Sinä, joka olet varma, ettei miehesi petä. Perustele!
Ihan mielenkiinnosta kyselen niiltä ihmisiltä, jotka uskovat varmasti, ettei mies petä. Miksi luulet näin? Mitkä asiat puhuvat sen puolesta?
Itse olen salasuhteessa toisen miehen kanssa ja kummankaan puolisot eivät epäile mitään. Näin on ollut jo 4 vuotta. Ollaan molemmat erittäin perhekeskeisiä, ei poissa öitä, ei oikeastaan iltojakaan. Ei viestitellä toisillemme kuin salaisilla sähköpostiosoitteilla. Kukaan meidän ystävistä tai sukulaisista ei varmastikaan uskoisi meistä tällaista. Silti ollaan tähän päädytty. Saadaan toisiltamme paljon mutta ei missään nimessä haluta mihinkään viralliseen suhteeseen. Kumpikin rakastetaan kumppaneitamme. Vaikka mustavalkoisesti ajattelevat ihmiset eivät näin uskokaan. En uskonut itsekään ennen, että kahdesta ihmisestä välittäminen olisi mahdollista.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi valvoa toista oikeasti 24/7. Tiukimminkin valvotussa suhteessa tilaisuuksia pettämiseen tulee aina, vapaista puhumattakaan.
No minä voin. Yhteinen työpaikka ja jos en minä olen miehen seurassa niin lapset on.
t: se 24/7
Olen varma että en ole koskaan pettänyt. Yhdessä neljännesvuosisata.
t. mies
Siitä tiedän, että mies on äärimmäisen tunnollinen ja herkkä. Jos mielen päällä painaisi huono oma tunto pettämisestä, se näkyisi käytöksessä ja lopulta kertoisi asiasta itse keventääkseen syyllisyyden tuomaa taakkaa. Tiedän tämän, koska yhden kerran hän on minua pettänyt ja vaikka kyseessä oli vain suutelua toisen naisen kanssa, oli mies pari viikkoa aivan silmin nähden huonosti voiva ja lopulta halusi tunnustaa tekonsa. Miehen äärimmäinen tunnollisuus ja korkea moraali on nähtävissä myös kaikessa muussa mahdollisessa.
Lisäksi tiedän ja tunnen päivttäin olevani rakastettu sekä arvostettu parisuhteessani ja meillä menee hyvin.
Eipä mistään voi olla satavarma, mutta sanotaan nyt näin, että sotii miehen arvoja vastaan. On myös vaikea uskoa miehestäni, että hän pelaisi perhe-elämällään uhkapeliä, sen verran kovasti hän sitä arvostaa.
Mutta 100 prosenttisen varma en voi olla. Niin kuin et säkään siitä ettei vaimot tietäis.
En jaksa kytätä miestäni, jos hän pettää hän pettää. Niin kauan ku mulla ei ole syytä olla luottamatta luotan häneen. Se on pakko jos meinaa liiton rakentaa ja saada kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toisilla nyt on sellaiset työt, ettei työpäivän aikana paneskelu ole mahdollista.
Mikä on sellainen työ? Tai sellainen, että pommin varmasti joka ikinen päivä kumppani tietää, milloin toinen on oikeasti lähtenyt työpaikalta?
No minä esimerkiksi teen kaupassa iltavuoroa. Mies kyllä tiesi tasan tarkkaan, miten kauan kauppa on auki. Sitä ennen olin töissä matkatoimistossa, joka oli auki joka päivä samaan kellonlyömään. Kummassakin paikassa tauot vartin mittaisia ja koko ajan pitää olla valmiina, jos tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni pettäis, niin se tapahtuisi työpaikalla. Muuten ollaan oikeastaan aina yhdessä. Ja sen työpaikalla on pelkkiä miehiä eikä tietääkseni ole homo.
Näin minäkin luulin. Se pentele kävikin kesken työpäivän, ruokatunnilla pettämässä. Sillä oli treffi-ilmoitus netissä seuranhakupalstalla ja ilmoitti siellä julkisessa ilmoituksessaan että tapaamiset sopivat ruokiksen aikaan. Löysin itse tuon ilmoituksen. Että sellanen ahkera työmies.
Varma en voi olla, mutta jos vaikka pettäisi mutta se ei vaikuta meidän elämäämme niin ei minun sitä tarvitse tietää.
Yleensä vaan se pettäminen tarkoittaa sitä, että mukana tulee kotona kiukuttelua ja valehtelua, läheisyyden loppuminen, arjen tehtävistä luistaminen, poissaoleva kumppani, rahanmenoa yms jne koska haluaisi olla muualla.
Siis jos tämä "toinen nainen" (tai mies, tai voihan niitä olla useampiakin) on silleen kiva tapaus, ettei rupea soittelemaan öisin perään tms jolloin menee yöunetkin.
Mua ällöttää tällaiset keskustelut. ÄLLÖTTÄÄ JA AHDISTAA. Pitäisikö yhteiskunnan sitten luopua monogamian vaalimisesta ja antaa ihmisten ympäriinsä paneskelusta tulla hyväksyttävää. Suojaseksin ehdolla, paitsi sen yhden puolison kanssa... mulle aiheuttaa stressiä ja kaksihaaraisia jo tämän ketjun lukeminen. Ehkä ei pitäisi alkaakaan edes parisuhteeseen (siis tavoitella sitä) kun kaikki on näköjään näin vaikeaa. Huoh
N27, sinkku loppuelämän?
Oma mieheni on jo kerran menettänyt perheensä ja lapsensa, tiedän ettei tekisi mitään joka vaarantaisi sen, että saisi asua lapsensa kanssa ja nähdä tämän varttuvan 24/7.
Ei myöskään mennyt kanssani naimisiin siksi, että voisi pettää ja sitten menettää kaiken, tietää että jos pettäisi niin kaikki tämä loppuisi ja omaisuus laitettaisiin jakoon.
Toiseksi, ei ole mitään aikaa milloin mies ehtisi pettämään. Työpäivän jälkeen vietämme 24/7 yhdessä, hän ei yksinkertaisesti vain ehtisi pettämään missään välissä. Kaverit tulee yleensä meille tai tavataan heitä yhdessä, aika harvoin kumpikaan käy kaverinsa kanssa missään yksinään.
Mies on onnellinen, jos hän ei 10 vuoteen löytänyt naista ja viimein kun sen löysi niin tuskin vaarantaisi tätä. Edellinen nainen ei antanut seksiä kuin kerran puoleen vuoteen, eikä tätäkään lähtenyt pettämään, meillä seksiä on päivittäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme muun ajan yhdessä paitsi työajan. Joten miehen pitäisi pettää töissä. Siellä on vain miehiä, myös asiakkaat on miehiä (olen käynyt monta kertaa miehen työpaikalla). Ja työssä tulee hiki, joten mies on hikisissä vaatteissa. Jos sinne tulisi joku naispuoleinen postinjakaja jakamaan postia, niin en usko että hikinen mieheni hänen kanssa menisi panemaan, kun työpaikalla ei edes olisi paikkaa tehdä sitä vaan pitäisi ajaa auto jonnekin parkkiin ja siinä sitten touhuta. Saan miehen aina kiinni töistä, hän myös itse usein soittelee sieltä minulle ja viestittelee. Tiedän miehen kaikki salasanat, myös kännykkään eli ei ole syytä epäillä, että hän puuhaisi jotain salaista kännykällään tai tietokoneella. Minä olen huomattavasti taitavampi tietokoneiden kanssa, joten hän tietää, että halutessani löytäisi kyllä mikäli salaisi jotain, koska hän ei osaa piilottaa asioita kun ei oikein ymmärrä tekniikasta. Ei myöskään ole mitään syytä epäillä, että pettäisi.
Itse asiassa jos jompikumpi meistä voisi pettää salaa, niin se olen minä. Tosin en kyllä sitä tee.
Toki jollain duunarimiehellä on varmasti panosuhde autossansa. Mutta tällainen mies ei kylläkään sille panolle kertoile avovaimonsa tietokonetaidoista vaan keskittyy panemiseen. Joten lopetahhan trollaileminen.
Rakastajanikin on hikisissä duunarihommissa. Hänellä on käytössään isompi auto, jossa voidaan tosiaan paneskella ihan rauhassa pois muiden katseilta. Itse pääsen keskellä päivää milloin vaan miehellä sattuu olemaan tauko. Rakastajani avovaimokin on taitava tietokonehommissa mutta ei hän tiedä miehen salasanaa gmailiin, siis siihen toiseen hänen tekemäänsä sähköpostiin.
En voikaan tietää, koska en miestäni kyttää. Ärsyttäisi suunnattomasti, jos jättäisi viestisovelluksia auki koneelle nähtävilleni - mielestäni yksityisyys on kultaakin arvokkaampaa eikä esimerkiksi ole millään muotoa oikeudenmukaista ystäviä kohtaan, jos he eivät voi luottaa viestinnän olevan vain kahdenkeskeistä. Lisäksi jos mies kokisi tarpeelliseksi käydä muualla, sillin hän sen tekee. Ei se ole mikään maailmanloppu tai mikään kamala asia, vaikkemme varsinaisesti avoimessa suhteessa olekaan.
Olen myös ollut monta kertaa ns. toinen nainen ja kyllä se keino pettää löytyy aina :) eikä niistä ikinä kiinni jää, jos ei nyt ole ihan tollo ja lähettelee viestejä jatkuvasti ja muuta lapsellista.
Seksi on seksiä eikä ketään voi omistaa. Rakkaus ei ole sitä, että halutaan olla toiselle kaikki kaikessa ja sitten ihmetellään ja loukkaannutaan, jos ei näin olekaan. Ymmärrän myös huomattavasti paremmin kulttuureja, joissa avioliittoa ei ole sidottu vain kahden yksilön välille. Voisin hyvin sallia miehelleni toisenkin puolison, joka asuisi meillä ja huolehtisi myös kodista ja perheestä.
Minua taas ihmetyttää ihmisten työajat ja työtehot. Miten on mahdollista, että ruokatunnilla käydään paneskelemassa jatkuvasti eikä se muka vaikuta työhön mitenkään? Missä välissä nämä ihmiset sitten syövät? Sitten työajalla, vai?
Suurin osa naisista ei halua pettää kumppaniaan, eikä myöskään miehistä. Suurelle osalle ihmisistä rakkaus on se juttu parisuhteessa, eivätkä he kuvittele että rakkauteen kuuluu se että pannaan muita ihmisiä. Jos ihmiselle rakastelu on rakkautta, ei voi mennä vaan panemaan muita. Ja sitten on ihmisiä joille seksi ei vaan ole se suurin asia elämässä. Minulle itselleni seksi on parisuhteessa todella tärkeä, rakastelu on fyysistä rakkauden näyttämistä toiselle, en koskaan haluaisi panna ketään, en halua edes kätellä vieraita ihmisiä, miksi menisin läiskyttelemään sukupuolielimiä toisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää tällaiset keskustelut. ÄLLÖTTÄÄ JA AHDISTAA. Pitäisikö yhteiskunnan sitten luopua monogamian vaalimisesta ja antaa ihmisten ympäriinsä paneskelusta tulla hyväksyttävää. Suojaseksin ehdolla, paitsi sen yhden puolison kanssa... mulle aiheuttaa stressiä ja kaksihaaraisia jo tämän ketjun lukeminen. Ehkä ei pitäisi alkaakaan edes parisuhteeseen (siis tavoitella sitä) kun kaikki on näköjään näin vaikeaa. Huoh
N27, sinkku loppuelämän?
Se olisi varmaan tosi ok, ja tietysti kaikki aina ja joka tilanteessa muistaisi huolehtia turvaseksistä käyttäen kondomia eikä kukaan koskaan sairastuisi mihinkään vakavaan tautiin.
Toimii erittäin hyvin Afrikassa, Aasiassa jossa ei juuri kukaan ole saanut hiv:iä tai c-hepatiittia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme muun ajan yhdessä paitsi työajan. Joten miehen pitäisi pettää töissä. Siellä on vain miehiä, myös asiakkaat on miehiä (olen käynyt monta kertaa miehen työpaikalla). Ja työssä tulee hiki, joten mies on hikisissä vaatteissa. Jos sinne tulisi joku naispuoleinen postinjakaja jakamaan postia, niin en usko että hikinen mieheni hänen kanssa menisi panemaan, kun työpaikalla ei edes olisi paikkaa tehdä sitä vaan pitäisi ajaa auto jonnekin parkkiin ja siinä sitten touhuta. Saan miehen aina kiinni töistä, hän myös itse usein soittelee sieltä minulle ja viestittelee. Tiedän miehen kaikki salasanat, myös kännykkään eli ei ole syytä epäillä, että hän puuhaisi jotain salaista kännykällään tai tietokoneella. Minä olen huomattavasti taitavampi tietokoneiden kanssa, joten hän tietää, että halutessani löytäisi kyllä mikäli salaisi jotain, koska hän ei osaa piilottaa asioita kun ei oikein ymmärrä tekniikasta. Ei myöskään ole mitään syytä epäillä, että pettäisi.
Itse asiassa jos jompikumpi meistä voisi pettää salaa, niin se olen minä. Tosin en kyllä sitä tee.
Rakastajanikin on hikisissä duunarihommissa. Hänellä on käytössään isompi auto, jossa voidaan tosiaan paneskella ihan rauhassa pois muiden katseilta. Itse pääsen keskellä päivää milloin vaan miehellä sattuu olemaan tauko. Rakastajani avovaimokin on taitava tietokonehommissa mutta ei hän tiedä miehen salasanaa gmailiin, siis siihen toiseen hänen tekemäänsä sähköpostiin.
Siis odotteletko passissa hälytysvalmiudessa, että se varattu mies soittaa sulle jossain välissä, että nyt olisi vartti aikaa, tule tänne käymään, niin panen sua pikaisesti pakettiauton takana? Miksi ihmeessä? Mitä saat siitä muuta kuin tunteen olevasi ilmainen prostituoitu? En oikein ymmärrä.
En nyt sentään :) Neljä vuotta on pitkä aika ja alussa tietenkin meidän tapaamiset olivat erilaisia luonteeltaan. Vietettiin joskus iltoja yhdessä mutta ajoissa kotiin. Ollaan kiinnytty toisiimme jossain määrin ja saan häneltä parempaa seksiä kuin mieheltä. Jos pitää rautalangasta vääntää, niin ollaan vaan niin yhteensopivia, että laukean hänen kanssaan helposti ja useasti. Aviomiehen kanssa erittäin harvoin ja näin on ollut aina. Mutta seksi on vain yksi osa parisuhdetta ja siksi en rupea seksin vuoksi eroamaan. En saisi tästä rakastajasta missään nimessä parempaa aviomiestä enkä häntä arkeeni edes haluakaan.
Olen se joka kirjoitti sen alkuperäisen viestin hikisestä duunarimiehestään. Useammasta kohdasta tekstistäsi tunnistan, että kyse ei ole minun miehestä. Mutta jokatapauksessa, ihmettelen kyllä tuollaista neljän vuoden salasuhdetta, eikö siinä ajassa jo ehtisi tehdä jotain ratkaisuja suuntaan tai toiseen?
Miehelläni olisi helposti mahdollisuus pettää. Käy työmatkoilla ja omissa harrastuksissa. En usko, että pettää, koska on rehellinen ihminen, jolla on myös uskonnollinen vakaumus. Ja vaikka pettäisi, ei minun epäluuloni asiaa parantaisi.
Voihan se rakastaja tulla suihkuhuoneen ikkunasta tai ryntäävät salatapaamiselle tunniksi, kun menen lenkille. Muulloin kyllä näkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis odotteletko passissa hälytysvalmiudessa, että se varattu mies soittaa sulle jossain välissä, että nyt olisi vartti aikaa, tule tänne käymään, niin panen sua pikaisesti pakettiauton takana? Miksi ihmeessä? Mitä saat siitä muuta kuin tunteen olevasi ilmainen prostituoitu? En oikein ymmärrä.
En nyt sentään :) Neljä vuotta on pitkä aika ja alussa tietenkin meidän tapaamiset olivat erilaisia luonteeltaan. Vietettiin joskus iltoja yhdessä mutta ajoissa kotiin. Ollaan kiinnytty toisiimme jossain määrin ja saan häneltä parempaa seksiä kuin mieheltä. Jos pitää rautalangasta vääntää, niin ollaan vaan niin yhteensopivia, että laukean hänen kanssaan helposti ja useasti. Aviomiehen kanssa erittäin harvoin ja näin on ollut aina. Mutta seksi on vain yksi osa parisuhdetta ja siksi en rupea seksin vuoksi eroamaan. En saisi tästä rakastajasta missään nimessä parempaa aviomiestä enkä häntä arkeeni edes haluakaan.
Olen se joka kirjoitti sen alkuperäisen viestin hikisestä duunarimiehestään. Useammasta kohdasta tekstistäsi tunnistan, että kyse ei ole minun miehestä. Mutta jokatapauksessa, ihmettelen kyllä tuollaista neljän vuoden salasuhdetta, eikö siinä ajassa jo ehtisi tehdä jotain ratkaisuja suuntaan tai toiseen?
Mitä ratkaisuja? Ei tässä kukaan halua tehdä mitään ratkaisuja. Nautitaan vaan toisistamme niin halutessamme :)
Jos tosissaan rakastaa toista, ei pysty olemaan salasuhteessa toisen kanssa. Miten voit sanoa rakastavasi ja samaan aikaan teet jotain joka satuttaa toista jos saisi tietää. Osoitat olevasi epäluotettava ja kaksinaamainen.
Ja vastaus kysymykseesi: miksi pettäisi? Meillä on kaikki hyvin, on läheisyyttä, saamme myös omaa tilaa ja mennä miten haluamme, emme riitele, puhumme paljon, teemme toisillemme palveluksia, viihdymme toistemme seurassa, emme jäkätä ja valita joka asiasta, kuuntelemme toisiamme ja olemme tukena. Me myös ymmärrämme toisiamme ja joustamme.
Ei ole syytä pettää, molemmilla on hyvä näin eikä kumpikaan halua toista satuttaa. Rakkautta on joka päivä. Näillä perusteilla voin sanoa että mieheni tuskin pettää minua :D
Enhän minä voi mitenkään olla varma toisesta, voin olla varma vain itsestäni.
Mieheni ei ole koskaan antanut syytä epäillä itseään.
Mitäpä sitä jossittelemaan ja miettimään, kun on hyvä ja aito suhde, jossa vallitsee harmonia, iloa ja suruja, hellyyttä ja rakkautta.
Minä saan nukahtaa joka ilta alastomana rakkaani kainaloon, se riittää.
Mun miehellä on vapaus valita ja tehdä miten parhaaksi näkee. Tähän mennessä valinnat on ollut hyviä ja oikeita.