Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioliittonihan on aivan surkea diili - avioerohakemus lähtee maanantaina!

Vierailija
17.06.2017 |

Toisinaan pienet asiat johtavat suuriin, ja meillä vaimon valitus kyläilevälle sukulaiselleen talomme siivouksen työläydestä aiheuttaa nyt sen, että jätän maanantaina heti virka-ajan alkaessa käräjäoikeuteen avioerohakemuksen.

Faktat ovat meillä lyhyesti lueteltuna tällaiset:

- Meillä on kaksi lasta, teini- ja esiteini-ikäiset.
- Olemme molemmat töissä. Vaimo on ns. tavallisessa työssä, jossa työajat ovat säännölliset ja ansio on akateemista keskitasoa. Minä taas olen hommassa, jossa pääsee vuosittain verokalenteriin mutta jossa joutuu tekemään viikossa noin 50-60 tuntia töitä.
- Asumme hienosti ja muutenkin elämme kaikkinaisessa materiaalisessa yltäkylläisyydessä.
- Paha kyllä en tullut aikanani tehneeksi avioehtoa.

Vaimon soveltama tasa-arvomalli on se, että rahat ja kotityöt kuuluu molemmat jakaa tasan (tai mieluummin vielä niin, että hän saa molemmissa jaoissa sen paremman puoliskon). Käytännössä tämä meinaa, että minun kotonaoloaikani kuluu lähes kokonaisuudessaan siivoamiseen, pyykinpesuun, pihatöihin kaikenlaisiin muihinkin kotitöihin. En harrasta mitään, koska en kerkiä enkä jaksa.

Siivoojaa tms. meillä ei käy, koska en halua antaa lapsille sellaista esimerkkiä, että sotkujen siivoaminen on jonkun muun homma. No, sehän on tosin meillä lähinnä minun hommani, koska lapset siivoavat omat huoneensa ja minä muun osan taloa. Vaimo ei osallistu.

Palkinnoksi uurastuksesta olen kaikki nämä vuodet saanut kuunnella nalkutusta pitkistä työpäivistäni. Väsymyksestä on turha valittaa, kun tämä kaikki on kuulemma oma valintani. Yllättävän mieluusti työstäni kertynyt raha kuitenkin tuntuu kelpaavan hänenkin hyvinvointiaan tukemaan.

Havahduin juuri siihen, että meillä ei ole ollut enää aikoihin parisuhdetta siinä mielessä kuin se yleensä ymmärretään. Vaimo ei ole oma-aloitteisesti koskenutkaan minuun enää vuosiin, enkä minäkään vuosien varrella systemaattisesti torjutuksi tultuani ole enää viime aikoina yrittänyt koskea vaimoon. Seksiä meillä oli viimeksi joskus jouluna.

Ja palataanpa siihen, miksi vaimon narina sukulaiselleen talon siivouksen vaivalloisuudesta johtaa avioeroon. Tämä sukulainen sanoi vaimolle säälien kahvipöydässä, että on varmasti raskasta kodinhoito, kun mies tekee paljon töitä. Vaimo siihen pokerina, että niin, etenkin kun tässä talossa on tosi kova siivoaminen. En sitten voinut olla toteamatta toiselta puolen pöytää, että niin on kovaa siivoaminen, että jotkut rasittuvat pelkästä katsomisesta. Sen jälkeen ei olla puhuttu mitään, ja siitä on kohta viikko.

Tällä tarinalla on kaksi opetusta:

- Avioliitto on hyvin tienaavalle ja paljon töitä tekevälle miehelle usein täysin kannattamaton järjestely.
- Älkää ikinä ajako puolisoanne tilanteeseen, jossa hän alkaa oikeasti laskea yhteen avioliittonsa hyötyjä ja etuja. Puoliso voi nimittäin tulla laskelmassaan samaan lopputulemaan kuin minä.

M40

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea (toivottavasti oikean) päätöksen johdosta! Kerro itse tai kertokaa yhdessä lapsille. Meillä rouva pääsi värittämään ja mustamaalaamaan minua lapsille ennen kuin ehdin kertoa. Piti kertoa yhdessä, mutta eihän se malttanut odottaa, heti kun lapset oli tulleet koulusta alkoi mun haukkuminen ja isi on nyt hajottanut perheen.

Meillä riidellään nyt elareiden määrästä. Koska, tulevan ex-rouvan mielestä lasten harrastuksen on liian kalliita. Ja haluan että lapset saavat jatkaa tärkeitä harrastuksiiaan, että en pysty niitä maksamaan yksin jos joudun noin suuret elarit maksamana mitä tuleva ex-rouva on vaatimassa.

Jos lapsesi ovat jos teini-iässä ja järkeviä rahan käyttäjiä, niin yritä sopia, että osa elareista maksetaan lapsille suoraan. Itse en juuri kostunut isäni maksamista elareista, kun ne menivät äidille. 

Vierailija
102/137 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko paperit viety?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea (toivottavasti oikean) päätöksen johdosta! Kerro itse tai kertokaa yhdessä lapsille. Meillä rouva pääsi värittämään ja mustamaalaamaan minua lapsille ennen kuin ehdin kertoa. Piti kertoa yhdessä, mutta eihän se malttanut odottaa, heti kun lapset oli tulleet koulusta alkoi mun haukkuminen ja isi on nyt hajottanut perheen.

Meillä riidellään nyt elareiden määrästä. Koska, tulevan ex-rouvan mielestä lasten harrastuksen on liian kalliita. Ja haluan että lapset saavat jatkaa tärkeitä harrastuksiiaan, että en pysty niitä maksamaan yksin jos joudun noin suuret elarit maksamana mitä tuleva ex-rouva on vaatimassa.

Jos lapsesi ovat jos teini-iässä ja järkeviä rahan käyttäjiä, niin yritä sopia, että osa elareista maksetaan lapsille suoraan. Itse en juuri kostunut isäni maksamista elareista, kun ne menivät äidille. 

Elareillla maksettiin asumistasi, ruokaasi, vaatteitasi ja terveydenhoitoasi, bussilippujasi yms. Ne eivät olemitään taskurahaa lapsen käyttöön.

Vierailija
104/137 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan pienet asiat johtavat suuriin, ja meillä vaimon valitus kyläilevälle sukulaiselleen talomme siivouksen työläydestä aiheuttaa nyt sen, että jätän maanantaina heti virka-ajan alkaessa käräjäoikeuteen avioerohakemuksen.

Faktat ovat meillä lyhyesti lueteltuna tällaiset:

- Meillä on kaksi lasta, teini- ja esiteini-ikäiset.

- Olemme molemmat töissä. Vaimo on ns. tavallisessa työssä, jossa työajat ovat säännölliset ja ansio on akateemista keskitasoa. Minä taas olen hommassa, jossa pääsee vuosittain verokalenteriin mutta jossa joutuu tekemään viikossa noin 50-60 tuntia töitä.

- Asumme hienosti ja muutenkin elämme kaikkinaisessa materiaalisessa yltäkylläisyydessä.

- Paha kyllä en tullut aikanani tehneeksi avioehtoa.

Vaimon soveltama tasa-arvomalli on se, että rahat ja kotityöt kuuluu molemmat jakaa tasan (tai mieluummin vielä niin, että hän saa molemmissa jaoissa sen paremman puoliskon). Käytännössä tämä meinaa, että minun kotonaoloaikani kuluu lähes kokonaisuudessaan siivoamiseen, pyykinpesuun, pihatöihin kaikenlaisiin muihinkin kotitöihin. En harrasta mitään, koska en kerkiä enkä jaksa.

Siivoojaa tms. meillä ei käy, koska en halua antaa lapsille sellaista esimerkkiä, että sotkujen siivoaminen on jonkun muun homma. No, sehän on tosin meillä lähinnä minun hommani, koska lapset siivoavat omat huoneensa ja minä muun osan taloa. Vaimo ei osallistu.

Palkinnoksi uurastuksesta olen kaikki nämä vuodet saanut kuunnella nalkutusta pitkistä työpäivistäni. Väsymyksestä on turha valittaa, kun tämä kaikki on kuulemma oma valintani. Yllättävän mieluusti työstäni kertynyt raha kuitenkin tuntuu kelpaavan hänenkin hyvinvointiaan tukemaan.

Havahduin juuri siihen, että meillä ei ole ollut enää aikoihin parisuhdetta siinä mielessä kuin se yleensä ymmärretään. Vaimo ei ole oma-aloitteisesti koskenutkaan minuun enää vuosiin, enkä minäkään vuosien varrella systemaattisesti torjutuksi tultuani ole enää viime aikoina yrittänyt koskea vaimoon. Seksiä meillä oli viimeksi joskus jouluna.

Ja palataanpa siihen, miksi vaimon narina sukulaiselleen talon siivouksen vaivalloisuudesta johtaa avioeroon. Tämä sukulainen sanoi vaimolle säälien kahvipöydässä, että on varmasti raskasta kodinhoito, kun mies tekee paljon töitä. Vaimo siihen pokerina, että niin, etenkin kun tässä talossa on tosi kova siivoaminen. En sitten voinut olla toteamatta toiselta puolen pöytää, että niin on kovaa siivoaminen, että jotkut rasittuvat pelkästä katsomisesta. Sen jälkeen ei olla puhuttu mitään, ja siitä on kohta viikko.

Tällä tarinalla on kaksi opetusta:

- Avioliitto on hyvin tienaavalle ja paljon töitä tekevälle miehelle usein täysin kannattamaton järjestely.

- Älkää ikinä ajako puolisoanne tilanteeseen, jossa hän alkaa oikeasti laskea yhteen avioliittonsa hyötyjä ja etuja. Puoliso voi nimittäin tulla laskelmassaan samaan lopputulemaan kuin minä.

M40

Tiivistettynä:

Ap ja vaimo käyvät molemmat töissä ja vaimon mielestä taloudellinen vastuu ja kotityöt pitää siksi jakaa tasan. Ap haluaisi vapautuksen osasta kotitöistä, koska hän iettää pidemmän ajan työpaikallaan, mikä harmittaa vaimoa. Toisaalta ap vastustaa myös ajatusta, että hän kantaisi perheen elatuksesta isomman taloudellisen vastuun sitä vastaan, että vaimo tekisi enemmän kotitöitä ja haluaa erossakin pitää rahansa itsellään, vaikka ne on naimisiin mennessä sovittu yhteisiksi, koska ei ole tehty avioehtoa.

Jep. Ikävää, että vaimo ei halua myöntää sinulle etuooikeuksia. Onnea ja menestystä tulevaan elämääsi. Kyllä sinua on nyt kohdeltu niin väärin, niin väärin... not.

Tämä.

Vierailija
105/137 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elareillla maksettiin asumistasi, ruokaasi, vaatteitasi ja terveydenhoitoasi, bussilippujasi yms. Ne eivät olemitään taskurahaa lapsen käyttöön.

EI maksettu vaatteita, ruokaa, terveydenhuoltoa, bussilippuja, koulukirjoja, harrastuksia... vaan omalta tililtäni maksoin kaiken. Ruokaa oli, mutta sitäkin nuukasti. En tiennyt elareista kuin vasta jälkeenpäin. Niillä olisin asunut omassa asunnossa.

Vierailija
106/137 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida käsittää miten paljon kaikkien pienten mutta lukuisien kotitöiden sekä isompienkin lasten hoitaminen vie aikaa? Imurointi on helppoa, nopeaa, ei vaadi ajatustyötä, joten sopii hyvin venyttelyksi henkisesti raskaan työpäiväsi jälkeen. Arvaa kuinka monta lasten välistä riitaa vaimosi ehtii selvittämään sillä välin kun itse olet vielä töissä? Kuinka paljon joutuu kehottamaan lapsia tekemään itse sen sijaan, että pyytävät äidiltä aina vain valmista? Kuinka paljon lapset vaativat? Aina ruokaa ja puhtaita vaatteita ja murheiden kuuntelua, harrastuksia, uusia vaatteita ja muuta (ostaminen käy työstä) ja riitojen ratkomista. Perhekalenterin ylläpito jo yksinäänkin on työ! Vaimollasi ei ole siihen sihteeriä!

Vierailija
107/137 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että ap ei hahmota vaimon tekemää työmäärä kotona, mikä on miehille tyypillistä.

Erota toki kannattaa, jos suhde on puolinnja toisin huono ja puolison kunnioitus puuttuu. Kotityöt ovat kuitenkin huono peruste, sillä ap:n kotityö- ja lastenhoitomäärä tulee voimakkaasti lisääntymään eron myötä.

Kannattaa olla itselleen rehellinen eron syistä ja mikä on oma osuus suhteen epäonnistumiseen. Nyt ap näkee itsensä sankarina ja kaiken syyn vaimossaan, mikä on se harhainen vaihw erotessa...

Joo juuri näin. Selvästikkään ap:llä ei ole halua edes yrittää korjata tilannetta. Olisi mielenkiintoista kuulla myös toisen osapuolen näkemys. Ap ei reagoi ollenkaan viesteihin, joissa ajatuksena olisi pelastaa liitto. Ettei vaan olisi jo uusi nainen katsottuna?

Vierailija
108/137 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousfirma 2 krt/kk ja pariterapia. Kylläse siittä vielä <3

Vierailija
109/137 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihqua nähdä, että tästä asiasta on poissaollessani virinnyt oikein kunnon keskustelu. Monien osallistuneiden mielestä olen nähtävästi täysi m****u. Heille toteaisin, että jos asia niin on, avioeron pitäisi olla palvelus ennemminkin vaimolle kuin minulle itselleni. Ja täydet m****t eivät tietääkseni tee palveluksia muille kuin itselleen.

ap

Marttyyriutta ilmassa??

Vierailija
110/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onko paperit viety?

Tostahan se edeltä ilmeni, että sinne läks paperit ja hyvä niin.

Vierailija
111/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP Miten menee?? Otithan lapset itelles?

Vierailija
112/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP Miten menee?? Otithan lapset itelles?

No ei varmaan ota yksinhuoltajuutta, suostuukohan edes vuoroviikkoon, kun ei ole edes avioliitossa suostunut tekemään puolia kotitöistä vaan halusi niihin vaimolta vapautusta itselleen, koska viettää kuulemma enemmän ja tärkeämpää aikaa töissä...

Vierailija
113/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Palkaatte siivoojan tai sovitte uudelleen siivoamisesta. Listatkaa, mitä viikkosiivoukseen ja päivittäiseen siivoukseen kuuluu. Jaatte NELJÄN hengen kesken siivoustöitä ja vaihtelette niitä viikottain.

2. Pyydä vaimoasi keskustelemaan aikuisten kesken. Jos hän ei tule vastaan, niin ota kovemmat keinot käyttöön. Joko parisuhdeterapia tai sitten yksilöterapia vain sinulle, mutta jälkimmäinen vaihtoehto johtaa herkemmin eroon.

Vierailija
114/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Palkaatte siivoojan tai sovitte uudelleen siivoamisesta. Listatkaa, mitä viikkosiivoukseen ja päivittäiseen siivoukseen kuuluu. Jaatte NELJÄN hengen kesken siivoustöitä ja vaihtelette niitä viikottain.

2. Pyydä vaimoasi keskustelemaan aikuisten kesken. Jos hän ei tule vastaan, niin ota kovemmat keinot käyttöön. Joko parisuhdeterapia tai sitten yksilöterapia vain sinulle, mutta jälkimmäinen vaihtoehto johtaa herkemmin eroon.

Onko siivoaminen ainoa kotityö lapsiperheessä muka?... Joo mitäänhän se vaimo ei siellä kotona tee, kun ap joutuu siivoamaan...

Ap myös valittaa aloituksessaan, että eräs tyyttmättömyyden aihe hänelle on se, että vaimo on pitkään yrittänyt saada häntä tekemään puolet kotitöistä. Ap:n mielestä hänen ei pitäisi joutua tekemään puoöia.

Vierailija
115/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siivoaminen ainoa kotityö lapsiperheessä muka?...

alkuperäisestä viestistä:

"Vaimon soveltama tasa-arvomalli on se, että rahat ja kotityöt kuuluu molemmat jakaa tasan (tai mieluummin vielä niin, että hän saa molemmissa jaoissa sen paremman puoliskon). Käytännössä tämä meinaa, että minun kotonaoloaikani kuluu lähes kokonaisuudessaan siivoamiseen, pyykinpesuun, pihatöihin kaikenlaisiin muihinkin kotitöihin. En harrasta mitään, koska en kerkiä enkä jaksa."

Vierailija
116/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vaimon soveltama tasa-arvomalli on se, että rahat ja kotityöt kuuluu molemmat jakaa tasan (tai mieluummin vielä niin, että hän saa molemmissa jaoissa sen paremman puoliskon). Käytännössä tämä meinaa, että minun kotonaoloaikani kuluu lähes kokonaisuudessaan siivoamiseen, pyykinpesuun, pihatöihin kaikenlaisiin muihinkin kotitöihin. En harrasta mitään, koska en kerkiä enkä jaksa."

Yhyy, kun vaimo vaatii tasa-arvoa kotitöihin. Yhyy.

Vierailija
117/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on sitten pakko "keritä ja jaksaa", kun erohakemus on vetämässä ja pitää hoitaa oma koti kokonaan yksin ja lisäksi ottaa lapsista jonkinlainen yhteishuoltajuus.

Vierailija
118/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viestiketju on esimerkkinä että nyt alkavat miehetkin ottamaan eroja. Ts. eivät enää tyydy vähään kuten aikaisemmin. Surullistahan tämä tulee ydinperheiden tulevaisuuden kannalta olemaan. Aikamoisessa parisuhteiden kriisiajassa olemme tällä hetkellä.

Vierailija
119/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea loistavasta valinnasta! Tässä avioeroavan keski-ikäisen miehen opas:

1. Vie avioeropaperit.

2. Hanki oma asunto, mieluiten jostain keskustasta trendikäs loft-asunto (jossa tietty yksi erillinen huone lapsille), jos kerta rahaa on. ÄLÄ OSTA, vaan vuokraa, kunnes olet päässyt akasta eroon. Saat vielä säälilisäpisteitä tuttavilta (etenkin naisilta) kun sanot, että vaimo jäi asumaan taloon ja sinä muutit vuokralle.

3. Jos olet vielä suhteellisen hyvässä kuosissa, ala elämään poikamieselämää. Jos olet elintason paisuttama, niin sitten tiesi käy plastiikkakirurgisen sairaalan kautta. Vähän botoxia, rasvaimua jne. Nykyään hyvä kroppa on must! Tässä on kaksi hyvää puolta: Entinen akkas näkee kuinka hyvältä näytät pian avioeron jälkeen ja laastarisuhteiden aloittaminen on helpompaa.

4. Pistä garderoobi uusiksi, ellei se ole jo viimeistä huutoa. Pyydä vaikka Stockmannin pukeutumisneuvojaa avuksi.

5. Osta auto. Ehdottomasti ei perheauto. Mutta ei mikään urheiluhirmukaan, saat vain keskiänkriisi-ivat niskaasi. Joku järkevä, vaikka A-luokan mersu. Osoitat, että  perhe-elämä on nyt ohi, mutta otat takkiin kun akka vie puolet. Säälipisteitä!

6. Elä poikamieselämää VÄHINTÄÄN vuosi. Sen pitää sisältää ainakin 30 Tinder-deitit, että näet minkälaisia naiset ovat nykyään. MUISTA KÄYTTÄÄ KUMIHERRAA!

7. TEE TESTAMENTTI, jos sitä ei vielä ole.

8. Osta uusi asunto. Just sellainen kuin haluat. Varaudu kuitenkin siihen, että sinne muuttaa nuori nainen ja se rupeaa poikimaan. Eli kolmio vähintään.

9. Ota uusi akka. Sen pitää olla nuori (ainakin 15 vuotta nuorempi kuin sinä), hyvännäköinen ja mielellään vain sen verran koulutettu, että sen ilkeää antaa avata suunsa kekkereillä.

Sen on EHDOTTOMASTI oltava paremmannäköinen kuin ex-akkas oli nuorena. Maksa sille vaikka isommat tissit.

Mutta kato että saat herkkua vastineeksi ennen ja jälkeen. ÄLÄ ANNA SEN MUUTTAA SUN LUO.

Jos rupeaa "unohtelemaan" mitään enempää kuin hammasharjan sun luo -  tai pyytämään laatikkoa sun vaatehuoneesta niin MONOA!

