Kaikkien aikojen paras ROCK-klassikko - KYSELY
Mikä allaolevista on mielestäsi paras Rock-klassikko? Jos parasta ei löydy listasta, valitse "Joku muu, mikä" ja kirjoita se kommenttikenttään. Huomatkaa kuitenkin, että listaan ei mahtunut kuin murto-osa omistakaan suosikeistani.
Kommentit (281)
Onhan toi Estranged aina vaan yhtä huikea.
Miten on mahdollista, että Bruce Springsteeniä ole vielä mainittu, kin puhutaan rockklassikoista!! Paitsi yksi biisi Pomolta :D
Born to run - Bruce Springsteen
käyttäjä-11339 kirjoitti:
Miksiköhän tuon listan nimi on kaikkien aikojen paras?
Tuolta voi sinällään valita oman suosikin listalta, mutta kun puuttuu kaikkien aikojen parhaat... Jos sivuutetaan Beatles, Rolling stones, Beach boys, Bob Dylan jotka on edelleen tunnettujen rock lehtien kaikkien aikojen listoilla kärkisijoilla, haetaanko siinä oikeasti "kaikkien aikojen" parhaita?
Äkkiä tulee mieleen omista suosikeista pari kärkeä Simon&Garfunkel; Bridge Over Troubled waters ja REM Losing My Religion. Tuollaisella listalla itse en olisi sivuuttanut ainakaan Black Sabbathia tai vaikka Doorsia, lisäksi yksi on lisäksi kielen päällä jonka saattaisin sanoa jopa ykköseksi, mutta ei nyt tule mieleen.
Nirvanan Smells Like Teen Spirit on tuosta ehkä yksi parhaita, on siinä muitakin hyviä, mutta itse olisin gunnareilta nostanut Paradice Cityn vähintään tuolla olevan gunnarin edelle, ehkä Teen Spiritinkin ohi.
Siksi pyysinkin kommentoimaan tänne, jos kappaletta ei löydy listalta. Tuolla listalla nyt on läjäpäin klassikkobiisejä, eikä kaikkien niistä tarvitse tykätä ja makuja on monia. Usea kappale jäi myös puuttumaan, sillä tuon enempää vastausvaihtoehtoja ei pystynyt laittaa.
Käyttäjä2278 kirjoitti:
Aivan mahdotonta sanoa, mikä olisi paras kappale, hienoja kappaleita on niin monia. Helpompi olisi miettiä omat suosikkikappaleet (esim. 5 kpl) joiltain mieleisimmiltä artisteilta tai yhtyeiltä, niitäkin on helposti parisen kymmentä. Ja rockmusaa on tullut kuunneltua jo 40 vuotta, siinä ajassa kyllä on mieleisiä kappaleita löytynyt paljon :) Zeppeliniltä No Quarter ja Pink Floydin 70-l alun tuotanto ovat ainakin mukana tanakasti kaikissa suosikkilistoilla. Zeppelinin ja Black Sabbathin lisäksi Deep Purple kuului brittiläiseen hard rockin kärkikolmikkoon ja uranuurtajiin.
Deep purple on listalla. Black Sabbathin olisin halunnut listalle laittaa.
Ap
Old Fashioned Gentleman kirjoitti:
Mahdotonta vailta näiden, tai satojen muiden kappaleiden joukosta, mutta pakko sanoa, että OFG istuisi mielellään ap:n kanssa kuuntelemassa musiikkia ja nauttimassa viileitä virvokkeita. Hyvä musiikkimaku ap:lla.
Kiitos tästä kommentista! Oma musiikkimakuni ei tosiaan rajoitu rockiin, vasta viime vuosina olen alkanut etenkin näitä klassikoita kuunnella. Pidän hyvin paljon myös klassisesta musiikista ja oopperasts, myös tietynlainen popmusiikki ja 80-luvun disco on lähellä sydäntä.
Itse olen sen tyylinen ihminen ulkoisesti, ettei minusta varmaan uskoisi että kuuntelen myös aloituksesta löytyvää musiikkia, etenkin kun tämä tyypillinen nuorempi sukupolvi johon kuulun ei oikein kuuntele muuta kuin musiikkia, jota löytyy tämänhetkisiltä hittilistoilta. Se harmittaa, ja toivoisin että alkaisi tulla samanlaisia bändejä ja artisteja, jotka olivat pinnalla 30-40 vuotta sitten. Ainahan noita voi uudelleen kuunnella, mutta olisi mahtavaa nähdä että jengi innostuisi siitä, mikä joskus oli trendikästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ihmettä joku europen poppikappale tekee listalla?
Listalta puuttuu ainakin deep purple/rainbow ja iron maiden
laitetaan omaksi suosikiksi vaikka:
1970-luvun rainbow ja stargazer
Deep purplea listalta löytyy. Final countdown oli ehkä vähän huono veto laittaa listalle, mutta ainakin bändi itse määrittää musiikkinsa hard rockiksi. Onhan se vähän poprockahtava, mutta suuri klassikko se kuitenkin on. Varmasti todella raskasta rockia kuuntelevan korvaan mikä tahansa listalla oleva kipale on lällyä vaniljarockia, mutta raskaammalta osastolta harvoin tuleekaan klassikkoja.
Ap
Tjoo, olihan siinä se smoke on water tosiaan. Liekö ollut liian itsestäänselvä että katosi mielestä kommenttia kirjoitettaessa :)
Jos lisäyksiä mietitään niin eric clapton / cream: cocaine tai layla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ihmettä joku europen poppikappale tekee listalla?
Listalta puuttuu ainakin deep purple/rainbow ja iron maiden
laitetaan omaksi suosikiksi vaikka:
1970-luvun rainbow ja stargazer
Deep purplea listalta löytyy. Final countdown oli ehkä vähän huono veto laittaa listalle, mutta ainakin bändi itse määrittää musiikkinsa hard rockiksi. Onhan se vähän poprockahtava, mutta suuri klassikko se kuitenkin on. Varmasti todella raskasta rockia kuuntelevan korvaan mikä tahansa listalla oleva kipale on lällyä vaniljarockia, mutta raskaammalta osastolta harvoin tuleekaan klassikkoja.
Ap
Tjoo, olihan siinä se smoke on water tosiaan. Liekö ollut liian itsestäänselvä että katosi mielestä kommenttia kirjoitettaessa :)
Jos lisäyksiä mietitään niin eric clapton / cream: cocaine tai layla
siis ei cream tietenkään vaan pelkkä clapton: cocaine
Gunnareita äänestin ihan Hämeenlinnan mahtavan keikan jälkeisissä täpinöissä. Voi olla että muuten Queen tai Led Zeppelin.
Chuck Berryn puuttuminen listalta on suurin puute.
i LOVE ROCK N' ROLL -Joan Jett on itselleni rakkain.
Listassa oli monta hyvää klassikkoa, eikä tainnut olla yhtään kappaletta josta en pitäis.
Faith no more - Just a man
Sama artisti The gentle art of making enemies
Eikös bändin nimi ole Manowar ja kappale Warriors of the world.