G:Mitä ällöttäviä juttuja on pistänyt silmään kyläillessa muilla?
Kommentit (212)
muiden sotkuista, mutta itsellä on joskus kämppä hujan hajan ja tiskivuorikin löytyy altaasta, vaikkei ihan tämän ketjun pahimpiin ylletäkään. Mietinkin yhdeksikön kysymystä siitä, etteikö siivota ennen vieraiden tuloa, eikä päästetä vieraita likaiseen kotiin, että mites mun pitäis toimia, jos on yllärivieraita oven takana? Sanoa, etten avaa ovea?
Vierailija:
Yhdellä tutulla saa kissat oleilla ruokapäydällä. Jo se on minusta ällöä, mutta vielä ällömmäksi asian tekee se, että kissat saa olla siinä myös vaikka on kahvit katettu ja vieraat
kahvilla. Voin kertoa ettei pulla uppoa kovin hyvin kun siinä nenän edessä kissa nuolee kulkusiaan takakoipi taivasta kohti....
*Nauraa vedet silmissä* Ei oo tottaaaaa
että 70-luvulla kun ehkä vielä oli enemmän tapana vierailla naapureilla (myös kerrostalossa) niin yläkerrassa asui tosi omituinen ehkä 5-kymppinen lapseton pari. Mies oli ollut aikanaan ties missä uusissaseelanneissa jotain tekemässä (hämäräks on jäänyt mitä) mutta niillä roikkui vessan ovessa ulkopuolella oikea kuivatettu lapsen pää. Siis ei pääkallo vaan iho ja hiukset ja kaikki siinä, joku tuliainen noilta reissuilta.
ei varmaan viikkoon tyhjennetty, p...ka kikkareet vain pursusivat laidan yli, vieressä täpötäysi astia tupakantumppeja ja perheellä 2 pientä lasta, toinen konttausikäinen -löytää varmaan mukavaa mutusteltavaa nurkista.
kun ystävättäreni pyyhki ensin pöydän haisevalla rätillä (pöytä jäi löyhkäämään karseelta) ja sen jälkeen kuopuksensa suun samalla rätillä, kun oli soseesta sottainen. Sitten vaan rätti kaaressa tiskialtaaseen likaisten astioiden päälle.
VIERAILULLE...Aina on muuten siistiä ja raikasta, mutta kun rouva ei ollut kotona niin oli ilmeisesti jääny koira pesemättä tai kämppä tuulettamatta..=)
Vierailija:
VIERAILULLE...Aina on muuten siistiä ja raikasta, mutta kun rouva ei ollut kotona niin oli ilmeisesti jääny koira pesemättä tai kämppä tuulettamatta..=)
kuonapaskaiset lavuaarit ja hanat! Yöks! ja sit paskaiset käsipyyhkeet on vessassa kans aika ällöä!
Tiedättekö miltä juuri pesty/sateessa ollut koira haisee?
Se haju on hetkellistä, sille ei voi paljoakaan.
Mulla oli aikoinaan isoja koiria kaksin kappalein ja yleensä pari tuntia meni sateisen ilman jälkeen että haju meni ohi.
Hyvä ketju tää. Saa minut tajuamaan, että ystäväni ei-koskaan-kunnolla-siivottu, likainen, koirankarvainen koti onkin todennäköisesti joskus siivottu eikä mitenkään maailman pahin hima lainkaan.
Ja likaista keittiötä. Kaapin ovissa olevat kahvi, mehu + muut tahrat on ällöttäviä.
Yhdellä kamullani oli parvekkeella 5 täyttä roskapussia. Ei koskaan muistanut viedä niitä roskiin ja ne kasa vaan suureni.
Epämääräiset vaateröykkiöt sohvilla ei myöskään saa innostumaan istahtamisesta.
Mulla yks kaveri kanssa varsinainen sottapytty. Kahden lapsen äiti, perheessä myös mies ja kaksi kissaa ( ennen neljä ). Siellä ei viitsitä
edes laittaa lakanoita sänkyihin, näin niitä ei tarvii vaihtaa. 5v.poika
vielä yökastelee silloin tällöin. Tavaraa on niin, että keskilattialta voi
vähän imuroida, mutta usein tämä kaveri on sanonut että justiinhan
hän viimeviikolla imuroi, ettei nyt vielä tarvi. Käsipyyhkeet vessassa
aivan mustat ( mutta on sentään käsipyyhkeet ). Ja se kamala tunkkanen
lian haju...!
Pyykit (lika-) ovat koreissaan, mutta puhtaat kertyvät päiväkausia ennen kuin saan kaappeihin. Mulla oli koko ajan stressi siivoamisesta, kun inhoan sitä, ja mitä karseampaan kuntoon kämppä meni, sitä korkeampi kynnys aloittaa. Välillä tein ryhtiliikkeen, ja sitten taas veltostuin.
Kun menin vuoden alussa töihin, hommasin meille siivoojan, joka käy joka toinen viikko. Tämä auttaa perustilanteen paremmaksi, ja jaksan loput paremmin. Suosittelen todella: ei ole niin kallistakaan kuin luulisi, kun saa kotitalousvähennyksen. (Anopille en kyllä siivoojasta uskalla kertoa ;)
vauvanvaippa roskis. tai jos joku pissavaippa nyt jossain sohvankulmalla onkin. kunhan muuten perus siistiä. eikä se vauvan paskan haju vessassa mua ianakaan haittaa jos kylään menen. tietty se haisee jos siellä paskavaipa on siellä roskiksessa. meillä vaihdetaan vessan vaipparoskikseen pussi kerran päivässä ja kyllä kuitenkin saattaa joskus kakka vessassa haista.
siis kirjotiksmä uusiseelanti?? Voi apua, sori, paras kaverini on uudesta seelannista...
Meillä on AINA siistiä, mutta mä en ole vielä niin ällöttävässä kämpässä käyny, että noin yököttäis, vaikka kaamee siivooja ite olenkin. Must on jotenkin ihana nähdä, että toiset ottaa rennosti, eikä ota turhia paineita jostain kodinpidosta. Jos ei itteensä häiritse ja kehtaavat mut sinne kutsua, niin mä en muutaman tunnin aikana viitsi ällöillä :).
Vessaa vedettäessä sieltä lentää suolistobakteereja yms. vähintään metrin päähän, ellei kantta suljeta.
(Siksi kannattaa miettiä vähän, missä hammasharjojaankin säilyttää, taikka opetella aina sulkemaan se kansi.)
Meikäläisen selkäpiitä karmii lemmikkihauvan tai -kisun tai sen turkin säilyttäminen, nyljettynä tai täytettynä. " Juu tässä on meidän Tessun turkki teidän vauvan pulkkaan. Kyllä se Tessu oli vallan mahdottoman ihana koira. Snif. Nyljin sen kuoltuaan ja nyt tätä karvaraihnaa olen säilyttänyt lähes 1/2-vuosisataa."
Vierailija:
Tiedättekö miltä juuri pesty/sateessa ollut koira haisee?
Se haju on hetkellistä, sille ei voi paljoakaan.
Mulla oli aikoinaan isoja koiria kaksin kappalein ja yleensä pari tuntia meni sateisen ilman jälkeen että haju meni ohi.
jos kerran ollaan niin tuttuja että mennään kylään toisen kotiin ja siellä vastaan tulee tommonen kaaos ja paskasuus, niin ootteko tarjonnu apuanne??
Mulla on pari tommosta tuttua jotka eivät yksinkertaisesti saa kotona mitään aikaseksi. Jos oon menossa kylään ja kaaos on taas vastassa, sanon että laitetaas mökki eka kuntoon ja jutellaan sitten, kerää sä pyykit ja laita kone päälle, mä siivoon keittiön. Siinä ei kauaa nokka tuhise kun on taas paikat kunnossa ja lähtiessä voin roudaa roskat pihalle.
Pikku juttu, kaverilla hyvä mieli ja lapsillansa taas puhdasta vaatetta.