Kuinka isojen lasten edessä hillutte alasti?
Heips, meillä on omankin kodin perintönä ollut tosi rento suhtautuminen alastomuuteen ja en toki tahallani hakeudu hillumaan nudistina, mutta käytännössä monta kertaa viikossa hillun kotona alasti, ovet auki jää monesti suihkuun tai vessaan ja silitän vaikka tissit paljaana tai kokonaankin alasti voin hyvin mennä tekeen aamupalaa tms. milloin mitenkin.... Melkein aina nukun alasti ja jos sitten siitä herään aamulla ja menen vessaan olen tietty alasti.... Mies hilluu kalsareissa, en ole tainnut koskaan nähdä munasillaan lasten edessä...
Mut siis, mun lapset nyt 15, 12, 8, keskimmäinen poika. Toistaiseksi eivät ole mitään koskaan kommentoineet, enkä muista että itsekään olisin koskaan kommentoinut kun oma äitini oli samanlainen. Mietin muutunko kohta erilaiseksi kun poika tulee murkkuikään?!? MItes teillä, onks tässä jotakin outoa?
Noin kymmenvuotiaasta poika ei ole enää halunnut saunaan meidän kanssa mikä tietty normaalia, samoin tyttö jäi pois muutamaksi vuodeksi, 14-vuotiaana taas palas mun kanssa saunaan, ei enää isänsä, mikä musta kans vaan normaalia ja oikeastaan sopivaa hävelisäisyyttä. Nyt 8.vuotias viimeisen puoli vuotta ei ole enää halunnut että häntä nähdään alasti eikä mene enää veljensä kanssa esim. kylpyyn niin kuin vielä viime kesänä, ja sekin ok, eli perhesaunat nyt meidän perheessä saunottu ;) Ja sehän vain normaalia.
Mut siis tää kysymys oli, että voiko teidän mielestänne ihan isoksi asti kotona hillua alasti teinien edessä?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolison edessä voi kekkaloida alasti, mutta ei lasten.
Lakipykälä, kiitos?
Soita lasuun ja kysy mitä mieltä ollaan tavarasi ylimääräisestä esittelystä lapsille.
Niin, pitäis varmaan alkaa sitä sitten esittelemään ensin.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti kulkee alasti kotona, ei se oo ikinä mua tai mun pikkuveljeä häirinnyt (siis että meitä inhottais, ahdistais tms) mutta itse kun olen melko häveliäs niin kyllä joskus oon käskeny sitä pistää vaatteet päälle että naapurit ei nää verhojen ollessa auki. Asia ei siis todellakaa oo mikään terapian veroinen, vaan lähinnä samaa tasoa kuin jos pyytäisi jotakuta pyyhkimään ruuan murunsa kasvoiltaan pois ruokailun jälkeen.
Mun mielestä ap voi jatkaa nakuiluaan jos kukaan ei siitä näyttäisi mieltään pahoittavan.
Tai ehkä hänenkin todella kannattaisi käydä jokaisen perheenjäsenekin kanssa keskustelu, jossa toinen todella kehtaa sanoa että ahdistaa sun alastomuutesi, lopeta se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti kulkee alasti kotona, ei se oo ikinä mua tai mun pikkuveljeä häirinnyt (siis että meitä inhottais, ahdistais tms) mutta itse kun olen melko häveliäs niin kyllä joskus oon käskeny sitä pistää vaatteet päälle että naapurit ei nää verhojen ollessa auki. Asia ei siis todellakaa oo mikään terapian veroinen, vaan lähinnä samaa tasoa kuin jos pyytäisi jotakuta pyyhkimään ruuan murunsa kasvoiltaan pois ruokailun jälkeen.
Mun mielestä ap voi jatkaa nakuiluaan jos kukaan ei siitä näyttäisi mieltään pahoittavan.
Tai ehkä hänenkin todella kannattaisi käydä jokaisen perheenjäsenekin kanssa keskustelu, jossa toinen todella kehtaa sanoa että ahdistaa sun alastomuutesi, lopeta se.
Miten tuntuu että ainoa joka ahdistuu olet sinä? T:ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakipykälä, kiitos?
Soita lasuun ja kysy mitä mieltä ollaan tavarasi ylimääräisestä esittelystä lapsille.
Lasu on ruotsalainen jääkiekkoilija, joka pelaa Oulun Kärpissä. Miksi tässä jääkiekkoilijalle pitäisi soittaa? Tosin ne jääkiekkoilijat taitavat kekkaloida nakuna suihkussa pelin tai reenien jälkeen. Niillä on varmaan kokemusta tästä kekkaloinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakipykälä, kiitos?
Lasu on ruotsalainen jääkiekkoilija, joka pelaa Oulun Kärpissä. Miksi tässä jääkiekkoilijalle pitäisi soittaa? Tosin ne jääkiekkoilijat taitavat kekkaloida nakuna suihkussa pelin tai reenien jälkeen. Niillä on varmaan kokemusta tästä kekkaloinnista.
Hehee, olitpa nokkela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakipykälä, kiitos?
Oletko sinä näitä, jotka ei osaa toimia oikein ellei ole joku auktoriteetti sanomassa, mikä on sopivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakipykälä, kiitos?
Hehee, olitpa nokkela
Niinpä. Pientä kevennystä vakavaan aiheeseen.
16v on oma raja. Sitä nuoremmat on nono.
Meillä saunotaan kaikki yhdessä ja erikseen tilanteen mukaan. Useimmiten ollaan koko perhe yhtäaikaa. Saunan jälkeen saatetaan nakuna mennä hakemaan vaatteet tms. me vanhemmat, joskus kai lapsetkin, en ole kiinnittänyt siihen huomiota. Toisinaan on pyyhe ympärillä, miten milloinkin.
Ei me erityisesti kekkaloida kenenkään edessä tai esitellä paikkojamme. Luonnollista. Eikä mua häiritse meillä tai anopilla jos hän saunan jälkeen pyyhkii itseään niin että ollaan paikalla. Käydäänhän me välillä yhdessä saunassakin, ei kytätä toisten kroppia, ei ole tarve. Anoppi käynyt aina poikiensa kanssa saunassa oli ikä mikä tahansa, samoin me tytärtemme kanssa, joista toinen kohta täysi-ikäinen ja toinenkin teini. Ovat tottuneet siihen.
Ei tässä ole ikinä ollut mitään pervoa. Sillä on ongelma joka siitä pervoa löytää.
Sanon teinien puolesta, vaikka itse en olekkaan sellainen ollut enää vuosikymmeniin, meitä haittaa/haittasi!
Vaikka alastomat naiset kiinnostaa kaikkein eniten tuossa iässä, niin oman tai kaveriensa äitien rintaliivi/paljaat tissit neppailu oli todella surullista myötähäpeä meininkiä. Vaatteet päälle viimeistään ala-asteen lopulla.
Itse olen 33v nainen ja voin edelleen viuhahtaa isäni nähden ja satunnaisesti ollaan porukoitten kanssa saunottukin. Eikä siinä ole mitään ihmeellistä ollut puolin ja toisin koskaan, yhdessä ollaan kasvettu ja nähty toisemme. Ei se nakuilu aina kuulu seksiin tai seksuaalisuuteen, ellei sitä vain ja ainoastaan rinnasta/käytä siihen. Ja ihan nakuillaan miehenkin kanssa kotona, eikä sekään aina johda seksiin. Ihan normaalia olla alasti vaatteitten alla!
Vaatteet päällä tai ei, mutta miksi te hillutte kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakipykälä, kiitos?
Oletko sinä näitä, jotka ei osaa toimia oikein ellei ole joku auktoriteetti sanomassa, mikä on sopivaa?
Ei, kyllä minä itsekin tiedän mikä on sopivaa ja mikä ei, mutta ei sitä myöskään mikään av-mamma määrittele.
Insestinen isäni aloitti touhunsa saunan pukuhuoneessa kun olin yhdeksän ikäinen. Ensi alkuun hänen kuivaamistapansa minun suhteeni alkoi muuttua, sitten asiat etenivät yhä pidemmälle ja yhä useam-
min vuosien ajan. Äitini kieltäytyi näkemästä asiaa, enkä todellakaan olisi hänelle uskaltanut kertoa. Vuotta vanhempi veljeni ymmärsi ja yritti auttaa, mutta turhaan. Isä pilasi suuren osan elämästäni ja vaikeutti todella paljon ihmissuhteideni luomista. Minä pidän aivan sairaana sitä että orastavaa murrosikää elävä tyttö joutuu kenenkään miehen edessä alastomana esiintymään tai katsomaan ketään alastonta miestä. Se aika on sitten, kun on oma luotettava kumppani. Hänen kanssaan voi olla vapaasti, ei ikinä lasten, jotka ovat murrosiän kynnyksellä tai yli, ennen aikuisuutta.
.Mitä lakiin tulee, se kieltää esiintymästä missään alasti, jos henkilöä joka alastomuuden näkee, hänen alastomuutensa häiritsee. Lapsi ei kyseisessä asiassa todellakaan ole kykenevä asiaa puolueettomasti ilmaisemaan esim. vanhempiensa kohdalla. Ennen kuin puhutte lain määräyksistä tai niiden puutteesta, ottakaa ensin itse selvää pykälistä, älkääkä vain luulko sitä ja tätä. Lait muuttuvat jossain määrin joka vuosi, eivätkä todellakaan ole samoja kuin kymmeniä vuosia sitten teidän lastenne isovanhempien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakipykälä, kiitos?
Annas kun arvaan, arvosi ovat jostain Raamatusta, jota kaikkien täytyisi kumartaa. Ei mitään perusteluja, ei mitään muuta kuin typerää holhoamista.
Meidän yli kolmekymppinen poika saattaa tulla saunaan kun ollaan siellä miehen kanssa. Ei ongelmaa. Asuu siis omillaan, mutta kun on käymässä niin näin.
Käyn 20 vuotiaan poikani kanssa yhdessä saunassa nyt poika vähän ujostelee kun on ajellut itsensä posliiniksi