Kuinka isojen lasten edessä hillutte alasti?
Heips, meillä on omankin kodin perintönä ollut tosi rento suhtautuminen alastomuuteen ja en toki tahallani hakeudu hillumaan nudistina, mutta käytännössä monta kertaa viikossa hillun kotona alasti, ovet auki jää monesti suihkuun tai vessaan ja silitän vaikka tissit paljaana tai kokonaankin alasti voin hyvin mennä tekeen aamupalaa tms. milloin mitenkin.... Melkein aina nukun alasti ja jos sitten siitä herään aamulla ja menen vessaan olen tietty alasti.... Mies hilluu kalsareissa, en ole tainnut koskaan nähdä munasillaan lasten edessä...
Mut siis, mun lapset nyt 15, 12, 8, keskimmäinen poika. Toistaiseksi eivät ole mitään koskaan kommentoineet, enkä muista että itsekään olisin koskaan kommentoinut kun oma äitini oli samanlainen. Mietin muutunko kohta erilaiseksi kun poika tulee murkkuikään?!? MItes teillä, onks tässä jotakin outoa?
Noin kymmenvuotiaasta poika ei ole enää halunnut saunaan meidän kanssa mikä tietty normaalia, samoin tyttö jäi pois muutamaksi vuodeksi, 14-vuotiaana taas palas mun kanssa saunaan, ei enää isänsä, mikä musta kans vaan normaalia ja oikeastaan sopivaa hävelisäisyyttä. Nyt 8.vuotias viimeisen puoli vuotta ei ole enää halunnut että häntä nähdään alasti eikä mene enää veljensä kanssa esim. kylpyyn niin kuin vielä viime kesänä, ja sekin ok, eli perhesaunat nyt meidän perheessä saunottu ;) Ja sehän vain normaalia.
Mut siis tää kysymys oli, että voiko teidän mielestänne ihan isoksi asti kotona hillua alasti teinien edessä?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tässä nyt taas nähdään? Jos jotain haittaa alastomuus niin se on hänen oma asia. Minulle ei ole merkitystä vaikka olisin kenen edessä alasti.
Ja lapselle kehittyy alasti pomppimisesta normi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tässä nyt taas nähdään? Jos jotain haittaa alastomuus niin se on hänen oma asia. Minulle ei ole merkitystä vaikka olisin kenen edessä alasti.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Koska lapsi ei pääse pois kotoaan vaikka häntä vanhemman alastomuus ahdistaisi, eikä monet lapset kehtaa/uskalla sanoa, että se ahdistaa.
En ole koskaan hillunut alasti. Kuulun näihin vanhoillis-suunnittelullisiin, joilla on pesulle mennessään pyyhe mukana ja silittämisen alkaessa vaatteet päällä. Tiedän kuuluvani hiljaiseen vähemmistöön, mutta en ole koskaan ajatellut, että alastomuus olisi jotenkin itseisarvo. Nudismia pidän vegaaneihin verrattavana ideologisena elämäntapana, joka on OK siihen asti, kunnes tulee minun reviirilleni - ja yleensä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminäminä.
Normaalia ja luonnollista, sinähän tässä edustat parjaamaasi minäminäminäminä asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Usein sana normi voidaan korvata esimerkiksi sanalla sääntö, ohje, malli tai esikuva. Eettisen tai sosiaalisen normin suomennokseksi on myös ehdotettu sanaa mitta.
^Eikö vanhempien alasti hilluminen pitkin taloa olekkin esimerkkiä antavaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan hillunut alasti. Kuulun näihin vanhoillis-suunnittelullisiin, joilla on pesulle mennessään pyyhe mukana ja silittämisen alkaessa vaatteet päällä. Tiedän kuuluvani hiljaiseen vähemmistöön, mutta en ole koskaan ajatellut, että alastomuus olisi jotenkin itseisarvo. Nudismia pidän vegaaneihin verrattavana ideologisena elämäntapana, joka on OK siihen asti, kunnes tulee minun reviirilleni - ja yleensä ei tule.
Reviirisi on?
Olen ollut koko aamupäivän alusvaatteissa ja 8-vuotias kulkee munasillaan. Katsotaan kun se tuosta kasvaa alkaako pukea päälleen. Ei meillä kukaan erikseen vietä aikaa alasti mutta ei kukaan häpeä kotona niin välillä kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Usein sana normi voidaan korvata esimerkiksi sanalla sääntö, ohje, malli tai esikuva. Eettisen tai sosiaalisen normin suomennokseksi on myös ehdotettu sanaa mitta.
^Eikö vanhempien alasti hilluminen pitkin taloa olekkin esimerkkiä antavaa käytöstä.
Ei hilluminen tarkoita mitään ylimääräistä alasti-olemista kuin sinun mielessäsi. Miksi se pitäisi kieltää se normaali alastomuus?
Tiedän yhdenkin miehen, jonka vanhemmat aina töistään tullessaan riisuivat vaatteet.
Tämä kyseinen mies ei pidä koskaan kotonaan vaatteita päällä. Ei edes, jos joku tulee kylään, koska eiväthän vanhemmatkaan pitäneet.
Laittaa vaatteet päälle vain jos lähtee ulos asunnosta, terassille mennessä ei välitä kuka näkee, onhan se hänen pihansa.
Miksi perverssit itsensäpaljastajat saavat lisääntyä? Eikö kukaan tähän lapsien kanssa väkisinnaukuiluun puutu?
Kyllä hillutaan. Ja niin hilluu kakaratkin. Katsoo ny sitten koska rupeaa häiritsemään.
Mummulassa käydään saunassakin uikkarit päällä joten saavat kokemuksen siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhdenkin miehen, jonka vanhemmat aina töistään tullessaan riisuivat vaatteet.
Tämä kyseinen mies ei pidä koskaan kotonaan vaatteita päällä. Ei edes, jos joku tulee kylään, koska eiväthän vanhemmatkaan pitäneet.
Laittaa vaatteet päälle vain jos lähtee ulos asunnosta, terassille mennessä ei välitä kuka näkee, onhan se hänen pihansa.
Kyllä, omalla tontillaan, kotonaan, mökillään saa olla alasti. Jos sinä töllistelet, syyllistyt tirkistelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapsi ei pääse pois kotoaan vaikka häntä vanhemman alastomuus ahdistaisi, eikä monet lapset kehtaa/uskalla sanoa, että se ahdistaa.
Miksi muka ja mistä ahdistuisi? Ei ole mitään syytä ahdistua ja miksi lapset eivät uskaltaisi sanoa ääneen asioita vanhemmille? Onko puhuminenkin ahdistavaa kenties mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
^Eikö vanhempien alasti hilluminen pitkin taloa olekkin esimerkkiä antavaa käytöstä.Ei hilluminen tarkoita mitään ylimääräistä alasti-olemista kuin sinun mielessäsi. Miksi se pitäisi kieltää se normaali alastomuus?
Eihän kukaan ole normaalia alastomuutta kieltämässä? (Suihkussa käynti, saunassa oleminen, vaatteiden vaihto tms.)
Edellinen kommenttihan koski vanhempien esimerkkiä siitä, kuinka kotona voidaan kävellä alasti pitkin taloa.
Mistä sen tietää häiritseekö se lapsia, jos heiltä ei sitä kysytä?
Mutta itse ainakin kun tulen suihkusta niin laitan pyyhkeen päälle ja käyn laittamassa vaatteet päälle.
Jos en laita vaatteita, niin sitten puen kylpytakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muka ja mistä ahdistuisi? Ei ole mitään syytä ahdistua ja miksi lapset eivät uskaltaisi sanoa ääneen asioita vanhemmille? Onko puhuminenkin ahdistavaa kenties mielestäsi?
Ehkä olen herkkä lapsi, mutta itseä olisi kyllä häirinnyt tuollainen käyttäytyminen vanhemmilta jo lapsena.
Enkä todellakaan olisi heille uskaltanut sanoa, että pukekaa vaatteet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
^Eikö vanhempien alasti hilluminen pitkin taloa olekkin esimerkkiä antavaa käytöstä.Ei hilluminen tarkoita mitään ylimääräistä alasti-olemista kuin sinun mielessäsi. Miksi se pitäisi kieltää se normaali alastomuus?
Eihän kukaan ole normaalia alastomuutta kieltämässä? (Suihkussa käynti, saunassa oleminen, vaatteiden vaihto tms.)
Edellinen kommenttihan koski vanhempien esimerkkiä siitä, kuinka kotona voidaan kävellä alasti pitkin taloa.
Mutta itse ainakin kun tulen suihkusta niin laitan pyyhkeen päälle ja käyn laittamassa vaatteet päälle.
Jos en laita vaatteita, niin sitten puen kylpytakin.
Tosi hienoa sinulle mutta on ihan normaalia hiettää se pyyhe naulaan ja pukea NORMAALISTI päälleen vaatteet ilman naurettavaa peittelyä. EI TARVITSE KATSOA JOS HÄIRITSEE., Ei pitäisi olla näin vaikeaa tämäkään asia
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hillutaan. Ja niin hilluu kakaratkin. Katsoo ny sitten koska rupeaa häiritsemään.
Mummulassa käydään saunassakin uikkarit päällä joten saavat kokemuksen siitäkin.
Te siis mummulassa ette ole normaalisti alasti?
Mutta kotona olette tarpeettomasti alasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Jos en laita vaatteita, niin sitten puen kylpytakin.Tosi hienoa sinulle mutta on ihan normaalia hiettää se pyyhe naulaan ja pukea NORMAALISTI päälleen vaatteet ilman naurettavaa peittelyä. EI TARVITSE KATSOA JOS HÄIRITSEE., Ei pitäisi olla näin vaikeaa tämäkään asia
Anteeksi, mutta kasvoin talossa, missä oli normaalit vanhemmat, ei heitelty pyyhkeitä pois kenenkään nenän edessä.
Yleensä pesuhuoneessa on ovi, jonka voi vetää kiinni tai raolleen.
Jos mies on samaan aikaan suihkussa/saunassa kanssani, hänhän automaattisesti näkee minut alasti (kun en näkymättömäksi voi muuttua), eikä se minua häiritse, enkä siinä vaiheessa itseäni peittelekkään.
Mutta en kävelisi pesuhuoneesta makuuhuoneeseen asti alasti koko talon läpi vaatteita hakemaan, vaan ottaisin pyyhkeen.
Se yksi äiti viuhahteli saunan jälkeen periscopessa. Lapset siinä edessä. Levitteli vähän römpsää ja viuhahteli pyyhkeen kanssa ja ilman. Kaikki tiedot nimistä lähtien löytyy netistä. Sääli lapsia.