Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rutiköyhä ihminen peri 70 000 euroa, mutta ei saa perintöään

Vierailija
26.06.2017 |

Olen koko ikäni elänyt köyhyydessä. Toki olen siitä pyrkinyt eroon, kaikin tavoin, mutta se ei ole niin helppoa. Lapsena yh-äidin pieniä tuloja yritettiin säästää, me lapset ymmärrettiin, eikä mitään ylimääräistä koskaan saatu. Myöhemmin ei ollut ketään maksamassa kalliita valmennuskursseja, joten menin sinne minne pääsin, koska valmistua piti nopeasti ja alkaa ansaita omaa rahaa. Sen jälkeen on ollut elämässä paljon epäonnea, sairautta ja sitä ainaista köyhyyttä ja pennin venyttämistä.

Yhtenä kauniina päivänä sitten sain tietää, että olen perimässä (minulle!) suurta rahasummaa. Oli kuin olisin saanut lottovoiton! Opintovelat saisin kuitattua, pienen pesämunan säästöön ja itselle sekä perheelle jotain kivaa kerrankin! Mennä jatkamaan opintoja.

Arvatkaa mikä pettymys oli kun selvisi, että perintö on kiinni kiinteistössä, jossa asuvalla on oikeus pitää se hallinnassaan elämänsä loppuun asti. Minulla on siis rahaa, mutta en voi käyttää rahojani enkä rakentaa niillä elämää. Olen niin pettynyt ja surullinen. Kunpa en olisi ikinä saanut edes tietää moisesta perinnöstä.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää muuttaa ajatteluasi. Kaikki tämä kerrankin elämässä, huoleton, onni - ei se noin mene. Ensinnäkään 70 000 ei riitä kovin moneen asiaan ja kun raha on käytetty se sinun kerran elämässäsi on sitten käytetty. 

Ihmiset suhtautuvat rahaan kokolailla samalla tavalla elämänsä ajan. Sinä olet oppinut suhtautumaan siihen niin, että sitä ei ole koskaan riittävästi, aina pitää nipistää. Ymmärrän oikein hyvin, eikä se ole sinun vikasi vaan muistoja sieltä lapsuudesta.

Opettele olemaan tyytyväinen ja onnellinen sillä mitä sinulla nyt on. Luulen, että jos ainaisen murehtimisen asemasta opettelet iloitsemaan huomaat myös rahan viihtyvän paremmin lähelläsi. 

Tätä on nyt vähän vaikea selittää, mutta musta kuulostaa siltä, että vaikka sulla olisi se miljoona takataskussa et olisi onnellinen. Rahan tehtävä on palvella sinua, sinun tehtävä ei ole palvella rahaa. 

Ja muista vielä, että jumala auttaa erityisesti heitä jotka itse auttavat itseään.

Höpöhöpö. Ihan itse autoin itseäni eli maksoin perintöverot. Ihan omalla työllä. Ei tullut jumalalta senttiäkään.

Argh! Anteeksi ot ja anteeksi uskovaiset, mutta sieppaa nämä jeesustelijat ihan tosissaan.

Ei ap.

Vierailija
42/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää muuttaa ajatteluasi. Kaikki tämä kerrankin elämässä, huoleton, onni - ei se noin mene. Ensinnäkään 70 000 ei riitä kovin moneen asiaan ja kun raha on käytetty se sinun kerran elämässäsi on sitten käytetty. 

Ihmiset suhtautuvat rahaan kokolailla samalla tavalla elämänsä ajan. Sinä olet oppinut suhtautumaan siihen niin, että sitä ei ole koskaan riittävästi, aina pitää nipistää. Ymmärrän oikein hyvin, eikä se ole sinun vikasi vaan muistoja sieltä lapsuudesta.

Opettele olemaan tyytyväinen ja onnellinen sillä mitä sinulla nyt on. Luulen, että jos ainaisen murehtimisen asemasta opettelet iloitsemaan huomaat myös rahan viihtyvän paremmin lähelläsi. 

