Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
nuorien äitien kohtelu...
08.07.2008 |
Onko muilla kokemuksia huonosta kohtelusta esim.neuvolassa? Meille kävi näin paikkakunnalla jossa asumme. Eli vähän taustatietoa.. itse olen 21v ja mieheni 27v meille on tulossa joulukuussa oma ihana vauva ja olemme oiken onnellisia tästä asiasta eli siis kaikki on täysin suunniteltua ja toivottua!!! Ensimmäisellä neuvola käynnillä kun kaikki oli uutta yms.. neuvolan TÄTI käytännössä kysyi suoraan että onkohn tämä nyt vahinko kun minä olen niiiiiiiin nuori.. ja arvatkaa miltä se tuntui! hän ei muutenkaan ollut millään lailla mukava ja tuli olo että apua tälläistäkö on olla neuvolassa... eli onko muilla saman tapaisia/laisia kokemuksia ja miten hoiditte asian yms....
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Tulin raskaaksi viime keväänä, olin tuolloin 19 ja mieheni 21. Neuvolassa oltiin kyllä asiallisia ja tutustuttuani paremmin omaan "neuvolatätiini" oli oikein mukavaakin. Mutta kun kävimme näissä uusille vanhemmille pakollisissa parisuhdemiiteissa, niin huh huh mitä asenteita. Olimme myönnetään nuorimmat siellä, mutta suhteemme oli kyllä paljon vankemmalla pohjalla kuin niillä kolmekymppisillä jotka antoivat meille niin kamalia katseita. Joku jopa sanoi että miten tuollainen tytön heitukka voi äidiksi tulla kun ei se mitään vauvoista tiedä. Parempi oisi antaa lapsi pois. Siis todellakin teki mieli käyttäytyäkin "heitukkamaisesti" ja käydä lyömässä sille naiselle luu kurkkuun. En ehkä tuolloin tiennyt paljoa vauvoista, mutta ei kukaan äitinä synny. Vanhemmuuteen kasvetaan. Vieläkin saan toisinaan sellaisia katseita vanhemmilta ihmisiltä että pistää vihaksi. Meidän tytölle (syntyi 1.1.) kun ei tuo rinta kelvannut kun ensimmäiset kolme kuukautta niin jotenkin se on sitten minun vikani, koska olen nuori ja kokematon. Jos ei tissi kelpaa niin ei kelpaa! Pikkuneiti on ihan tyytyväinen pullon kanssa. Hyi teitä "superäitejä"! Minussa on tarpeeksi äitiä omalleni ja toinenkin on jo suunnitteilla. Parempi olla hyvä kuin paras.