Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset eivät pukeudu persoonallisemmin

Vierailija
16.06.2017 |

Kaupungilla kaikilla naisilla on vain muutama perustyyli jolla pukeutuvat. Hyvin harvoin näkee naisia joilla pukeutuminen on mietitty niin että se sopii omaan olemukseen. Enkä tarkoita nyt vain parikymppisiä timmejä likkoja vaan naisia kaikissa ikäluokissa.
Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan muotia ja tykkään valita asuja sun muita mutta olen niin pientä kokoa että en löydä vaatteita. Kauppojen xs koko on usein liian iso. Tilasin nyt forever 21 tyttöjen puolelta 11-12 vuotiaiden koon ja se sopi täydellisesti... Nytkin on monta vaatetta pinossa mitkä pitäis kaventaa sun muuta. 

mitoilta olen 164cm/46kg ja todella siro rakenteelta.

Koen että monille shoppailu tuottaa tuskaa juuri siksi kun ei löydy istuvia vaatteita, ja sitten lisätään se että on vaikka epävarmuuksia omasta kropastaan ja sitten kun etsii aamulla vaatteita niin valitseekin lopulta sellaiset mitkä peittävät eniten ja ovat tuttuja ja turvallisia... 

Vierailija
82/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tyyli kuvastaisi minun persoonaani kun yksi isoimmista minuuteeni kuuluvista asioista on kulutuksen vastustaminen? En ole kahteen vuoteen ostanut kuin farkut kuluneiden tilalle ja joitain alusvaatteita tämän takia. Ja ei, kirpparilta en osta koska kulutusta sekin ja usein kirpparilla myyvät henkilöt ovat itse niitä pahimpia kuluttajia jotka kuvittelevat ostostensa olevan ok kun myyvät kaiken pois.

Eli ei, en aio ostaa yhtäö enempää vaatetta tai useammin jotta ap saisi ihastella suomalaisten naisten persoonallisia tyylejä. Älkää te muutkaan.

Ap, miksi sinä shoppailet? Tuhoat meiltä muilta maapallon.

tuohan on trendikästä ajattelua! ostaa muutama vaatekappale vuodessa, ne sitäkin tarkemmin ajateltuna, joita sitten yhdistää tyylikkäiksi kokonaisuuksiksi! olet ajan hermolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä siitä heille olisi? Miehet ovat niitä jotka riikinkukkomaisesti kilpailevat naisten suosiosta esittelemällä taitojaan, naiset taas niitä jotka valitsevat kenelle antavat. Ns. tasa-arvoisessa maassa siis.

Vierailija
84/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uyt kirjoitti:

Itse haluaisin pukeutua tyylikkäästi mutta aina kun ostan vaatteita niistä näkyy läpi. Moda aukiassa olis tyylikkäitä vaatteita mutta maksaa liikaa.

lopeta rättien ostaminen ja säästä sellaiseen vaatteeseen mitä haluat oikeasti. se tekee sinut iloiseksi!

Vierailija
85/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksen pukeudu tyylikkäämmin ja persoonallisemmin? ARVAAPA millaista tuijotusta saan silloin osakseni. On helpompaa vain kiskaista joku siisti kauluspaita ja farkut niin porukalta ei tipu silmät päästä!

Itselläni olevat vaatteet eilen olivat sellaiset, joista itse nautin suunnattomasti :)

Minulla oli Balmainin oranssikirjailtu toppi (paras suunnittelija juuri nyt) ja alla hopeiset Dieselin farkut ja oranssit piikkikorkkarit, musta Tiger of Swedenin silkkitakki hiukset päätämyöden taakse ja puoliselkään ulottuva kalanruotoletti, jonka loppupää oli kirkkaan pinkiksi värjätty. Laukku oli hopeinen, pieni Versace. Meikki oli hillitty, silmissä pelkät pitkät tekoripset. Ai niin kynnet, oranssit kuten toppikin ja teräviksi hiottu.

Rakastan tuota lookkia! Mutta arvatkaa kuinka paljon sain pahoja katseita... tosin myös ihaileviakin.

86/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyllä kestää katseet. Miesten pukeutuminen on Suomessa JÄRKYTTÄVÄÄ etenkin Kuopiossa. Ei mitään tyylitajua ja moni näyttää ihan bensalenkkareilta.

Vierailija
87/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei persoonallisesti pukeutuminen vie aikaa yhtään sen enempää kuin "tylsästi" pukeutuminen. Tiedän sen koska olen pukeutunut molemmilla tavoilla. Ja jos kauppojen valikoimat ei miellytä niin miksei voi tilata netistä? Siellä luulisi olevan erittäin paljon persoonallisempia vaihtoehtoja. Ja samaten kirppikset! Niistä olen löytänyt aina kaikista uniikeimmat ja hienoimmat vaatteeni. Massaliikkeistä en löydä koskaan mitään.

Vierailija
88/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilla kaikilla naisilla on vain muutama perustyyli jolla pukeutuvat. Hyvin harvoin näkee naisia joilla pukeutuminen on mietitty niin että se sopii omaan olemukseen. Enkä tarkoita nyt vain parikymppisiä timmejä likkoja vaan naisia kaikissa ikäluokissa.

Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?

Ainakin kolme mahdollista syytä:

1. Tarjonnan vähyys

2. Rahan tai maksajan puute 

3. Muiden ämmien kateus

Vierailija
89/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja työttömien suuri määrä. Suomessa on huono ostovoima vrt monet muut maat. Olen asunut kauan muualla ja rahaa riitti shoppailuun eri tavalla, lisäksi valinnanvaraa eri liikkeissä oli enemmän. Nyt olen työtön Suomessa ja tuntuu ettei rahat riitä mihinkään, kirppiksiltä ostan kaiken ja farkuissa kuljen vanhat tennarit jalassa. Aamuisin lähden vain puistoo lähiössä lapsen kanssa joten en mitään korkkareita ja mekkoa viitsi laitttaa.

Vertaan tähän nyt millainen olin 5 v sitten: asuin eräässä suurkaupungissa, oin töissä kansainvälisessä yrityksessä jossa pukeutuminen "smart casual". Itselläni oli usein mustat avokkaat, suorat housut ja istuva paitapusero, neuletakki, tai sitten polvipituinen hame, ihonväriset verkkosukkikset (monilla naisilla siinä maassa), tyköistuva toppi tms. Vapaa- ajallakin aina vähintään mukava mekko ja ballerinat, pukeutumiskoruja useita ja päivittäin käytössä, meikkasin aina. Kuljin metrolla (asuin kaupunkialueella),lenkkarit laitoin kun lähdin vuorille vaeltamaan. KUKAAN ei pitänyt edes tennareita paitsi teinit.Laukku nahkaa. 

Suomessa kiinnitin huomiota siihen että ihmiset eivät välitä vaatteistaan. Tänne muutettuani asetuin lähiöön, aloin kulkemaan kävellen ja pyörällä, lisäksi keli 10 kk vuodesta sellainen kuin entisessä asuinmaassaani max 1 kk. Ei pysy korkkareilla pystyssä ei, lisäski Suomessa ulkoillaan paljon lasten kanssa vrt entinen asuinmaani jossa kävelyllekin mennään niin  että kävellään hiljaa, mennään kahvillle istumaan jne. Täällä taas reippaillan leikkipuistoon, ollaan siellä pari tuntia. 

Suomessa olemme ulkoilmakansaa ja aika sporttisia, se vaikuttaa tuon ostovoiman ja sään kanssa tyyliin.

Vierailija
90/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit korvaavat "persoonallisen pukeutumisen"?..

Vierailija
91/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikein ole tyylitajua ja mikä sopii minkäkin kanssa. Ja ne värit. Olen osittain värisokea.

Tykkään, että käyttämissäni vaatteissa on jokin "juttu".

Haluan käyttää luonnonkuituisiavaatteita niin paljon kuin mahdollista.

Jotain tekokuituvaatteita löytyy yleensä paljon enemmän.

Aikaisin kiertelin enemmän vaatekaupoissa, kuin nykyään. Työni on nykyään stressaavampaa ja en jaksa kulkea niin paljon kaupoissa.

Megavaivasenluulle on haastavaa löytää edes sopivia kenkiä.

Treenillekin on lisätarve :)

Vierailija
92/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehet ne vasta auttamattoman persoonattomia pukeutumisessaan onkin.

Vierailija
93/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksatko sinä miettiä joka päivä tosi tarkkaan mitä päällesi laitat?

En koe mitenkään rasittavana pukea itseäni. Vaatteiden ostoa taas rakastan. En käytä merkkivaatteita mutta minulla on oma tyyli ja erilaisia vaatteita on kiva yhdistellä.

ap

Minä inhoan vaatteiden ostamista. Ostan kivoja ja mukavia vaatteita, mutta ne eivät välttämättä sovi yhteen. En tajua muodista mitään eikä se kiinnostakaan. Olen ostanut muutaman kerran yhdellä kertaa parit housut, muutaman yläosan, niihin sopivia huiveja, takin, mutta koska pidän mieleisiä vaatteita pese ja pidä -tyylillä, osa vaatteista on käytetty loppuun, kun muut menevät vielä vuosia. Jos minulta kysytään, mitä työkavereilla oli eilen päällä, en muista kenenkään vaatteita.

Olen ollut tällainen aina. Olin ekaluokalla koulussa, kun sain mummolta aivan ihanan neulepuseron joululahjaksi. Pidin sitä koko kevään ja kerran muistan äitini sanoneen, että nyt laitat jotain muuta päälle, kun opettaja varmaan luulee, että sinulla ei ole muita puseroita.

Vierailija
94/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lähes poikkeuksetta  maksimekko ja varrettomat tennarit, isot Kalevalakorun korvikset ja  ikuisena asusteena tatuointihiha.  en meikkaa arkisin, enkä värjää pepun päälle yltäviä ohuita, maantienvärisiä hiuksiani.

Koen näyttäväni sopivan persoonalliselta tähän pikkukaupunkiin ! .D

Nainen 46v

Vierailija
95/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pikku kaupungissa, jossa vaatetarjonnasta vastaavat Prisma ja Hm.  Ellei tilaa netistä, ei ole paljon vaihtoehtoja!

Vierailija
96/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne harmaat pukeutujat vs. kunnolla räväyttävät. Kun ideaali olisi se, että useampi osaisi pukeutua persoonallisesti.

Muutenkin tuntuu aina olevan nämä kaksi ääripäätä, mutta vähemmän välimaastosta.

Vierailija
97/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä monien käsitys persoonallisesta tyylistä ovat toisiinsa sopimattomat ja/tai huonosti tehdyt tatuoinnit,  haalistuneen punaiset hiukset sivukaljulla  ja halpa, ohut trikoorätti niskassa . Esim. eilen edelläni käveli todella tuhti nainen, jonka maksimekon läpi näkyivät pikkuhousujen rajat sekä  jokainen  muhku ja makkara ja vielä  pisteenä Ii:n päälle yläselkään oli tatuoitu tökerösti isot silmät!

Vierailija
98/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko tylsä tyyppi, joten tylsä pukeutuminen sopii minulle :) En myöskään hirveästi pidä huomiosta, joten siksikään en jaksa yrittää erottua. Kavereiden kesken voi sitten olla mitä on :)

Vierailija
99/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallinen pukeutuminenhan ei ole välttämättä kallista. Joillekin sopii parhaiten kirppikseltä ostettu retro, toisille rento huppari ja farkut, joillekin ehkä joku muotiluomus.

Olen kuitenkin samaa mieltä kuin aloituksessa että ihmiset voisivat miettiä mikä pukee juuri heitä. Miehetkin.

Vierailija
100/170 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko tylsä tyyppi, joten tylsä pukeutuminen sopii minulle :) En myöskään hirveästi pidä huomiosta, joten siksikään en jaksa yrittää erottua. Kavereiden kesken voi sitten olla mitä on :)

Persoonallisestikin voi pukeutua niin että ei erotu eikä yritä erottua joukosta. Minua on usein kehuttu siitä kuinka kauniisti pukeudun vaikka tyylini on hyvin yksinkertainen ja edullinenkin.