Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rutiköyhä ihminen peri 70 000 euroa, mutta ei saa perintöään

Vierailija
26.06.2017 |

Olen koko ikäni elänyt köyhyydessä. Toki olen siitä pyrkinyt eroon, kaikin tavoin, mutta se ei ole niin helppoa. Lapsena yh-äidin pieniä tuloja yritettiin säästää, me lapset ymmärrettiin, eikä mitään ylimääräistä koskaan saatu. Myöhemmin ei ollut ketään maksamassa kalliita valmennuskursseja, joten menin sinne minne pääsin, koska valmistua piti nopeasti ja alkaa ansaita omaa rahaa. Sen jälkeen on ollut elämässä paljon epäonnea, sairautta ja sitä ainaista köyhyyttä ja pennin venyttämistä.

Yhtenä kauniina päivänä sitten sain tietää, että olen perimässä (minulle!) suurta rahasummaa. Oli kuin olisin saanut lottovoiton! Opintovelat saisin kuitattua, pienen pesämunan säästöön ja itselle sekä perheelle jotain kivaa kerrankin! Mennä jatkamaan opintoja.

Arvatkaa mikä pettymys oli kun selvisi, että perintö on kiinni kiinteistössä, jossa asuvalla on oikeus pitää se hallinnassaan elämänsä loppuun asti. Minulla on siis rahaa, mutta en voi käyttää rahojani enkä rakentaa niillä elämää. Olen niin pettynyt ja surullinen. Kunpa en olisi ikinä saanut edes tietää moisesta perinnöstä.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että muut pesän osakkaat lunastavat osuutesi sinulta.

Vierailija
22/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva jos siellä joku pissahousumummo homehduttaa ja kakkii koko kiinteistön piloille, kun toinen joutuu makselemaan siitä kumminkin verot. Ihan kiva jos joutuu vaikka työttömäksi tai sairastuu, niin mitään tukia ei saa, koska on niin sikarikas, kun ihan omistaa kiinteistön. Josta ei kumminkaan pysty hyötymään mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs noissa hallintaoikeuksissa menee kiineistön korjaus- ja muut kustannukset? Monestihan ne kuuluu omistajalle eli usein tulevalle perijälle?

Vierailija
24/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhuh... tässä yksi syy miksi en pidä suurimmasta osasta ihmisiä...

Perintö on perintö sitten kun sen velvollisuus on täyttynyt. Jos se on asunto, jossa asuu, niin sen saa sitten kun aika on. Ahneita kaikki mulle heti nyt tyyppejä harmittaa ettei pääse apajille heti.

Ihan oikein ap ettet saa perintöäsi heti. Toivottavasti asukas elää vielä vuosikausia.

Vierailija
25/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva jos siellä joku pissahousumummo homehduttaa ja kakkii koko kiinteistön piloille, kun toinen joutuu makselemaan siitä kumminkin verot. Ihan kiva jos joutuu vaikka työttömäksi tai sairastuu, niin mitään tukia ei saa, koska on niin sikarikas, kun ihan omistaa kiinteistön. Josta ei kumminkaan pysty hyötymään mitenkään.

Onko sinusta ok, että aikanaan omaisesi/tuttavasi/hoivaajasi puhuvat sinusta samoin kuin itse nyt kuvailet ikäihmistä?

Vierailija
26/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet jo mielessäsi käyttänyt perinnön, jota et ole vielä edes saanut. Pettymys iski. Saatat joutua luopumaankin tulevasta perinnöstäsi, jos ei ole varaa maksaa veroja. Kiinteistöstäkin aiheutuu kuluja joka vuosi. Kiinteistövero mm. Ehkä järkevintä alkaa nyt säästämään reippaasti tai miettiä suoraan perinnön lahjoittamista vaikka lapsillesi ja varautua maksamaan lahjaverot.

Vierailija
27/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä asenne ja ruma kielenkäyttö. Kyllä sinustakin tulee vanha.

Ja muukin on ihan puppua.

Mihin luulet tämän kiinteistön vaikuttavan?

Vierailija
28/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta ok, että aikanaan omaisesi/tuttavasi/hoivaajasi puhuvat sinusta samoin kuin itse nyt kuvailet ikäihmistä?

Voi voi sinua lässyttäjä, kun et tiedä miten rumasti minusta on puhuttu jo pikkulapsesta saakka. Ei kuule paljon kyyneleitä aiheuta jos joku sanoo minua pissahousumummoksi. Olen jo kuullut kaiken.

Sitä paitsi olen jo päättänyt losauttaa aivoni pitkin kaakeleita ennekuin täytän 60v. En halua edes elää vanhaksi.

Vierailija
29/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule! Älä lässytä siellä lässykkä!!1

Vierailija
30/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhuh... tässä yksi syy miksi en pidä suurimmasta osasta ihmisiä...

Perintö on perintö sitten kun sen velvollisuus on täyttynyt. Jos se on asunto, jossa asuu, niin sen saa sitten kun aika on. Ahneita kaikki mulle heti nyt tyyppejä harmittaa ettei pääse apajille heti.

Ihan oikein ap ettet saa perintöäsi heti. Toivottavasti asukas elää vielä vuosikausia.

Perintö tosiaan on tietyllä tavalla ansaitsematonta extraa, jonka realisoinnin ongelmista ei pitäisi mieltään pahoittaa. Mutta. Ongelma on perintövero, joka lankeaa maksuun heti. Tunnen useita ihan ok taloudellisessa tilanteessa olevia, jotka ovat joutuneet ongelmiin kun esim. asunnosta ja mökistä on lävähtänyt verot maksuun. Sillä ei ole mitään tekemistä ahneuden kanssa; harva keskituloinen pystynee säästämään suuria summia pelkästään perintöveroa varten.

Vierailija
31/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää muuttaa ajatteluasi. Kaikki tämä kerrankin elämässä, huoleton, onni - ei se noin mene. Ensinnäkään 70 000 ei riitä kovin moneen asiaan ja kun raha on käytetty se sinun kerran elämässäsi on sitten käytetty. 

Ihmiset suhtautuvat rahaan kokolailla samalla tavalla elämänsä ajan. Sinä olet oppinut suhtautumaan siihen niin, että sitä ei ole koskaan riittävästi, aina pitää nipistää. Ymmärrän oikein hyvin, eikä se ole sinun vikasi vaan muistoja sieltä lapsuudesta.

Opettele olemaan tyytyväinen ja onnellinen sillä mitä sinulla nyt on. Luulen, että jos ainaisen murehtimisen asemasta opettelet iloitsemaan huomaat myös rahan viihtyvän paremmin lähelläsi. 

Tätä on nyt vähän vaikea selittää, mutta musta kuulostaa siltä, että vaikka sulla olisi se miljoona takataskussa et olisi onnellinen. Rahan tehtävä on palvella sinua, sinun tehtävä ei ole palvella rahaa. 

Ja muista vielä, että jumala auttaa erityisesti heitä jotka itse auttavat itseään.

Vierailija
32/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet jo mielessäsi käyttänyt perinnön, jota et ole vielä edes saanut. Pettymys iski. Saatat joutua luopumaankin tulevasta perinnöstäsi, jos ei ole varaa maksaa veroja. Kiinteistöstäkin aiheutuu kuluja joka vuosi. Kiinteistövero mm. Ehkä järkevintä alkaa nyt säästämään reippaasti tai miettiä suoraan perinnön lahjoittamista vaikka lapsillesi ja varautua maksamaan lahjaverot.

Tuota... Miten ap maksaisi lahjaverot, joissa veroprosentti on useimmiten korkeampi kuin perintöverossa??

Vierailija
33/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI saa syytellä aptä sillä nämä perintöasiat on oikeasti hankalia.

Vähävaraisille kun tulee perintöä jossain muussa muodossa kuin rahana on aika mahdoton maksaa perintövero ilman omaisuuden realisoimista ja monelle tämä on surullinen vaihtoehto.

Ymmärrän täysin apn tilanteen kurjuuden vaikka en itse ole perinyt ikinä mitään

Vierailija
34/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tätä, että lesken asumisoikeuden alaisesta asunnosta pitää maksaa vero. Itselle oli toki itsestään selvää, että isä jää taloon äidin kuoleman jälkeen. Mutta kun 21 vuotta on mennyt ilman remontteja ja kunnasta tullut muuttotappiokunta, talo on arvoton. Maksoin perintöverot perinnöstä, jota en koskaan saanut, talo on purkukuntoinen nyt. Minulla ei ollut varaa ylläpitoon, kun itsekin pitää asua jossain ja tiesin, että isä vain pihistelee. Pihisteli myös talon kunnon pilalle, kun ei raskinut pitää kylpyhuoneessa lattialämmitystä päällä. 

Vierailija
35/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöihin liittyy aina kaikenlaista keljua. Joiltain viedään ne nenän edestä. Siis vaikka omat vanhemmat vievät ne tai jotain vastaavaa. Totuus on tarua ihmeellisempää.

En ole ahne, mutta ajattelin, että KERRANKIN, kerrankin elämässäni minulla olisi vähän rahaa. Rahaa aloittaa jatko-opiskelut, lähteä perheen kanssa lomalle ihan ulkomaille, olla ihan vain huoleton KERRAN elämässäni. Elämä ilman taloudellisia huolia - en tiedä millaista sellainen elämä on?! Olen aina ollut pilkun tarkka, ikinä ei ole ollut mitään maksumerkintöjä, mitään perinnässä tmv. vaan vähistä olen aina huolellisesti hoitanut talouteni. Ajattelin, että nyt mun tarkka elämäntyyli palkitaan ja saan kerrankin vaikka ostaa laadukkaita vaatteita, laittaa rahaa säästöön niin että tulee se tunne, että talous ei ihan helposti heilahda. Mutta ei. Saan perintöni ehkä 30 vuoden kuluttua. 

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan

Vierailija
36/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule! Älä lässytä siellä lässykkä!!1

Moni ajattelee noin. Mutta kun ikää tulee lisää, mieli muuttuu.

Toinen asia: Oletko miettinyt miksi sinulle puhutaan ikävästi?

Vierailija
37/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs noissa hallintaoikeuksissa menee kiineistön korjaus- ja muut kustannukset? Monestihan ne kuuluu omistajalle eli usein tulevalle perijälle?

Kyllä se, joka siinä asuu maksaa ne. Vain perusparannukset kuuluisivat omistajalle, ja näihinhän tämän ei tarvitse suostua.

Vierailija
38/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kateusvero on sellainen rangaistus, märkärätti vasten kasvoja ja potku palleaan, ettei paremmasta väliä.

Kehtaatte vielä lässyttää ja aukoa päätänne asiasta.

Vierailija
39/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota laina ja sen vakuudeksi ko. asunto? Toki asumisoikeus laskee myös vakuusarvoa melkoisesti.

Vierailija
40/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää muuttaa ajatteluasi. Kaikki tämä kerrankin elämässä, huoleton, onni - ei se noin mene. Ensinnäkään 70 000 ei riitä kovin moneen asiaan ja kun raha on käytetty se sinun kerran elämässäsi on sitten käytetty. 

Ihmiset suhtautuvat rahaan kokolailla samalla tavalla elämänsä ajan. Sinä olet oppinut suhtautumaan siihen niin, että sitä ei ole koskaan riittävästi, aina pitää nipistää. Ymmärrän oikein hyvin, eikä se ole sinun vikasi vaan muistoja sieltä lapsuudesta.

Opettele olemaan tyytyväinen ja onnellinen sillä mitä sinulla nyt on. Luulen, että jos ainaisen murehtimisen asemasta opettelet iloitsemaan huomaat myös rahan viihtyvän paremmin lähelläsi. 

Tätä on nyt vähän vaikea selittää, mutta musta kuulostaa siltä, että vaikka sulla olisi se miljoona takataskussa et olisi onnellinen. Rahan tehtävä on palvella sinua, sinun tehtävä ei ole palvella rahaa. 

Ja muista vielä, että jumala auttaa erityisesti heitä jotka itse auttavat itseään.

Viimeinen lause pilaa koko postauksen. Siitä tulee ilkeän ihmisen kuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi