Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rutiköyhä ihminen peri 70 000 euroa, mutta ei saa perintöään

Vierailija
26.06.2017 |

Olen koko ikäni elänyt köyhyydessä. Toki olen siitä pyrkinyt eroon, kaikin tavoin, mutta se ei ole niin helppoa. Lapsena yh-äidin pieniä tuloja yritettiin säästää, me lapset ymmärrettiin, eikä mitään ylimääräistä koskaan saatu. Myöhemmin ei ollut ketään maksamassa kalliita valmennuskursseja, joten menin sinne minne pääsin, koska valmistua piti nopeasti ja alkaa ansaita omaa rahaa. Sen jälkeen on ollut elämässä paljon epäonnea, sairautta ja sitä ainaista köyhyyttä ja pennin venyttämistä.

Yhtenä kauniina päivänä sitten sain tietää, että olen perimässä (minulle!) suurta rahasummaa. Oli kuin olisin saanut lottovoiton! Opintovelat saisin kuitattua, pienen pesämunan säästöön ja itselle sekä perheelle jotain kivaa kerrankin! Mennä jatkamaan opintoja.

Arvatkaa mikä pettymys oli kun selvisi, että perintö on kiinni kiinteistössä, jossa asuvalla on oikeus pitää se hallinnassaan elämänsä loppuun asti. Minulla on siis rahaa, mutta en voi käyttää rahojani enkä rakentaa niillä elämää. Olen niin pettynyt ja surullinen. Kunpa en olisi ikinä saanut edes tietää moisesta perinnöstä.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aloitus on valitettavasti mennyt vähän sivuraiteille.

Perintöveroa voisit ajatella sijoituksena tulevaisuuteen. Eli maksamalla esim. 5 - 10 000 saat 70000 € omaisuuden myöhemmin. Sijoittamalla tai säästämällä et noin hyvää diiliä pysty tekemään. Ehkä helpottaa ajatuksena kun maksaa lainaa että se on hyvä sijoitus.

Kannattaa miettiä miten veron voi minimoida, onko muita perijöitä ja voivatko he ottaa isomman osuuden asunnosta ja antaa sinulle rahaperintöä jos sitä oli, tai lunastaa sinut ulos. Hallintaoikeus alentaa arvoa selvästi, joten kauppa voisi olla hyvä diili molemmille: Sinä saat heti jotain rahaa ja toinen saa myöhemmin arvokkaan asunnon. Täysin vieraalle myynti tuskin onnistuu mutta sukulaisten kesken olisi ehkä mahdollista tehdä sopukauppoja.

Vierailija
102/102 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin särähti korvaan tuo että "ei saanut kalliita valmennuskursseja" ja siksi piti aloittaa huonompi koulutus.

Aika harva on käynyt millään valmennuskurssilla ja silti pärjää ihan hyvin. Itsekin kävin vain lukion ja amk:n ja olen ihan keskivertotyössä noin 2500 euron kuukausipalkalla. Pärjään sillä oikein hyvin ja elän ihan riittävän hyvää elämää. Laadukkaista vaatteista en haaveile, ne eivät toisi elämääni mitään lisäarvoa.

Näinpä. Mun poika kirjoitti muutamasta aineesta hyvän arvosanan ja pääsi suoraan yliopistoon, ilman mitään valmennuskursseja. Ihan vain oli ahkera matikassa ja lahjakas, ei kuitenkaan poikkeuksellisen nero. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän