Lapsen köyhä kaveri haluaisi lähteä kanssamme hotelli lomalle viikoksi
Itse ollaan siis aika varakkaita (kuukausi tulot yhteensä 13 000). Meillä on yksi "hemmoteltu" lapsi ja sitä kautta hän on myös silmäterämme. Mutta sitten siis asiaan. Lapsemme on siis keksinyt kaverinsa kanssa että lähtisimme Turkuun viikoksi ja että meidän perhe maksaisi kaiken! Pojallamme muutenkin hyvä maku siispä sviittiin pitäisi mennä. Kaverin perhe ei ole mikään kovinkaan hieno. Perheessä seitsemän henkeä ja mies vain töissä. Voisimme viedä lapsemme kavereineen Turkuun mutta pelkäämme että pojan kaverin vanhemmat pahastuisi/loukkaantuisi. Perhe ei ole ollut koskaan matkoilla missään. Niin kokisimme myös sen takia velvollisuudeksemme viedä poikamme kavereineen matkalle.
Mitä teemme kinkkinen tilanne
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä, mutta aiheesta kuitenkin:
Olemme varakas perhe ja silloin tällöin tarjonneet matkan lapsille, jotka tulevat vähävaraisista perheistä.
Ovat siis olleet omien lastemme kavereita eli en etsi mistään Facesta näitä :D
Olemme olleet ulkomaillakin monta kertaa näin. Rajana olen pitänyt noin kymmentä ikävuotta eli ei ole mitään varsinaista hoitamista. Perään katsomista toki.
En ole kokenut kiusallisuutta ja jos vastapuolelta on sitä koettu, niin sehän on vain heidän ongelmansa. Tarjoamme tilaisuutta hyvässä hengessä ja ainahan voi kieltäytyä.
Ei muuten kukaan ole ollut ottamatta tarjousta vastaan.
Hmm. Olemme hyvätuloisia miehen kanssa molemmat, joten en ehkä osaa asettua sellaisen perheenäidin asemaan, jolle tuo olisi ainoa mahdollisuus saada lapselle matkailukokemuksia.
Mutta ainakaan itse annantaisi kymmenvuotiastani kenenkään hoteisiin viikoksi ulkomaille. En ainakaan, jos kyse ei ole lähisukulaisesta ja henkilöstä, jonka kielitaidon ja toimintakyvyt tunnen erinomaisiksi.
Olen itse ammatiltani ulkomaantoimittaja ja matkustellut todella paljon, ja lastenkin kanssa olemme matkustelleet aina, 2-3 ulkomaanreissua vuodessa. Ja tiedän kokemuspohjaisesti, miten kymmeniä eri asioita voi mennä reissussa mönkään, joten haluan olla itse paikalla, varmistamassa että asiat sujuvat ja lapsi hoidetaan kunnolla. Anteeksi, en tunne sinua enkä epäile nyt varsinaisesti kykyäsi huolehtia lapsista, mutta pieni lapsi kaipaa esimerkiksi sairastuessaan omaa vanhempaansa paikalle.
Ja melkein joka reissulla (kun lapset olivat vielä pieniä ja sairastamisfrekvenssi oli suurempi) jompi kumpi lapsista on ollut jossakin pienessä taudissa.
Nyt kun nuo ovat teinejä, tilanne on jo aika eri, ovat omatoimisia ja kielitaitoisia.
Mutta tosiaan siis mihinkään kaveriseuraksi ulkomaille en antaisi kymmenvuotiasta viikoksi. Enkä ole antanut lyhyemmällekään reissulle, mitä on kerran kysytty.
Aika usein teillä lapset siarastavat... Me tehdään 2-3 ulkomaan reissua vuodessa ja matkaillaan kotimaassakin, eikä lapset ole olleet kuin kerran sairaana matkalla. Muutenkaan eivät kyllä sairastele. Kerran vuoteenkin kuumeinen flunssa on jo ihme.. Poika ei ollut siarastanut 4 voteen ennen viime syksyä, jolloin saikin vähän hankalamman kuumeflunssan ja olikin kipeenä melkein kaksi viikkoa.
Niin ja meillä siis kolme lasta.
Käsihygienia, käsihygienia ja hyvä monipuolinen ruokavalio. Ja olisko sitten lisäksi joku syntymässä lahjaksi saatu hyvä vastustuskyky lisäksi?
Jos heinäkuussa meinaatte Turkuun tulla, ni sit äkkiä varaamaa reissua. Tääl on niimpal tapahtumi. On Ruisrock, Tall Ship Races, DBTL, Rähinä Special, Box lacrossen EM-kisat, Turku Ford & Wine Festival ym.
Olen miettinyt, että pyydettäisiinkö 12-vuotiaan kaveria reissuun. Äiti (ehkä yhdessä isovanhempien ja isän kanssa) hommaisi passin ja antaisi shoppailurahaa sen 50- max. 100 Euroa, joka omallakin on. Me maksettaisiin matka ja ruuat saisi samalla kuin muut. Äiti on työtön ja isäpuoli tosi kitkerä antamaan rahaa lapsen käyttöön. Jotenkin olisi omallekin kivampi, että olisi kaveri mukana, vaikka meillä onkin toinen lapsi. Sen lisäksi jotenkin hävettää, kun aina reissataan ja tuo kaveri on kerran elämässään käynyt mummun kanssa laivalla. Tavallaan hyöty olisi: meidän lapselle kaveri matkaan ja samalla tulisi vähän jeesattua kaveria.
Mutta en ole kehdannut kysyä. Kuulostaa jotenkin alentuvalta, vaikka sen miten verhoilisi. Miten te vähävaraisemmat perheet suhtaudutte, jos kysyn omalleni kaveriksi, jos hommaavat passin ja antavat vähän taskurahaa mukaan. Äh. Kun ei ns. köyhätkään halua mistään armopaloista elää nykyään....
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että pyydettäisiinkö 12-vuotiaan kaveria reissuun. Äiti (ehkä yhdessä isovanhempien ja isän kanssa) hommaisi passin ja antaisi shoppailurahaa sen 50- max. 100 Euroa, joka omallakin on. Me maksettaisiin matka ja ruuat saisi samalla kuin muut. Äiti on työtön ja isäpuoli tosi kitkerä antamaan rahaa lapsen käyttöön. Jotenkin olisi omallekin kivampi, että olisi kaveri mukana, vaikka meillä onkin toinen lapsi. Sen lisäksi jotenkin hävettää, kun aina reissataan ja tuo kaveri on kerran elämässään käynyt mummun kanssa laivalla. Tavallaan hyöty olisi: meidän lapselle kaveri matkaan ja samalla tulisi vähän jeesattua kaveria.
Mutta en ole kehdannut kysyä. Kuulostaa jotenkin alentuvalta, vaikka sen miten verhoilisi. Miten te vähävaraisemmat perheet suhtaudutte, jos kysyn omalleni kaveriksi, jos hommaavat passin ja antavat vähän taskurahaa mukaan. Äh. Kun ei ns. köyhätkään halua mistään armopaloista elää nykyään....
Kysy ennen kuin on myöhäistä. Takaan että lapsi muistaa hyvän tekosi lopun ikänsä. Olen itsekin kiitollinen saamastani. T. entinen rutiköyhä lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Itse ollaan siis aika varakkaita (kuukausi tulot yhteensä 13 000). Meillä on yksi "hemmoteltu" lapsi ja sitä kautta hän on myös silmäterämme. Mutta sitten siis asiaan. Lapsemme on siis keksinyt kaverinsa kanssa että lähtisimme Turkuun viikoksi ja että meidän perhe maksaisi kaiken! Pojallamme muutenkin hyvä maku siispä sviittiin pitäisi mennä. Kaverin perhe ei ole mikään kovinkaan hieno. Perheessä seitsemän henkeä ja mies vain töissä. Voisimme viedä lapsemme kavereineen Turkuun mutta pelkäämme että pojan kaverin vanhemmat pahastuisi/loukkaantuisi. Perhe ei ole ollut koskaan matkoilla missään. Niin kokisimme myös sen takia velvollisuudeksemme viedä poikamme kavereineen matkalle.
älä mene turkuun vaan käytä nekin rahat oikein kirjoitus kurssiin että opit kirjoittamaan yhdys sanoja.
Mullakin on aika isot kuukausitulot ja olenkin parhaillaan hotellilomalla. Minun on työssäni kuitenkin kirjoitettava yhdyssanat oikein. Muuten ei makseta isoa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä maku pojalla, mutta haluaa lomalle Turkuun???
- Minä luulin, että Jari Tervo jo lähti TV:stä Turku-vitseineen. - Katsopa, mitä kaikkea ohjelmaa ja tapahtumaa kesä-Turku tarjoaa. Tervetuloa katsomaan ja kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Poikanne on rikkaasta perheestä ja haluaa lomalle Turkuun? Jos tarina olisi totta, olisi oletettavasti paljon matkustanut poika halunnut vähintään Lontooseen. Meillä 5-vuotias on hokenut vuoden ajan menosta Miamiin.. Tulot tosin vain 4500kk, haittaakse?
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä, mutta aiheesta kuitenkin:
Olemme varakas perhe ja silloin tällöin tarjonneet matkan lapsille, jotka tulevat vähävaraisista perheistä.
Ovat siis olleet omien lastemme kavereita eli en etsi mistään Facesta näitä :D
Olemme olleet ulkomaillakin monta kertaa näin. Rajana olen pitänyt noin kymmentä ikävuotta eli ei ole mitään varsinaista hoitamista. Perään katsomista toki.
En ole kokenut kiusallisuutta ja jos vastapuolelta on sitä koettu, niin sehän on vain heidän ongelmansa. Tarjoamme tilaisuutta hyvässä hengessä ja ainahan voi kieltäytyä.
Ei muuten kukaan ole ollut ottamatta tarjousta vastaan.
Minä pidän teistä ja lähden mielelläni mukaanne. Toivon, ettei 52 vuoden ikäni haittaa? ;)
Kirjoittaako joku hyvätuloinen oikeasti noin huonoa tekstiä?
Aika kovat tulot on ja ei osata edes yhdyssanoja kirjoittaa. Tähän on tultu. Armahda minut Jeesus Kristus.
Provo tai ei ole itse usein samassa tilanteessa. Olemme yrittäjiä ja meillä on selkeästi keskimääräistä paremmat tulot. Olemme ottaneet usein lasten kavereita ja sukulaisia mukaan. Osa vanhemmista
huolehtii itse että lapsella on käyttörahaa, osa ei laita edes käyttörahoja mukaan.
Että joku voi olla noin huono kirjoittamaan yhdyssanoja. Millainen ihminen ei osaa kirjoittaa "hotellilomalle"-sanaa yhteen?
On teillä turkulaisilla ainakin mielikuvitusta. Traumoja tosta tulisi kelle vaan muulle. Viikko Turuus. Miks ihmeessä? En pysty kuvittelemaan. Poika parka.
Jo pelkkä matkaraha ja passin hinta voi olla näin yhtäkkiä aika paljon pienituloisen budjetille. Jos kysyisit muutamaa kuukautta etukäteen? Pari kymppiä voisi olla lähempänä sellaista summaa mikä voisi löytyä lyhyellä varoitusajalla.
Vierailija kirjoitti:
Yritä uudestaan ilman räikeitä kirjoitusvirheitä, moukkamaisia käsitteitä ja ymmärrä edes mitä eroa on hyvätuloisella ja varakkaalla. Ehkä sitten menee läpi jollekin yhtä hölmölle.
Mutta kyse oli nyt lapsesta, joka joko pääsee muiden mukana tai ei pääse ollenkaan.
Harva tuttavaperhe varmaan lähtee maksamaan vanhempien matkoja. Kuitenkin verraten yleistä, että lapsen matka voidaan maksaa. .
Totta kai varmaan jokainen lähtisi mieluummin perheenä, mutta siitähän tässä ei ollut ollenkaan puhe.