Miksi naiset eivät pukeudu persoonallisemmin
Kaupungilla kaikilla naisilla on vain muutama perustyyli jolla pukeutuvat. Hyvin harvoin näkee naisia joilla pukeutuminen on mietitty niin että se sopii omaan olemukseen. Enkä tarkoita nyt vain parikymppisiä timmejä likkoja vaan naisia kaikissa ikäluokissa.
Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan aika nuori. Sitten kun tulee vanhemmaksi ja elämässä joutuu oikeasti ottamaanvastiitakinnjostain huomaa ettei vaan aika eikä edes prioriteetit enää suosi sitä että olisi tärkeää ihan joka päivä antaa vaatteiden kautta oman uniikkiuden erottua. Kyllä sitten aikuisena alkaa jo ymmärtämään että ei se oma persoona siitä mihinkään katoa vaikka ei ihan päivittäin vedä jotain pelleasua päällensä.
Olen 48 enkä käytä pelleasuja. Ostan edullisesti itselleni sopivia löytöjä esim kirppareilta ja reissuilta sitten joskus jotain kivaa ja erilaista.
Huvittavaa seurata kuinka ihmiset loukkaantuvat siitä että jotkut pukeutuvat niin että se sopii omaan tyyliin.
Yleisesti ketään ei kiinnosta muiden vaatteet eikä niistä ainakaan kukaan normaali loukkaannu. Se mistä ärsyynnytään on yleistäen muiden arvostelu ja itsensä nostaminen jalustalle. Huomaa ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole vaihtoehtoja? Tilatkaa netistä. Monet ulkomaalaiset kaupat toimittavat Suomeen.
Mutta istuvuuden kanssa on netistä tilatessa vähän niin ja näin.
Ei mulla ainakaan ole ollut mitään istuvuusongelmia nettitilausten kanssa. Ja voihan tuotteet palauttaa tai vaihtaa toiseen kokoon.
Itsestään ei saa "tehdä numeroa" (erikoinen sanonta muuten) vaatteilla. Ja useimmat suomalaiset eivät halua erottua massasta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tykkään pukeutua vaatteisiin jotka pukevat minua. En ole enää nuori enkä missin mitoissa mutta vaatteisiin voi panostaa ilman että tuhlaa merkkivaatteisiin. Suomalaiset vain yleensä juoksevat aina sen yhden trendin perässä.
Ja tämä on todella turhauttavaa kun on nuori ihminen ja ne kaikki kaupat on tällä hetkellä täynnä niitä samoja rumia rättejä mitä katumuoti nyt on. Voisi ne lättäpeppusuperkorkeat vyötäröt jo kadota? Ei sovi kuin enkä prosentille käyttäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole vaihtoehtoja? Tilatkaa netistä. Monet ulkomaalaiset kaupat toimittavat Suomeen.
Mutta istuvuuden kanssa on netistä tilatessa vähän niin ja näin.
Ei mulla ainakaan ole ollut mitään istuvuusongelmia nettitilausten kanssa. Ja voihan tuotteet palauttaa tai vaihtaa toiseen kokoon.
Minulla on paljon vaikeuksia nettitilausten kanssa. Usein kiristää rinnasta, hihat ja lahkeet on liian pitkiä, harteilta lököttää, kaula-aukko liian avonainen, materiaali huonompaa kuin ajatteli... ja voi palauttaa ja vaihtaa ja palauttaa ja vaihtaa... se vaan on ihan toivotonta. Kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Usein palauttaminen niihin hienoihin ulkomaihin myös maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Leveäharteinen, roteva ja pulska n. 40v. nainen kun olen, niin löydän kivoja ja/tai sopivia vaatteita aniharvoin. Vaatekaupoissa kiertely on turhauttavaa ja tuskaista. Ellos on ollut pelastukseni jo pitkään ja sieltäkin vain tietynlaiset vaatteet (yleensä trikoo/neulos) sopivat päälle.
Lisäksi olen vuosien saatossa oppinut, että mitä paremmin sulaudun massaan, sitä vähemmän kuulen arvostelua ja pilkkaa ulkonäöstäni. Haluan vain olla rauhassa, kun joskus käyn jossain. Jos olisin korostetun laitettu tai "persoonallinen", saisin liikaa huomiota, joka ei kokemusteni mukaan olisi millään tavalla positiivista. Sitä ei vaan mittaansa enempää jaksa. Nykyään on ihanaa, kun ikä tuo entisestään lisää huomaamattomuutta.
Jotenkin tuli surullinen olo tästä :( en ainakaan itse ajattele pahasti naisista jotka pukeutuvat persoonallisemmin, olivat sitten minkä muotoisia vain. Varmaan vain joku pieni marginaalinen porukka oikeasti alkaisi ilkeilemään, näillä on ongelmia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ovat laiskoja. Laiskoja pukeutumaan kauniisti, laiskoja liikkumaan, laiskoja tekemään terveellistä ruokaa, laiskoja hoitamaan lapsensa kunnolla ja laiskoja tekemään töitä.
Olet jäljillä, mutta rakentavampaa olisi sanoa, että he nauttivat poikkeuksellisesta vapaudestaan, vaikka se onkin myytti. He kokevat, että kun ympäristön (kaikki paineet ja muotit) voi sulkea pois ympäriltään yksinkertaisesti niin halutessaan, niin on ihana olla vaan oma itsensä ja tehdä ja toimia vain kuten itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä tykkään meikata ja harrastan kynsitaidetta, mutta en koe että mun pitäisi tämän takia vetää taloudelleni liian kalliit merkkirytkyt niskaan, kun löydän ketjuliikkeistä ja kirpputoreilta ihan hyvin omaan makuuni sopivia vaatteita.
Ap ei vaatinut mielestäni merkkivaatteita tai morkannut kirppareita. Meikit ja kynsitaide on minun taloudelleni liikaa kuten on myös merkkivaatteet.
Kynsitaide on itse tehtynä melko halpa harrastus, tarvikkeet on naurettavan halpoja (monen vuoden satsi esim. raidoitusteippiä maksaa alle euron).
Eri asia sitten jos tekee rakennekynsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan aika nuori. Sitten kun tulee vanhemmaksi ja elämässä joutuu oikeasti ottamaanvastiitakinnjostain huomaa ettei vaan aika eikä edes prioriteetit enää suosi sitä että olisi tärkeää ihan joka päivä antaa vaatteiden kautta oman uniikkiuden erottua. Kyllä sitten aikuisena alkaa jo ymmärtämään että ei se oma persoona siitä mihinkään katoa vaikka ei ihan päivittäin vedä jotain pelleasua päällensä.
Olen 48 enkä käytä pelleasuja. Ostan edullisesti itselleni sopivia löytöjä esim kirppareilta ja reissuilta sitten joskus jotain kivaa ja erilaista.
Huvittavaa seurata kuinka ihmiset loukkaantuvat siitä että jotkut pukeutuvat niin että se sopii omaan tyyliin.Yleisesti ketään ei kiinnosta muiden vaatteet eikä niistä ainakaan kukaan normaali loukkaannu. Se mistä ärsyynnytään on yleistäen muiden arvostelu ja itsensä nostaminen jalustalle. Huomaa ero.
Tällä palstallahan haukutaan jatkuvasti toisten pukeutumista ja arvostellaan yleistäen muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa seurata kuinka ihmiset loukkaantuvat siitä että jotkut pukeutuvat niin että se sopii omaan tyyliin.Yleisesti ketään ei kiinnosta muiden vaatteet eikä niistä ainakaan kukaan normaali loukkaannu. Se mistä ärsyynnytään on yleistäen muiden arvostelu ja itsensä nostaminen jalustalle. Huomaa ero.
Tällä palstallahan haukutaan jatkuvasti toisten pukeutumista ja arvostellaan yleistäen muita.
Ja siitä aina joku ärsyyntyy.
Usein muuten lihavammissa ihmisissä näkee niitä joilla on oma tyyli joka sopii juuri heille.
Olipa negatiivinen ketju taas. Hävetkää kaikki suomalaisia naisia halveeraavat, olette ihmisperseitä. Mitä jos muiden ulkonäön tuijottamisen ja pohtimisen sijasta keskittyisitte kehittämään omaa luonnettanne ja älyänne, siinä taitaa olla työsarkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa seurata kuinka ihmiset loukkaantuvat siitä että jotkut pukeutuvat niin että se sopii omaan tyyliin.Eihän me edes tiedetä miten sä pukeudut. Saattaa näyttää vaikka miten hirveältä. Mä en ole loukkaantunut mutta vähän turhautunut kun ei tule niitä pukeutumisvinkkejä, vaan pelkkää itsekorostusta.
Enhän minä halua antaa muille pukeutumisvinkkejä enkä myöskään liikaa korostaa itseäni. Pyrin vain pukeutumaan niin että vaatteet sopivat epätäydelliseen vartalooni niin että että ne pukevat minua ja sopivat tyyliini.
Ajatukseni ketjun aloituksessa oli lähinnä se että naiset voisivat useammin pukeutua niin että vaatteet sopisivat juuri heille ja heidän tyyliinsä kuin että pukeutuvat samoihin merkkivaatteisiin kuin muutkin.
En käytä vaatteisiin paljoa rahaa ja tyylini on sangen yksinkertainen. Lenkillekin vedän ihan verkkarit enkä liehuttele pallohameessa.
Eiköän joainen itse tiedä miten haluaa pukeutua. Ja oikeasti, ei kaikki koe niin kuin sinä että persoona on riippuvainen vaatteista.
Palstalla näkyy se että av-mammat ovat lähinnä wt-ihmisiä joilla ei ole tyylitajua. Siksi ovatkin hanttihommissa kaupan kassalla tai konttorirottina harmaana massana ja vinkuvat kun ei ole rahaa ja masentaa.
Fiksut ihmiset osaavat pukeutua ja menestyä elämässä. Näin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa seurata kuinka ihmiset loukkaantuvat siitä että jotkut pukeutuvat niin että se sopii omaan tyyliin.
Sinä saat pukeutua ihan mihin haluat, ei kiinnosta pätkääkään. Tuossa vastattiin ap:n viestiin siitä että kaikkien pitäisi olla tietoisia arkityylinsä persoonallisuudesta.
Minua ei ainakaan kiinnosta. Tuon persoonallisuuteni esille muilla (tärkeämmillä) asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Palstalla näkyy se että av-mammat ovat lähinnä wt-ihmisiä joilla ei ole tyylitajua. Siksi ovatkin hanttihommissa kaupan kassalla tai konttorirottina harmaana massana ja vinkuvat kun ei ole rahaa ja masentaa.
Fiksut ihmiset osaavat pukeutua ja menestyä elämässä. Näin se vain on.
Siellä hanttihommissa justiin näkee niitä joilla on "persoonallinen" pinkki kananpersetukka ja "persoonallinen" räikeä kirppistunika"
Suomalaisilla muijilla ei ole tosiaankaan mitään tyylitajua. Siksi kannattaa etsiä eukko ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla muijilla ei ole tosiaankaan mitään tyylitajua. Siksi kannattaa etsiä eukko ulkomailta.
Kiitos. Teet palveluksen meille suomalaisille.
Anteeksi mitä?