Missä vaiheessa nettitreffeillä voi odottaa naiselta vähän aktiivisuutta?
Eli sitä että kysyy ja ehdottaa asioita oma-aloitteisesti.
Kommentit (70)
Miksi tälläisestä asiasta pitää edes kiistellä kun tilastoista näkee, että miehiä on 3-5x enemmän nettideittimarkkinoilla kuin naisia? Tottakai se laittaa tilanteen tälläiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tälläisestä asiasta pitää edes kiistellä kun tilastoista näkee, että miehiä on 3-5x enemmän nettideittimarkkinoilla kuin naisia? Tottakai se laittaa tilanteen tälläiseksi.
Totta puhut mutta kyllä tilanteessa on jotain pahasti pielessä jos keskimääräisen sporttisen työssäkäyvän miehen osuma on silti about 1/40 naisesta tinderissä. Ja tämä siis vain matchi. Pikkasen enemmä kuin tuolla kertoimella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun luettuani on pakko kysyä, että miksi te miehet ette sitten ota niitä itseänne "alempitasoisia" naisia? Eivät häviäisi, eivät kilpailuttaisi, olisivat ihan otettuja ja uskollisia kun saisivat parisuhteen kanssanne.
Miksi haluatte niitä, joita ette saa?
Miksi ottaa joku sellainen, mistä näkee kilometrin päähän, että se on joku mielenterveysongelmainen kaheli?
Tai sitten mahdollisesti 120 kiloinen norsu, jonka kanssa ei voi tehdä yhtään mitään?
Mutta naisen pitäisi ottaa itseään alempitasoinen??
Ei, kun vaikka samaa tasoa oleva. Normaalille naiselle ei kelpaa normaali mies, kun sitä huomiota tulee tuolla nettimaailmassa tavallisellekin naiselle samaa tahtia, kuin jollekin mallille.
En minä normaalina, työssäkäyvänä, terveenä ja liikunnallisena miehenä halua ottaa vaivoikseni jotain ylilihavaa tai mielenterveyspotilasta.
Voithan aina yrittää muuttaa itseäsi naisia kiinnostavaan suuntaan. Esim. avarakatseisuutta naiset arvostavat ja lämmintä sydäntä. Harjoittele niitä.
Parempi vaan suosiolla hakea se vaimo ulkomailta. Mitä parantamista siinä enää voi tehdä jos liikunta on kunnossa? Jos hankkii rahaa niin audipukumiehenä sitten vaan vetää kullankaivajia puoleensa. Enkä kyllä näe mitään syytä olla lämminsydämminen naisia kohtaan jotka eivät sitä itse ole. Tasa-arvo siinäkin tulisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuti jankuti jankuti. Kun nyt naisena vastaan saaneeni lukemattomat pakit, niin mikä on vastaus? "Mitäs yritit itseäsi korkeampi tasoista?" No kun en yrittänyt, yritin ihmisiä, joista kiinnostuin.
Eli yritit itseäsi korkeampaa tasosta.
Tuota karkkikauppa paska on kyllä ihan aiheellista. Keskivertonainen on kyllä niin narsisti ettei se koskaan hyväksy sitä että syy siihen miksi suhteet aina kariutuu on se ettei se vaan ole niin haluttu. Sen sijaan leimataan kaikki miehet sioiksi ja käytös on sen mukaista.
En tietääkseni ole leimannut miehiä sioiksi. En myöskään ole narsisti (et taida tietää, mitä se tarkoittaa) ja olen, kuten luulin jo ilmaisseeni, hyväksynyt sen että nettideiteissä tulee pakkeja. Olen joskus aiemminkin muistellut, että hyvin karkeasti arvioiden ehkä puolet kaikista ensitreffeistä päättyi niin, ettei kumpaakaan kiinnostanut, neljäsosa niin että miestä kiinnosti mutta minua ei, ja neljäsosa niin että minua olisi kiinnostanut mutta miestä ei. Toki mukaan mahtui muutamia sellaisiakin ensitreffejä, jotka johtivat pitemmälle.
Jos Tinderin sukupuolijako on tuollainen kuin tässä ketjussa on kerrottu, niin miten se tulee edes yllätyksenä kenellekään, ettei kaikilla miehillä todellakaan ole mahdollisuutta löytää sieltä ketään?
Minä, ihan tavallinen nainen, löysin nettipalstalta ihan tavallisen miehen. Ollaan nykyisin aviossa ja lapsiakin on siunaantunut. Elämme ihan tavallista elämää. Kumpikaan ei elätellyt mitään omituisia kuvitelmia, ei prinsessa- eikä karkkikauppafantasoita. Oltiin kaksi toisistaan kiinnostunutta ihmistä. Ehkä se oli se syy miksi tämä onnistui.
Kokeilin muutamaan otteeseen tinderiä. Ei tullut kuin ehkä 5 matchiä, joista kahden kanssa juttelin, ja hävisivät savuna ilmaan.
Nettideittipuolella ne miehet, joihin otin yhteyttä olivat tavallisia miehiä. He eivät vastanneet. Kolmilla treffeillä kävin miesten kanssa, heistä ei sen jälkeen kuulunut mitään.
Baarissa saan pakit samantien.
Työpaikalla on myös kollegalta tullut pakit. Kollegani on pienituloinen, hintelä, vegaani, joka ei jaksa pestä välttämättä hiuksiaan tai hampaitaan ennen töihin tuloa. Tämän kerroin sen vuoksi, että heti ajatellaan että kuitenkin se on jyhkeäleukainen lentäjä-kirurgi, jota olen halunnut panna. Ei ole.
Lätkänpelaajat, idiootit taikka muusikot ei kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin muutamaan otteeseen tinderiä. Ei tullut kuin ehkä 5 matchiä, joista kahden kanssa juttelin, ja hävisivät savuna ilmaan.
Nettideittipuolella ne miehet, joihin otin yhteyttä olivat tavallisia miehiä. He eivät vastanneet. Kolmilla treffeillä kävin miesten kanssa, heistä ei sen jälkeen kuulunut mitään.
Työpaikalla on myös kollegalta tullut pakit. Kollegani on pienituloinen, hintelä, vegaani, joka ei jaksa pestä välttämättä hiuksiaan tai hampaitaan ennen töihin tuloa. Tämän kerroin sen vuoksi, että heti ajatellaan että kuitenkin se on jyhkeäleukainen lentäjä-kirurgi, jota olen halunnut panna. Ei ole.Lätkänpelaajat, idiootit taikka muusikot ei kiinnosta yhtään.
Yritä tasoistasi miestä. Sulla on selkeästi rima liian korkealla.
Eipä ihmetytä miksi täällä paihaavat muehet ei ketään löydä. Kaikkihan on toki muiden syytä, itse kun on asiassa pelkkä uhri.
Jos ja kun minä lakkaan jollekkin kirjottamasta johtuu se siitä että olet epämielenkiintoinen tavalla tai toisella. Olet itse aiheuttanut kirjottelullasi sen, että eipä voisi vähempää kiinnostaa. En ole velvollinen tutustumaan sinuun livenä jos huomaan kemian puuttuvan täysin jo kirjoittaessa. Minulla on omat asiat mitkä miehen luonteessa viehättää ja naapurin pirkolla toiset. Jos et löydä ketään niin sinä olet silti täydellinen mamman pikku mussukka.
Jos olet ruma, en edes tietenkään päästä asiaa jutteluun saakka.
Ihmiset jotka sopii treffit ja tekee oharit on idiootteja.
Jos treffit peruuntuu ajoissa tekosyyllä, on todennäkösesti löytynyt parempi ja mielenkiintoisempi treffikumppani.
Olkaa hyvät, tässä yksi totuus. Innolla odotan kun pahoitatte mielenne ja haukutte minut lyttyyn, te täällä vinkuvat, täydelliset, urheilulliset ja työssäkäyvät megalöydöt.
Vierailija kirjoitti:
Jos erehtyy ottamaan ns. alempitasoisen naisen, niin sitten täällä ollaan kilvan pilkkaamassa, että komea mies ja otti lihavan naisen. Eikö saanut parempaa, onpa säälittävä jätkä.
Kyllä se on suomalaisen miehen parempi olla yksin. Poikalapsetkin pitäs jo pienenä tappaa, niin saisivat suomalaiset naiset keskittyä niihin parempiin miehiin.
Jos olet jo päättänyt ettet huoli suomalaista naista, niin mitä sitten enää ruikutat heidän peräänsä? Ala elää!Menneessä vellominen ei tuo sinulle mitään hyvää uutta, sitä saa kun kääntää selkänsä asioille joita ei tahdo. Katse kohti uutta!
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä on hassua miten selkeästi ihmisten tasot on nähtävissä ja miten selkeästi naiset toimii tasojen mukaan.
Pystyn jo etukäteen sanomaan että suostuuko naispuolinen mätsi treffeille.
Kolme kertaa olen saanut tinderistä viehättävän naisen numeron ja siirryttiin whatsappiin mutta tiesin jo etukäteen että nämä naiset tulevat silti ghostaamaan mut.
Tätä ihmettelen usein: miksi naiset suostuu juttelemaan ja antamaan vielä numeronsa vaikka minäkin tiedän että he eivät lopulta suostu tapaamiseen. Jonkinlaista egonbuustauspeliä?
Nainen ei halua pahoittaa miehen mieltä. Antaa yleensä puhelinnumeron jos on ihan vähänkin kiinnostunut. Mutta ajattelee, että pääsee miehestä myöhemmin eroon jollain selityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä on hassua miten selkeästi ihmisten tasot on nähtävissä ja miten selkeästi naiset toimii tasojen mukaan.
Pystyn jo etukäteen sanomaan että suostuuko naispuolinen mätsi treffeille.
Kolme kertaa olen saanut tinderistä viehättävän naisen numeron ja siirryttiin whatsappiin mutta tiesin jo etukäteen että nämä naiset tulevat silti ghostaamaan mut.
Tätä ihmettelen usein: miksi naiset suostuu juttelemaan ja antamaan vielä numeronsa vaikka minäkin tiedän että he eivät lopulta suostu tapaamiseen. Jonkinlaista egonbuustauspeliä?
Nainen ei halua pahoittaa miehen mieltä. Antaa yleensä puhelinnumeron jos on ihan vähänkin kiinnostunut. Mutta ajattelee, että pääsee miehestä myöhemmin eroon jollain selityksellä.
"Nainen ei halua pahoittaa miehen mieltä..." Joo, aika huonosti onnistuu. Rehellisyytä vois arvostaa, mutta valehtelua ja tekosyytä ei.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihmetytä miksi täällä paihaavat muehet ei ketään löydä. Kaikkihan on toki muiden syytä, itse kun on asiassa pelkkä uhri.
Jos ja kun minä lakkaan jollekkin kirjottamasta johtuu se siitä että olet epämielenkiintoinen tavalla tai toisella. Olet itse aiheuttanut kirjottelullasi sen, että eipä voisi vähempää kiinnostaa. En ole velvollinen tutustumaan sinuun livenä jos huomaan kemian puuttuvan täysin jo kirjoittaessa. Minulla on omat asiat mitkä miehen luonteessa viehättää ja naapurin pirkolla toiset. Jos et löydä ketään niin sinä olet silti täydellinen mamman pikku mussukka.
Jos treffit peruuntuu ajoissa tekosyyllä, on todennäkösesti löytynyt parempi ja mielenkiintoisempi treffikumppani.Olkaa hyvät, tässä yksi totuus. Innolla odotan kun pahoitatte mielenne ja haukutte minut lyttyyn, te täällä vinkuvat, täydelliset, urheilulliset ja työssäkäyvät megalöydöt.
Te jäätte aina kiinno yritätte kirjoittaa kuinka asiallisesti tahansa tänne.
Jos joku peruu treffejä hän on jo oletuksena se idiootti. Selkäsuorainen ihminen ei sovi treffejä jos ei kiinnosta.
Toisekseen asenteesi on samanlainen kuin muilla täällä vauvapalstalla hengaavilla naisilla. Me miehet ei nimittäin vinguta täällä. Vaan perustellaan omilla kokemuksilla asioita. Ei pelkän "musta tuntuu" kannalta...
Kolmanneksi mistä tiedät että esim minä en olisi hyvä tapaus jos ette kuitenkaan IKINÄ anna tutustumiseen mahdollisuutta.
Kyllä. Minä olen myös urheilullinen, työssäkäyvä ja tervejärkinen suomalainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos treffit peruuntuu ajoissa tekosyyllä, on todennäkösesti löytynyt parempi ja mielenkiintoisempi treffikumppani.Olkaa hyvät, tässä yksi totuus. Innolla odotan kun pahoitatte mielenne ja haukutte minut lyttyyn, te täällä vinkuvat, täydelliset, urheilulliset ja työssäkäyvät megalöydöt.
Te jäätte aina kiinno yritätte kirjoittaa kuinka asiallisesti tahansa tänne.
Jos joku peruu treffejä hän on jo oletuksena se idiootti. Selkäsuorainen ihminen ei sovi treffejä jos ei kiinnosta.
Toisekseen asenteesi on samanlainen kuin muilla täällä vauvapalstalla hengaavilla naisilla. Me miehet ei nimittäin vinguta täällä. Vaan perustellaan omilla kokemuksilla asioita. Ei pelkän "musta tuntuu" kannalta...
Kolmanneksi mistä tiedät että esim minä en olisi hyvä tapaus jos ette kuitenkaan IKINÄ anna tutustumiseen mahdollisuutta.
Kyllä. Minä olen myös urheilullinen, työssäkäyvä ja tervejärkinen suomalainen mies.
Kyllä sen tietää, ettet ole hyvä tapaus, jos sulla ei ole tummaa tukkaa, eikä tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla on myös kollegalta tullut pakit. Kollegani on pienituloinen, hintelä, vegaani, joka ei jaksa pestä välttämättä hiuksiaan tai hampaitaan ennen töihin tuloa. Tämän kerroin sen vuoksi, että heti ajatellaan että kuitenkin se on jyhkeäleukainen lentäjä-kirurgi, jota olen halunnut panna. Ei ole.Lätkänpelaajat, idiootit taikka muusikot ei kiinnosta yhtään.
Yritä tasoistasi miestä. Sulla on selkeästi rima liian korkealla.
En ole se, jolle vastasit, mutta toteanpahan taas kerran, etten naisena ikinä miettinyt mitään tasoja. Ainoa, millä oli merkitystä, oli se onko mies kiinnostava vai ei. Jos en olisi saanut miestä, johon ihastuin, olisin edelleen sinkku.
Ja vielä muistutukseksi myös teille miehille: se teidän myyttinen "tasonne" on juuri se, minkä tasoiset naiset teille tekevät aloitteita. Jos saa aloitteita vain mielenterveysongelmaisilta läskeiltä, niin silloin se oma taso kulkee siinä. Ei taso ole jotain, minkä voi itse päättää. Sen määrittävät muut ihmiset, vastakkainen sukupuoli.
(Tiedän jo, miten tasoteoreetikot tämän ovat rationalisoineet: "Kun naiset saavat seksiä alfojen kanssa, niin heidän käsitys omasta tasostaan on vääristynyt." Olkoon sitten niin. Se on silloin niiden naisten ongelma, jotka jäävät yksin, kun eivät saa alfaa. Keskittykää te kuitenkin hoitamaan oma ongelmanne, koska teidän ongelmannehan se naisettomuus on, ei naisten.)
En tiedä, mitä nämä "tavalliset miehet" sitten ovat, mutta itse olen pari kertaa ollut Tinderissä ja onhan se niin, että kuva ja teksti saa tekemään valintoja.
Olen nelikymppinen yh (eli sitten sitä "alempaa tasoa"), liikunnallinen, tyylitajuinen, koulutettu ja omillani toimeen tuleva. Haluan tavallisen ja luotettavan parisuhteen, en tarvitse elättäjää enkä huvipursia, vaan kumppanin arkeen ja juhlaan.
Todella monella miehellä siinä ikäluokassa, mitä katselin (38-48), oli kuvissa tupakka huulessa, kaljatölkki kädessä, renttuiset vaatteet tai kuvauksessa oli jotain, mikä ei ole mun juttu, kuten halutaan jakaa musiikki- tai moottoripyöräharrastus. Tai sitten ei ole kuvauksessa mitään, jolloin kaveri on helppo sivuuttaa.
Jos vähän tietää, kenen kanssa lähtee juttelemaan, niin ei tule niin paljon niitä ghostauksiakaan.
Olen saanut matchejä ja käynyt treffeillä, käynyt mukavia keskusteluja. Olen myös seurustellut Tinder-tyypin kanssa kuukausia taannoin.
Lähdin sieltä pois, koska koen etten ehdi ylläpitää niitä keskusteluja tai käydä treffeillä. Olisin mielelläni kohtelias kaikille, mutta aika vaikeaahan se on huomioida jo vaikka viittä keskustelua. Muutenkin Tinder-maailmassa tulee liian helposti paha mieli kaikille, mukavampi keskittyä elävään elämään :).
Täytyy taas todeta, että itsetunnon pitää olla suht kohdallaa, että nettideittailua pystyy harrastamaan. Itselläni meni monta vuotta siinä toivossa, että netistä löytyisi joku ihminen, jonka kanssa olisi mukava olla ja muutenkin synkkaisi. Usein oli niin, että itse kiinnostui enemmän, eikä toinen oikein syttynyt. Kun tilanne oli toisinpäin, ymmärsi hyvin, ettei itsekään välttämättä ollut aina kiinnostava:) Tilanne, jossa molemmat kokevat olevansa suurinpiirtein samassa vaiheessa itsensä ja elämänsä kanssa on aika harvinainen. Se, että arvot ym. olisivat suurinpiirtein samansuuntaisia ja luonteet matchaisivat hyvin yhteen, tekee tästä vieläkin mutkikkaampaa. Tähän vielä mausteeksi kasa pettymyksiä ja pelkoja epäonnistumisesta...Aikamoista hakuammuntaa ja pettymistä omiin odotuksiin. Jossain vaiheessa oli vaan pakko lopettaa ja todeta, ettei se ehkä tätä kautta onnistu ja annoin asian olla ja ajan kulua. Sitten alkoi tapahtumaan ja ihan livenä...
Hienoa, että ihmiset voivat kohdata toisensa, oli se tapa sitten mikä tahansa. Aina on toivoa:)
Miehille tuntuu olevan ihan käsittämätön asia, että nainen osoittaa kiinnostusta kun on kiinnostunut. Jos nainen ei sitä osoita, hän ei ole kiinnostunut. Edes vaikka olisi lähtenyt treffeille.
Vaikka ottavat naisetkin treffit lupauksena. Oli aika hassua, kun täällä eräs nainen päivitteli kun mies ei enää ota yhteyttä. Hän totesi vielä itse, että hän on ottamatta yhteyttä miehiin vain silloin kun ei ole kiinnostunut, joten miksi ihmeessä mies ei enää ota yhteyttä häneen. Hän ei tajunnut, että kirjoitti itse vastauksen. Ihmisillä vain kestää hirveän kauan tajuta, että minä en olekaan kiinnostava tuon ihmisen mielestä.
Käyttäjä3685 kirjoitti:
Täytyy taas todeta, että itsetunnon pitää olla suht kohdallaa, että nettideittailua pystyy harrastamaan. Itselläni meni monta vuotta siinä toivossa, että netistä löytyisi joku ihminen, jonka kanssa olisi mukava olla ja muutenkin synkkaisi. Usein oli niin, että itse kiinnostui enemmän, eikä toinen oikein syttynyt. Kun tilanne oli toisinpäin, ymmärsi hyvin, ettei itsekään välttämättä ollut aina kiinnostava:) Tilanne, jossa molemmat kokevat olevansa suurinpiirtein samassa vaiheessa itsensä ja elämänsä kanssa on aika harvinainen. Se, että arvot ym. olisivat suurinpiirtein samansuuntaisia ja luonteet matchaisivat hyvin yhteen, tekee tästä vieläkin mutkikkaampaa. Tähän vielä mausteeksi kasa pettymyksiä ja pelkoja epäonnistumisesta...Aikamoista hakuammuntaa ja pettymistä omiin odotuksiin. Jossain vaiheessa oli vaan pakko lopettaa ja todeta, ettei se ehkä tätä kautta onnistu ja annoin asian olla ja ajan kulua. Sitten alkoi tapahtumaan ja ihan livenä...
Hienoa, että ihmiset voivat kohdata toisensa, oli se tapa sitten mikä tahansa. Aina on toivoa:)
Itsetunnosta se tosiaan on kiinni. On todella yleistä, että ihmiset alkavat haukkua nettideittailua kun joutuvat pettymään. Syytellään ihmisiä pinnallisiksi ja nimitellään nettideittiä karkkikaupaksi. Mutta jos itsetunto on kohdallaan, voi vain todeta että nyt on huono tuuri mutta joku päivä onni kääntyy.
Itse nettideittailin 8 vuotta, enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Enkä katkeroitunut missään vaiheessa, kun viihdyin yksinkin ja ei minulla ollut mitään pakkoa löytää joku. Otin sen vain hauskana ajanvietteenä ja keinona tutustua erilaisiin ihmisiin. Ilman nettideittiä en olisi ikinä tavannut niin monenlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun luettuani on pakko kysyä, että miksi te miehet ette sitten ota niitä itseänne "alempitasoisia" naisia? Eivät häviäisi, eivät kilpailuttaisi, olisivat ihan otettuja ja uskollisia kun saisivat parisuhteen kanssanne.
Miksi haluatte niitä, joita ette saa?
Miksi ottaa joku sellainen, mistä näkee kilometrin päähän, että se on joku mielenterveysongelmainen kaheli?
Tai sitten mahdollisesti 120 kiloinen norsu, jonka kanssa ei voi tehdä yhtään mitään?
Ymmärrät että itselläsi on kriteerit joista et ole valmis joustamaan. Ymmärrätkö että myös niillä naisilla jotka eivät osoita kiinnostusta sinua kohtaan -siitähän tässä on kyse- on kriteerit joista pitävät kiinni. She is just not into you. Älä tuhlaa aikaasi häneen vaan etsi sitä jonka kanssa mätsi on molemminpuolinen.
Olisi tietysti reilumpaa jos ne sanoisivat sinulle suoraan ettei nyt kiinnosta, en tiedä mikseivät he niin tee. Mutta jos me kaikki muut, myös sinä, sanoisimme suoraan että "tämä oli tässä ei nähdä enää" niin sekin olisi jo jotain.
Eli lihava mielenterveyspotilas tai ei kumppania ollenkaan? Siinäkö on tavallisen miehen vaihtoehdot tänä päivänä? Samaan aikaan 101 naista jahtaa niitä kymmentä kiinnostavaa miestä. Ei siinäkään pysyvää parinmuodostusta synny, kuin korkeintaan naisten mielikuvissa.
Jos naiset laskeutuisivat prinsessahaaveistaan reaalimaailmaan, niin kaikki olisivat paljon onnellisempia. Mutta kun ei. Prinsessa tahtoo ja prinsessa ei tyydy kuin täydelliseen.
Miksi pitäisi tyytyä johonkin, jos on mieluummin yksin? Näissä aina jotenkin jätetään huomiotta se, että eivät ne naisetkaan voi saada sitä haluamaansa, jos 10 naista haluaa vain sen yhden miehen. Silti jaksetaan jauhaa, että naiset saavat vain valita kenet haluavat, mutta samaan hengenvetoon sanotaan, etteivät nämä prinsessaharhailijat pääse pariutumaan.
Minulla naisena on lukuisia tälläisiä kokemuksia: fiksunoloinen mies ehdottaa, että siirrytään whatsappiin, annan puhelinnumeron, saatetaan vaihtaa pari viestiä ja puff*... ei kuulu enää mitään. Että kyllä se taitaa olla niin, että näitä haamuilijoita ja penkittäjiä on sekä miehissä että naisissa.