Tätä on nyt vähän vaikea selittää, mutta musta kuulostaa siltä, että vaikka sulla olisi se miljoona takataskussa et olisi onnellinen. Rahan tehtävä on palvella sinua, sinun tehtävä ei ole palvella rahaa. 

Ja muista vielä, että jumala auttaa erityisesti heitä jotka itse auttavat itseään.

Höpöhöpö. Ihan itse autoin itseäni eli maksoin perintöverot. Ihan omalla työllä. Ei tullut jumalalta senttiäkään.

Argh! Anteeksi ot ja anteeksi uskovaiset, mutta sieppaa nämä jeesustelijat ihan tosissaan.

Ei ap.

Onneksi jumala rankaisee tekopyhiä palvelijoitaan, eihän hän itsekään voi tuollaisia lampaita arvostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva jos siellä joku pissahousumummo homehduttaa ja kakkii koko kiinteistön piloille, kun toinen joutuu makselemaan siitä kumminkin verot. Ihan kiva jos joutuu vaikka työttömäksi tai sairastuu, niin mitään tukia ei saa, koska on niin sikarikas, kun ihan omistaa kiinteistön. Josta ei kumminkaan pysty hyötymään mitenkään.

Ikävä asenne ja ruma kielenkäyttö. Kyllä sinustakin tulee vanha.

Ja muukin on ihan puppua.

Mihin luulet tämän kiinteistön vaikuttavan?

Ei tule! Älä lässytä siellä lässykkä!!1

Moni ajattelee noin. Mutta kun ikää tulee lisää, mieli muuttuu.

Toinen asia: Oletko miettinyt miksi sinulle puhutaan ikävästi?

Olen miettinyt joo. Kai sitä on vaan niin arvoton ihmisenä jo syntyessään että jo pikkulapsena on ansainnut huorittelun/lehmättelyn/yms. sairaan henkisen väkivallan.

Sinua ei muuten kiinnosta yhtään joku imaginäärinen pissahousumummo, joka ei koskaan lue tätä palstaa.

Sinua kiinnostaa vain minun ojentamiseni, moralisoimiseni ja itsesi minun  yläpuolelleni nostaminen.

Tiedän kaltaisesi tekopyhät lässyttäjä, olen nähnyt teidänlaisianne niin paljon.

En nakkaa paskaakaan lässytyksistäsi.

Minä en tykkää rumasta kielenkäytöstä. En ketään kohtaan

Vierailija
44/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni elänyt köyhyydessä. Toki olen siitä pyrkinyt eroon, kaikin tavoin, mutta se ei ole niin helppoa. Lapsena yh-äidin pieniä tuloja yritettiin säästää, me lapset ymmärrettiin, eikä mitään ylimääräistä koskaan saatu. Myöhemmin ei ollut ketään maksamassa kalliita valmennuskursseja, joten menin sinne minne pääsin, koska valmistua piti nopeasti ja alkaa ansaita omaa rahaa. Sen jälkeen on ollut elämässä paljon epäonnea, sairautta ja sitä ainaista köyhyyttä ja pennin venyttämistä.

Yhtenä kauniina päivänä sitten sain tietää, että olen perimässä (minulle!) suurta rahasummaa. Oli kuin olisin saanut lottovoiton! Opintovelat saisin kuitattua, pienen pesämunan säästöön ja itselle sekä perheelle jotain kivaa kerrankin! Mennä jatkamaan opintoja.

Arvatkaa mikä pettymys oli kun selvisi, että perintö on kiinni kiinteistössä, jossa asuvalla on oikeus pitää se hallinnassaan elämänsä loppuun asti. Minulla on siis rahaa, mutta en voi käyttää rahojani enkä rakentaa niillä elämää. Olen niin pettynyt ja surullinen. Kunpa en olisi ikinä saanut edes tietää moisesta perinnöstä.

Tuo on moraalisesti todella arveluttava asetelma.. joku voisi istua sen reilun vuoden ensikertalaisena valtion hotellissa jos omaisuutta tarjolla sen jälkeen. Jos tekee kännissä niin pääsee vähemmällä, ehkä vain muutaman kuukausi ennen kuin pääsee koevapauteen.

Suomen "laki"järjestelmä on sairas.

Tuollaiset "sopparit" pitäisi siksi kieltää moraalittomina, koska ne houkuttaa ihmisiä laittomiin tekoihin.

Vierailija
45/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paskaperinnön saaneena (josta vain kulua) toivon, että eduskunta säätää pikimmiten lain, että vainaja haudataan valtion/kunnan kustannuksella ja tämä taho vastaa myös haudan hoidosta. Vastaavasti perintö menee valtiolle/kunnalle.

Ei tule enää perintöriitoja.

Vierailija
46/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva jos siellä joku pissahousumummo homehduttaa ja kakkii koko kiinteistön piloille, kun toinen joutuu makselemaan siitä kumminkin verot. Ihan kiva jos joutuu vaikka työttömäksi tai sairastuu, niin mitään tukia ei saa, koska on niin sikarikas, kun ihan omistaa kiinteistön. Josta ei kumminkaan pysty hyötymään mitenkään.

Sinä et sitä päätä. Sinä et minun puolestani päätä mitään, vaikka luuletkin olevasi joku jumalasta seuraava.

Et ole mitään muuta kuin lässyttävä tuhnu!

Vierailija
47/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN!!1

Niin vaikka jonnekin yritykseen 500:n km päähän sieltä missä asut & vielä työmarkkinatuella ilman 9€/päivä kulukorvausta :) suomi kuntoon T: J.S

Piilaakson tehokkuus & arvot

Vierailija
48/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olisihan se kivaa, että aviopari elelee yhdessä vaikka 50 vuotta, tekee töitä ja säästää, hankkii oman kodin. Sitten kun toinen kuolee, niin lapset saisivat ilmoittaa, että lesken pitää muuttaa pois kodistaan, koska lapset - ne, jotka ei ole säästäneet ja hankkineet omaa kotia - saisi ulosmitata vainajan työn.

Vierailija
49/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen lause pilaa koko postauksen. Siitä tulee ilkeän ihmisen kuva.

Sitä ei pidä ottaa kirjaimellisesti! Itse olen agnostikko, mutta olen huomannut että kun itse teen asioiden eteen jotain ja yritän niin välillä puhaltaa myönteinen puhuri. Ei tosiaankaan ole tarkoitus olla ilkeä. Tämähän on vanha sanonta ja mielestäni hyvin oivaltava ja viisas. 

Vierailija
50/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuoli?

Vierailija
51/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko leski ajatella myyvänsä asunnon 2 vuotta siinä vielä asuttuaan?

Muuttaisi ehkä pienempään yksiöön ja irrottaisi näin osaa varoista?

Kommentoin vähän ikävästi tuossa aikaisemmin, kun en tiennyt Suomen lain olevan niin pälli, että perintöverot tulee maksuun, vaikka ei mitään olisikaan saanut... Nyt ymmärrän paremmin.

Meillä tosin taitaa olla jakamaton pesä myös vanhempieni suvussa. 70 luvulta... en ole koskaan kuullut, että siitä olisi tarvinnut jotain maksaa... täytyypä kysyä. Olen nykyistä asukasta kehoittanut kuluttamaan omaisuutensa elinaikanaan mukaan lukien jakamattoman pesän.... mutta ei sitä säästeliästä ihmistä niin vaan neuvota.

Vierailija
52/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap.

Vastasin tuohon jo toisellekin, joka ajatteli minun olevan ilkeä. Tämähän on siis vanha sananparsi ja ajatus perustuu siihen, että kun itse yrittää ja tekee niin tuuli on toisinaan myös myötäinen. Olen agnostikko, joten uskovaiseksi minua ei voi leimata ja tämä pitää käsittää vähän laajemmin kuin kristinuskon oppien mukaan.

Vierailija
53/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se perintö sitä varten hallintaoikeudella ole toisella, että olisit köyhä. Nyt vähän tarkkuutta otsikkoon. Samanlaisia myöhemmin realisoituvia perintöjä saa ihan tulotasosta riippumatta.

Vierailija
54/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta. Olisit hankkinut parempipalkkaisen ammatin. Ei siihen valmennuskursseja tarvita. Hyväpalkkaisia ammatteja löytyy niin duunaripuolelta kuin korkeakoulutasolta.

Vierailija
55/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt joo. Kai sitä on vaan niin arvoton ihmisenä jo syntyessään että jo pikkulapsena on ansainnut huorittelun/lehmättelyn/yms. sairaan henkisen väkivallan.

Sinua ei muuten kiinnosta yhtään joku imaginäärinen pissahousumummo, joka ei koskaan lue tätä palstaa.

Sinua kiinnostaa vain minun ojentamiseni, moralisoimiseni ja itsesi minun  yläpuolelleni nostaminen.

Tiedän kaltaisesi tekopyhät lässyttäjä, olen nähnyt teidänlaisianne niin paljon.

Mene sitten lässyttämään asiasta myös muillekin. Miksi minut aina otetaan hampaisiin, vaikka sanoin vain pissa! En edes kusi tai paska.

Palsta on täynnä törkeämpiäkin ilmaisuja, mikset heille lässyttä!!!!

Vierailija
56/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap.

Vastasin tuohon jo toisellekin, joka ajatteli minun olevan ilkeä. Tämähän on siis vanha sananparsi ja ajatus perustuu siihen, että kun itse yrittää ja tekee niin tuuli on toisinaan myös myötäinen. Olen agnostikko, joten uskovaiseksi minua ei voi leimata ja tämä pitää käsittää vähän laajemmin kuin kristinuskon oppien mukaan.

"Onneksi maailma on sillä tavalla kohtuullinen, että kun oikein kovasti ahertaa, niin kyllä se sittten palkitseekin", sanoo uusimmassa Arvopaperissa eräs rutiköyhyydestä monimiljonääriksi ponnistanut suomalainen DI. Ja tottahan se on, kun tarpeeksi kauan tai monta kertaa yrittää, onnistuu lopulta.

Vierailija
57/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdää omistusoikeustestamentti. Silloin leski on perijä ja maksaa perintöverot. Leski saa tehdä ison vähennyksen, joten useissa tapauksissa perintövero jää pieneksi.

Vierailija
58/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se perintö sitä varten hallintaoikeudella ole toisella, että olisit köyhä. Nyt vähän tarkkuutta otsikkoon. Samanlaisia myöhemmin realisoituvia perintöjä saa ihan tulotasosta riippumatta.

"rutiköyhä peri 70 000 mutta ei saa perintöään"

Missä tässä yhdistetään perinnön saamattomuus köyhyyteen? Ei mitenkään. Rutiköyhä-sanan tilalle voisit laittaa vaikka Sannan.

Vierailija
59/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sitten lässyttämään asiasta myös muillekin. Miksi minut aina otetaan hampaisiin, vaikka sanoin vain pissa! En edes kusi tai paska.

Palsta on täynnä törkeämpiäkin ilmaisuja, mikset heille lässyttä!!!!

En minä tiedä kuka sinä olet. Ei kukaan täällä kohdista sinuun mitään

Itse kommentoin aina täällä rumaa kielenkäyttöä

Vierailija
60/102 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielenkäyttö on rumaa, mutta esim. minulla on kokemusta iäkkäästä sukulaisesta, joka aina vain huuhtoi astiat, koska hänestä ne eivät olleet likaisia. Ikkunoita ei saanut käydä pesemässä, kaappien oviin ilmestyi vihreää pinttynyttä likaa, jota vanhus ei nähnyt. Järjestimme hänet lopulta toiseen asuntoon, jotta saatiin viimein edes siivottua. Kaikkea en kehtaa tässä edes kertoa, mutta toimintakyvyn heiketessä voi todella käydä niin, ettei asukas jaksa eikä osaa huolehtia asunnostaan eikä anna muidenkaan tulla auttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi