Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yksinkertaiset kokevat älykkäämmät?

Vierailija
16.06.2017 |

En ole vielä tavannut itseäni älykkäämpää ihmistä ;) Tämä siis vähän kieli poskella sanottu mutta totta toinen puoli! Olen kuitenkin yllättävän usein törmännyt selkeästi itseäni yksinkertaisempiin ihmisiin ja rupesin miettimään miltä heistä tuntuu kun keskustelukumppani tuntuu olevan ihan toisissa sfääreissä, siis toki se fiksumpi osaa keskustella simppeleistäkin aiheista, mutta äly paistaa silti läpi.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen, alhaiselle tasolle ei vain pääse

Vierailija
2/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi älykkokollega tässä. Olen mensan pääsyrajan ylittänyt mensan testissä ja aina ollut poikkeuksellisen nopea hoksottimiltani. Työelämässä tästä on etua mutta minua pidetään outona. Huumorintajuani ei moni ymmärrä ( pitää ymmärtää monimerkityksiä/jatkoajatuksenjuoksua) ja minua pidetään outona naureskelijana. Kukaan ei kyllä pidä leuhkana tai kopeana mutta sellainen en olekaan.

Eli villi veikkaus ap: olet muiden mielestä vähän outo ja kummallinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kovin älykäs ole jos et ole huomannut tuota kuinka suhtautuvat:)

Vierailija
4/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tyhmä, etten tajua muiden olevan viisaampia.

Vierailija
5/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi älykkokollega tässä. Olen mensan pääsyrajan ylittänyt mensan testissä ja aina ollut poikkeuksellisen nopea hoksottimiltani. Työelämässä tästä on etua mutta minua pidetään outona. Huumorintajuani ei moni ymmärrä ( pitää ymmärtää monimerkityksiä/jatkoajatuksenjuoksua) ja minua pidetään outona naureskelijana. Kukaan ei kyllä pidä leuhkana tai kopeana mutta sellainen en olekaan.

Eli villi veikkaus ap: olet muiden mielestä vähän outo ja kummallinen :)

..ja toinen tohelo näemmä ilmoittautunut ;)

Vierailija
6/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ollut kyse minun huomaamisistani vaan toisten henkilökohtaisista kokemuksista.

Vierailija
7/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ollut kyse minun huomaamisistani vaan toisten henkilökohtaisista kokemuksista.

Elikkä tiedät kuinka tyhmemmät suhtautuu älykkäisiin mutta kysyt sitten kuitenkin sitä ja annat avauksessa ymmärtää ettet tiedä sitä?

Selvä ok.

Vierailija
8/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä tiedät kuinka tyhmemmät suhtautuu älykkäisiin mutta kysyt sitten kuitenkin sitä ja annat avauksessa ymmärtää ettet tiedä sitä?

Selvä ok.

Ei vaan minua nimenomaan kiinnostaa mitä toisen pään sisällä liikkuu jos/kun huomaa keskustelukumppanin fiksummaksi kuin itse on. Skarppaako, ajatteleeko että "Voi kun tuo onkin fiksu, nyt täytyy käyttää siistiä kieltä ettei tajua minua tyhmemmäksi!" vai antaako olla, on luonnollisesti se mikä on höpötellen omiaan - meni syteen tai saveen; ei edes huomaa eroa älyykkyydessä?

Vierailija
9/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole, tietääkseni, yksinkertainen mutta en myöskään huippuälykäs.

Siltikään en keskustelussa pysty sanomaan kuka on minua tyhmempi/fiksumpi. Kuinka te huomaatte jonkun älykkyyden?

Vierailija
10/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä ok.

Jos vielä jatkaisi asiaa sen verran että jos avauksen reunaehdot olisi voimassa niin ajattelisin sinusta että olet moukka. Kertakaikkinen ja perusteellinen moukka.

Vierailija
11/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä ok.

Älä ota tätä keskustelua muuten liian henkilökohtaisesti, äly on minulle yhtä neutraali ominaisuus kuin vaikka kulttuuri tai uskomukset. Minua yleisesti ottaen kiinnostaa ihmisten erilaisuus suunnattomasti, miksei siis myös järjenkäyttö?

Vierailija
12/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäskään voi tietää mitä tyhmän päässä liikkuu!

Vierailija
13/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tuosta en tiedä, mutta olen kyllä kohdannut useitakin, jotka luulevat olevansa muita merkittävästi älykkäämpiä. Herättää lähinnä myötähäpeää, kun näiden jutut, huumori tai keskustelu ei kovin säkenöivää ole, ja ylimielisyys paistaa.

Vierailija
14/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä oletan, että yksinkertainen ei tajua älykästä ja pitää älykästä tolvanana.

Vierailija
15/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäskään voi tietää mitä tyhmän päässä liikkuu!

*Ei

Vierailija
16/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltikään en keskustelussa pysty sanomaan kuka on minua tyhmempi/fiksumpi. Kuinka te huomaatte jonkun älykkyyden?

Älyttömyyden huomaa todella nopeasti.

Vierailija
17/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ns. "yksinkertaiset" ihmiset eivät itse tajua olevansa sellaisia, hölöttävät vain omia tyhmiä juttujaan eivätkä yhtään huomaa miten muut keskustelijat yrittävät ohjata keskustelua muille urille. 

Vierailija
18/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yksi älykkyyden merkki on se, että näkee asiat usealta ulottuvuudelta. Hölmöt ajattelevat usein mustavalkoisesti ja menevät helposti massan mukana.

Kyllä sen vaan huomaa jos joku on keskivertoa fiksumpi/älykkäämpi/viisaampi, mitä nyt älykkyydellä tarkoitetaan.

19/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä tyhmemmät on vaan hiljaa tai sit yrittää inittää jotain vastaan. Mut en usko et kukaan ihminen sitä huomaa et joku on fiksumpi kuin hän itse. Koska kaikki me olemme jollain tasolla narsisteja eli halutaan olla aina oikeassa ja myös muita parempia. Toki olen mä itse ainakin tavannut ihmisiä jotka tietää jotain asioita paremmin kuin minä. Siinä vaiheessa asia vaan vähän ärsyttää jos ei saa vasta argumenttiä takaisin. Sillon meen sit kotiin kattoo dokkarii ja opettelen sen aiheen josta toinen tiesi enemmän.

Vierailija
20/96 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, ettet ole tavannut itseäsi älykkäämpää. Olen keskivertoa älykkäämpi, mutta olen tavannut  monta älykkäämpää kuin itse olen.