Miksi naiset eivät pukeudu persoonallisemmin
Kaupungilla kaikilla naisilla on vain muutama perustyyli jolla pukeutuvat. Hyvin harvoin näkee naisia joilla pukeutuminen on mietitty niin että se sopii omaan olemukseen. Enkä tarkoita nyt vain parikymppisiä timmejä likkoja vaan naisia kaikissa ikäluokissa.
Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?
Kommentit (170)
Jaksatko sinä miettiä joka päivä tosi tarkkaan mitä päällesi laitat?
Ei ole vaihtoehtoja. Paitsi Heldingissä. Kaikissa kaupungeissa samat tylsät liikkeet. Eilen etsittiin tyttärelle 11v uutta juhlamekkoa Tampereelta. Kotiin lähdettiin tyhjin käsin, koska tarjolla oli ihan kamalia ketjurytkyjä.
Sama juttu sisustamisessa. Etsin eteiseen isompaa lasten ja koiran kestävää kaunista mattoa. Myyjä toi sellaisen kuramaton, josta voi leikata sopivan kokoisen palan. Katsoin miesmyyjää ja sanoin, että tuohan on järkyttävän ruma. Myyjä suuttui. Vaihtoehtoja ei ole. Siksi sisustaminen rumasti ja pukeudumme rumasti, kun emme edes näe kauniita vaihtoehtoja.
No mistä niiden vaatteiden pitää olla että Sinä saat tyydytystä?
Vierailija kirjoitti:
En koe mitenkään rasittavana pukea itseäni. Vaatteiden ostoa taas rakastan. En käytä merkkivaatteita mutta minulla on oma tyyli ja erilaisia vaatteita on kiva yhdistellä.
ap
Menis aika paljon aikaa ja energiaa pukeutua persoonallisesti ja kauniisti. Eilen retkeilin ja pyöräilin ja tein uimareissun siskoni vanhassa trikoopaidassa ja H&M kangashousuissa ja tennareissa. Sori... Ois kai sen ajan voinut kuluttaa myös ostoskeskuksessa ja huuto.netissä niin toisten olisi mukavampi katsoa menoani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe mitenkään rasittavana pukea itseäni. Vaatteiden ostoa taas rakastan. En käytä merkkivaatteita mutta minulla on oma tyyli ja erilaisia vaatteita on kiva yhdistellä.
ap
Kaikki ei rakasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No laita sitten kuvasi tänne niin me arvostellaan onko hieno ja persoonallinen tyyli.
Näin miehenä sanoisin että naisilla ei ole mitään tyylitajua kuten ei miehilläkään. Näin siis suomessa. Ulkomailla tilanne on usein toinen molempien sukupuolten osalta.
Jaa, minä tykkään meikata ja harrastan kynsitaidetta, mutta en koe että mun pitäisi tämän takia vetää taloudelleni liian kalliit merkkirytkyt niskaan, kun löydän ketjuliikkeistä ja kirpputoreilta ihan hyvin omaan makuuni sopivia vaatteita.
Siis aivan upeaa että on yhä ihmisiä joiden isoin murhe on se millaisissa vaatteissa joku random ihminen on tuskissaan raahautunut vaikka kouluun tai kauppaan.
Mä en hirveästi jaksa miettiä miten pukeudun, koska mietin päivittäin muiden pukeutumista ;). Olen siis myyjä.
Tärkeintä että viihtyy omassa tyylissään! Täällä ppk-seudulla bongaa kyllä ihan kivoja tyylejä jos katsoo ympärilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kaikki ei rakasta
Minä rakastin ennen. Nykyään vaatteet on kummallisen muotoisia, järkyttävän rumia eikä oikeaa kokoa missään. En omista edes perusfarkkuja nyt kun vanhat hajosi eikä uusia vaan löydy. Lähinnä ketuttaa lähteä jonnekin kaupoille.
Vaikka ostaiskin ne vaatteet mistä vaan ja millä hinnalla vaan niin kaikille ei ole suotu tyylitajua. Ei tiedetä omaa kokoa, ei kropan mallia eikä osata asusteiden käyttöä.
Noilla eväillä näyttää kyllä persoonalliselta mutta ei tyylikkäästi saati kauniisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Useimpien mielestä sinä kuulut siihen mainitsemaasi "tylsään massaan".
Ymmärräthän tämän?
Suosittelen ostamaan vaatteita ulkomaan matkoilta. Paremmin istuvia vaatteita paljon edullisemmin kuin täällä.
En mä kaipaa mitään huomiota. Ihan tyytyväisenä hukun massaan.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan vaatteita ulkomaan matkoilta. Paremmin istuvia vaatteita paljon edullisemmin kuin täällä.
Aika laaja käsite tuo ulkomaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä sanoisin että naisilla ei ole mitään tyylitajua kuten ei miehilläkään. Näin siis suomessa. Ulkomailla tilanne on usein toinen molempien sukupuolten osalta.
Ulkomailla asuneena voin sanoa, että ei todellakaan ole. "Ulkomaa" ei yksi maa ja "ulkomaalaiset" eivät ole geneerinen ryhmä.
12 jatkaa...
Se mikä ei näytä kivalta ap:n mielestä voi olla jonkun toisen mielestä kiva tyyli. Itse viihdyn rennoissa vaatteissa, En tykkää liian viimeistellystä tyylistä, sellainen boheemi look on enemmän mun mieleen.
Joo pakkelia naamaan ja sitten onnettomimmat rätit päälle mitä löytyy.