Miksi naiset eivät pukeudu persoonallisemmin
Kaupungilla kaikilla naisilla on vain muutama perustyyli jolla pukeutuvat. Hyvin harvoin näkee naisia joilla pukeutuminen on mietitty niin että se sopii omaan olemukseen. Enkä tarkoita nyt vain parikymppisiä timmejä likkoja vaan naisia kaikissa ikäluokissa.
Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
En mä kaipaa mitään huomiota. Ihan tyytyväisenä hukun massaan.
Väänsit sitten tämänkin näin, "huomion kalasteluksi"? Et taida olla mikään esteetikko ainakaan. Et välitä siitä vähääkään etkä ymmärrä siitä tuon taivaallista.
Mulla on estynyt persoonallisuus j a sosiaalisten tilanteiden pelko. Lisäksi asun jo muutenkin pikkukaupungissa missä kyylätään jos teet jotain poikkeavaa. En kestäisi yhtään ylimääräistä huomiota
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan aika nuori. Sitten kun tulee vanhemmaksi ja elämässä joutuu oikeasti ottamaanvastiitakinnjostain huomaa ettei vaan aika eikä edes prioriteetit enää suosi sitä että olisi tärkeää ihan joka päivä antaa vaatteiden kautta oman uniikkiuden erottua. Kyllä sitten aikuisena alkaa jo ymmärtämään että ei se oma persoona siitä mihinkään katoa vaikka ei ihan päivittäin vedä jotain pelleasua päällensä.
Käänsit sitten tämänkin ovelasti ikäkysymykseksi, halveksivasti vihjaten persoonallisuuden kaipuun liittyvän vain nuoreen ikään ja ymmärtämättömyyteen. Annoit myös ymmärtää että persoonallinen pukeutuminen olisi sama kuin jokin "pelleasu", mikä kertoo vaan sinusta sen että olet aikamoinen juntti.
Kyllä on persoonallisestikin pukeutuvia. Minua kiinnosti nuorempana pukeutuminen enemmän. Nyt mielessä ovat muut jutut. En koe tarpeelliseksi ostaa jatkuvasti uutta. Haluan kuitenkin pukeutua mukavasti, säähän ja tilanteeseen sopivasti, mutta myös sillä tavalla, että se näyttää itsestä kivalta. Uskon kuitenkin, että minulla on persoonallisempi tyyli kuin keskimäärin suomalaisilla. En kuitenkaan odota muilta muuta. Jokainen pukeutuu haluamallaan tavalla: niin, että itsellä on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siitä heille olisi? Miehet ovat niitä jotka riikinkukkomaisesti kilpailevat naisten suosiosta esittelemällä taitojaan, naiset taas niitä jotka valitsevat kenelle antavat. Ns. tasa-arvoisessa maassa siis.
Höpöhöpö, kyllä miehetkin todellakin valitsevat että kenen naisen huomiosta kilpailevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ovat laiskoja. Laiskoja pukeutumaan kauniisti, laiskoja liikkumaan, laiskoja tekemään terveellistä ruokaa, laiskoja hoitamaan lapsensa kunnolla ja laiskoja tekemään töitä.
Olet jäljillä, mutta rakentavampaa olisi sanoa, että he nauttivat poikkeuksellisesta vapaudestaan, vaikka se onkin myytti. He kokevat, että kun ympäristön (kaikki paineet ja muotit) voi sulkea pois ympäriltään yksinkertaisesti niin halutessaan, niin on ihana olla vaan oma itsensä ja tehdä ja toimia vain kuten itse haluaa.
Se juuri on sitä junttimaisuutta ja suoransista tyhmyyttä. Siis miksi, oi miksi jos on vieläpä täydellinen vapaus tehdä juuri niin kuin itse haluaa, että on sitten niin hölmö että käyttää sen vapauden niin typerästi että valitsee jpstain kädittämättömästä syystä juuri ne kaikkein rumimmat ja tytlittömimmät vaatteet? Roskaruuan? Liikkumattomuuden?
Mitä ihmettä nyt taas? Miksi vika löytyy taas nimenomaan naisista, vaikka 100% varmasti persoonallisesti pukeutuva on useammin nainen kuin mies. Mieleen ei tule edes julkisuudesta yhtään persoonallisesti pukeutuvaa miestä, naisia useampi. Mutta kun pitää päästä haukkumaan nimenomaan naisia? Miksi?
Kaupoista ei löydy sopivia ja istuvia vaatteita. Aika vaikeaa sillon on ostaa mieluisia kun ei edes epämieluisia löydy istuvina.
Ap varmaan inhoisi munkin tyyliä tai tyylittömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on estynyt persoonallisuus j a sosiaalisten tilanteiden pelko. Lisäksi asun jo muutenkin pikkukaupungissa missä kyylätään jos teet jotain poikkeavaa. En kestäisi yhtään ylimääräistä huomiota
Mä oon samis, paitsi asun isossa kaupungissa. En pukeudu huomiota herättävästi ja sulaudun massaan. Mäkin vihaan huomiota.
Todellako "merkkirytkyt" ovat mielestäsi sitä persoonallista pukeutumista? SITÄKÖ Ap tarkoitti?