10. Maksa sille uudelle akalles ehkäisykapseli (muista testauttaa taudit ennen hupun poisjättöä!) ja muista olla paikalla kun se asennetaan. Näin uus akka ei pamahda paksuksi "vahingossa" siten ainakaan kahteen vuoteen. Ehdit tutustua ja päättää haluatko antaa sen poikia (koska siitä tulee samanlainen kuin edellisestä akastasi).

11. Maksa uudelle akalles personal trainer, että se pysyy kuosissa, mutta ÄLÄ OSTA sille  kalliita tavaralahjoja muuten kuin merkkipäivinä! Tämä on tosi tärkeää! Se pitää sua muuten kukkarona. Älä maksele muita sen menoja kuin mitä teette yhdessä. Voit viedä sen lomille esim. merkkipäiväyllärinä, mutta sillä hetkellä kun se jotain odottaa, PIHALLE!

12. Kato menoa vuosi ja päätä pidätkö tämän eukon.

13. Jos herrantähden menet enää uudelleen naimisiin,  AVIOEHTO!!

BONUSVIHJE:  Älä missään vaiheessa tai kohdassa anna lastesi kärsiä avioerosta. He eivät ole pelinappuloita. Jos /kun jotain järjestelyjä asumisen ja huollon suhteen tulee, niin aina ensiksi kysy: "Mitä [laita  lapsen nimi tähän] haluaa?"

Vierailija
120/137 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ae että, hekumoin ajatuksella että olisit mun mies ja VIHDOINKIN olisit tajunnut häippästä! Teekin sitten oikeasti se avioerohakemus niin pääsen susta riippakivestä. Olen vaan henkisesti niin loppu etten jaksa itse tehdä siirtoa. Unelmoin vapaudesta. Ps. En jaksaisi alentua vastaamaan siivoushomman laitaan, mutta ihmetyttää miten noinkin "älykäs" - kuten työssäsi kuulemma olet... - ei tajua mitä kaikkea täällä tapahtuu kun olet poissa.

Kuin minun näppikseltäni! Mies juuri avautui minulle miten rasittavaa on, kun en tee kotona mitään. Mitä nyt hoidan lapset ja kodin sillä aikaa kun mies on töissä, harrastuksissaan tai muissa menoissa. Hoidan myös kaikki lapsiin liittyvät asiat, joita riittää, kun molemmilla lapsilla on ongelmia. Mies ei näitä asioita voi hoitaa, koska käy töissä. Hän tuntuu unohtavan täysin, että myös minä olen kokopäivätyössä!

Ilmeisesti minun pitäisi vaeltaa ympäri asuntoa rätti kädessä ja ESITTÄÄ tekeväni jotain. Näin myös miehen äiti toimii. Kiireinen rouva juo kahvitkin seisten, kun ei millään ehdi edes istahtaa hetkeksi! Anoppi myös hössöttää koko ajan jostain, mutta todellisuudessa ei saa mitään aikaiseksi. Itse hoidan hommat alusta loppuun kunnialla ja sitten istun hyvällä omatunnolla. Kun mies tulee illalla kotiin, hän näkee minut makaamassa sohvalla. Tietenkään en ole koko illan aikana muuta tehnytkään...

Aivan - senhän vielä unohdinkin mainita, että minunkin vaimoni harrastuksena on sukulaisteni haukkuminen. On muuten verraton tapa kiristää tunnelmaa. Sukulaisistaanhan mies on pääsemättömissä vaikka haluaisi. Toisin kuin vaimostaan.

ap

En minä anoppia päin naamaa hauku. Jokainen tehköön kotonaan miten haluaa, mutta anoppi ei tätä ymmärrä. Hän nimittäin avoimesti haukkuu niitä, joiden tapoja ei ymmärrä. Nykyään emme ole edes missään yhteyksissä, joten saan olla rauhassa.

Avioliiton onnellisuuden kannalta ei ole kovin paljon merkitystä sillä, haukutko suoraan päin naamaa vaiko vain miehellesi. Minäkään en välttämättä rakasta appivanhempiani, mutta toisaalta ymmärrän, ettei kukaan erityisemmin halua kuulla vanhempiaan dissattavan.

ap

Et taida tosiaan olla kovin fiksu? Missä luki, että valitan miehelleni? Minulla on ystäviä, joille valitan! Kerron miehelleni, että anopin käytös loukkaa minua ja perhettämme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi