Miksi naiset eivät pukeudu persoonallisemmin
Kaupungilla kaikilla naisilla on vain muutama perustyyli jolla pukeutuvat. Hyvin harvoin näkee naisia joilla pukeutuminen on mietitty niin että se sopii omaan olemukseen. Enkä tarkoita nyt vain parikymppisiä timmejä likkoja vaan naisia kaikissa ikäluokissa.
Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä sanoisin että naisilla ei ole mitään tyylitajua kuten ei miehilläkään. Näin siis suomessa. Ulkomailla tilanne on usein toinen molempien sukupuolten osalta.
Meillä ei ole esimerkkejä, eikä pukeutumiskulttuuria, koska meillä on vielä vallalla kulttuuri " rumat ne vaatteilla koreilee". Siksi jengi paahtaa menemään t-paidassa ja henkkamaukan reisitaskuhousuissa.
Hyvin pukeutumista hävetään, koska siinä saa huomiota, ja sehän on viimeinen asia jota suomalainen huonoitsetuntoinen ihminen kaipaa. kaikki haluavat olla seinäruusuja, ja sitäkin sitten hävetään.
Kuka lohduttaisi Nyytiä?
Mä osaan pukeutua tyylikkäästi, mutta aina en jaksa. Ja jos oon töihin menossa tai töistä tulossa, niin en mä voi pukeutua oman tyylini mukaisesti. Tykkään kyllä pukeutua kivasti. Siitä saa itseluottamusta ja tulee iloinen mieli. Mut en tiiä, onko mun tyyli mitenkään persoonallinen.
Shoppailua tasen inhoan yli kaiken. Inhoan kaupoissa kiertelyä ja inhoan vaatteiden riisumista ja taas pukemista. Kengät on kaikista inhottavimmat, koska kivan näköisten mutta mukavien kenkien löytäminen on mahdottomuus. Mulla ei edes ole mitenkään ronkelot jalat. Mut aina se hankaa jommalta kummalta puolelta päkiää, jalkapöydän päältä tai murskaa pikkuvarpaat. Sit päädyn kulkemaan koko talven yhdissä samoissa syyskengissä, koska en vaan jaksa kierrellä kenkäkauppoja. Nytkin pitäis ostaa matalat nätit kesäkengät. Vaihtoehdot aamulla ulos mentäessä on kuumat maiharit, kivuliaat tennarit, välikausinilkkurit, kumisaappaat ja korolliset avokkaat. Mut kun en jaksa sitä kenkähelvettiä taas. En ymmärrä ollenkaan naisia, joilla on pakkomielle hamstrata kenkiä. Itelle riittäis, et ois yhet hyvät kuhunkin käyttötarkoitukseen.
Toi "persoonallinen" on kyllä niin häilyvä käsite. Tulee mieleen ne ajat, kun harrastin nettideittailua ja törmäsin useinkin sellaisiin miehiin, jotka profiilissaan toivoivat naiselta nimenomaan persoonallista tyyliä. Itse olivat sitten kuka mitäkin, hipstereitä, tommy hilfiger -purjehtijoita tai jotain muuta. Mietin usein että noinkohan oikeasti persoonallinen look, vaikka punkkari tai hippi heille kelpaisi, onkohan kysymys nyt kuitenkin vain jostain mielikuvasta mikä heidän mielestään on persoonallista, nojaten pitkälti siihen millaista tyyliä itse suosivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla näkyy se että av-mammat ovat lähinnä wt-ihmisiä joilla ei ole tyylitajua. Siksi ovatkin hanttihommissa kaupan kassalla tai konttorirottina harmaana massana ja vinkuvat kun ei ole rahaa ja masentaa.
Fiksut ihmiset osaavat pukeutua ja menestyä elämässä. Näin se vain on.
Siellä hanttihommissa justiin näkee niitä joilla on "persoonallinen" pinkki kananpersetukka ja "persoonallinen" räikeä kirppistunika"
siihen kun yhdistää kokovartalo tatuoinnit ja härskin käytöksen, jota sitäkään ei tietenkään osata, niin ai että sitä tyylikkyyttä!
Mitä on persoonallisesti?
Itse olen asiantuntijatyössä, ja pukukoodi on business casual. Ei tässä kauheasti voi persoonalliseksi muuttua, mutta pukeudun silti oman maun mukaisesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä sanoisin että naisilla ei ole mitään tyylitajua kuten ei miehilläkään. Näin siis suomessa. Ulkomailla tilanne on usein toinen molempien sukupuolten osalta.
Meillä ei ole esimerkkejä, eikä pukeutumiskulttuuria, koska meillä on vielä vallalla kulttuuri " rumat ne vaatteilla koreilee". Siksi jengi paahtaa menemään t-paidassa ja henkkamaukan reisitaskuhousuissa.
Hyvin pukeutumista hävetään, koska siinä saa huomiota, ja sehän on viimeinen asia jota suomalainen huonoitsetuntoinen ihminen kaipaa. kaikki haluavat olla seinäruusuja, ja sitäkin sitten hävetään.
Kuka lohduttaisi Nyytiä?
Hyvin pukeutuminen on nyt sitä persoonallista pukeutumista mistä tässä ketjussa oli puhe?
Vierailija kirjoitti:
Toi "persoonallinen" on kyllä niin häilyvä käsite. Tulee mieleen ne ajat, kun harrastin nettideittailua ja törmäsin useinkin sellaisiin miehiin, jotka profiilissaan toivoivat naiselta nimenomaan persoonallista tyyliä. Itse olivat sitten kuka mitäkin, hipstereitä, tommy hilfiger -purjehtijoita tai jotain muuta. Mietin usein että noinkohan oikeasti persoonallinen look, vaikka punkkari tai hippi heille kelpaisi, onkohan kysymys nyt kuitenkin vain jostain mielikuvasta mikä heidän mielestään on persoonallista, nojaten pitkälti siihen millaista tyyliä itse suosivat.
Kyllä kokonaan merkkivaatteisiin pukeutuminenkin käy vielä persoonallisesta tyylistä tässä maassa, jossa monet menevät ketjuliikkeiden trikooräteillä
Mikähän tyyli kuvastaisi minun persoonaani kun yksi isoimmista minuuteeni kuuluvista asioista on kulutuksen vastustaminen? En ole kahteen vuoteen ostanut kuin farkut kuluneiden tilalle ja joitain alusvaatteita tämän takia. Ja ei, kirpparilta en osta koska kulutusta sekin ja usein kirpparilla myyvät henkilöt ovat itse niitä pahimpia kuluttajia jotka kuvittelevat ostostensa olevan ok kun myyvät kaiken pois.
Eli ei, en aio ostaa yhtäö enempää vaatetta tai useammin jotta ap saisi ihastella suomalaisten naisten persoonallisia tyylejä. Älkää te muutkaan.
Ap, miksi sinä shoppailet? Tuhoat meiltä muilta maapallon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka lohduttaisi Nyytiä?
Hyvin pukeutuminen on nyt sitä persoonallista pukeutumista mistä tässä ketjussa oli puhe?
Kyllä, Suomessa
Apua mä niin repeilen täällä. Miehet taaskaan ei tajua mistä puhutaan. Miehille naisen persoonallinen pukeutuminen, se että nainen "uskaltaa" pukeutua on tottakai sitä että nainen "uskaltaa" pukeutua paljastaviin "naisellisiin" asuihin. Ah niin tyylikkäästi kadulle alusvaate korsettiin tissit töröllä ja korkeissa kirkkaan sinisissä korkkareidsa sekä kireissä leopardikuvioisissa pakarashortseissa. Niin että kyllä ne siellä ulkomailla näin "tyylikkäästi" ihan pukeutuu päivittäin, siis juu ohan tavallisessa palkkatyössä olevat ihan ihan tavalliset naiset... ;)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä tykkään meikata ja harrastan kynsitaidetta, mutta en koe että mun pitäisi tämän takia vetää taloudelleni liian kalliit merkkirytkyt niskaan, kun löydän ketjuliikkeistä ja kirpputoreilta ihan hyvin omaan makuuni sopivia vaatteita.
Liina Leino aka Kohokukkia spotattu
Viime yönä olin baarissa ja siellä oli lähinnä vanhempaa porukkaa, mutta yhdessä vaiheessa näin mukavan nuoren naikkosen, jolla oli sellainen vähän college-tyylinen hupparitakki, josta tulee mieleen amerikkalaiset elokuvat. Toki se ei ollut samanlainen jäänmurtaja kuin minun herttainen koirapaitani, mutta jos oikein keräisin voimani, voisin tarttua tuohon ohueen oljenkorteen. Nainen murjotti tympeänä välillä istuen ja välillä seisten ja lopulta menin sitten juttelemaan hänelle ja hän mutisi vastauksen kenkiinsä katsoen, josta sain täpärästi selvää. Sitten siihen tuli heti muita miehiä juttelemaan, mikä oli jotenkin absurdia, koska kukaan ei lähestynyt häntä aiemmin.
Mietin siinä yöllä baarissa ollessa naikkelin pusakkaa ja että mitähän siitä voisi sanoa ja ajattelin, että voisin vaikka sanoa, että "sympaattinen pusakka sinulla" ja että jos haluaisin jättää vaikutuksen menetettyäni muuten kaiken toivon, voisin vaikka sanoa leikillään että minulle tulee pusakkaa ikävä.
Pukeutuminen on hankalaa. Oma kroppani on mallia lihaksikkaampi kuin normi-Pirkko, joten aina vaatteissa joku paikka kiristää tai hankaa. Vihaan shoppailua, joten tilaan paljon netistä. Tällä kropan mallilla joudun aina palauttamaan/vaihtamaan 85% ostoksistani. Töissä käytän terveysalan uniformua ja töistä lähden suoraan treenaamaan. Sieltä kävelen kotiin. Missä välissä niitä tyylikkäitä vaatteita sitten käyttäisi. Illalla ennen nukkumaanmenoa? Viikonloppuisin tykkään pukeutua mekkoon ym hieman tyttömäisempiin juttuihin, koska arkena hiihtelen sporttivaatteissa.
Mikä nyt on kenenkin mielestä persoonallinen? Omasta mielestäni erittäin monet ylipainoiset osaavat pukeutua persoonallisesti. Tykkään itse kierrellä paljon kirppareilla, koska niistä löytyy usein juttuja mitä ei kaupoista enää löydy. En juokse trendien perässä, vaan saatan poimia niistä jonkun pienen jutun. Mun mielestä turha alkaa haukkumaan toisten tyylejä, koska jokainen meistä pukeutuu juuri niin kuin itse haluaa ja missä viihtyy. Epämukavissa vaatteissa ei ole kivaa olla vaikka ne kuinka ulospäin tyylikkäät olisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Noin miehenä olet varmaan joka asian ashiantuntija. Tai ainakin tiedät paremmin kuin muijat. Kaikki pukeutuu huonosti, paitsi mystiset ulukomualaiset. Varsinkin jenkit ovat tod-ell-la tyylikkäitä (khiiii-iihh), samaten jaappanilaiset virttyneissä shortseissaan ja T-paidoissaan. Tai vaikkapa ylitälläytyneet venakot, siinä silmä lepää. Noin niin kuin miehenä. Joka asian ashiantuntijana.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ainakaan kiinnosta. Tuon persoonallisuuteni esille muilla (tärkeämmillä) asioilla.
Aloin miettiä sitä miten pukeudun nuorena. Olen aina rakastanut hattuja ja niitä oli joka kuukauden päivälle oma. Vaatteet valitsin aina sen mukaan mikä on mielestäni kaunein väri ja sekin vaihtui päivittäin. Persoonallinen olin kyllä, tyylikäs todennäköisesti en.
Kuitenkin se sopi persoonaani. Nyt aikuisena käytön huomattavasti rauhallisempia vaatteita mutta ei se persoona ole minnekään kadonnut mutta nyt ihmiset myös huomaavat sen eivätkä vain vaatteita.
Itse haluaisin pukeutua tyylikkäästi mutta aina kun ostan vaatteita niistä näkyy läpi. Moda aukiassa olis tyylikkäitä vaatteita mutta maksaa liikaa.
uyt kirjoitti:
Itse haluaisin pukeutua tyylikkäästi mutta aina kun ostan vaatteita niistä näkyy läpi. Moda aukiassa olis tyylikkäitä vaatteita mutta maksaa liikaa.
Rätit on läpinäkyvää kangasta tai niissä on muovinen hiostava vuorikangas ja maksaa laatuun nähden aivan liikaa. Niitä perusvaatteita saa puuvillasta hyvään hintaan jos välittää mukavuudesta eikä vain siitä mitä muut näkee.
Minuapa on kehuttu persoonallisesta tyylistä. Olen 38, ja jossakin vaiheessa vain lakannut kiinnittämättä huomiota pukeutumiseen, riittää,, kun vaatteet ovat ehjät ja puhtaat.
Salaisuuteni on mukavuudenhalu, joka pistää pukeutumaan joko väljään, valuvaan tai liehuvaan, yleensä kaikkiin kerralla. Vähintään yläosan täytyy olla myös luonnonkuitua, koska minulla on yleensä aina kuuma. Niinpä teen hankinnat kirppiksiltä, kauppoihin on ihan turha mennä.
Lisäksi inhoan kaikkea shoppailua, joten ostan uutta vain tarpeeseen eli silloin, kun jostain vanhasta on luovuttava. Niinpä vanhin hameeni on 17 vuotta vanha, muokattu äitiysmekostani. Se ei ole edes nyppyyntynyt, joten en ole katsonut tarpeelliseksi hävittää sitä. Housuja en käytä kuin pakon edessä. Minulla on myös vain muutama kenkäpari, yhdet talvikengät, yhdet sandaalit jne. En seuraa trendejä enkä muotia. Kampaajalla käynnin lopetin muutama vuosi sitten, kun totesin senkin turhaksi, pitkät hiukset voi tasata ihan kuka tahansa.
Niin että näin niitä hippitätejä syntyy :D. Talvella koko komeus kääräistään nilkkamittaiseen untsikkaan, joka ei sekään ole tyylikäs, mutta niin lämmin, että -30 asteessa voi hyvinkin seistä puoli tuntia pysäkillä, kun bussi ei vaan tule.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Viime yönä olin baarissa ja siellä oli lähinnä vanhempaa porukkaa, mutta yhdessä vaiheessa näin mukavan nuoren naikkosen, jolla oli sellainen vähän college-tyylinen hupparitakki, josta tulee mieleen amerikkalaiset elokuvat. Toki se ei ollut samanlainen jäänmurtaja kuin minun herttainen koirapaitani, mutta jos oikein keräisin voimani, voisin tarttua tuohon ohueen oljenkorteen. Nainen murjotti tympeänä välillä istuen ja välillä seisten ja lopulta menin sitten juttelemaan hänelle ja hän mutisi vastauksen kenkiinsä katsoen, josta sain täpärästi selvää. Sitten siihen tuli heti muita miehiä juttelemaan, mikä oli jotenkin absurdia, koska kukaan ei lähestynyt häntä aiemmin.
Mietin siinä yöllä baarissa ollessa naikkelin pusakkaa ja että mitähän siitä voisi sanoa ja ajattelin, että voisin vaikka sanoa, että "sympaattinen pusakka sinulla" ja että jos haluaisin jättää vaikutuksen menetettyäni muuten kaiken toivon, voisin vaikka sanoa leikillään että minulle tulee pusakkaa ikävä.
Etkö sä ollu jo välillä mies29 + 3 v.? Kai ne vanhemmat alkaa pikkuhiljaa olla sun kohderyhmää.
Mulla taas juuri kaupoissa pyöriminen aiheuttaa tuon neula heinäsuovassa -tunteen, niissä kun yleensä tosiaan on vaan ne viimeisimmät trendijutut. Ulkomaisten nettikauppojen tarjonta huomattavasti monipuolisempi.