Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti minut raajarikkona yksin ja lähti mökille, soitin exäni apuun

Vierailija
17.06.2017 |

Saa nähdä mikä sota syntyy, tai onko minulla enää tämän jälkeen parisuhdetta mutta paskan tempun teki mieskin !

Nilkkani on murtunut, muttei silti voinut jättää välistä sovittua poikien mökkireissua. Exässäni oli vikansa, mutta tiesin ettei jättäisi tässä tilanteessa yksin !' soitettuani kävi minulle eilen kaupassa , sen jälkeen jäi katsomaan leffaa seuraksi ja lopulta sohvalle nukkumaan. Nyt keittää kahvia keittiössä :)

Jos joku nyt miettii, miksen pyytänyt ketään muuta avuksi niin kaverit ovat reissussa/töissä, siskoni asuu ruotsissa ja äitini on kiinni parkinsonia potevassa isässä..

Kommentit (268)

Vierailija
241/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3788 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan mammojen mielipiteet ja peukutukset hiukan toisenlaisia , jos aloittaja olisi mies ja tyttöjen kylpyläreissun aikana miestä "auttelisi" ex-muija.

Jos tilanne olisi toisinpäin, niin nainen saisi siinäkin tapauksessa haukut, kun jättää sairaan puolison pärjäämään yksin kotiin. Itse olen sitä mieltä, että jos puoliso ei peru turhanpäiväistä reissuaan, niin apua voi pyytää sieltä, mistä sitä saa. Vaikka exältä.

Mikähän sinä olet arvostelemaan kenekään reissuja turhanpäiväisiksi.

Kaveriporukan mökkiviikonloppu. Onko se niin ainutlaatuinen tapahtuma, että mikään ei mene sen ohi? Sinäkö menisit vaikka puolisosi tarvitsisi sinua enemmän kotona? Minä osaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja tuossa tapauksessa jäisin kotiin.

Minä en valitse puolisokseni noin avutonta yksilöä joka ei pärjää omillaan.

Sovittu reissu, järjestetyt jutut, maksettu mökki, suunnitellut ja maksetut matkat/matkustus järjestelyt. Niin kiva että sitten yksi peruu avuttoman puolison takia ja kaikki järjestelyt menee muilta uusiksi.

No on ne kaveritkin ihan avuttomia, jos kaikkien reissu peruuntuu, kun yksi ei pääsekään mukaan. Kauheaa, kun kavereiden pitää tehdä järjestelyt uusiksi. Jääkö sauna lämmittämättä, kun kaveri, jonka hommiin se kuuluisi, ei tulekaan mukaan?

Jos reissu on sovittu aikoja sitten. Ja kyseessä on murtunut nilkka! Ei mikään neliraajahalvaus.

Pakollinen työmatka on vähän eri kuin kaverin mökille ryyppäämään viikonlopuksi. Samaten ostettu matka Italiaan on vähän eri kuin kaverin mökille ryyppäämään. 

Ihminen laittaa myös sovittujen reissujen kohdalla elämänsä asiat tärkeysjärjestykseen. Jos on tärkeämpää päästä kaverin mökille ryyppäämään kuin auttaa omaa rakasta joka on sairaana, niin se on sitten sen ihmisen tärkeysjärjestys. Jollekin toiselle taas on tärkeämpää auttaa jalkansa murtanutta puolisoa kuin ryypätä kavereiden kanssa. Jokainen varmasti arvaa kumpi näistä henkilöistä saa pidemmän ja onnellisemman parisuhteen.

En ota enää kantaa siihen, olsiko miehen pitänyt olla kotona. Eihän me tiedetä asiota kokonaan.

Sen sijaan tuosta tärkeysjärjestyksestä. Minun mielestäni mökkiviikonloppu kavereiden kanssa on paljon arvokkaampi kuin yksin Italiassa vietetty viikko. Yllättävää, että joku mittaa käytetyllä rahalla ja ajalla ihmissuhteita.

Niin paitsi jos se ihmissuhde on pelkkää huomiohuoraamista niinkuin vähän ap:n toiminta vaikuttaa. Lääkäri on antanut pelkän burana reseptin eli ei kovin paha nilkkamurtuma kyseessä kun kipulääkkeesikin saa vain buranaa. Todennäköisesti se poikaystävä on katsonut että ap selviää ihan hyvin eikä sen takia tarvitse hänen hankaloitta omaa ja muiden reissua.

Ap taas olisi halunnut pikkulapsi hoitoa kun pipi on niin iso.

Eipä noilta lääkäreiltä nykyisin juuri kummempia särkylääkkeitä saa. En itsekään saanut selkälekkauksen jälkeen kuin buranaa ja panadolia. Se ei todellakaan ole mikään mittari kivulle, että minkä reseptin satut terveyskeskuslääkäriltä saamaan. Vahvempia kipulääkkeitä pantataan viimeiseen asti.

höpön löpön olet vain näitä joiden pitäisi saada morfiinia kun on tikku sormessa.

Mun mieheltä leikattiin vatsa auki. Kotiinlähtiessä lääkäri oli kirjoittanut reseptin Panadolille.

Toivottavasti ne tikkas sen vatsan ennen koitiutusta.

Ja antoivat operaatiossa sekä sairaalassa Oxyconttia...

Vierailija
242/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika avutonta meininkiä jos ei viikonloppua pärjää yksin jalka kipsissä. Olisin pyytänyt miestäni käymään kaupassa ennen lähtöään ja siitä olisin pärjännyt yksinkin. Jos mies ei olisi pystynyt käymään kaupassa olisin soittanut ruokaa kotiinkuljetuksella tai ajanut taksilla ravintolaan syömään.

Miten voi joku olla noin avuton.

Miksi mies ei pystyisi käymään kaupassa?

Ei kait mökkiviikonloppu ollut ylläripylläri?

Minkälainen parisuhde on,'jos kotiinkuljetuksella täytyy ruokaa tilata, että mies pääsee kavereidensa knssa mökkeilemään = kännäämään.

Aloittajan tapauksessa mies oli olettanut, että vaimo tilailee pizzaa.

Aivan oikein analydoitu = keskenkasvuinen omaan napaan tuijottaja

Vaihtoon vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hassu keskustelu täällä. Valtaosa kirjoittajista ihmettelee miksi aikuinen nainen ei pärjää viikonloppua murtuneen nilkan kanssa. Silti näitä kommentteja alapeukutetaan huomattavan runsaasti!?

Mutta esitän ihan vaan ajatuksen tässä... " Mitä jos nilkkansa murtanut olisi mies? Hän kutsuisi exsänsä hoitamaan häntä kun vaimo on mökillä tyttöjen kanssa? " Mikä meteli siitä lähtisi.

Vierailija
244/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen nilkka olisi murtunut ja misu mökillä. No mies menis murtuneella nilkalla muutamalle huurteiselle eikä itkisi täällä.

Vierailija
245/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä jalalla liikkuen toipumisaika ilman apua. Ruuat tilasin kotiovelle.  Tosin olen mies ja miesten kuuluu ilmeisesti selvitä kaikesta yksin... Ei ole exiä eikä kumppania tai kavereita. 

Ei se sinun yksin pärjääminen johdu siitä, että olet mies vaan siitä, että sinulla ei ole exiä eikä kumppania eikä kavereita.

Vierailija
246/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan laittaa ajattelemaan että paljonkohan tuo välittää noin muuten... Oikeasti rakastava huolehtii kysymättäkin kun tietää että toisella on jotain rikki. Huolehtimiseksi olisi riittänyt riittävä ruuan hankinta.

Vierailija
247/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hassu keskustelu täällä. Valtaosa kirjoittajista ihmettelee miksi aikuinen nainen ei pärjää viikonloppua murtuneen nilkan kanssa. Silti näitä kommentteja alapeukutetaan huomattavan runsaasti!?

Mutta esitän ihan vaan ajatuksen tässä... " Mitä jos nilkkansa murtanut olisi mies? Hän kutsuisi exsänsä hoitamaan häntä kun vaimo on mökillä tyttöjen kanssa? " Mikä meteli siitä lähtisi.

Joo, kyllä siitä meteli lähtisi, mutta siksi, että vaimo lähti kavereiden kanssa mökille ja jätti nilkkansa murtaneen miehen pärjäämään yksin kotiin. Kyllä mieskin voi tuossa tapauksessa pyytää apua sieltä, mistä sitä saa.

Vierailija
248/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä siitä meteli lähtisi, mutta siksi, että vaimo lähti kavereiden kanssa mökille ja jätti nilkkansa murtaneen miehen pärjäämään yksin kotiin. Kyllä mieskin voi tuossa tapauksessa pyytää apua sieltä, mistä sitä saa.

Moniko exä sitä apua auliisti miehelle tarjoaisi?

Vierailija
249/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä jalalla liikkuen toipumisaika ilman apua. Ruuat tilasin kotiovelle.  Tosin olen mies ja miesten kuuluu ilmeisesti selvitä kaikesta yksin... Ei ole exiä eikä kumppania tai kavereita. 

Ei se sinun yksin pärjääminen johdu siitä, että olet mies vaan siitä, että sinulla ei ole exiä eikä kumppania eikä kavereita.

Nyt minä en tajunnut kyllä yhtään mitään.

Mies pärjäsi yksin kun hänelle ei ole ketään? OK.

Miksi sitten nainen ei pärjää yksin viikonloppua vaikka hänellä ei ole ketään paitsi exsä?

Tämä on kyllä hämärin ketju tällä palstalla.

Vierailija
250/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. Oliko miehen mökkireissu sovittu esimerkiksi tunti jalan kipsaamisen jälkeen?  Vai b. oliko asiasta sovittu esimerkiksi pari viikkoa aiemmin. Jos kyseessä on vaihtoehto b (kuten voisi olettaa) niin kai nyt aikuiset ihmiset osaavat etukäteen järjestellä asioitaan ja pyytää vaikka apua henkilöltä, joka pääsee paikalle esimerkiksi töiden jälkeen. Minua auttoi naapuri. Vessaan ns. kinkkasin ja takapuolen pyyhkiminen onnistui kyllä, kun kädet olivat toimintakykyiset. Siihen ei sentään tarvittu naapurin apua. Olisin pärjännyt viikonlopun vaikka vuoteen viereen tuotujen mehupullojen ja hedelmien avulla. Itseasiassa näin selvisin kotona yksin isohkon leikkauksen jälkeen. Ei se puoliso minua voinut käydä syöttämässä. Tosin oli taju kankaalla tuon tuostakin vahvojen kipulääkkeiden vuoksi.

Kostostahan tuossa on kyse.

Vierailija
251/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu siitä, millainen ero on ollut. Kyllä minä tunnen useita pareja, jotka tulevat hyvin toimeen eron jälkeen. Jotkut osaavat ottaa toisen huomioon ja jotkut ei, kuten ap:n nykyinen mies.

Vierailija
252/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt minä en tajunnut kyllä yhtään mitään.

Mies pärjäsi yksin kun hänelle ei ole ketään? OK.

Miksi sitten nainen ei pärjää yksin viikonloppua vaikka hänellä ei ole ketään paitsi exsä?

Tämä on kyllä hämärin ketju tällä palstalla.

Kenet tuo mies olisi pyytänyt apuun, kun hänellä ei ole ketään, ketä pyytää? Aloittaja tulee eksänsä kanssa toimeen, joten ap pyysi häntä. Eksää ei olisi tarvinnut pyytää, jos mies olisi jättänyt mökkireissun väliin. Itse en olisi vastaavassa tapauksessa lähtenyt mihinkään reissuun, osaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Yksinkertainen asia, etkä tajunnut.

Vierailija
253/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksä kyllä tulisi auttamaan jos poikkaisisin jalkani eikä oma mies auttaisi. Mutta eksä tulisi kyllä sillä mielellä, että haluaisi lämmitellä suhdettamme uudelleen. Tai ainakin sen toiveen kanssa. Täysin vilpitöntä sen apu ei olisi.

Vierailija
254/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu siitä, millainen ero on ollut. Kyllä minä tunnen useita pareja, jotka tulevat hyvin toimeen eron jälkeen. Jotkut osaavat ottaa toisen huomioon ja jotkut ei, kuten ap:n nykyinen mies.

Toisen huomioonottamista on myös se että exä ei ryntää paikalle heti kun nyxä on poissa. Vaikka miten hyvät välit minulla on exän kanssa en usko että hän tuollaisessa tilanteessa tulisi apuun. Toisaaalta vaihtoehtoja sen suhteen mistä apua saisin on paljon muitakin kuin exä ystävät, omat sukulaiset, miehen suvusta löytyy ihmisiä jotka varmasti tarvittaessa kävisivät kaupassa jne.

Vierailija
255/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin keuhkojen ja sydämmen takia sairaalassa viikon. Olin tosi ahdistunut, kun pääsin kotiin riitelin .    Mies päätti lähteä mökille ,vei kaikki ruuat, kuten leivät ja maidot. Si lloin hermostuin tosiaan !

Vierailija
256/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen huomioonottamista on myös se että exä ei ryntää paikalle heti kun nyxä on poissa. Vaikka miten hyvät välit minulla on exän kanssa en usko että hän tuollaisessa tilanteessa tulisi apuun. Toisaaalta vaihtoehtoja sen suhteen mistä apua saisin on paljon muitakin kuin exä ystävät, omat sukulaiset, miehen suvusta löytyy ihmisiä jotka varmasti tarvittaessa kävisivät kaupassa jne.

Jos eksä on ainoa vaihtoehto, niin tottakai häntä voi pyytää. Nyksä voi välttää tuollaiset tilanteet sillä, että ei lähde reissuun. Nyksän oma päätös, hänellä ei ole mitään oikeutta kitistä.

Vierailija
257/268 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eksä on ainoa vaihtoehto, niin tottakai häntä voi pyytää. Nyksä voi välttää tuollaiset tilanteet sillä, että ei lähde reissuun. Nyksän oma päätös, hänellä ei ole mitään oikeutta kitistä.

Ei kukaan kysele oikeutta kitisemiseen eikä sillä ole edes mitään merkitystä jos toinen kitiseesilti tai loukkaantuu.

Vierailija
258/268 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jälleen kerran provolta. 

Jos ajatellaan tilannetta, niin nilkan murtuminen ei kyllä mitenkään estä yksi kotona olemista. Ainoa asia minkä se estää on kaupassa käynti jos ei ole mahdollista käyttää julkista liikennettä, vaan pitäisi autolla ajaa. Kaupassa voi kuitenkin käydä ennen lähtöään. Tarvittaessa voit myös tilata taksin.

Tuollaiset mökkireissut aikuisten ihmisten kesken voi olla todella hankala järjestää. Jos ei ole mitään varsinaista syytä miksi sinua pitäisi jäädä hoitamaan, niin en näe mitään järkeä reissun perumisessa. 

Se, että kutsuu exän apuun vastoin nykyisen miehen toiveita kertoo aika paljon arvostuksestasi miestäsi kohtaan. Toisekseen mikä on se asia, jota varten exäsi kutsuit? Missä asiassa hän siis auttoi sinua? Pelkästään varuille kutsuminen on erittäin järjetöntä. Ihmettelen suuresti, että miksi exä tällaisessa tilanteessa edes tulisi auttamaan. Itse en todellakaan lähtisi auttamaan omaa exääni ellei kyseessä olisi oikeasti sellainen tilanne, jossa ei oikeasti saa apua keneltäkään muulta ja avun saaminen on aivan välttämätöntä. Tosin tällaiset tilanteet pitäisi olla niin vakavia, että oikeampi suunta soitolle olisi hätäkeskus. 

Vierailija
259/268 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa muutaman pitsan, niin saa kotiinkuljetuksen vieläpä ilmaiseksi. Kyllä noilla yhden viikonlopun pärjää. Toisekseen omaa typeryyttään jos ei pidä ruokaa kotona sen verran säilössä, että se riittää tällaisissa tapauksissa. 

Vierailija
260/268 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh, aikuinen nainen ja ei selviä yksin muutamaa päivää murtuneen jalan kanssa?! Minä viskaisin repun selkään, ja keppien avulla menisin kauppaan ihan ite. En todellakaan pistäis pahaksi, jos mies lähtisi kauan odotetulle poikien mökkireissulle. Elämässä on pahempiakin asioita! Olen puhunut.

Minäkin vain painelen 15km lähimpään ruokakauppaan kepeillä ja takaisin. Kyllä asia nyt vaan on niin yksinkertainen!

Haloo, kaikilla ei ole mahdollisuuksia sellaiseen, puhumattakaan siitä, että jalka ei välttämättä kestä tuoreen murtuman kanssa olla alaspäin niin pitkiä aikoja. Kyllä minä olisin kusessa jos mies jättäisi yksin viikonlopuksi käymättä kaupassa. Meilläpäin ei ole ruokakassipalveluita, meille ei saa edes pitsaa kotiin kuljetettuna, asumme liian kaukana. Kyllä meilläkin mies saisi järjestetylle mökkiviikonlopulle lähteä, mutta sitä ennen pitäisi katsoa, että minulla on kaikki mitä sinä aikana tarvitsen. Ja joo, sinkkuna en tuolla korvessa edes asuisi, mutta kun en nyt satu olemaan sinkku, vaan pitäisi voida luottaa puolison apuun.