Avioliittonihan on aivan surkea diili - avioerohakemus lähtee maanantaina!
Toisinaan pienet asiat johtavat suuriin, ja meillä vaimon valitus kyläilevälle sukulaiselleen talomme siivouksen työläydestä aiheuttaa nyt sen, että jätän maanantaina heti virka-ajan alkaessa käräjäoikeuteen avioerohakemuksen.
Faktat ovat meillä lyhyesti lueteltuna tällaiset:
- Meillä on kaksi lasta, teini- ja esiteini-ikäiset.
- Olemme molemmat töissä. Vaimo on ns. tavallisessa työssä, jossa työajat ovat säännölliset ja ansio on akateemista keskitasoa. Minä taas olen hommassa, jossa pääsee vuosittain verokalenteriin mutta jossa joutuu tekemään viikossa noin 50-60 tuntia töitä.
- Asumme hienosti ja muutenkin elämme kaikkinaisessa materiaalisessa yltäkylläisyydessä.
- Paha kyllä en tullut aikanani tehneeksi avioehtoa.
Vaimon soveltama tasa-arvomalli on se, että rahat ja kotityöt kuuluu molemmat jakaa tasan (tai mieluummin vielä niin, että hän saa molemmissa jaoissa sen paremman puoliskon). Käytännössä tämä meinaa, että minun kotonaoloaikani kuluu lähes kokonaisuudessaan siivoamiseen, pyykinpesuun, pihatöihin kaikenlaisiin muihinkin kotitöihin. En harrasta mitään, koska en kerkiä enkä jaksa.
Siivoojaa tms. meillä ei käy, koska en halua antaa lapsille sellaista esimerkkiä, että sotkujen siivoaminen on jonkun muun homma. No, sehän on tosin meillä lähinnä minun hommani, koska lapset siivoavat omat huoneensa ja minä muun osan taloa. Vaimo ei osallistu.
Palkinnoksi uurastuksesta olen kaikki nämä vuodet saanut kuunnella nalkutusta pitkistä työpäivistäni. Väsymyksestä on turha valittaa, kun tämä kaikki on kuulemma oma valintani. Yllättävän mieluusti työstäni kertynyt raha kuitenkin tuntuu kelpaavan hänenkin hyvinvointiaan tukemaan.
Havahduin juuri siihen, että meillä ei ole ollut enää aikoihin parisuhdetta siinä mielessä kuin se yleensä ymmärretään. Vaimo ei ole oma-aloitteisesti koskenutkaan minuun enää vuosiin, enkä minäkään vuosien varrella systemaattisesti torjutuksi tultuani ole enää viime aikoina yrittänyt koskea vaimoon. Seksiä meillä oli viimeksi joskus jouluna.
Ja palataanpa siihen, miksi vaimon narina sukulaiselleen talon siivouksen vaivalloisuudesta johtaa avioeroon. Tämä sukulainen sanoi vaimolle säälien kahvipöydässä, että on varmasti raskasta kodinhoito, kun mies tekee paljon töitä. Vaimo siihen pokerina, että niin, etenkin kun tässä talossa on tosi kova siivoaminen. En sitten voinut olla toteamatta toiselta puolen pöytää, että niin on kovaa siivoaminen, että jotkut rasittuvat pelkästä katsomisesta. Sen jälkeen ei olla puhuttu mitään, ja siitä on kohta viikko.
Tällä tarinalla on kaksi opetusta:
- Avioliitto on hyvin tienaavalle ja paljon töitä tekevälle miehelle usein täysin kannattamaton järjestely.
- Älkää ikinä ajako puolisoanne tilanteeseen, jossa hän alkaa oikeasti laskea yhteen avioliittonsa hyötyjä ja etuja. Puoliso voi nimittäin tulla laskelmassaan samaan lopputulemaan kuin minä.
M40
Kommentit (137)
Minake kirjoitti:
Onnea loistavasta valinnasta! Tässä avioeroavan keski-ikäisen miehen opas:
1. Vie avioeropaperit.
2. Hanki oma asunto, mieluiten jostain keskustasta trendikäs loft-asunto (jossa tietty yksi erillinen huone lapsille), jos kerta rahaa on. ÄLÄ OSTA, vaan vuokraa, kunnes olet päässyt akasta eroon. Saat vielä säälilisäpisteitä tuttavilta (etenkin naisilta) kun sanot, että vaimo jäi asumaan taloon ja sinä muutit vuokralle.
3. Jos olet vielä suhteellisen hyvässä kuosissa, ala elämään poikamieselämää. Jos olet elintason paisuttama, niin sitten tiesi käy plastiikkakirurgisen sairaalan kautta. Vähän botoxia, rasvaimua jne. Nykyään hyvä kroppa on must! Tässä on kaksi hyvää puolta: Entinen akkas näkee kuinka hyvältä näytät pian avioeron jälkeen ja laastarisuhteiden aloittaminen on helpompaa.
4. Pistä garderoobi uusiksi, ellei se ole jo viimeistä huutoa. Pyydä vaikka Stockmannin pukeutumisneuvojaa avuksi.
5. Osta auto. Ehdottomasti ei perheauto. Mutta ei mikään urheiluhirmukaan, saat vain keskiänkriisi-ivat niskaasi. Joku järkevä, vaikka A-luokan mersu. Osoitat, että perhe-elämä on nyt ohi, mutta otat takkiin kun akka vie puolet. Säälipisteitä!
6. Elä poikamieselämää VÄHINTÄÄN vuosi. Sen pitää sisältää ainakin 30 Tinder-deitit, että näet minkälaisia naiset ovat nykyään. MUISTA KÄYTTÄÄ KUMIHERRAA!
7. TEE TESTAMENTTI, jos sitä ei vielä ole.
8. Osta uusi asunto. Just sellainen kuin haluat. Varaudu kuitenkin siihen, että sinne muuttaa nuori nainen ja se rupeaa poikimaan. Eli kolmio vähintään.
9. Ota uusi akka. Sen pitää olla nuori (ainakin 15 vuotta nuorempi kuin sinä), hyvännäköinen ja mielellään vain sen verran koulutettu, että sen ilkeää antaa avata suunsa kekkereillä.
Sen on EHDOTTOMASTI oltava paremmannäköinen kuin ex-akkas oli nuorena. Maksa sille vaikka isommat tissit.
Mutta kato että saat herkkua vastineeksi ennen ja jälkeen. ÄLÄ ANNA SEN MUUTTAA SUN LUO.
Jos rupeaa "unohtelemaan" mitään enempää kuin hammasharjan sun luo - tai pyytämään laatikkoa sun vaatehuoneesta niin MONOA!10. Maksa sille uudelle akalles ehkäisykapseli (muista testauttaa taudit ennen hupun poisjättöä!) ja muista olla paikalla kun se asennetaan. Näin uus akka ei pamahda paksuksi "vahingossa" siten ainakaan kahteen vuoteen. Ehdit tutustua ja päättää haluatko antaa sen poikia (koska siitä tulee samanlainen kuin edellisestä akastasi).
11. Maksa uudelle akalles personal trainer, että se pysyy kuosissa, mutta ÄLÄ OSTA sille kalliita tavaralahjoja muuten kuin merkkipäivinä! Tämä on tosi tärkeää! Se pitää sua muuten kukkarona. Älä maksele muita sen menoja kuin mitä teette yhdessä. Voit viedä sen lomille esim. merkkipäiväyllärinä, mutta sillä hetkellä kun se jotain odottaa, PIHALLE!
12. Kato menoa vuosi ja päätä pidätkö tämän eukon.
13. Jos herrantähden menet enää uudelleen naimisiin, AVIOEHTO!!
BONUSVIHJE: Älä missään vaiheessa tai kohdassa anna lastesi kärsiä avioerosta. He eivät ole pelinappuloita. Jos /kun jotain järjestelyjä asumisen ja huollon suhteen tulee, niin aina ensiksi kysy: "Mitä [laita lapsen nimi tähän] haluaa?"
Muuten hyvä suunnitelma, mitta tavismiehen on vaikea saada 30 treffiä ja varsinkaan huomattavasti nuorempaa kaunista naista.
Ero myös köyhdyttää kovasti. Ei ole keskituloisella varaa ostaa isoa hienoa asuntoa ja autoa omaisuudenjaon ja elareiden jälkeen. Nimim kokemusta löytyy. Mutta pääpiirteittäin noin. Kun viettää tarpeeksi pitkän ajan sinkkuna, saa realistisen käsityksen omista parisuhdemahdollisuuksista, oppii itsenäiseksi kotitöissä ja pääsee yli erosta ja alkaa nähdä, mikä oli oma osuus suhteen epäonnistumiseen. On isompi mahis onnistua tokalla kerralla ja
uuten toistaa samat virheet uudestaan.
Exänä annan neuvon, jonka annoin ex-miehelleni kun asiaa kysyttiin: kun löydät uuden naisen, ymmärräthän, että jos hän on alle 35 eikä vielä lapsia, hän tulee haluamaan niitä, vaikka sinulla kuinka omasta mielestäsi olisi lapset jo tehtynä. Joten joko varaudu uuteen kierrokseen prinsessahäistä ja vaipanvaihdosta lähtien, tai ota sellainen jolla on jo lapset tehtynä. Ei kannata ottaa sellaista joka ei niitä edes halua, koska sinulla niitä on, eikä se ole hyvä yhdistelmä.
Sano että ei rypisty niin aikaisin ihan rusinaksi kun on tarpeeksi lihaa luiden päällä
Vierailija kirjoitti:
Minake kirjoitti:
Onnea loistavasta valinnasta! Tässä avioeroavan keski-ikäisen miehen opas:
1. Vie avioeropaperit.
2. Hanki oma asunto, mieluiten jostain keskustasta trendikäs loft-asunto (jossa tietty yksi erillinen huone lapsille), jos kerta rahaa on. ÄLÄ OSTA, vaan vuokraa, kunnes olet päässyt akasta eroon. Saat vielä säälilisäpisteitä tuttavilta (etenkin naisilta) kun sanot, että vaimo jäi asumaan taloon ja sinä muutit vuokralle.
3. Jos olet vielä suhteellisen hyvässä kuosissa, ala elämään poikamieselämää. Jos olet elintason paisuttama, niin sitten tiesi käy plastiikkakirurgisen sairaalan kautta. Vähän botoxia, rasvaimua jne. Nykyään hyvä kroppa on must! Tässä on kaksi hyvää puolta: Entinen akkas näkee kuinka hyvältä näytät pian avioeron jälkeen ja laastarisuhteiden aloittaminen on helpompaa.
4. Pistä garderoobi uusiksi, ellei se ole jo viimeistä huutoa. Pyydä vaikka Stockmannin pukeutumisneuvojaa avuksi.
5. Osta auto. Ehdottomasti ei perheauto. Mutta ei mikään urheiluhirmukaan, saat vain keskiänkriisi-ivat niskaasi. Joku järkevä, vaikka A-luokan mersu. Osoitat, että perhe-elämä on nyt ohi, mutta otat takkiin kun akka vie puolet. Säälipisteitä!
6. Elä poikamieselämää VÄHINTÄÄN vuosi. Sen pitää sisältää ainakin 30 Tinder-deitit, että näet minkälaisia naiset ovat nykyään. MUISTA KÄYTTÄÄ KUMIHERRAA!
7. TEE TESTAMENTTI, jos sitä ei vielä ole.
8. Osta uusi asunto. Just sellainen kuin haluat. Varaudu kuitenkin siihen, että sinne muuttaa nuori nainen ja se rupeaa poikimaan. Eli kolmio vähintään.
9. Ota uusi akka. Sen pitää olla nuori (ainakin 15 vuotta nuorempi kuin sinä), hyvännäköinen ja mielellään vain sen verran koulutettu, että sen ilkeää antaa avata suunsa kekkereillä.
Sen on EHDOTTOMASTI oltava paremmannäköinen kuin ex-akkas oli nuorena. Maksa sille vaikka isommat tissit.
Mutta kato että saat herkkua vastineeksi ennen ja jälkeen. ÄLÄ ANNA SEN MUUTTAA SUN LUO.
Jos rupeaa "unohtelemaan" mitään enempää kuin hammasharjan sun luo - tai pyytämään laatikkoa sun vaatehuoneesta niin MONOA!10. Maksa sille uudelle akalles ehkäisykapseli (muista testauttaa taudit ennen hupun poisjättöä!) ja muista olla paikalla kun se asennetaan. Näin uus akka ei pamahda paksuksi "vahingossa" siten ainakaan kahteen vuoteen. Ehdit tutustua ja päättää haluatko antaa sen poikia (koska siitä tulee samanlainen kuin edellisestä akastasi).
11. Maksa uudelle akalles personal trainer, että se pysyy kuosissa, mutta ÄLÄ OSTA sille kalliita tavaralahjoja muuten kuin merkkipäivinä! Tämä on tosi tärkeää! Se pitää sua muuten kukkarona. Älä maksele muita sen menoja kuin mitä teette yhdessä. Voit viedä sen lomille esim. merkkipäiväyllärinä, mutta sillä hetkellä kun se jotain odottaa, PIHALLE!
12. Kato menoa vuosi ja päätä pidätkö tämän eukon.
13. Jos herrantähden menet enää uudelleen naimisiin, AVIOEHTO!!
BONUSVIHJE: Älä missään vaiheessa tai kohdassa anna lastesi kärsiä avioerosta. He eivät ole pelinappuloita. Jos /kun jotain järjestelyjä asumisen ja huollon suhteen tulee, niin aina ensiksi kysy: "Mitä [laita lapsen nimi tähän] haluaa?"
Muuten hyvä suunnitelma, mitta tavismiehen on vaikea saada 30 treffiä ja varsinkaan huomattavasti nuorempaa kaunista naista.
Ero myös köyhdyttää kovasti. Ei ole keskituloisella varaa ostaa isoa hienoa asuntoa ja autoa omaisuudenjaon ja elareiden jälkeen. Nimim kokemusta löytyy. Mutta pääpiirteittäin noin. Kun viettää tarpeeksi pitkän ajan sinkkuna, saa realistisen käsityksen omista parisuhdemahdollisuuksista, oppii itsenäiseksi kotitöissä ja pääsee yli erosta ja alkaa nähdä, mikä oli oma osuus suhteen epäonnistumiseen. On isompi mahis onnistua tokalla kerralla ja
uuten toistaa samat virheet uudestaan.
Niin, mutta ketjun aloittaja on varakas. Tämä olikin hänelle räätälöity. :)
Pakko sanoa, että en voi käsittää, miten itseään älykkäinä pitävät ihmiset voivat erota sen vuoksi, että riitelevät kotitöistä. Vielä omituisempaa on riidellä niistä silloin, kun on varaa ne jollakulla muulla teettää. Ihan sairas ajatus, että mieluummin erotaan kuin opetetaan lapsille, että kotityöt voi tehdä joku muukin.
Tietysti takana on kaikkea muuta, mutta ap tässä nyt haluaa esiintyä marttyyrina. Lapset kuitenkin näkevät sen muun taakse, joten lopullinen arvion anto jää heille. Se kannattaa aina vanhempien muistaa.
Mutta jos tämä olisi naisen aloittama ketju niin täällä akat hurrais tasajalkaa hyppien. Hyvä hyvä eroa eroa. Olet vahva nainen ja ansaitset parempaa yms yms.
Mun mies luulee siivoavansa paljon, kun kerää omat roskansa ja pesee omat pyykkinsä. Meillä ei siis lapsia ole.
Hän ei vain tajua, että se siivoaminen on paljon muutakin, pinnat ei pysy itestään puhtaana. Joskus jos joku paikka onkin jäänyt siivoamatta, hän kauhistelee sitä isoon ääneen tajuamatta, että sitä normaalisti siivotaan viikottain.
Esim ikkunat jos on jäänyt pesemättä, niin kuvittelee ettei niitä ole pesty vuosiin kun NOIN LIKAISET ovat eikä ole itse ollut pesemässä.
Kerros ap että mitä kaikkea sä teillä siivoat? Voisin kuvitella, että vain murto-osan ja vaimo hoitaa loput ja sinä et edes hoksaa että niitä paikkoja siivotaan säännöllisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ae että, hekumoin ajatuksella että olisit mun mies ja VIHDOINKIN olisit tajunnut häippästä! Teekin sitten oikeasti se avioerohakemus niin pääsen susta riippakivestä. Olen vaan henkisesti niin loppu etten jaksa itse tehdä siirtoa. Unelmoin vapaudesta. Ps. En jaksaisi alentua vastaamaan siivoushomman laitaan, mutta ihmetyttää miten noinkin "älykäs" - kuten työssäsi kuulemma olet... - ei tajua mitä kaikkea täällä tapahtuu kun olet poissa.
Kuin minun näppikseltäni! Mies juuri avautui minulle miten rasittavaa on, kun en tee kotona mitään. Mitä nyt hoidan lapset ja kodin sillä aikaa kun mies on töissä, harrastuksissaan tai muissa menoissa. Hoidan myös kaikki lapsiin liittyvät asiat, joita riittää, kun molemmilla lapsilla on ongelmia. Mies ei näitä asioita voi hoitaa, koska käy töissä. Hän tuntuu unohtavan täysin, että myös minä olen kokopäivätyössä!
Ilmeisesti minun pitäisi vaeltaa ympäri asuntoa rätti kädessä ja ESITTÄÄ tekeväni jotain. Näin myös miehen äiti toimii. Kiireinen rouva juo kahvitkin seisten, kun ei millään ehdi edes istahtaa hetkeksi! Anoppi myös hössöttää koko ajan jostain, mutta todellisuudessa ei saa mitään aikaiseksi. Itse hoidan hommat alusta loppuun kunnialla ja sitten istun hyvällä omatunnolla. Kun mies tulee illalla kotiin, hän näkee minut makaamassa sohvalla. Tietenkään en ole koko illan aikana muuta tehnytkään...
Mun äiti neuvoo mua aina, että lepää päivällä kun ukko ei näe ja hoida kotihommat illalla kun ukko näkee. Jos sohvalla makaat, kun ukko tulee töistä, niin tietenkin ukko luulee, ettet muuta ole tehnytkään. Naisten vanha viisaus!!!
AP Miten juhannus suunnitelmat lasten kanssa??
En oikein ymmärrä täällä esitettyjä väitteitä niistä suunnattomusta kotityömääristä, joita ap ei kulemma huomaa.
Meillä nimittäin työajat menevät päinvastoin, eli vaimon työpäivät venyvät 10-tuntisiksi työmatkan tähden. Minulla keskimäärin 7-tuntisiksi.
Käytännössä työpäivän jälkeen minä teen lasten kanssa ruokaa ja astiat laitetaan koneeseen, jonka yksi lapsista tyhjentää kuukausirahansa eteen. Toinen lapsista lapioi kissanhiekkapaakut roskikseen ja kolmas ulkoiluttaa koiran ip-lenkin.
Kerran viikossa imuroidaan niin, että minä imuroin saunatilat ja takkahuoneen, putsaan pesutilat sekä varastot. Vaimo imuroi oh:n, meidän makuuhuoneemme, keittiön ja eteisen. Lapset imuroivat omat huoneensa. Pölyt pyyhitään vähän harvemmin edellä mainitun työjaon mukaan.
Pyykkinsä jokainen vie pyykkikoreihin ja koneeseen ne laittaa kuka milloinkin. Telineeseen ne ripustaa vaimoni (hänen mukaansa minä laitan ne väärin) ja minä keräilen ne sieltä sekä toimitan kullekin omaan vaatekaappiin vietäväksi.
Koska minulla on enemmän aikaa, hoidan lähes kaikki pihatyöt (vaimo osallistuu haravointiin syksyisin) kasvimaista lumitöihin ja ruohonleikkuuseen. Hoidan pääsääntöisesti myös juoksevat asiat (tilaukset, vakuutukset, liittymät, pankkipalvelut, kilpailutukset, autohuollot jne jne).
Voisiko joku nyt kertoa, mitä ovat ne mystiset valtavat huomaamattomat kotityömäärät, jotka ap on kuulemma jättänyt huomioimatta? Ymmärrän kyllä, että vituttaa, jos nuo joutuu tekemään yksin, kuten ap:n tapauksessa nähtävästi on, vaikka teini ja esiteini oman osuutensa hoitavatkin.
En kuitenkaan ymmärrä, että mikäli ap huomaa olevansa se, joka säännöllisesti imuroi, huolehtii ruoista, huolehtii lasten menoista jne, niin mistä nämä kommentoijien mainitsemat salaperäiset ja suunnatomat muut työt ilmaantuvat? Meillä on varmaan jotenkin erityinen huusholli, kun sellaisia ei ole näkynyt.
Mutta sä oot kuitenkin ap av-mamma ja se laskee sun arvoasi roimasti.
Vierailija kirjoitti:
Ap voi ihan rauhassa erota jo sen vuoksi, että liitossa ei ole rakkautta eikä seksiä. Mitä väliä kuka siivoaa. Moni nainen on apeen asemassa ja oikeasti se mies ei siivoa. Ero haetaan kuitenkin koska ei rakasteta ja halutaan tuntea itsensä halutuksi ja arvokkaaksi parisuhteessa.
Apeen on turha silti väittää muuta kuin että itselleen palveluksen tekee eroamalla. Eihän minnekään terapiaan kerran ole vaimoa raahaamassa.
Sulle on tärkeää tuo rakkaus ja seksi. Mulle on tärkeää, että lapsi saa kasvaa isän ja äidin kanssa ja että rahaa on tarpeeksi. Muista asioista voi aina neuvotella. (ei ap)
En pysty nimeämään yksittäistä sellaista kotityötä, mutta aika niihin menee silti hirveästi. Meillä on uusperhe ja lapsi on minun, enkä vaadi miestä hoitamaan mitään siihen liittyvää. Jaamme puolkisi ruuanlaiton, siivouksen ja pyykit ja kaupassakäynnit. Kerrostalossa ei ole mitään pihatöitä. Silti näiden kotitöiden lisäksi on joks ilta niin, että mies istuu sohvalla katsomassa telkkaria ja minä juoksen ja hoidan asioita ja lapsen iltajuttuja yms n klo 22 asti illalla, ennen kuin alkaa mun oma ilta ja syön ja käyn suihkussa yms perusasioita eli ei mitään rentoutumista tai varsinaista vapaa-aikaa. Johonkin se kodin ha lapsen huoltotyöaika siinä vain uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi ihan rauhassa erota jo sen vuoksi, että liitossa ei ole rakkautta eikä seksiä. Mitä väliä kuka siivoaa. Moni nainen on apeen asemassa ja oikeasti se mies ei siivoa. Ero haetaan kuitenkin koska ei rakasteta ja halutaan tuntea itsensä halutuksi ja arvokkaaksi parisuhteessa.
Apeen on turha silti väittää muuta kuin että itselleen palveluksen tekee eroamalla. Eihän minnekään terapiaan kerran ole vaimoa raahaamassa.Sulle on tärkeää tuo rakkaus ja seksi. Mulle on tärkeää, että lapsi saa kasvaa isän ja äidin kanssa ja että rahaa on tarpeeksi. Muista asioista voi aina neuvotella. (ei ap)
Eihän sulla oo sit parisuhdetta vaan te ootte kämppiksiä.
Mä en ainakaan halua opettaa lapselle että ei äidin ja isän tarvi rakastaa toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
En pysty nimeämään yksittäistä sellaista kotityötä, mutta aika niihin menee silti hirveästi. Meillä on uusperhe ja lapsi on minun, enkä vaadi miestä hoitamaan mitään siihen liittyvää. Jaamme puolkisi ruuanlaiton, siivouksen ja pyykit ja kaupassakäynnit. Kerrostalossa ei ole mitään pihatöitä. Silti näiden kotitöiden lisäksi on joks ilta niin, että mies istuu sohvalla katsomassa telkkaria ja minä juoksen ja hoidan asioita ja lapsen iltajuttuja yms n klo 22 asti illalla, ennen kuin alkaa mun oma ilta ja syön ja käyn suihkussa yms perusasioita eli ei mitään rentoutumista tai varsinaista vapaa-aikaa. Johonkin se kodin ha lapsen huoltotyöaika siinä vain uppoaa.
Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostaa potaskalta. Luettelin tuossa meidän perheemme kotityöt ihan lonkalta, joten ei pitäisi olla vaikeaa kertoa edes jotain niistä suunnattomista kotityömääristä, jotka ap on jättänyt huomioimatta. Niitähän on siis kirjoittajien mukaan hirveä määrä.
Äsken muuten kissa oli varastanut koiran raksun ja murustellut sen matolle. Korjasin tilanteen rikkaimurilla. Vastaavaa sattuu muutaman kerran viikossa. Täytyy mainita tästä paljon töissä olevalle julmurivaimolleni.
Suoraan sanoen: älkää viitsikö jauhaa paskaa. Yhdyn siihen käsitykseen, että mikäli ap olisi ollut työtaakan alle yksin jätetty vaimo, kuoro olisi huutanut "jätä se sika". Vai tuleeko mieleen vastaavaa ketjua, jossa osat ovat toisin päin ja joka toinen kertoo, kuinka nainen ei vain huomaa miehen tekemiä salaperäisiä kotityömääriä?
Tämä tarina ei ole tosi. Sen kertoo jo se, ettei ole olemassa miestä joka siivoaisi kotiaan 😂
Apeen on turha silti väittää muuta kuin että itselleen palveluksen tekee eroamalla. Eihän minnekään terapiaan kerran ole vaimoa raahaamassa.