Onko kukaan muu koko juhannusta vaan yksin kotona?
Mitä meinaatte tehdä? Aika masentavaa, pakko myöntää. Mutta sama tilanne ollut jo monena vuonna. Kaverit ovat kaikki kumppaniensa ja perheidensä kanssa mökillä tms, mutta mullapa ei sellasia ole.
Kommentit (112)
Kyllä vaan. Koneella pääosin. Juhannus päivä muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Saiski olla yksin kotona..
Mutta kun pitää olla miehen ostamalla merenrantahuvilalla lasten kanssa, ja purjehduskaan ei nyt nappaa... minä uhri, pieni tyttönen yyh :(
Kotona odottaisi sentään lämmin uima-allas.
Yksin olen, tai no kissat seurana. Toinen kissa toipuu leikkauksesta ja itse poden keuhkoputkentulehdusta. Toisaalta on ihana olla yksin ja rauhassa mutta toisaalta olen hieman katkera, että puoliso jätti mut just nyt yksin, kun olen sairas ja kissakin toipilas...No, eipähän tarvinnut osallistua ahdistavaan koko suvun juhannusjuhlaan, kun on päteviä syitä olla osallistumatta. Unelmajuhannus olisi miehen kanssa kaksin vaikka pussikaljalla tai metsäretkellä, saa nähdä toteutuuko tuo haave ikinä: miehen suku kun yleensä haluaa kokoontua juhlapäivinä suurella porukalla yhteen. Mä taas en välitä sellaisesta lainkaan (olen voimakkaasti sisäänpäin suuntautunut).
Juhannus siis kuluu lepäillessä, lueskellessa ja koneella. Sää on kyllä aika ankea, että ehkäpä en menetä mitään.
Kaljalle on aina nolo mennä yksin ja tällaisina juhlapäivinä, kun kaikki kokoontuvat isoina seurueina on yksin liikkuminen vieläkin vaikeampaa. Juhannusaattoiltana ei taida olla muita tapahtumiakaan kuin tansseja ja mene sinne yksin seinäruusuksi, ei kiinnosta. Huomenna juhannuspäivänä taidan mennä johonkin Helsingin kirkoista jumalanpalvelukseen, vaikka en uskovainen olekaan. Tuntee ainakin olevansa hetken joukossa, kun muuten vkl on pelkkää hiljaisuutta omasa kodissa.
Onneksi on tämä internet, mistä löytää ainakin kirjoitteluseuraa toisista yksinäisistä.
Olen. Tuli jo viikon alussa hoitettua ottamiset ja bailaamiset vähäksi aikaa. En tiedä jaksanko käydä missään. Nyt ei ainakaan yhtään ole fiiliksiä lähteä minnekään.
Yksin olen. En kyllä kärsi tästä mitenkään. Jos omistaisin auton, olisin voinut mennä mökille suvun kanssa juhlistamaan. Muutama vuosi sitten irrottauduin kaveripiiristä, koska alkoi kyllästyttämään ainainen kaljoittelu. En voi pakottaa muita olemaan selvinpäin, enkä jaksa katsoa känniläisiä.
Katselen stand uppia ja elokuvia, syön sipsejä ja dippejä, illemmalla otan ehkä pari lasillista valkkaria. Katson varmaankin Hobitti-elokuvan.
Katselen telkkaria ja pyörin netissä. Tulispa jo maanantai...
N42
Minäkin olen yksin, omasta tahdostani kylläkin. Olin aamulla vähän aikaa töissä, kyyditsin iäkkään kummitätini kauppaan ja joimme kahvit. Kotiin tultuani siivosin ja pesin pyykkiä, omistan lemmikkilintuja joista toinen on ollut pari viikkoa sairaslomalla lentoturmassa rikkoutuneiden siipisulkien vuoksi, nyt uudet sulat ovat kasvaneet riittävästi ja saatoin päästää ne häkistä lentelemään. Linnut osaavat palata häkkiin itse mutta seurustelen niiden kanssa kuitenkin tämän illan, katsomme telkkaria ja jos sieltä ei tule mitään kivaa niin lueskelen jotakin.
Rankka työviikko takana niin on ihan mukavaa olla vain ilman muita velvoitteita kuin eläimistä huolehtiminen, sekin on oikeastaan huvia. Olen introvertti, pitää saada ladata akkuja jotta jaksan taas ensi viikolla olla sosiaalinen ja seurustella asiakkaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee jotenkin surullinen olo tätä ketjua lukiessa :(
YKSINÄISET! Mitä jos tekisitte jonkun ryhmän tai voihan se olla vaikka tämä? Kirjottaisitte illan kuulumisia ja/tai tekemisiä. Kertoisitte vähän mistä päin olette? Ja eritoten.. tehkää itselle jotain speciaali ruokaa tai herkkuja illaksi! Tehkää myös erityisesti jotain, mistä tykkäätte. Ehkä leipomisesta, lukemisesta, ompelusta...?! Yrittäkää kääntää asia niin, että tämä on TEIDÄN juhannus ja vietätte juhannusta elämänne tärkeimmän ihmisen, teidän itsenne kanssa! <3 Hyvää juhannusta teille kaikille! <3
"Härregud Carl-Johan, minä luke se yks av-palsta, että ne småjobbare on vähän ensam pikku hökkeleissään. Voidaanko me ropa stiftelsen ja dela niille vähän hernesoppaa? Minulla niin ottaa hjärta, kun minä luen kuinka huonosti småjobbare voi tämä maa. Koittakaa kestä, småjobbare, ärtsoppa tulee i en stund!"
"Carl-Johan, minä luule, että me avata nyt toinen skumppa, kun me hjälpa ja tuke niin kraftigt småjobbare på av-palsta. Minä taida laittaa hummeri på bordet, kun tuli niin hyvä känslan"
Olen perheellinen ja silti vietän juhannuksen yksin. Vaihdoin työpaikkaa ja ei ole kesälomia. Mies lähti lapsien kanssa anoppilaan 800km päähän. Nautin nyt harvinaisesta yksin olosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen. seuraavat 3 päivää menee luultavasti niin että nukun 10h ja harrastan 1h liikuntaa ja muut 13 tuntia luultavasti istun tietokoneella.
Niin suoraan minun viikonlopustani. Huomenna voisin vähän siivota ja tänään nakata tuon pullon viiniä kurkkuun.
Oon yksin kotona mutta yleensä oon ollut maaseudulla yleensä kesäkuun. Sattuneista syistä lähden vasta maaseudulle heinakuun joku pvä. Nautin olla omissa oloissani ja en yhtään kaipaa seuraa. Lapseni lähti isälleen. Oon koneella, katson tv, syön, nukun ja en taatusti huku.
Täällä myös yksi yksin yksinäisenä juhannusta viettävä. Tämä ei ole suinkaan ensimmäinen kerta enkä oikeasti tunne olevani kovin yksinäinen, koska olen tottunut tilaani. Lapsena oli mukavaa, kun aikuiset järjestivät tarjoilua ja kokkoa, käytiin jossain tapahtumassa tms. Ilmassa oli romantiikkaa ja iloa. Ihmettelin, kun oli ihmisiä, joilla ei ollut mitään erityistä ohjelmaa.
Nuorena ja nuorena aikuisena taas kuvittelin, että juhannuksena pitää olla oma kulta, jonka kanssa pääsee täydelliseen tunnelmaan. Käytännössä saattoi olla vähän riitaa, kylmä sää, ikäviä sukulaisia, ei mitään kivaa ohjelmaa jne.
Nykyään keski-iässä ihmettelen enemmän, miten ihmiset jaksavat ponnistella yhden juhlan eteen. Jos lähtisin ihmisten ilmoille, varmaankin kiinnittäisin huomiota humalaisiin, liian kovaan musiikkiin, huonoon säähän jne. enkä edes nauttisi niin paljon. Tuntuisi inhottavalta olla juhannustansseissa, joissa vähän hikiset miehet tulisivat lähelle tai pyrkisivät saatille. Ei yhtään romanttista. En myöskään jaksaisi kulkea porukassa, joka velloisi epämääräisesti yms.
Se kassahihna kiinnostaisi, jos on linkkiä tarjolla :)
Jos joku on täällä Helsingistä ja yksin, niin lähdepäs mun kanssa kaljalle tänään?
No camoon, yhille nyt joku. Kuka lähtee?
Oon yksin myös. Sinkkuna viimeiset vuodet eikä sisaruksia tai vanhempia. Ystävistä suurin osa perheidensä kanssa/mökillä. Olen siivonnut..
en ole yksin kotona, olen suljetulla osastolla. jipii!
Jep, minä. Lenkkeilen, saunon, katson telkkaria ja surffailen netissä. Kutsuttiin kyllä kylään syömään ja iltaa viettämään, mutta viihdyn paremmin kotona.
Hei! Repäiseppä kerrankin ja juo sitä kaljaa! Voin vakuuttaa, että tuo vielä paremman hyvänolontunteen kuin urheilu, mihin sinäkin olet jäänyt koukkuun, ja nimenomaan sen aivokemiaan vaikuttavien elementtien vuoksi!