Miksi naiset eivät pukeudu persoonallisemmin
Kaupungilla kaikilla naisilla on vain muutama perustyyli jolla pukeutuvat. Hyvin harvoin näkee naisia joilla pukeutuminen on mietitty niin että se sopii omaan olemukseen. Enkä tarkoita nyt vain parikymppisiä timmejä likkoja vaan naisia kaikissa ikäluokissa.
Miksi meikkaukseen ja rakennekynsiin panostetan mutta vaatteet on kaikki jostain henkkamaukasta?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan vaatteita ulkomaan matkoilta. Paremmin istuvia vaatteita paljon edullisemmin kuin täällä.
Valehtelet. Kävin viime viikolla "ulkomaassa" (Ruotsissa), ei ollut yhtään edullisempia tai paremmin istuvia vaatteita siellä.
Ei ole vaihtoehtoja, kun joka kaupassa on samat tuotteet. Jostain ihmeen syystä myös esim. tavarataloihin tilataan tasan ne samat vaatteet, jotka löytyvät myös merkkien omista kaupoista - luulisi, että lisäisi myyntiä, jos valikoimissa olisi eroja. Kaupoista löytyy perusvärit ja pari kauden väristä vaatetta, ja kauden väri toistuu joka ketjussa ja liikkeessä samana. Sama juttu leikkausten suhteen.
Itse tykkäisin kivoista vaatteista, mutta en niin paljon, että voisin niiden etsimiseen normishoppailua enemmän uhrata aikaa. Usein menee niin, että ostaa pakon edestä jonkin sinnepäin-vaatteen, jolle sitten etsii pakon edessä sinnepäin-kokonaisuuden ja vain elää asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ovat laiskoja. Laiskoja pukeutumaan kauniisti, laiskoja liikkumaan, laiskoja tekemään terveellistä ruokaa, laiskoja hoitamaan lapsensa kunnolla ja laiskoja tekemään töitä.
Johtuuko miesten lököfarkku+lenkkari+kulahtanut huppari -tyyli myös naisten laiskuudesta? Naiset eivät viitsi edes miehiään pukea kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan vaatteita ulkomaan matkoilta. Paremmin istuvia vaatteita paljon edullisemmin kuin täällä.
Varmasti on jos lomailee pelkästään jossain Thaimaan ja Espanjan turistirysissä ja ostaa euron muovisekoitesontaa pölyisistä putiikeista.
En kyllä kesällä jaksa panostaa vaatteisiin yhtään koska ramppaan suihkussa ja vaihdan paidan tai mekon parikin kertaa päivän aikana jos on kova helle (rintsikat hikoiluttaa eniten), tai vietän muuten vain aikaa ulkona puistoissa tai rannalla. Hienommat vaatekokonaisuudet on sitten syksyn juttu.
Laita ap vaikka kuvallisia esimerkkejä kivoista ja persoonallisista tyyleistä, niin osataan ottaa mallia. Ja etenkin siitä omasta tyylistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika laaja käsite tuo ulkomaa.
Esimerkiksi Tukholmassa on uusia ja jännittäviä liikkeitä, kuten KappAhl, Lindex, HenkkaMaukka ja Indiska. :D
Leveäharteinen, roteva ja pulska n. 40v. nainen kun olen, niin löydän kivoja ja/tai sopivia vaatteita aniharvoin. Vaatekaupoissa kiertely on turhauttavaa ja tuskaista. Ellos on ollut pelastukseni jo pitkään ja sieltäkin vain tietynlaiset vaatteet (yleensä trikoo/neulos) sopivat päälle.
Lisäksi olen vuosien saatossa oppinut, että mitä paremmin sulaudun massaan, sitä vähemmän kuulen arvostelua ja pilkkaa ulkonäöstäni. Haluan vain olla rauhassa, kun joskus käyn jossain. Jos olisin korostetun laitettu tai "persoonallinen", saisin liikaa huomiota, joka ei kokemusteni mukaan olisi millään tavalla positiivista. Sitä ei vaan mittaansa enempää jaksa. Nykyään on ihanaa, kun ikä tuo entisestään lisää huomaamattomuutta.
Miten niin ei ole vaihtoehtoja? Tilatkaa netistä. Monet ulkomaalaiset kaupat toimittavat Suomeen.
Ap on varmaan aika nuori. Sitten kun tulee vanhemmaksi ja elämässä joutuu oikeasti ottamaanvastiitakinnjostain huomaa ettei vaan aika eikä edes prioriteetit enää suosi sitä että olisi tärkeää ihan joka päivä antaa vaatteiden kautta oman uniikkiuden erottua. Kyllä sitten aikuisena alkaa jo ymmärtämään että ei se oma persoona siitä mihinkään katoa vaikka ei ihan päivittäin vedä jotain pelleasua päällensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Kävin viime viikolla "ulkomaassa" (Ruotsissa), ei ollut yhtään edullisempia tai paremmin istuvia vaatteita siellä.
Matkustapa hyvä wt-persu vaikka Englantiin jos terrorismilta uskallat ja osta sieltä edullisia vaatteita. Itse taidat pukeutua samanlaisiin kaapuihin kuin inhoamasi kansanryhmä jotta saat vartalosi piiloon.
Minun tyylini on yhdistää liian isoja paitoja shortseihin kesäisin ja talvella pillifarkkuihin, kenkinä käytän yleensä tennareita. (tähän tyyliin https://img.looksgud.com/blog/wp-content/uploads/2015/11/loose-tshirt-t…)
Monen mielestä näytän varmaan lähinnä kodittomalta, mutta itse tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole vaihtoehtoja? Tilatkaa netistä. Monet ulkomaalaiset kaupat toimittavat Suomeen.
Mutta istuvuuden kanssa on netistä tilatessa vähän niin ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä tykkään meikata ja harrastan kynsitaidetta, mutta en koe että mun pitäisi tämän takia vetää taloudelleni liian kalliit merkkirytkyt niskaan, kun löydän ketjuliikkeistä ja kirpputoreilta ihan hyvin omaan makuuni sopivia vaatteita.
Ap ei vaatinut mielestäni merkkivaatteita tai morkannut kirppareita. Meikit ja kynsitaide on minun taloudelleni liikaa kuten on myös merkkivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustapa hyvä wt-persu vaikka Englantiin jos terrorismilta uskallat ja osta sieltä edullisia vaatteita. Itse taidat pukeutua samanlaisiin kaapuihin kuin inhoamasi kansanryhmä jotta saat vartalosi piiloon.
Samat ketjut sielläkin on ensimmäisenä vastassa. Kerro nyt jotain merkkejä edes että on jotain toivoa löytää niitä hienoja vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan aika nuori. Sitten kun tulee vanhemmaksi ja elämässä joutuu oikeasti ottamaanvastiitakinnjostain huomaa ettei vaan aika eikä edes prioriteetit enää suosi sitä että olisi tärkeää ihan joka päivä antaa vaatteiden kautta oman uniikkiuden erottua. Kyllä sitten aikuisena alkaa jo ymmärtämään että ei se oma persoona siitä mihinkään katoa vaikka ei ihan päivittäin vedä jotain pelleasua päällensä.
Olen 48 enkä käytä pelleasuja. Ostan edullisesti itselleni sopivia löytöjä esim kirppareilta ja reissuilta sitten joskus jotain kivaa ja erilaista.
Huvittavaa seurata kuinka ihmiset loukkaantuvat siitä että jotkut pukeutuvat niin että se sopii omaan tyyliin.
Minäkin tykkään pukeutua vaatteisiin jotka pukevat minua. En ole enää nuori enkä missin mitoissa mutta vaatteisiin voi panostaa ilman että tuhlaa merkkivaatteisiin. Suomalaiset vain yleensä juoksevat aina sen yhden trendin perässä.
Suomessa ei ole perinteisesti saanut koreilla vaatteilla. Se saattaa olla isoin yksittäinen syy miksi valikoima on aika pieni kotimaassa ja miksi ihmiset yhä vierastavat panostusta vaatteisiin.
Mielestäni nuoret miehet pukeutuvat paljon paremmin kuin naiset ja se on erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 48 enkä käytä pelleasuja. Ostan edullisesti itselleni sopivia löytöjä esim kirppareilta ja reissuilta sitten joskus jotain kivaa ja erilaista.
Huvittavaa seurata kuinka ihmiset loukkaantuvat siitä että jotkut pukeutuvat niin että se sopii omaan tyyliin.
Eihän me edes tiedetä miten sä pukeudut. Saattaa näyttää vaikka miten hirveältä. Mä en ole loukkaantunut mutta vähän turhautunut kun ei tule niitä pukeutumisvinkkejä, vaan pelkkää itsekorostusta.
Miten paljon ja millä tavalla ap:n mielestä pukeutumisessa sitten pitäisi revitellä? Oisko jotain konkreettista esimerkkiä?
Minusta miehillä on vielä vähemmän variaatiota pukeutumistyyleissä ts. jos kanssaihmisten tylsä pukeutuminen ongelma, ei siitä pidä pelkästään naisia syyttää.