus oli ulkoasullisesti sitä luokkaa, ettei ihan mennyt läpi ja uskottavuus kärsi heti kättelyssä "hieman". No tekstin sisältö olikin sitten osastoa satusetä kertoo tarinoita, mutta aina kannattaa yrittää ;). Täällä on sellaisia tarinoita ja yrityksiä välillä, joten heille pitäisi melkein myöntää Vuoden Yrittäjä - palkinto ;). Ihan hauskaa näitä on lueskella, joten kiitokset vaan kaikille satuilijoille =)

Vierailija
70/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkorahaa kirjoitti:

Supervarakkaana. Oikeinkirjoitus!

Vierailija
71/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun matkustaminen on sopiva rangaistus köyhälle lapsen kaverille. Eipä hingu uudestaan mukaan.

Vierailija
72/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan toisten varoilla alkaisi lastani elättämään, eli voisiko pojat tehdä yhdessä jotain "tavallista" vaikka päiväristeily tai jotain mihin toisella lapsella olisi myös rahaa.

Kaikki eivät halua kerjätä vaikka ovat köyhiä, some on täynnä näitä "olen vaaraton, laseni haluaa sitä ja tätä synttäreille, osallistukaa". Ennemmin hupiloi sitä rahaa niille ketkä itse pyytävät, voi olla nöyryyttävää joistakin ottaa vastaan tuollaista tarjousta.

Vierailija
73/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan toisten varoilla alkaisi lastani elättämään, eli voisiko pojat tehdä yhdessä jotain "tavallista" vaikka päiväristeily tai jotain mihin toisella lapsella olisi myös rahaa.

Kaikki eivät halua kerjätä vaikka ovat köyhiä, some on täynnä näitä "olen vaaraton, laseni haluaa sitä ja tätä synttäreille, osallistukaa". Ennemmin hupiloi sitä rahaa niille ketkä itse pyytävät, voi olla nöyryyttävää joistakin ottaa vastaan tuollaista tarjousta.

"Olen vaaraton" anteeksi, nauroin

Vierailija
74/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää!

Missä säkissä sä olet kasvanut!

Pelastakaa 'köyhä lapsi' köyhällä hegemonialtanne. Eli menkää vaan keskenänne!

Vierailija
75/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin nuorena oli aivan normaalia ottaa siskon 4-vuotias etelän lomalle mukaan. Samoin meidän lapsi pääsi siskon mukana matkalle. En enää muista miten ne raha-asiat silloin hoidettiin, kai se meni jotenkin vasta vastavuoroisesti. Meillä oli myös usein mummi mukana, joten porukkaa enemmän  jos joku halusi illalla bailaamaan. Itse muistan ,että ainakin joskus maksoin  äitini matkan kokonaan, ruuat ja muut menot. Mutta äitini oli maksanut minun matkani lapsuudessamme ainakin 20.neen maahan. Rahako se aina on se tärkein. Valitkaa nyt kuitenkin se vieras kaveri huolella, ei se ole oma syy, jos on köyhä, kunhan osaa käyttäyä ja on iloksi ihmisenä.

Vierailija
76/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Finnair lennä Porvoosta Turkuun.

Jos pojalla on niin hyvä maku, että pitää lentää charterilla?

Vierailija
77/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on aika isot kuukausitulot ja olenkin parhaillaan hotellilomalla. Minun on työssäni kuitenkin kirjoitettava yhdyssanat oikein. Muuten ei makseta isoa palkkaa.

Oletko sviitissä Turussa?

Vierailija
78/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikanne on rikkaasta perheestä ja haluaa lomalle Turkuun? Jos tarina olisi totta, olisi oletettavasti paljon matkustanut poika halunnut vähintään Lontooseen. Meillä 5-vuotias on hokenut vuoden ajan menosta Miamiin.. Tulot tosin vain 4500kk, haittaakse?

Mistä viisvee saa päähänsä lähteä Miamiin? :D

Vierailija
79/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin huonosti muotoiltu provo.  Ei edes hauska. Varmaan oli tarkoituskin että huomattaisiin provoksi? Ei kai kukaan voi noin huonoa keksiä. Kiinnostus lopahti täysin "sviitti" sanan kohdalla.

SAMOIN!

Vierailija
80/102 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin köyhän perheen lapsi, ja muistan lämmöllä kun sain mennä kaverin perheen mukaan risteilylle, syödä heidän ruokiaan yms. Ystäväni äiti hankki minulle myös passin ja ensimmäiset rintaliivit, kun oma perheeni ei pystynyt asiasta huolehtimaan, enkä itse saanut rahaa mistään. Olen tästä kiitollinen, sain kokea vähän toisenlaisiakin elämää kuin omassa kodissa.

Tämä juuri! Me ollaan muutama kerta viety tytön bestis ravintolaankin syömään, ihan sillä että pääsee harjoittelemaan listalta tilaamista ja kuinka ravintolassa ollaan. Äitinsä on kasvissyöjä niin pihvin syöminen näyttää tälle tytölle olevan ihan teknisesti vaikeaa, kun ei ole vain tottunut. Vieraita makuja vähän vierastaa, ei halua maistaa etanoita, joita meidän tyttö syö hyvällä ruokahalulla. Siitä tulee niin hyvä mieli kun pääsee edes vähän avartamaan toisen kokemusmaailmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän