Rutiköyhä ihminen peri 70 000 euroa, mutta ei saa perintöään
Olen koko ikäni elänyt köyhyydessä. Toki olen siitä pyrkinyt eroon, kaikin tavoin, mutta se ei ole niin helppoa. Lapsena yh-äidin pieniä tuloja yritettiin säästää, me lapset ymmärrettiin, eikä mitään ylimääräistä koskaan saatu. Myöhemmin ei ollut ketään maksamassa kalliita valmennuskursseja, joten menin sinne minne pääsin, koska valmistua piti nopeasti ja alkaa ansaita omaa rahaa. Sen jälkeen on ollut elämässä paljon epäonnea, sairautta ja sitä ainaista köyhyyttä ja pennin venyttämistä.
Yhtenä kauniina päivänä sitten sain tietää, että olen perimässä (minulle!) suurta rahasummaa. Oli kuin olisin saanut lottovoiton! Opintovelat saisin kuitattua, pienen pesämunan säästöön ja itselle sekä perheelle jotain kivaa kerrankin! Mennä jatkamaan opintoja.
Arvatkaa mikä pettymys oli kun selvisi, että perintö on kiinni kiinteistössä, jossa asuvalla on oikeus pitää se hallinnassaan elämänsä loppuun asti. Minulla on siis rahaa, mutta en voi käyttää rahojani enkä rakentaa niillä elämää. Olen niin pettynyt ja surullinen. Kunpa en olisi ikinä saanut edes tietää moisesta perinnöstä.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää muuttaa ajatteluasi. Kaikki tämä kerrankin elämässä, huoleton, onni - ei se noin mene. Ensinnäkään 70 000 ei riitä kovin moneen asiaan ja kun raha on käytetty se sinun kerran elämässäsi on sitten käytetty.
Ihmiset suhtautuvat rahaan kokolailla samalla tavalla elämänsä ajan. Sinä olet oppinut suhtautumaan siihen niin, että sitä ei ole koskaan riittävästi, aina pitää nipistää. Ymmärrän oikein hyvin, eikä se ole sinun vikasi vaan muistoja sieltä lapsuudesta.
Opettele olemaan tyytyväinen ja onnellinen sillä mitä sinulla nyt on. Luulen, että jos ainaisen murehtimisen asemasta opettelet iloitsemaan huomaat myös rahan viihtyvän paremmin lähelläsi.
Tätä on nyt vähän vaikea selittää, mutta musta kuulostaa siltä, että vaikka sulla olisi se miljoona takataskussa et olisi onnellinen. Rahan tehtävä on palvella sinua, sinun tehtävä ei ole palvella rahaa.
Ja muista vielä, että jumala auttaa erityisesti heitä jotka itse auttavat itseään.
Höpöhöpö. Ihan itse autoin itseäni eli maksoin perintöverot. Ihan omalla työllä. Ei tullut jumalalta senttiäkään.
Argh! Anteeksi ot ja anteeksi uskovaiset, mutta sieppaa nämä jeesustelijat ihan tosissaan.Ei ap.
Vastasin tuohon jo toisellekin, joka ajatteli minun olevan ilkeä. Tämähän on siis vanha sananparsi ja ajatus perustuu siihen, että kun itse yrittää ja tekee niin tuuli on toisinaan myös myötäinen. Olen agnostikko, joten uskovaiseksi minua ei voi leimata ja tämä pitää käsittää vähän laajemmin kuin kristinuskon oppien mukaan.
Näin se on. Hyvällä mielellä yrittäminen voi tuoda tulosta. Ei se että jää odottamaan jotain minulle kuuluvaa.
Olen kyllä samaa mieltä myös siinä, että köyhyys jättää helposti köyhän mielialan. Silloin ei mikään tunnu riittävän.
Olen itsekin köyhästä perheestä. Siksi kovin turvallisuushakuinen. Ihan ok tulot. Talo ja autot. Olen oppinut myös matkustelemaan.
Mutta iso puskuri pitää olla.
En mitään enempää toivo. Mutta varmistelu on tuttua. En ota autolainaa. En sijoita. Haluan että tilillä on rahaa. Asuntoja voin ostaa. Lainasummat aina kohtuullisia. Niin ettei voi tulla yllätyksiä
Sitten olen kuitenkin voinut matkustaa ja laittaa siihen 10 000 ilman huolta.
Nyt mieheni on työttömänä. Meillä on ihan ok tilanne. Rahaa kertyy. Mutta vähemmän enkä uskalla laittaa rahaa matkaan. Vaikka sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva jos siellä joku pissahousumummo homehduttaa ja kakkii koko kiinteistön piloille, kun toinen joutuu makselemaan siitä kumminkin verot. Ihan kiva jos joutuu vaikka työttömäksi tai sairastuu, niin mitään tukia ei saa, koska on niin sikarikas, kun ihan omistaa kiinteistön. Josta ei kumminkaan pysty hyötymään mitenkään.
Ikävä asenne ja ruma kielenkäyttö. Kyllä sinustakin tulee vanha.
Ja muukin on ihan puppua.
Mihin luulet tämän kiinteistön vaikuttavan?Kielenkäyttö on rumaa, mutta esim. minulla on kokemusta iäkkäästä sukulaisesta, joka aina vain huuhtoi astiat, koska hänestä ne eivät olleet likaisia. Ikkunoita ei saanut käydä pesemässä, kaappien oviin ilmestyi vihreää pinttynyttä likaa, jota vanhus ei nähnyt. Järjestimme hänet lopulta toiseen asuntoon, jotta saatiin viimein edes siivottua. Kaikkea en kehtaa tässä edes kertoa, mutta toimintakyvyn heiketessä voi todella käydä niin, ettei asukas jaksa eikä osaa huolehtia asunnostaan eikä anna muidenkaan tulla auttamaan.
Joo ja sitten kun niitä vanhuksia koko ajan palelee ja palelee ja palelee, niin se kämppä pitää pitää sellaisena täysin hapettomana kosteana viidakkona, missä mikään ilma ei kierrä. Kukkia kastella lorotellaan niin että lattiat happanevat.
Vessanpönttöön heitetään aivan kaikki mitä suinkin keksitään, koska ei ne putket siitä tukkoon mene.
Mua jäi kiinnostamaan, mitä opiskelit. Itsellä 2 tutkintoa enkä koskaan ole valmennuskursseilla käynyt. Että ei se rahasta kiinni ole. Itse sen työn joutuu tekemään kuitenkin.
Leski saa vähentää 90.000€ ennen veroja. Esimerkiksi jos muuta omaisuutta ei ole kuin 200.000 euron arvoinen asunto, on siitä avio-oikeuden perusteella lesken puolet. Jos puolisoilla on keskinäinen omistusoikeustestamentti, perii leski toisen puolen eli 100.000€. Kun siitä vähennetään 90.000€ jää perinnön arvoksi vain 10.000€ ja se taas jää verotettavan alarajan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää muuttaa ajatteluasi. Kaikki tämä kerrankin elämässä, huoleton, onni - ei se noin mene. Ensinnäkään 70 000 ei riitä kovin moneen asiaan ja kun raha on käytetty se sinun kerran elämässäsi on sitten käytetty.
Ihmiset suhtautuvat rahaan kokolailla samalla tavalla elämänsä ajan. Sinä olet oppinut suhtautumaan siihen niin, että sitä ei ole koskaan riittävästi, aina pitää nipistää. Ymmärrän oikein hyvin, eikä se ole sinun vikasi vaan muistoja sieltä lapsuudesta.
Opettele olemaan tyytyväinen ja onnellinen sillä mitä sinulla nyt on. Luulen, että jos ainaisen murehtimisen asemasta opettelet iloitsemaan huomaat myös rahan viihtyvän paremmin lähelläsi.
Tätä on nyt vähän vaikea selittää, mutta musta kuulostaa siltä, että vaikka sulla olisi se miljoona takataskussa et olisi onnellinen. Rahan tehtävä on palvella sinua, sinun tehtävä ei ole palvella rahaa.
Ja muista vielä, että jumala auttaa erityisesti heitä jotka itse auttavat itseään.
Höpöhöpö. Ihan itse autoin itseäni eli maksoin perintöverot. Ihan omalla työllä. Ei tullut jumalalta senttiäkään.
Argh! Anteeksi ot ja anteeksi uskovaiset, mutta sieppaa nämä jeesustelijat ihan tosissaan.Ei ap.
Vastasin tuohon jo toisellekin, joka ajatteli minun olevan ilkeä. Tämähän on siis vanha sananparsi ja ajatus perustuu siihen, että kun itse yrittää ja tekee niin tuuli on toisinaan myös myötäinen. Olen agnostikko, joten uskovaiseksi minua ei voi leimata ja tämä pitää käsittää vähän laajemmin kuin kristinuskon oppien mukaan.
"Onneksi maailma on sillä tavalla kohtuullinen, että kun oikein kovasti ahertaa, niin kyllä se sittten palkitseekin", sanoo uusimmassa Arvopaperissa eräs rutiköyhyydestä monimiljonääriksi ponnistanut suomalainen DI. Ja tottahan se on, kun tarpeeksi kauan tai monta kertaa yrittää, onnistuu lopulta.
Tämän allekirjoitan itsekin. En vähättele ihmisiä, jotka ovat sairauden tai muun takia joutuneet tyytymään vähempään. Mutta olen kyllä huomannut, että kun on monta rautaa tulessa ja yrittää niin yleensä jokin naula vetää. Olen yksi niistä onnekkaista, jotka valmistuivat pahimpaan aikaan 90-luvun lamaan. Olen onnekas siksi, että oli työpaikka. Ei toiveammatti, itse asiassa ei ollut koulutuksen kanssa tekemistä. En kuitenkaan noina vuosina syrjäytynyt, velkaantunut tms. Tein ihan hyvä asuntokaupat esimerkiksi ja se kauppa on ollut sitten pohjana muille taloudellisille menestymisille. Enkä kiellä, minulla oli varmaan onnea matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Hyvällä mielellä yrittäminen voi tuoda tulosta. Ei se että jää odottamaan jotain minulle kuuluvaa.
Olen kyllä samaa mieltä myös siinä, että köyhyys jättää helposti köyhän mielialan. Silloin ei mikään tunnu riittävän.
Olen itsekin köyhästä perheestä. Siksi kovin turvallisuushakuinen. Ihan ok tulot. Talo ja autot. Olen oppinut myös matkustelemaan.
Mutta iso puskuri pitää olla.
En mitään enempää toivo. Mutta varmistelu on tuttua. En ota autolainaa. En sijoita. Haluan että tilillä on rahaa. Asuntoja voin ostaa. Lainasummat aina kohtuullisia. Niin ettei voi tulla yllätyksiä
Sitten olen kuitenkin voinut matkustaa ja laittaa siihen 10 000 ilman huolta.
Nyt mieheni on työttömänä. Meillä on ihan ok tilanne. Rahaa kertyy. Mutta vähemmän enkä uskalla laittaa rahaa matkaan. Vaikka sitä on.
Tuttua. Olen myös niukan lapsuuden kokenut ja en ole tyytyväinen jos ei ole kunnon puskuria. Olen oppinut sijoittamaan. Osakekauppoja olen tehnyt kohta 20 vuotta ja mielessä on, että sen voi sijoittaa minkä on valmis menettämään. Samoin on vuokra-asuntoja, mutta niidenkin suhteen kyllä manailen että joistakin vuokralaisista on vain rahanmenoa. Mutta pikkuhiljaa kertyy ja se on hyvä. Onnea minulla on ollut, mutta myös olen yrittänyt kovasti, ahertanut kahta työtä silloin kun opiskelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN!!1
Minä olen tehnyt töitä 12 -vuotiaasta asti. Ensimmäisen kesälomani pidin valmistuttuani ja saatuani ensimmäisen vakituisen työpaikkani.
No huonosti olet sitten asiasi ja taloutesi hoitanut jos työnteosta huolimatta olet aina vaan köyhä. Mitä jätät kertomatta?
No ap kertoo sen tuolla aiemmin. Haaveili nyt, että "voisi ostaa laadukkaita vaatteita" ja aiemmin kuinka ei ollut nuorena varaa "mihinkään ylimääräiseen". Ap on juuri sellainen mainosten aivopesemä hölmö, joka on katkera ja vihainen kun ei voi ostella turhaa roskaa, meikkejä, matkoja, vaatteita ja muuta ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva jos siellä joku pissahousumummo homehduttaa ja kakkii koko kiinteistön piloille, kun toinen joutuu makselemaan siitä kumminkin verot. Ihan kiva jos joutuu vaikka työttömäksi tai sairastuu, niin mitään tukia ei saa, koska on niin sikarikas, kun ihan omistaa kiinteistön. Josta ei kumminkaan pysty hyötymään mitenkään.
Mihin luulet tämän kiinteistön vaikuttavan?Ei tule! Älä lässytä siellä lässykkä!!1
Moni ajattelee noin. Mutta kun ikää tulee lisää, mieli muuttuu.
Toinen asia: Oletko miettinyt miksi sinulle puhutaan ikävästi?Olen miettinyt joo. Kai sitä on vaan niin arvoton ihmisenä jo syntyessään että jo pikkulapsena on ansainnut huorittelun/lehmättelyn/yms. sairaan henkisen väkivallan.
Sinua ei muuten kiinnosta yhtään joku imaginäärinen pissahousumummo, joka ei koskaan lue tätä palstaa.
Sinua kiinnostaa vain minun ojentamiseni, moralisoimiseni ja itsesi minun yläpuolelleni nostaminen.
Tiedän kaltaisesi tekopyhät lässyttäjä, olen nähnyt teidänlaisianne niin paljon.
En nakkaa paskaakaan lässytyksistäsi.
Minä en tykkää rumasta kielenkäytöstä. En ketään kohtaan
Mene sitten lässyttämään asiasta myös muillekin. Miksi minut aina otetaan hampaisiin, vaikka sanoin vain pissa! En edes kusi tai paska.
Palsta on täynnä törkeämpiäkin ilmaisuja, mikset heille lässyttä!!!!
Minkä ikäinen olet? Älä ota täällä mitään itseesi. Kaikki me olemme nimettömiä ja kasvottomia. Ja jokainen voi esittää olevansa mitä tahansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin luulet tämän kiinteistön vaikuttavan?Ei tule! Älä lässytä siellä lässykkä!!1
Moni ajattelee noin. Mutta kun ikää tulee lisää, mieli muuttuu.
Toinen asia: Oletko miettinyt miksi sinulle puhutaan ikävästi?Olen miettinyt joo. Kai sitä on vaan niin arvoton ihmisenä jo syntyessään että jo pikkulapsena on ansainnut huorittelun/lehmättelyn/yms. sairaan henkisen väkivallan.
Sinua ei muuten kiinnosta yhtään joku imaginäärinen pissahousumummo, joka ei koskaan lue tätä palstaa.
Sinua kiinnostaa vain minun ojentamiseni, moralisoimiseni ja itsesi minun yläpuolelleni nostaminen.
Tiedän kaltaisesi tekopyhät lässyttäjä, olen nähnyt teidänlaisianne niin paljon.
En nakkaa paskaakaan lässytyksistäsi.
Minä en tykkää rumasta kielenkäytöstä. En ketään kohtaan
Mene sitten lässyttämään asiasta myös muillekin. Miksi minut aina otetaan hampaisiin, vaikka sanoin vain pissa! En edes kusi tai paska.
Palsta on täynnä törkeämpiäkin ilmaisuja, mikset heille lässyttä!!!!
Minkä ikäinen olet? Älä ota täällä mitään itseesi. Kaikki me olemme nimettömiä ja kasvottomia. Ja jokainen voi esittää olevansa mitä tahansa
Keski-ikäinen.
Minua ärsyttää vain tuollainen tekopyhä hurskastelu jostain pissa ja kakka sanasta! Ymmärtäisin jos olisin oikeasti sanonut rumasti.
Se mitä viestissäni olis SANOMAA, ohitettiin täysin, kun oli niin tärkeää päästä jeesustelemaan pissasta ja kakasta.
En ota itseeni. Inhoan ja ällöän ihmisten epäoleellisuuksiin takertumista ja sitä ettei ketään tunnu kiinnostavan itse ASIA mitä toinen kirjoittaa.
Pissa!!!!! Voi HALOOO!!!
Ihmisillä on aika naiivi usko siihen että tässä maassa kaikki menee oikeudenmukaisesti ja reilusti.
Kai se on joku kognitiivinen dissonanssi tms. mikä pistää uskottelemaan, että verotus on aina reilua ja ahkeruus aina palkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä tätä, että lesken asumisoikeuden alaisesta asunnosta pitää maksaa vero. Itselle oli toki itsestään selvää, että isä jää taloon äidin kuoleman jälkeen. Mutta kun 21 vuotta on mennyt ilman remontteja ja kunnasta tullut muuttotappiokunta, talo on arvoton. Maksoin perintöverot perinnöstä, jota en koskaan saanut, talo on purkukuntoinen nyt. Minulla ei ollut varaa ylläpitoon, kun itsekin pitää asua jossain ja tiesin, että isä vain pihistelee. Pihisteli myös talon kunnon pilalle, kun ei raskinut pitää kylpyhuoneessa lattialämmitystä päällä.
Näitä tapauksia on paljon ja yhä enemmän tulee, jos tontilla ei ole sijainnin takia oikeaa arvoa, kannattaa todella miettiä, ottaako perinnön vastaan, koska homehtuneen talon purkukustannuksetkin voivat viedä "perinnön" miinuksen puolelle.
Ja kyllä silllä joka on tehnyt puolisonsa kanssa ikänsä töitä, että saisi oman asunnon, pitää olla oikeus asua siinä puolison kuoleman jälkeen ilman ahneita rahan perässä olevia paskiaisia, jotka ovat vielä yleensä omia lapsia, häpeäisitte edes. Ihan oikein on että verotetaan, kun pakko ei ole sitä perintöä ottaa vastaan.
Eipä sitä saa sanoa, että menkööt perintö isälle. Se olisikin yksinkertaista. Vaan kun mulla oli äitini kuolessa 2- ja 3-vuotiaat lapset, niin perintö olisi mennyt heille ja olisin joka tapauksessa joutunut maksamaan perintöveron. Täällä on sanottu, että sittenhän se olisi pienempi. No varmaan nyt aikuiset opiskelevat lapset olisivat riemuissaan, jos heillä olisi riesanaan purkukuntoinen talo kustannuksineen. Parempi olisikin, jos leski perisi sen asunnon itse.
Kuulostat kylmältä ja ahneelta. Et sure kuollutta läheistä, vaan petyt vaan, ettet saa heti isoa summaa rahaa itsellesi. Et soisi jollekin toiselle asumisoikeutta, kun sulle vaan heti rahat. Vähät siitä, miten se toinen asumisensa järjestää.
Etkö osaa olla kiitollinen siitä, että joskus saat jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kylmältä ja ahneelta. Et sure kuollutta läheistä, vaan petyt vaan, ettet saa heti isoa summaa rahaa itsellesi. Et soisi jollekin toiselle asumisoikeutta, kun sulle vaan heti rahat. Vähät siitä, miten se toinen asumisensa järjestää.
Ei minusta kuulostanut ap. miltään ahneelta ja kylmältä. Projisoitko omia piirteitäsi useinkin toisiin tuntemattomiin noin voimakkaasti?
Siitäkö pitäisi olla kiitollinen ja iloinen että saa ottaa lainaa, että voi maksaa veroja jostain rapistuvasta ja homehtuvasta kämpän rähjästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se perintö sitä varten hallintaoikeudella ole toisella, että olisit köyhä. Nyt vähän tarkkuutta otsikkoon. Samanlaisia myöhemmin realisoituvia perintöjä saa ihan tulotasosta riippumatta.
"rutiköyhä peri 70 000 mutta ei saa perintöään"
Missä tässä yhdistetään perinnön saamattomuus köyhyyteen? Ei mitenkään. Rutiköyhä-sanan tilalle voisit laittaa vaikka Sannan.
Ihan samoin saa maijat ja mikotkin perintöä jossa hallintaoikeus jollain muulla, ei se mikään sannoihin kohdistuva salaliitto ole. En ymmärrä miksi ap on asiasta niin katkera ja vetää köyhän lapsuutensakin valitukseen mukaan. ihan tavallinen perinnönjako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta kuulostanut ap. miltään ahneelta ja kylmältä. Projisoitko omia piirteitäsi useinkin toisiin tuntemattomiin noin voimakkaasti?
Siitäkö pitäisi olla kiitollinen ja iloinen että saa ottaa lainaa, että voi maksaa veroja jostain rapistuvasta ja homehtuvasta kämpän rähjästä?
Miksi sinä halusit laittaa viestin noin överiksi ja henkilökohtaiseksi. Ilkeäksi.
Teetkö niin usein?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on aika naiivi usko siihen että tässä maassa kaikki menee oikeudenmukaisesti ja reilusti.
Kai se on joku kognitiivinen dissonanssi tms. mikä pistää uskottelemaan, että verotus on aina reilua ja ahkeruus aina palkitaan.
Oman kokemukseni mukkaan kuitenkin yrittäminen ja ahertaminen ovat pitemmän päälle tuottaneet paremman tuloksen kuin esimerkiksi se, että olisin jäänyt korvausten/tukien varaan. Ei aina ole voinut tehdä ihan mieleisintä työtä ja kovalla palkalla, mutta onpahan ollut vähän leveämpi leipä. Toisekseen on pysynyt mieli virkeänä. Joten minä tahansa päivänä valitsen yrittämisen kuin passiivisen alistumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukkaan kuitenkin yrittäminen ja ahertaminen ovat pitemmän päälle tuottaneet paremman tuloksen kuin esimerkiksi se, että olisin jäänyt korvausten/tukien varaan. Ei aina ole voinut tehdä ihan mieleisintä työtä ja kovalla palkalla, mutta onpahan ollut vähän leveämpi leipä. Toisekseen on pysynyt mieli virkeänä. Joten minä tahansa päivänä valitsen yrittämisen kuin passiivisen alistumisen.
Kuka täällä on mielestäsi passiivisesti alistunut?
Kaikki muutko ovat vain tyhmiä ja laiskoja, sinä vain ahkera ja uuttera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä halusit laittaa viestin noin överiksi ja henkilökohtaiseksi. Ilkeäksi.
Teetkö niin usein?
Ohis
Joskus oikeasti laitan viestini övereiksi ja joskus henkilöönkin saatan käydä.
Nyt en kuitenkaan mielestäni vetänyt överiksi, vaan sinulla kalahti kalikka hiekkaiseen vakoseesi.
(tämä oli jo asteen verran överimpää, ja henkilöön käyvempää)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä on mielestäsi passiivisesti alistunut?
Kaikki muutko ovat vain tyhmiä ja laiskoja, sinä vain ahkera ja uuttera?
O ou, en tosiaankaan tarkoita sitä. Mutta olen nähnyt kyllä niitäkin kavereita aika paljon jotka eivät esimerkiksi ottaneet jotain työtä vastaan kun ei ollut koulutustavastaava homma. Tai olivat sitä mieltä, että siivoustyö päivätyön päälle on älytöntä ja veroja menee liikaa. Sitten kuitenkin nämä samat ihmiset ovat ihmetelleet, että mistä sulla riittää rahaa reissata, hankkia omistusasunto, hankkia auto.
Näitä tapauksia on paljon ja yhä enemmän tulee, jos tontilla ei ole sijainnin takia oikeaa arvoa, kannattaa todella miettiä, ottaako perinnön vastaan, koska homehtuneen talon purkukustannuksetkin voivat viedä "perinnön" miinuksen puolelle.
Ja kyllä silllä joka on tehnyt puolisonsa kanssa ikänsä töitä, että saisi oman asunnon, pitää olla oikeus asua siinä puolison kuoleman jälkeen ilman ahneita rahan perässä olevia paskiaisia, jotka ovat vielä yleensä omia lapsia, häpeäisitte edes. Ihan oikein on että verotetaan, kun pakko ei ole sitä perintöä ottaa vastaan.