Yliarvostetuin kirja?
Eli mistä kirjasta ette ole pitäneet ollenkaan, vaikka kaikki muut tuntuvat hehkuttavan sitä?
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Millä kompetenssilla arvioitte edellä mainittuja teoksia? Mammavoimallako?
Tietenkin:"Mun mielestä."
Että MUTU ja silleen. Huoh!
Paljon lukeneen ja kirjoittaneen kompetenssilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kysyi mistä kirjasta en pitänyt, vaikka muut siitä pitivätkin ja sitä on kehuttu. Kyllä tuohon voi vastata ihan henkilökohtaisesta näkökulmasta ja useimmat meistä osaavat jopa luetella syitä, miksi kyseinen kirja ei ole omaan makuun. Ei tässä mitään kirjallisuustieteen professoria tarvita, jokainen, joka on joskus muutaman kirjan lukenut, osaa sanoa, pitääkö jostain kirjasta vai ei. Tietysti mitä enemmän ja monipuolisemmin on lukenut, sitä helpompaa on sanoa, millaisista kirjoista pitää ja millaisista ei.
Antti Tuurin tuotanto: mahtaako muut tykätä kuin pohjalaiset, jos nekään?
Kalle Päätalon tuotanto: oi paatosta ja aatosta mikä ei tunnu loppuvan koskaan
Arto Paasilinnan tuontanto: samalla kaavalla toistettua muka hauskuutta
Vierailija kirjoitti:
Millä muullakaan? Mielipidettä kysyttiin ja siihen vastattiin. Samanlaisia vastauksia kirjoitettaisiin jos kysyttäisiin kirjoista, jotka ovat tehneet vaikutuksen hyvällä tavalla.
Idiootit ympärilläni by Thomas Erikson
Vierailija kirjoitti:
Arto Paasilinnan tuontanto: samalla kaavalla toistettua muka hauskuutta
Totta! Varsinkin ne loppuvuosien tuotokset, ihmeellistä kännistä satuilua ja todella sovinistinen maailmankuva muutenkin.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Humiseva harju oli suuri pettymys!
Et vaan ymmärrä sen upeutta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulta kysytään mielipidetä asiasta, voit sanoa vain sen OMAN mielipiteesi. Et sinä voi sanoa, onko se jonkun toisen mielestä hyvä tai huono. Et voi puhua muiden puolesta. Tässä nimenomaa kysyttiin jokaisen mamman OMAA mielipidettä. Ei sitä, mitä mieltä napurin Jorma kirjasta on.
Donna Tartt, Jumalat juhlivat öisin. Ihan teinihömppää ja monet hehkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Alexandra Salmelan 27 eli kuolema tekee taiteilijan tms.
Sai Hesarin palkinnon ja oli Finlandia-ehdokkaana.
Jätin kesken kun en jaksanut lukea stooria jonkin pehmopossun näkökulmasta.
Antti Hyryn "Uuni"-romaanissa kuvataan uunin rakentamista. Vissiin sen uunin näkökulmasta....kkrrooohhh... voitti finlandia-palkinnon tämä, en muista vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin moni suomalainen kirjailija ja heidan teoksensa! Varsinkin nama miespuolisten "jannitys"kirjat. Oi, mita shittia!
Minusta usein miesten kirjoittamissa suomalaisissa dekkareissa on jujua ja ammatillista otetta, realisimia poliisityössä jne.
Sen sijaan esim. Leena Lehtolaisen ja Outi Pakkasen kyhäelmät ovat lähinnä nolouden tunteita nostattavia, vaikka kovin suosittuja ovatkin
Arvostuksesta nyt en sano mitään, vaikka otsikko tietysti vaatisi sen. Mutta Jarkko Sipilä on ehdoton suosikkini, myös Seppo Jokinen tekee hyvää jälkeä. Käsittääkseni ensiksi mainittu on saanut paljolti maineteta juuri todellisuuden tunnulla ja Helsingin monipuolisella tuntemuksella.
Siitähän Pakkastakin kehutaan, mutta pyörii parin korttelin väliä keskustassa. Joskus poikkeaa Lauttasaareen. Surkeat juonet ja ihmiskuvat ohuita, persoonattomaksi jääviä hahmoja.
Tamperelaisena haluaisin pitää Seppo Jokisen tuotannosta, mutta hänen teoksensa ovat lapsellisia ja lapsellisen piilosovinistisia. Itse olen tuntenut myötähäpeää niistä, vaikka en mies olekaan.
Sama homma Reijo Mäellä. Piilosovinistista huttua.
Vierailija kirjoitti:
Moni on maininnut Stephen Kingin. On totta, että herran pitkälle uralle mahtuu muutama rimanalitus mutta on silti naurettavaa yleistää kaikki Kingin kirjat paskaksi! :D
Mutta ovathan hänen kirjansa todella lapsekkaita. Luin niitä nivaskan 14-vuotiaana, koska äidillä oli hyllyssä. Jo silloin ajattelin, että ovat kuin lapsen kirjoittamia. Yritin lukea useampaa kun olin kolmenkympin hujakoilla, mutta viimeistään puolivälissä oli pakko luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Monika Fagerholmin "lola upp och ner".
Eksoottista sielunelämää suoraan Ekenäsin metropolista tai jotain , tota öööhh, så hemskt kul och vad.
Ei augene tää avara mualima kiinnostavaksi ei.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monika Fagerholmin "lola upp och ner".
Eksoottista sielunelämää suoraan Ekenäsin metropolista tai jotain , tota öööhh, så hemskt kul och vad.
Ei augene tää avara mualima kiinnostavaksi ei.....
Oi ei, Lola upp och ner on eräs parhaita kirjoja mitä olen ikinä lukenut! Ja olen lukenut sen kolme kertaa. Mutta ymmärrän kyllä aivan täysin, että se ei taatusti ole jokaisen makuun.
Sofi Oksasen tuotanto. Zzzzzzzzz
Täällä Pohjantähden alla (luin noin 350 sivua enkä vieläkään tajunnut, mikä koko kirjan pointti on, joten lopetin)
Sinuhe (ei vaan iskenyt. lopetin 20 sivun jälkeen)
Puhdistus (tyyli ei miellytä)
Rikos ja rangaistus (tämän lukemisesta aika kauan, mutta melko tuskaista oli)
Sofi Oksasen Puhdistus. En tänä päivänäkään ymmärrä sitä hypetystä jonka kirjan julkaiseminen aiheutti.
Kirjassa kerrottiin asioita, jotka varmasti jokainen historiaa tunteva tietää. Teos ei tuonut mitään uutta tietoa eikä ollut kirjoitettu edes kovin poikkeuksellisen nerokkaasti.
Jotkut lukijat kertoivat "järkyttyneet" "itkevänsä" " havahtuneensa"... missä helkkarin kuplassa lukijat olivat eläneet?
Blöök kirjoitti:
Sofi Oksasen Puhdistus. En tänä päivänäkään ymmärrä sitä hypetystä jonka kirjan julkaiseminen aiheutti.
Kirjassa kerrottiin asioita, jotka varmasti jokainen historiaa tunteva tietää. Teos ei tuonut mitään uutta tietoa eikä ollut kirjoitettu edes kovin poikkeuksellisen nerokkaasti.
Jotkut lukijat kertoivat "järkyttyneet" "itkevänsä" " havahtuneensa"... missä helkkarin kuplassa lukijat olivat eläneet?
Ei kirja minullekaan mitään uutta tietoa tuonut. Mutta kun eläydyn kirjaan niin kyllähän sellainen teksti järkyttää ja hätkähdyttää.
Joku ihmetteli pitääkö kukaan Antti Tuurin kirjoista.Minä pidän, koko tuotanto löytyy hyllystäni.
Enkä ole pohjalainen.
Joku aika sitten kehuttiin kirjaa Sydämenlyönneissä ikuisuus- en erikoisemmin siitä pitänyt. Usein nämä
hehkutetut ja kehutut kirjat ovat pettymys.
Tamperelaisena haluaisin pitää Seppo Jokisen tuotannosta, mutta hänen teoksensa ovat lapsellisia ja lapsellisen piilosovinistisia. Itse olen tuntenut myötähäpeää niistä, vaikka en mies olekaan.