Sinä, joka olet varma, ettei miehesi petä. Perustele!
Ihan mielenkiinnosta kyselen niiltä ihmisiltä, jotka uskovat varmasti, ettei mies petä. Miksi luulet näin? Mitkä asiat puhuvat sen puolesta?
Itse olen salasuhteessa toisen miehen kanssa ja kummankaan puolisot eivät epäile mitään. Näin on ollut jo 4 vuotta. Ollaan molemmat erittäin perhekeskeisiä, ei poissa öitä, ei oikeastaan iltojakaan. Ei viestitellä toisillemme kuin salaisilla sähköpostiosoitteilla. Kukaan meidän ystävistä tai sukulaisista ei varmastikaan uskoisi meistä tällaista. Silti ollaan tähän päädytty. Saadaan toisiltamme paljon mutta ei missään nimessä haluta mihinkään viralliseen suhteeseen. Kumpikin rakastetaan kumppaneitamme. Vaikka mustavalkoisesti ajattelevat ihmiset eivät näin uskokaan. En uskonut itsekään ennen, että kahdesta ihmisestä välittäminen olisi mahdollista.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Ap, perustele miksi olet varma, että mieheni pettää?
t: se 24/7
En ole sanonut olevani varma. Aloitus koski lähinnä niitä ihmisiä, jotka ajattelevat, että mies ei voi pettää, jos ollaan miltei kaikki vapaa-aika yhdessä. Koska se ei ole peruste sille, että ei petä tai ei voisi pettää.
Enkä ole väittänyt missään, että kaikki pettävät.
Mieheni omaa ihan oikeasti aika jalon luonteen. Hän on empaattinen ja miettii usein muiden jaksamista, tarjoaa apuaan ja puolustaa heikompia, puuttuu heti jos näkee jotain vääryyttä. Osoittaa minulle ihailua ja arvostusta sanoillaan ja teoillaan. En usko, että hän pystyisi elämään valheessa. Lisäksi hänellä on aika erikoiset seksimieltymykset, joiden toteuttamiseen ei niin helposti löydä viehättävää ja fiksua partneria, toteutamme näitä fantasioita yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ihan varmasti, että olet salaisuus miehen vaimolle? Mistä tiedät, mitä mies oikeasti kotona puhuu? Sinullahan on vain hänen kertomuksensa asiasta. Ehkäpä järjestely on vaimolle ihan ok ja naureskelevat sinulle yhdessä? Älä itse ole sinisilmäinen. Toisten ihmisten suhteista ja mitä kodin seinien sisäpuolella tapahtuu ei todellakaan voi tietää.
Miksi ihmeessä he naureskelisivat minulle? Mulla on itseasiassa enemmän menetettävää kuin miehellä, jos suhde tulisi ilmi. Mies ei ole naimisissa eikä avovaimo ole miehen lasten isä. Ovat kuitenkin kiinteä perhe hekin :)
No vaikka tuolle sinisilmäisyydellesi että kuvittelet että puuhaatte aina niin salaa ja kukaan ei tiedä. Mitä ihmeen meneettävää miehellä olisi jos tekee tuota puolisonsa luvalla? Mistä tiedät etteivät kirjoittele sulle yhdessä noita salasähköpostiviestejä? Joitakin tuollainen kolmen kimppa vain kiihottaa. Ja onhan se varmasti miehen puolisolle ihan imarteleva juttu, että muutkin himoitsevat ja haaveilevat hänen miehestään mutta miespä pysyy puolisonsa kanssa!
No, jos näin on, niin sitten on. Mutta aika epätodennäköistä kuitenkaan.
Minä olin ennen varma, mutta mies petti töissä harjoittelijan kanssa. Muuten oli aina kotona. Tämän jälkeen luottamus hävisi täysin. Mies juuri se täydellinen aviomiestyyppi. Ja täydellinen isä. Silti kävi näin. Mietin tässä juuri, milloin jaksaisi erota. Kolme pientä lasta ja omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ihan varmasti, että olet salaisuus miehen vaimolle? Mistä tiedät, mitä mies oikeasti kotona puhuu? Sinullahan on vain hänen kertomuksensa asiasta. Ehkäpä järjestely on vaimolle ihan ok ja naureskelevat sinulle yhdessä? Älä itse ole sinisilmäinen. Toisten ihmisten suhteista ja mitä kodin seinien sisäpuolella tapahtuu ei todellakaan voi tietää.
Miksi ihmeessä he naureskelisivat minulle? Mulla on itseasiassa enemmän menetettävää kuin miehellä, jos suhde tulisi ilmi. Mies ei ole naimisissa eikä avovaimo ole miehen lasten isä. Ovat kuitenkin kiinteä perhe hekin :)
No vaikka tuolle sinisilmäisyydellesi että kuvittelet että puuhaatte aina niin salaa ja kukaan ei tiedä. Mitä ihmeen meneettävää miehellä olisi jos tekee tuota puolisonsa luvalla? Mistä tiedät etteivät kirjoittele sulle yhdessä noita salasähköpostiviestejä? Joitakin tuollainen kolmen kimppa vain kiihottaa. Ja onhan se varmasti miehen puolisolle ihan imarteleva juttu, että muutkin himoitsevat ja haaveilevat hänen miehestään mutta miespä pysyy puolisonsa kanssa!
No, jos näin on, niin sitten on. Mutta aika epätodennäköistä kuitenkaan.
Näinpä. Ja tässähän vastasit samalla itse omaan kysymykseesi.
Ei sitä kukaan huolisi enää....
No nyt tuo duunarimies kuulostaa ihan mun mieheltä, tosin sillä ei ole pakettiautoa. Ellei ole salannu sitäkin😜
Ketjussa on pari katkeraa joiden oma mies on pettänyt, ja sen takia eivät voi uskoa, että olisi olemassa parisuhteita, joissa kukaan ei petä. On muuten todennäköisempää, että mies ei petä, kuin että mies pettäisi.
Vierailija kirjoitti:
No nyt tuo duunarimies kuulostaa ihan mun mieheltä, tosin sillä ei ole pakettiautoa. Ellei ole salannu sitäkin😜
Ei mun rakastajallakaan ole pakettiautoa. Mut isompi auto kuitenkin. Tuskinpa se sun miehes kuitenkaan on :)
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on pari katkeraa joiden oma mies on pettänyt, ja sen takia eivät voi uskoa, että olisi olemassa parisuhteita, joissa kukaan ei petä. On muuten todennäköisempää, että mies ei petä, kuin että mies pettäisi.
Mutta näistä ei-pettäjistä usea pettäisi, jos olisi tilaisuus. Kaikilla ei vain ole syystä tai toisesta.
No, olen melko varma ettei miehestäni ole pettäjäksi, koska on yksinkertaisesti liian kiltti ja tunnollinen ihminen, enkä usko että se osaisi peittää siitä aiheutuvia tunteita. Yhdenyönjutuista kun ollaan puhuttu, niin on sanonut ettei saa niistä mitään. Tuo ei myöskään ole erityisen sulava naisten kanssa (muuten kuin kaverina), joten epäilen että tuo edes ymmärtäisi jos joku hänelle yrittäisi flirttailla, saati että hän itse osaisi lähestyä ketään siinä mielessä.
Meillä on samat kaverit ja töiden lisäksi tiedän hyvin tarkkaan miehen menot, vaikka en niitä mitenkään vahdi. Saman kaveriporukan ihmisen kanssa olisi varmaan melkoinen kynnys lähteä pettämään kun joku yhteinen tuttava varmasti saisi siitä tietää. Työpaikka on sellainen, että naistentapaamismahdollisuudet siellä on aika pienet. En myöskään ole huomannut mitään epäilyttävää käytöstä, kuten puhelimeen liimautumista ja sen peittelyä, tekstailua jne. Tuo ei oikein osaa kirjoittaa, joten tekstailemalla tai sähköposteilla tai muuten netissä siitä ei ole ketään hurmaamaan (ei ole tarkoitus haukkua, se kyvyttömyys ilmaista itseään kirjoittamalla vaan sattuu olemaan hänen ominaisuutensa). Somea ei käytä eikä juo alkoholia, niin humalasta rohkaistuneenakaan ei mene tekemään tyhmiä.
Joten joo, näistä syistä olen melko varma, ettei mieheni petä tai usko että tulee pettämään. En tietenkään voi toisen puolesta vannoa ettei hän ikinä koskaan niin tekisi, mutta jos ihan suoraan sanotaan, niin minä varmaan olen meistä se todennäköisempi pettäjä. Toisaalta jos joskus pettää, niin kyseessä on varmasti tunnepohjainen pettäminen, eikä mikään satunainen baaripano.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni eli niin monta vuotta kaksoiselämää ettei sitä enää halua. Olen mieheni esimies, ja rakennamme yhteistä kotia. Tiedän missä mies menee 24/7.
No tuohan kuulostaakin hyvältä suhteelta: alkanut patologisesta valehtelusta ja kylmäverisestä pettämisestä, mies sanoo että nyt on muuttanut tapansa, joten nykyinen parisuhde on täten täysin edellinen kuin pettäjälieron edellinen, ja nyt tuudittaudut siihen uskoon että kaikki on ok kun sinulla muka on 24/7 faktat pöydässä siitä missä mies kulkee :D Normaali parisuhde perustuu ihan vain luottamukseen, mutta sitä teillä ei kannattane odottaa, vai mitä?
Vakka kantensa valitsee...
Se on minuuttimuna. Kukaan nainen ei haluaisi sitä salasuhteeseen kun se laukeaa aina parilla työnnöllä.
Vierailija kirjoitti:
Se on minuuttimuna. Kukaan nainen ei haluaisi sitä salasuhteeseen kun se laukeaa aina parilla työnnöllä.
Toi kyllä on miltei 99.9% varma tapaus, ettei petä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta näistä ei-pettäjistä usea pettäisi, jos olisi tilaisuus. Kaikilla ei vain ole syystä tai toisesta.
Tiesitkö, että on olemassa myös kilttejä, ihania ja tunnollisia miehiä, jotka rakastavat vaimoaan niin paljon, että eivät ikinä pettäisi, vaikka tilaisuus tarjoutuisi? Ei heitä toki paljoa ole, mutta on kuitenkin.
Ja joo nyt joku elämäänsä kyllästynyt petetty vaimo tulee huutelemaan, että kaikki miehet on sikoja ja vaan p*llun perässä. Se on kummallinen piirre täällä palstalla, että naisia ymmärretään olevan erilaisia ja eriluonteisia, mutta KAIKKI miehet on aina pettäjäsikoja jotka on vaan yhden asian perässä. Palstalla ei ole olemassa kilttiä ja huomaavaista miestä (enkä nyt tarkoita mitään kilttimiestä).
Miksi minun pitäisi jatkuvasti epäillä puolisoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako huoraamisella ylpeillä ap? Ylpeilet sillä että avaat haarojas ja petät miehesi luottamuksen. Todella noloa tuollaiselta vanhalta harpulta.
Usko tai älä, niin en aloittanut tätä ketjua ylpeilläkseni. Vaan osoittaakseni, että pettämistä tapahtuu vaikka ei sitä uskoisi. Ei perhe, ystävät, sukulaiset. Ja, että se voi tapahtua niin, että sitä ei osaa puoliso epäillä. Ja, että kaikesta tästä huolimatta, kummatkin rakastaa kumppaniaan. Ja koskaan, ei kumpikaan ole puhunut kumppanista pahasti.
Suomessa ollaan hirveän vanhanaikaisia ja on todella tiukat asenteet muuhun Eurooppaan nähden. Naiset etenkin ovat hirveän naiiveja ja lapsellisia suorastaan, parisuhdekäsitteet ovat kuin teineillä.
Uskokaa tai älkää niin voi kyllä rakastaa jotain ja silti seksuaalisesti kiihottua myös jostain toisesta. Kyskää keneltä tahansa mieheltä vaikka :) ja ihan näin naisenakin, olen kyllä kiihottunut muistakin. Jos se nyt seksiin johtaa niin 99% tapauksista se i ole mitenkään pois sitl kumppanilta. Se menee vain ylpeyteen, kun ei voida käsittää, että se kumppani voisi joskus haluta jotain muutakin ja sitten aletaan repimään perheitä rikki lapsellisesti. Järjellä ei taida ajatella kuin harva.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi jatkuvasti epäillä puolisoa?
Ei missään nimessä pidäkään mutta ei ehkä ole myöskään järkevää hokea erilaisissa keskusteluissa ja tilanteissa mantraa " että mun mies ei petä, koska..." Tiedätte varmaan naistyypin.
Mun kaveri ja sen mies olivat sellainen yksikkö, kulkivat aina yhdessä eikä kummallakaan ollut oikeastaan koskaan mitään omia menoja. Miehen työkavereina oli vain miehiä, silti mies ehti jossain välissä pettämään. Kun mies jäi kiinni ja kaveri kertoi mulle, olin ihan puulla päähän lyöty, että "ei voi olla totta, missä välissä muka?"
Ilmeisesti himo oli niin kova, että keinot keksi. Suhde oli vaan panoasteella eikä ilmeisesti ehtinyt kauaa kestää, mutta silti.