Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kylässäkävijöiden ärsyttävät tavat

Vierailija
29.03.2006 |

Mikä siis teitä itseä ärsyttää, jos joku tuttavanne teillä kylässä ollessaan käyttäytyy esim. epäsiististi/piittaamattomasti.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädet pesemättä vessakäynnin jälkeen, tulevat sairaina

Vierailija
2/62 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeillaan ollessaan jättäväöt wc oven auki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä väli laittaa tänne, josko joku tajuaisi omasta käytöksestään.



Minä en pidä siitä, että kun kävellään jonnekin, ollaan hyvästelemässä tms. niin kun jäädäänkin paikoilleen juttelemaan, niin ihmiset nojailee seiniin - valkoisiin tapettiseiniin jää kivoja jälkiä kun on sateinen takki päällä.



Mä en muuten nipottaisi, mutta kun juuri vaihdoin tapetit ja harmittaa jo etukäteen pari kaveria, jotka nojailee seiniin.

Vierailija
4/62 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siivoa lastensa jälkiä. Tai kehoita lastansa siivoamaan. Joudun aina itse joka kerta tietyille tyypeille huomauttamaan asiasta. Leikkiä saa, mutta jäljet pitää myös korjata. Tämä asia harmittaa.

Vierailija
5/62 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja " nippaavat" ne pallot pitkin lattioita ja sohvia ,räpläävät naamaansa,istuvat jalat sohvalla...

Vierailija
6/62 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen pyyntöön ei reagoida mitenkään, vaikka kaikki varmasti kuulee pyynnön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanotaan et " ei muntakia tartte keittää" . Eikö sitä voi sanoa vaan että mitä haluaa jos on kerran tarjottu. KYllähän emäntä on valmis kahvin keittämään vaikka yhdelle jos kerran niin sanoo.


Heh, tästä tuli mieleen kun kerran kysyin kaverilta tahtooko kahviinsa rasvatonta vaiko kevytmaitoa ja vastaukseksi sain vain, että aivan sama. Oli vähän hämmentynyt olo kun aivan sama se mullekin oli, oisi nyt jotain sanonut! :D

Vierailija
8/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjä meille tullessaan pakastintaan asioista jotka ei heillä liiku sieltä mihinkään. Kerran sanoi ihan suoraan, että tässä tämä puolityhjä paketti, kun meidän lapset ei syö näitä. No ei kyllä syöneet meillä lapset eikä aikuisetkaan, koska ne oli pahanmakuisia. Just viikko pari sitten yritin syödä yhtä hänen tuliaistaan, mutta roskiin lensi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kursailu on tyypin mukaan kai hyvin tyypillistä suomalaisille kahvipöydän ympärillä :D.


Tiesittekö, että 1800-luvulla häissä emännät kursailivat ruokapöytään menoa niin, että takertuivat ovenkarmeihin ja kylä isoimmat miehet sitten joutuivat repimään heidät irti ja istuttamaan pöytään! :D Tätä taustaa vasten nykyinen kursailuperinne on ihan ymmärrettävää.

Vierailija
10/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttänyt kaiken taitosi siihen leipomiseen. Niin vieraat tuo tuliaisiksi puolisulanneet pirkka mansikkajäätelön ja costa-rica paketin.

Sitten aletaan hössäämään, että äkkiä tarjoilukulho kun jätski kohta sulaa.

Sitten syödään sitä puolisulannutta jätskiä ja juodaan halpiskahvia kun tarjolla olisi ollut monenlaista herkkua. Mutta kai nämä curlingmammat tuo ruokakutsuillekin lapsille lihapullat ja nakit matkassa kun ei kelpaa mikään parempi tarjottava. Tuodaan sitten halpisjätskit ja omat kahvit matkassa, vaikka emäntä on leiponut monta tuntia kaikkea kivaa.

Se että tarjolle laitetut leivonnaiset ja ym ruoat eivät kelpaa:( Todella ahdistavaa kun vähistä opiskelijan rahoista laitetaan pöytä koreaksi, makeaa ja suolaista ja sitten vieras ei edes maista mitään muuta kuin kahvia:( tuntuu että oliko vikaa ja rahat meni hukkaan.

pienempänä juttuna ärsyttää et miesvieraat monesti istuvat kirjailtujen kalliiden sisustustyynyjen PÄÄLLÄ niin että tyynyt ovat rusinan rutussa sohvalta nousemisen jälkeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on aivan naurettava etikettitapa venyttää tuota kahville menemistä. Mitä kohteliasta siinä on? Ei se, että menee ensimmäisestä pyynnöstä kahville tarkoita sitä, että menisi sinne juosten ja heti haukkana tarkistamaan että mitäs täällä mulle on ja en mä voi tota syödä ja onko tossa sitä tai tätä. Voihan sinne mennä ihan asiallisesti ja maltillisesti, mutta menis nyt kuitenkin. Mun mielestä tuo on vaan äärimmäisen ärsyttävä tapa, että pitää maanitella vieraita pöytään.



Ihan eri asia tosiaan jossain isoissa juhlissa, jossa kaikki ei voikaan mennä kerralla sinne. Mutta ihan perusvierailulla.

Vierailija
12/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat vereni kiehumaan. Inhoan yli kaiken, kun kesäisin tulee vieraita paljain jaloin. Jalkapohjista jää inhottava rasvatarha lattiaan mitä on hankala saada kunnolla pois. Toiseksi, en halua kenekään jalkasairauksia sieniä tms. omaan kotiini, kolmanneksi, likaiset jalat nostetaan sohvalle(yleensäkin avojaloin kulkevien kengät ovat sisältä likaiset). Omissa oloissaan voi kuka tahansa olla ja kulkea avojaloin, mutta kylään niin ei sovi lähteä.

Toinen ärsytyskynnystäni repivä asia on se, että ei anneta meidän koiran olla rauhassa. Houkutellaan koiraa riehumaan, joka on kiellettyä , muristaan koiralle muka "leikkimistä" ja tungetaan jotain lelua suuhun jne. Koiramme on opetettu olemaan välittämättä vieraista. Kielloista huolimatta joku on läpsyttämässä, taputtamassa käsiä koiran kuonon edessä, tai tunkemassa naamaansa pusipusi-kuonoon kiinni ja tsetsetse-huutamassa, murisemassa ja houkuttelemassa vetoleikkiin.

Lisäksi tietysti vieraat, jotka eivät pese käsiään vessakäynnin jälkeen, lapset joilla ei ole mitään rajoja ja sairaana vierailulle tulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkokengissä kuljeskelu, vaikka eteisessä on hyvin tilaa riisua kengät (ja nyt on siis kyse ihan oikeista ulkokengistä. Yksi vieras tuo tullessaan aina kourallisen kiviä kenkien urissa.)



Miesten vessassa lorottelu keskelle pönttöä.



Käsien pesemättömyys vessasta tultua etenkin, mutta sekin harmittaa kun juuri kukaan ei sisään tullessa tai pöytään käydessä pese käsiä.



Vierailija
14/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kärsii on-off -keliakiasta, allergioista kymmenille eri raaka-aineille jne. On hyvin tarkka vaihtuvista allergioistaan (joista mitään, ei myöskään keliakiaa, ole testeillä todettu) PAITSI silloin, jos tarjolla onkin jotain oikein hyvää. Ei voi etukäteen tietää, syökö ihan huoletta kahvileipää vai ei. Gluteenittomat tuotteet kelpaavat joskus, joskus ei. En viitsi enää ostaa niitä turhaan pilaantumaan.



Koska karppaan itse, osaan tehdä mm. mantelijauheesta maistuvaa gluteenitonta tarjottavaa. Harmi vain, että kaveri on hirrrveen allerginen mantelille. Wienernougatia ja mignon-munia sekä mantelilastuja sisältävää ruokaa syö kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään. Ja jos tullaan flunssaisina niin niistetään ruokapöydässä, eikä pestä niistämisen jälkeen käsiä.



Tallustellaan ulkokengissä eteisen (isoa) mattoa pidemmälle.

Vierailija
16/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien, ei kiireellisten, puheluiden puhuminen kylässä ollessaan, ilmoitus "ollaan seurattu yhtä sarjaa tv:stä, nyt se alkaiskin, pitää avata töllö", kahvipöydässä joko ylenpalttinen kursailu tai kaiken kahmiminen kaksin käsin (jatkuvalla "byhyy kun olen lihava, miksi en voi hillitä itseäni"-märyllä varustettuna tietenkin).



Annataan lasten sotkea ihan hillittömästi eikä komenneta/siivota heidän jälkiään. Siis tyyliin napero hieroo täytekakkua valkoiseen sohvaan ja sille vaan naureskellaan.



Jatkuva arvostelu, ai teillä on tällaiset verhot nykyään, jaa ootte taas vaihtanut järjestystä, oho teillä on uusi päiväpeitto, ei meillä vaan ois rahaa/silmää/aikaa laittaa tälleen jne.

Vierailija
17/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttänyt kaiken taitosi siihen leipomiseen. Niin vieraat tuo tuliaisiksi puolisulanneet pirkka mansikkajäätelön ja costa-rica paketin.

Sitten aletaan hössäämään, että äkkiä tarjoilukulho kun jätski kohta sulaa.

Sitten syödään sitä puolisulannutta jätskiä ja juodaan halpiskahvia kun tarjolla olisi ollut monenlaista herkkua. Mutta kai nämä curlingmammat tuo ruokakutsuillekin lapsille lihapullat ja nakit matkassa kun ei kelpaa mikään parempi tarjottava. Tuodaan sitten halpisjätskit ja omat kahvit matkassa, vaikka emäntä on leiponut monta tuntia kaikkea kivaa.

Se että tarjolle laitetut leivonnaiset ja ym ruoat eivät kelpaa:( Todella ahdistavaa kun vähistä opiskelijan rahoista laitetaan pöytä koreaksi, makeaa ja suolaista ja sitten vieras ei edes maista mitään muuta kuin kahvia:( tuntuu että oliko vikaa ja rahat meni hukkaan.

pienempänä juttuna ärsyttää et miesvieraat monesti istuvat kirjailtujen kalliiden sisustustyynyjen PÄÄLLÄ niin että tyynyt ovat rusinan rutussa sohvalta nousemisen jälkeen...

että hyvänen aika, pistä se vastajauhettu kahvisi tarjolle ja nosta costarica kaappiin. Ja lisää jätski muitten tarjottavien joukkoon. Älä hikeenny tollassta. Ihan oikeasti typeryyttä tollasesta harmiintua.

Mua ärsyttää vieraissa sellaiset, jotka tulee ja seisoo sohvien käsinojilla (lapset), vaikka olen sanonut, että ne ei kestä. Ei mene perille sadannellakaan kerralla.

Muu ei ärsytäkään.

Eiku, joo, kerran kaverin mies toi mukanansa käsiaseen (työhomma). Se esiteltiin mulle seuraavana aamuna. Siitä loukkaannuin.

Vierailija
18/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverit ei tee mitään kovin ärsyttävää, mutta jatkuva kännykän räplääminen ärsyttää.

Vierailija
19/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan lasten ottaa niin julmetut palat kakuista, että aikuisvieraille ei enää kunnolla riitä....ja sitten ne lapset saavat jättää ne kakut syömättä.



Myös se on epäkohteliasta, jos sallitaan lasten ronklata kaikesta ruoasta osa pois, esim. pizzasta kaivella ananakset pois jne. Ei ole pakko syödä ollenkaan, jos ei laitettu ruoka kelpaa.

Vierailija
20/62 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä vikaa siinä on jos kysyy, että mitä ruoassa on?? jos on allerginen pähkinöille, usealle hedelmälle, vihannekselle, kalalle, marjoille...



ei allergisen perhe ei tajua olla laittamatta sitä pähkinää synttärikakkuun..(esim) tai salaattiin tomaattia, joo näen kyllä jos siinä on tomaattia, mutta kysyn kuitekin, jottei käytetty mitään höröpallokastiketta jossa esim avokadoa...



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän