Kaikkien aikojen paras ROCK-klassikko - KYSELY
Mikä allaolevista on mielestäsi paras Rock-klassikko? Jos parasta ei löydy listasta, valitse "Joku muu, mikä" ja kirjoita se kommenttikenttään. Huomatkaa kuitenkin, että listaan ei mahtunut kuin murto-osa omistakaan suosikeistani.
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on mielestäni Stairway to heaven.
Toki parempiakin on aikaansaatu, mutta kappaleella on oma erityinen arvonsa.
Samaa mieltä. Rakastan Zeppeliniä, mutta myös ylikaiken Doorsia, Jimi Hendrixiä, ja kyllä, myös vanhaa Queenia. (Bohemian rhapsody on huikea)
N41
Chuck Berryn Johnny B. Goode ja Elviksen Jailhouse Rock
Vierailija kirjoitti:
Listasta puuttuu Twisted sister. Biisi We're not gonna take it, paras cover-biisi ever made Leader of the pack.
Hassua, mutta olin kerran noilla turvamiehenä hätistelemässä toimittajia heidän kimpustaan.
Päädyin sitten vesiliukumäkeenkin heidän kanssaan.
Muuten meni hyvin, mutta olin pari kertaa ensimmäisenä ja tulivat laumana kourussa perässäni ja tippuivat altaassa päälleni. Isompia tyyppejä kuin miltä kuvissa näyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Iron Maideniä unohtui listasta kokonaan, mutta eipä vastausvaihtoehdot riittäneetkään enää, pahoittelut siitä.
Ap
Nou promlem kun x parasta on mahdoton valita. Motörhead näytti myös puuttuvan listalta, vaikka born the raise hell. Miten vitussa voi puuttua paranoidi? Onhan black sabatilla muutakin mutta paranoid vähintään pitäs olla listalla. Dioltakin laittaisin jotain, rainbow ajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iron Maideniä unohtui listasta kokonaan, mutta eipä vastausvaihtoehdot riittäneetkään enää, pahoittelut siitä.
Ap
Nou promlem kun x parasta on mahdoton valita. Motörhead näytti myös puuttuvan listalta, vaikka born the raise hell. Miten vitussa voi puuttua paranoidi? Onhan black sabatilla muutakin mutta paranoid vähintään pitäs olla listalla. Dioltakin laittaisin jotain, rainbow ajoilta.
Man on the silver mountain.
(hienohan tuo on, vaikka soittavatkin sen hiukan pieleen)
Fear of the dark.
Olen ollut kolmen metrin päässä seuraamassa kun Bruce Dickinson miekkailee floretilla.
Hän on aika hyvä myös tuossa lajissa.
No termi rock tarkoittaa montaa eri asiaa. Zeppelin ja Sabbath olivat luomassa oikeastaan heavy metallia ja/tai hard rockia.
Mun nuoruudessa pelkkä rock tarkoittikin sitten enemmän sellaista 50-luvun rokkia.
Mutta mun mielestä jos ylempää rockin lajia tarkoitetaan niin valitsisin klassikoksi kokonaisen albumin eli Led Zeppelin IV. Siinä on kaikkea ja kaikki yhdessä pakkauksessa.
Suosikkini ei ollut tällä listalla, mutta keksin tehdä nyt aikani kuluksi top 5 -listani tämän äänestyksen kappaleista. Tässä tulee:
Paint it Black / Rolling Stones
Bohemian Rhapsody / Queen
Whole Lotta Love /Led Zeppelin
Highway to Hell / AC/DC
Wind of Change / Scorpions
Tuolla listalla oli "Hienoja" biisejä, se oli kovin tylsä.
Mahdotonta vailta näiden, tai satojen muiden kappaleiden joukosta, mutta pakko sanoa, että OFG istuisi mielellään ap:n kanssa kuuntelemassa musiikkia ja nauttimassa viileitä virvokkeita. Hyvä musiikkimaku ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on mielestäni Stairway to heaven.
Toki parempiakin on aikaansaatu, mutta kappaleella on oma erityinen arvonsa.
Hieno biisi mutta onko tuo rockkia? Enemmän balladi.
Niin no, onhan Juice Leskinenkin rockia.
Juice Leskinen oli alkuaikoinaan rockia. Esim. Keskitysleirin Ruokavalio on mainio rock-albumi.
Ajan Hengen jälkeen Juicen biisit rupesivat muistuttamaan enemmän balladeja, laulelmia, jopa kansanmusiikkia. Rock, anarkia, musan raskaampi tempo alkoi hävitä ja tilalle tuli kiusallisen kuuloisia päiväkirja-otteita. Juice laiskistui, rock häipyi.
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listasta puuttuu Twisted sister. Biisi We're not gonna take it, paras cover-biisi ever made Leader of the pack.
Hassua, mutta olin kerran noilla turvamiehenä hätistelemässä toimittajia heidän kimpustaan.
Päädyin sitten vesiliukumäkeenkin heidän kanssaan.
Muuten meni hyvin, mutta olin pari kertaa ensimmäisenä ja tulivat laumana kourussa perässäni ja tippuivat altaassa päälleni. Isompia tyyppejä kuin miltä kuvissa näyttävät.
FYI: Netflixissä oli hyvä dokumentti Twisted Sisters:eistä, heillä oli suuria vaikeuksia löytää levy-yhtiötä, vaikka kultti-seuranta oli mittavaa.
Aivan mahdotonta sanoa, mikä olisi paras kappale, hienoja kappaleita on niin monia. Helpompi olisi miettiä omat suosikkikappaleet (esim. 5 kpl) joiltain mieleisimmiltä artisteilta tai yhtyeiltä, niitäkin on helposti parisen kymmentä. Ja rockmusaa on tullut kuunneltua jo 40 vuotta, siinä ajassa kyllä on mieleisiä kappaleita löytynyt paljon :) Zeppeliniltä No Quarter ja Pink Floydin 70-l alun tuotanto ovat ainakin mukana tanakasti kaikissa suosikkilistoilla. Zeppelinin ja Black Sabbathin lisäksi Deep Purple kuului brittiläiseen hard rockin kärkikolmikkoon ja uranuurtajiin.
Miksiköhän tuon listan nimi on kaikkien aikojen paras?
Tuolta voi sinällään valita oman suosikin listalta, mutta kun puuttuu kaikkien aikojen parhaat... Jos sivuutetaan Beatles, Rolling stones, Beach boys, Bob Dylan jotka on edelleen tunnettujen rock lehtien kaikkien aikojen listoilla kärkisijoilla, haetaanko siinä oikeasti "kaikkien aikojen" parhaita?
Äkkiä tulee mieleen omista suosikeista pari kärkeä Simon&Garfunkel; Bridge Over Troubled waters ja REM Losing My Religion. Tuollaisella listalla itse en olisi sivuuttanut ainakaan Black Sabbathia tai vaikka Doorsia, lisäksi yksi on lisäksi kielen päällä jonka saattaisin sanoa jopa ykköseksi, mutta ei nyt tule mieleen.
Nirvanan Smells Like Teen Spirit on tuosta ehkä yksi parhaita, on siinä muitakin hyviä, mutta itse olisin gunnareilta nostanut Paradice Cityn vähintään tuolla olevan gunnarin edelle, ehkä Teen Spiritinkin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Iron Man ja War Pigs sopisi Paranoidin lisäksi ja ne menisi helposti monien ehdokkaiden ohi.
Ei helvetti näitä kännyköitä.
Siis Heaven and Hell