Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkien aikojen paras ROCK-klassikko - KYSELY

Vierailija
22.06.2017 |

Mikä allaolevista on mielestäsi paras Rock-klassikko? Jos parasta ei löydy listasta, valitse "Joku muu, mikä" ja kirjoita se kommenttikenttään. Huomatkaa kuitenkin, että listaan ei mahtunut kuin murto-osa omistakaan suosikeistani.

Kaikkien aikojen paras ROCK-klassikko - KYSELY

Vaihtoehdot

Kommentit (281)

61/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista TÄYTYY kiistellä/puhua.

No, ei välttämättä kiistellä, mutta puhua ainakin,  koska se on hyvä tapa tuoda muiden rationaalisten ihmisten teitoisuuteen jotain, mistä he eivät olleet aikaisemmin tietoisia.

Siihen, mikä on parasta, sykähdyttävintä, päräyttävintä jne. vaikuttaa ikä, se musiikki mitä silloin on saatavilla ja milloin sitä kuuli.

Jos joku on tavannut elämänsä rakkauden, hurmannut hänet ja rakastellut hänen kanssaan biisin X tahtiin ja he ovat edellen yhdessä ja aina biisin soidessa on luvassa "aikuisten kivaa", on todella vaikeaa vakuuttaa häntä, tai hänen kumppaniaansa, että se on kaikkien aikojen rock-klassikko. Jollekulle muulle se voi olla väkivaltaisen isäpuolen suosikkikappale ja näinollen "banned for life".

Vierailija
62/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jerry Lee Lewis: Great Balls of Fire

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdotonta nimetä yhtä parasta, on niin monia hyviä. Kuutelen joka päivä ainakin 10h musaa koko duunipäivän ja autossa molempiin suuntiin. En osais ikinä nimetä vaan yhtä biisiä, kun pitää ottaa huomioon se millaisia tunteita ja muistoja jokainen biisi herättää. Jokainen on niin spesiaali ihan itsessään.

Tässä muutamia joita halusin lisätä:

Creedence Clearwater Revival Fortunate Son

Journey Don't Stop Beliving

Poison Fallen Angel

Total Eclipse of the Heart

Sweet home Alabama

Aerosmith Dream on

Baba O'Riley

The Kinksien Lola

Steppenwolfin Born To Be Wild

Don't Fear the Reaper

John Lennonin Instant Karma

Janis Joplin Piece of my heart

In Bloom

Paint it Black, Free bird, Bohemian Rhapsody, Suspicious Minds ja November Rain on kaikki myös mun ehdottomia suosikkeja mutta tuli jo.

Vierailija
64/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun kyse on kulttuurista eikä urheilusta. Urheilussa joku voi olla "maailman nopein mies", teot ovat suoritteita, joita voi mitata senteissä tai minuuteissa. Kulttuurissa ei koskaan voi olla vain yhtä ylitse muiden, koska niitä mitataan vastaanottajien kokemuksilla, tunteilla.

Monet ap:n ja muiden mainitsemat biisit on mulle aivan tuntemattomia, mutta se ei haittaa. 

Mulle Great Balls of Fire on kaikkein puhtainta, hurjinta, energisintä, klassisinta rock n' rollia, jota kuunnellessa "futarit alkaa heti väpättää". Siitä ei seuraa, että muissa biiseissä olisi jotakin vikaa! :D

64

Vierailija
65/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiss - God Gave Rock ’N’ Roll to You II

Vierailija
66/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Roxette tekee tällä listalla?

Vierailija
67/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koska roxx on niinkuin rocks, selvää rokkia. Ihqudaa.

Vierailija
68/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Manovar? Worriors of the World on hyvä juhannusfiiliksen nostattaja:) Ja Metallican Astronomy:)

Vierailija
69/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Manovar? Worriors of the World on hyvä juhannusfiiliksen nostattaja:) Ja Metallican Astronomy:)

Okei, jälkimmäinen ei oo nostattaja mut ihana!

Vierailija
70/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Let Down - Radiohead

Vierailija
71/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmettä joku europen poppikappale tekee listalla?

Listalta puuttuu ainakin deep purple/rainbow ja iron maiden

laitetaan omaksi suosikiksi vaikka:

1970-luvun rainbow ja stargazer

Vierailija
72/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rock on aika laaja käsite, joka sisältää eri tyylejä. Jos Jone Nikulalta kysyisi, se sisältää tietyt kliseisimmät ja tarkasti rajatut hänen musiikkimakuunsa sopivat bändit, kuten AC/DC, Metallica, Guns 'n Roses, Motörhead ym.

Joku jo mainitsi Radioheadiltä Let Downin, voisin lisätä myös Paranoid Androidin.

Myös Oasiksen Wonderwall on mielestäni maininnan arvoinen, vaikka onkin akustispainotteinen, mutta silti merkittävä ja hieno rock-kappale.

Vierailija
73/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on mielestäni Stairway to heaven.

Toki parempiakin on aikaansaatu, mutta kappaleella on oma erityinen arvonsa.

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Ekalla kerralla kuulosti hyvältä, mutta kappale on liian pitkä ja erittäin tylsä. Yliarvostettu. Nyt varmaan alapeukut rapisee, mutta tätä mieltä ainakin itse olen.

Vierailija
74/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on mielestäni Stairway to heaven.

Toki parempiakin on aikaansaatu, mutta kappaleella on oma erityinen arvonsa.

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Ekalla kerralla kuulosti hyvältä, mutta kappale on liian pitkä ja erittäin tylsä. Yliarvostettu. Nyt varmaan alapeukut rapisee, mutta tätä mieltä ainakin itse olen.

Kaikki mielipiteet sallitaan. Minun mielestäni se on hieno, se alkaa rauhallisesti, kauniilla kitara-näppäilykuviolla ja nokkahuilusäestyksellä (kuvitelkaa, dissattu nokkahuilu esiintyy näinkin tunnetulla biisillä :D). Sitten kappaleen tempo kasvaa koko ajan pikkuhiljaa, ollen lopulta melkoista tykitytstä. Onhan se aika pitkä, mutta ainutlaatuinen. Siinä ei esim ole kertosäettä ollenkaan. Pidän siitä kitarasoolosta ja Robert Plantin äänestä.

T:74

Vierailija
75/281 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsikin jo metallican onen. Mestariteos. Pidän myös rammsteinista, iron maidenista ja guns n rosesista. Jos pitää yksi mainita, jota ei ole mainittu niin Dimmu borgir - Dimmu borgir. Mieletön orkesterikin taustalla. Viikinkimusaa!

Vierailija
76/281 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Fear of the dark.

Olen ollut kolmen metrin päässä seuraamassa kun Bruce Dickinson miekkailee floretilla.

Hän on aika hyvä myös tuossa lajissa.

Monta kertaa tuon soittanut. Hieno kappale.

Vierailija
77/281 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Who: "Baba O'Riley

The Who: "Won't get fooled again"

The Who: "Pinball Wizard"

The Who: "Behind blue eyes"

The Who: "Who are you"

Jne...

Vierailija
78/281 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fidel kirjoitti:

Tuolla listalla oli  "Hienoja" biisejä, se oli kovin tylsä. 

Hienot biisithän nimenomaan eivät ole tylsiä. Useat rock-klassikot ovat taideteoksia, joita jaksaa kuunnella kerta toisensa jälkeen. Hard rockista tai näistä coreista sun muista en välitä. Itse pidän tietynlaisesta rockista, poikkeuksiakin on mutta klassikoiksi lasken sellaiset, jotka myös rockista piittaamattomat tunnistavat kappaleen tunnettavuuden ja klassisuuden vuoksi. Eli sellaisia, joita on alitajuisesti kuullut, muttei ole kuitenkaan vaikkapa perehtynyt kappaleeseen tai esittäjiin.

Ap

Vierailija
79/281 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä joku europen poppikappale tekee listalla?

Listalta puuttuu ainakin deep purple/rainbow ja iron maiden

laitetaan omaksi suosikiksi vaikka:

1970-luvun rainbow ja stargazer

Deep purplea listalta löytyy. Final countdown oli ehkä vähän huono veto laittaa listalle, mutta ainakin bändi itse määrittää musiikkinsa hard rockiksi. Onhan se vähän poprockahtava, mutta suuri klassikko se kuitenkin on. Varmasti todella raskasta rockia kuuntelevan korvaan mikä tahansa listalla oleva kipale on lällyä vaniljarockia, mutta raskaammalta osastolta harvoin tuleekaan klassikkoja.

Ap

Vierailija
80/281 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roxetten tyylilaji on pop/rock. Itse määrittelen muutaman heidän kappaleensa kevyeksi, klassiseksi rockiksi, suurin osa taitaa kuitenkin kaartua enemmän popin puolelle, kuten It must have been love, Fading like a flower, Listen to your heart ja Spending my time. Heidän kappaleistaan rockimpina pidän The lookia, Joyridea ja How do you dota. Tuon syvemmin en ole heidän tuotantoonsa perehtynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme