Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Mitä ällöttäviä juttuja on pistänyt silmään kyläillessa muilla?

Vierailija
29.03.2006 |

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näette todella pahoissa oloissa suoraan sanoen heitteille jätettyjä lapsia, niin siitä on tehtävä lastensuojeluilmoitus! Jouduin asumaan sairaiden vanhempien kanssa hirvittävässä sikolätissä koko lapsuuteni ja se oli aivan kauheaa ja johti moniin ongelmiin (mm koulukiusaus).

Kyllä apuaankin voi ja saa tarjota, jos joku äiti yrittää pärjätä monen lapsen kanssa yksin. Hän olisi varmasti kiitollinen ja lapset myös.

Vierailija
142/212 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskiharjoja on 3 ja ne kaikki ovat muuttuneet aikojen saatossa mustiksi ja menneet ihan länään. Vaan ei voi vaihtaa kuulemma. Roskiskaappi on sentin paksuisen töhnän peitossa ja sieltä pöllähtää kärpäsiä kun sen avaa. Koiralla " sopiva" ruoka (mm. kanan luut...) jätetään lattialle astiaan vaikka anopilla ja appiukolla ei ole koiraa. Kylmäsäilytystä vaativia tuotteita säilytetään lämpimässä komerossa. Jääkaapin perällä on hyvinkin 5 vuotta sitten vanhaksi menneitä ruokia kun mitään ei saa heittää pois ja uutta tungetaan aina eteen. Kaapit ovat kaikki töhkän peitossa, haju on KAMALA! Vessa haisee ihan hirveelle. Lavuaari on töhkäinen, hyllyissä on ollut ihan oikeasti viimeiset 11 vuotta samat esineet samoissa paikoissa ja sama saippua saipputelineessa. Joskus se oli vihreää, nyt se on pikimustaa. Suihkutilan lattia on töhkäinen ja siinä säilytetään pyykinpesukoneen jätevesiä joilla huuhdellaan vessanpytty koska vettä ei pyttyä vetämään juuri tule koska se on tuhlausta. Saunan pesutilassa on vanha kylpyamme. Se on kun suoraan jostain saw- elokuvasta. Musta, limainen ja töhnän peitossa. Siinä säilytetäänkin näitä ämpäreitä joihin kerätään tätä pyykinpesukoneen vettä. Appiukko on ohjannut myös tiskikoneen pesuvedet keittiön lavuaariin ja odottaa tiskien kanssa milloin sitä vettä sieltä tulee. Kun sitä tulee, appiukko ottaa paskaisen harjan käteensä ja pyöräyttää sitä kupissa tai lautasella sillä paskavedellä ja panee kaappiin. Ymmärrettävästi kukaan meistä ei koskaan ota asioita astiakaapista. Anoppi pyyhkii 3 vuotta vanhalla sienellä paskaista ja tahraista vahakangasta keittiössä. Hellalla seisoo kattiloita joihin on kuivunut milloin mitäkin. Kerran anoppi teki kastiketta likaiseen kattilaan ja pyyhki sieltä kattilan seinämiltä kuivuneet jämät sinne kastikkeeseen. Meinasin oksentaa...... Pitkin keittiötä on myös " terraariokokeita" (miehen keksimä lempinimi) eli purkkeja joissa killuu jotain (useimmiten ei voi tunnistaa että mitä) epämääräistä ruoan jämää. Useimmiten ne ovat homeessa tai jossain käymisen eri vaiheissa kuitenkin. Lisääkin olisi mutta ei nyt jaksa kirjoittaa enempää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma mitä porukkaa..... tainnu jokunen pistää vähän omiaanki....

Vierailija
144/212 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä appivanhemmat iäkkäitä, että voiko tuota pistää edes vanhuudenhöperyyden piikkiin?

Vai onko tuollaista ollut jo miehesi lapsuudessa?

Vierailija
145/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan siivoamista ja olen aika boheemi luonne, mutta silti meillä imuroidaan ja mopataan yms. kerran viikossa. Olen silti tarkka astioiden ja vaatteiden suhteen ja pyrin työntämään roskiin kaiken epämääräisen, mutta kuitenkin elämä on aika mylläkkää aika usein. Liekö perittyä ja opittua, en toivo kenellekään, joka päivä päätän skarpata.. Sitten saapuu joku täydellinen ihminen ja sanoo " ai, teijän uuni on pesty" . Tollasista ystävistä oon koittanu karsiutua eroon.

Vierailija
146/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana isäni:

* Se asu pikkuveljeni kanssa kahdestaan. Poltti tietty sisällä, eikä parvekkeella (parvekkeelle meni kun oltiin vierailulla) mutta kämppä tietty haisee ja kellastuu mukavasti..

* Tiskirättiin ei viittitä panostaa kun aina voi leikata vanhoista kalsareista paloja joilla lika lähtee..

* Astianpesukonetta laiskoilla ei ollu joten kupit pestään nopsaan käsin vanhalla harjalla ja siivoustulos ei ollu kovin kummosta -jäljistä päätellen..

* Vessanpönttö aivan karsee! Miehet.. Ei ne opi et sillä WC-pöntön harjalla voi niitä jälkiä tuoreeltaan pyyhkästä ni ei tarttis kuivunutta jynssätä!

Kaverillani:

* Tiskipöytä pursuaa likasia, puhtaat on koneessa ja kukaan ei niitä jaksa ottaa kaappiin. Kun kone tyhjenee (sielä niitä pikkuhiljaa käytettäessä) voi kätevästi siirtää uuden koneellisen heti pesuun!

* Lehtipinoja, pullokasseja näkyvillä. Miks niitä hamstrataan?

* Vessa haisee ja se on täynnä ties mitä. Näppärä jatkopaikka varastolle..?

* Olkkarin sohvalle mahtuu jos siirtää puhtaat pyykit sivuun.

Pikkuveljeni asuu nykysin yksin:

Poika osti itse ekana oikein hienon harjan.. 3 ihmistä osti sille WC-pöntönharjan muuton kunniaksi. No ei se sitten oo raaskinu käyttää niitä!!! Pönttö näyttää tosi houkuttelevalta!

-Mää en oo koskaan tajunnu miks miehet ei harjaa pikaseen vanoja pois, nehän seisoo ja varmaan joutuu hetken (ainakin tähtäyssuunnan tarkistaan) ja katsomaan sitä sottua! Naisia toi häirittee enempi..

Jännä homma.

Vierailija
147/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän anoppilassa on harrastettu tätä lapsenlapsille. Kun oman pienemme naaman pyyhkivät ennen kuin ehdin reagoida, en voinut pitää sisälläni ällötys reaktiota. Appiukko ei tajunnut ollenkaan asian ällöttävyyttä ensin... Sitten kysyin, että pyyhkisitkö oman suusi tiskirätillä? Oli hetken aikaa hiljaa... Seuraavalla keralla, kun menimme kylään oli jokaisella " sottapytty" lapsenlapsella omat naamanpyyhkimistiskirätit joita ei käytetä mihinkään muuhun kuin ko lapsen naamaan ja pestään joka käytön jälkeen *heh*.

Vierailija
148/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimistelusaleissa käytetty makuualusta olohuoneen lattialla. En nimittäin arvosta voimistelusalejen lattian hygieenistä tasoa.

Vierailija
149/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossa lihava mies makaa kaiket päivät sängyssä, (ei siis pääse/viitsi nousta) käyttää sorsaa jonka sisällön kaataa sängyn vieressä olevaan ämpäriin. Näitä kusiämpäreitä kotipalvelun henkilökunta käy sitten tyhjentelemässä pari kertaa viikossa. Haju on kuulemma aivan hirveä kun muutaman päivän vanha kusi seissyt ämpäreissä huoneenlämmössä. En huomannut kysyä tämän kertojalta että miten tekee isommat tarpeensa.

Vierailija
150/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pääse ylös ja joutuu tekeen noin niin voi olla että lihava sairas mies voi itse hävetäkin tapahtumaa! Itse hajuun toivottavasti mies on tottunu..

Vierailija
151/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos kerran ollaan niin tuttuja että mennään kylään toisen kotiin ja siellä vastaan tulee tommonen kaaos ja paskasuus, niin ootteko tarjonnu apuanne??

Mulla on pari tommosta tuttua jotka eivät yksinkertaisesti saa kotona mitään aikaseksi. Jos oon menossa kylään ja kaaos on taas vastassa, sanon että laitetaas mökki eka kuntoon ja jutellaan sitten, kerää sä pyykit ja laita kone päälle, mä siivoon keittiön. Siinä ei kauaa nokka tuhise kun on taas paikat kunnossa ja lähtiessä voin roudaa roskat pihalle.

Pikku juttu, kaverilla hyvä mieli ja lapsillansa taas puhdasta vaatetta.

En enää oikeen uskalla ehdottaa kun kuulin kuinka tuttava haukkui ystävänsä kun ne oli hänelle tätä ehdottaneet että he vois tulla kunnolla teille siivoomaan...

Minä tykkään siivota ja varsinkin se tuntuu toisen luona jotenkin vielä mukavammalta mutta tästä syystä en uskalla sitä ehdottaa.

Vierailija
152/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhukset elää sotkussa, kun eivät jaksa enää siivota. Sillä miehellä, joka vain makasi ja pissasi sorsaan pitäisi käydä kodinhoitaja paljon useammin kuin kaksi kertaa viikossa. Pari kertaa päivässä olisi hänelle varmaan sopivampi määrä. Mitenköhän hän sitten saa ruokaa, jos ei jaksa nousta sängystä. Jotenkin vaikeaa uskoa.

Vierailija
153/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmiin pisti mm se että monella kokemuksia paskasista tiskiharjoista...

Jos omistaa tiskikoneen niin se harja kannattais laittaa sinne kerran viikossa. Pysyy uudenverosena pitkään!

No, tietty tiskiharjan kakkasuus tässä ketjussa tuntuu olevan ihan mitätöntä mutta kuitenkin.

Vierailija
154/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kyseistä työtä tehnyt, tuttuni vain kerran päivitteli mitä työssään joutuu tekemään, ei kertonut tietenkään tuon terkemmin kun on vaitiolovelvollinen.

Vierailija
155/212 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin edellisen aterian astiat, ruuan jämineen vielä ruokapöydällä olkkarissa, leipäpussien,parin viimepäivän postin lasten lelujen, kynien ja papereiden seassa. Leluja riittää muutenkin joka huoneen lattioille. Paperinkeräykseen menossa ollut kassi leviteltynä puoliks lattialle, lasten toimesta. Silputtuja maitopurkkeja olkkarin lattialla, koirien toimesta. Sohvan irtopäälliset roikkuu puoliks lattialla, koirankarvojen ja pölyn seassa. Siellä menee myös konttausikäinen lapsi. 2 puoliks syötyä tuttipulloa niin ikään sohvan käsinojalla, yks sohvan alla. Vessan lattialla 2 avonaista vauvan kakkavaippaa, sohvan käsinojalla yks käytetty myös, ilman kakkaa. Lavuaarissa peiniä hippuja jotain vauvan kakan näköstä, pönttö puhdas!! Saunan lauteet likaisen pyykin peitossa + tietty pyykkikorit kylppärissä ja makuuhuoneessa tupaten täynnä. Samat lakanat ollu sängyssä sysystä asti, Pesty ja rummutettu kuivaksi vaan aina välillä. Myös meillä on imuri odottanut inspiraatiota kekellä lattiaa jo useamman päivän. Ei oo viel tullu.

Kuvaus oli siis omasta kodistani tällä hetkellä. Siivottu viimeks maanantaina (tän viikon). Lapsilla ja itellä puhtaat ja siistit vaatteet. Myös käytettävät astiat ovat puhtaita. Pyyhkeitten vaihto kyllä tahtoo unohtua. Tänki päivän olen käyttäny enimmäkseen näitä juttuja lukien ja nukkuen vaik siivota ois pitäny. En jaksa, ei kiinnosta. Tuntuu niin turhauttavalta ku kohta kuitenki on taas saman näköstä... Pitäs oppii ylläpitämään siisteyttä, mut ei onnistu vaik joka siivouksen jälkeen päätetään ottaa itteemme niskasta kiinni. Siis sotku ällöttää itteeniki (miestä ei niinkää) mut INHOON siivoomista, ja sen huomaa. Meille siis tosiaan pitää ilmottaa etukäteen tulostaan. 3 vuotias aina kysyyki kun siivotaan, että kuka on tulossa kylään? :)

Vierailija
156/212 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kun luin tätä tajusin että suuri osa täällä kauhisteltavista jutuista löytyy meiltä :O

No ei sentään kuukautissuojia oo kahvinsuodattimessa, mutta muuten aika törkyistä...

Niin nyt tuli sitten siivottua pahimmat ja vähän enemmän. Ihanan siistiä!

Vierailija
157/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanois että " siivotaanpas ensin ja rupatellaan sitten" sais tämä kutsumaton kyläilijä mennä rupattelemaan jonkun muun tykö. Suuttuisin takuulla. Jos en pyydä käymään eikä toinen hyvissä ajoin tuloaikeistaan ilmoita, ei sen kutsumattoman kyläilijän todellakaan tarvitse silloin rueta meidän siivoamme tai kotiamme arvostelemaan. Jokainen elää kotonaan niinkuin haluaa, ja se on okei, jos ei siinä rikosta tehdä tai lapset kärsi. Sitten jos olen itse pyytänyt kylään tai tiedän jonkun olevan tulossa, niin tietysti siivoan. Meillä ei mitään kamalan paskaista ole, mutta siivottavaa löytyisi kuitenkin joka paikasta. Pienet tilat, vilkkaat taaperoikäiset lapset ja paljon tavaraa sekä vielä aina töissä oleva isä joka ei kotitöissä kerkeä auttamaan varmistaa sen, että yleensä aina on jonkin asteinen kaaos.

Mutta silti pidän huolen siitä, että astiat ovat puhtaita, käsienkuivauspyyhkeet vaihdan pari kertaa viikossa. Pöydät pesen aina puhtaalla rätillä, en ikinä käytää samaa rättiä kahta päivää, vaan pesen pesukoneessa 60asteessa ison kasan kerralla, ja taas on puhtaita " rättejä" pitkäksi aikaa. Eli pidän kuitenkin hygieniastamme hyvän huolen, vaikka lattialla roskia ja tahroja aina onkin. Eivätkä kaappien ovetkaan puhtaita ole, saatikka ikkunat. Nuo tahmanäppiset mukelot jättävät kyllä jälkensä niihin =) Terveyssiteitä meillä ei loju. Mutta vaippa saattaa lojua. Ei kakkavaippa, vaan yön yli käytetty kuiva vaippa jonka muksu on aamulla päältään pudottanut keittiön lattialle ruetessaan potalle.

Jotenkin ärsyttää ja masentaa eräs tuttava, joka meillä käydessään ei syö mitään kahvipöydästä. Varmaan pelkää saavansa bakteereja. Oikein uhallakin leivon häntä varten niin hienot herkut kuin osaan (ja minä osaan vaikka itse sanonkin =) ) että joskus jos hänkin uskaltaisi maistaa ja huomaisi että henkiin jäi. Mutta hän onkin sellainen ihminen joka ostaa valmisruokia ja kuumentaa niitä mikrossa kauan, että bakteerit tuhoutuu.. Musta hassua ostaa valmisruokia lapsilleen ja mikrottaa niitä ylikuumiksi bakteerien pelossa. Tekis itse ne sopat, niin tietäisi saavansa puhdasta ja hyvälaatuista ruokaa! Mutta hän ei ole varmaan ikinä ajatellut valmisruokien lihalaatua mimmoista on, ei lihapiirakoidenkaan jauheliha mitenkään lihapitoista ole..

Vierailija
158/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ällötyskohteeni on ehdottomasti entisen appeni koti.

Muuten oli kyllä melko siistiä, eli hän imuroi kyllä toisinaan ja tavarat olivat paikoillaan, mutta koskaan ei vessaa, kylpyhuonetta tai muunkaan asunnon lattioita pesty. Tiskit pesi käsin ILMAN PESUAINETTA. Ne siis lähinnä huuhdeltiin ja seurauksena tästä oli ällöttävän tahmaiset ja pinttyneessä liassa olevat astiat.

Itse pesin sitten aina salaa ennen ateriointia astioita jollain tekosyyllä. Muistan varmaan iäti ne lasit, joiden pohjaan oli tarttunut kiinni kokista tai jotain mehukeittoa. Ja ne valkoiset lautaset, joissa oli tahmaisia kellertäviä länttejä. HYYYYIIIII

Vierailija
159/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yäääääääk

Vierailija
160/212 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ripottele sitä joka puolelle (kostutettuun pintaan) ja anna vaikuttaa pinttyneeseen pyttyyn mielellään vaikka yön yli. Aamulla sitten hinkkaat ja peset mieluiten kuumalla vedellä. Jos edelleen kellertää vähäsen, voit toistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän