Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mind Fuckit, jotka tajusit aivan liian myöhään?

Vierailija
15.06.2017 |

Minulla myös tämä kuuluisa N-Y-T - Nyt, eli ne kirjaimet eivät ole sattumalta juuri N-Y-T

Kommentit (343)

Vierailija
21/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että uunin alla oleva lokero on tarkoitettu ruuan lämpimänä pitämiseen jos jotain ei mahtunut samalla kertaa valmistamaan.

Suomessa on vähemmän tällaisia uuneja, jenkeissä yleisempää. Suomessa se kolo on ihan peltien säilyttämistä varten.

Vierailija
22/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella tajusin, että tuiki tuiki tähtönen ja aakkoslaulu menee samalla sävelellä. Musta tuntuu, että on vielä kolmaskin, mutten keksi että mikä.

Koska meitä käsketään :-)

No sitten varmaan vielä joku neljäs, koska tämä ei oo mulle tuttu!

-lainaamasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette ole  tajunneet N-Y-T -jutusta muodostuvan NYT-sanaa, ettekö ole koskaan tavanneet? Esim. jos joku tavasi teille vaikka "A -A - aa, P-I -pi, N-E-N -nen - aapinen", niin ette hiffanneet mistä se aapinen siihen tuli?

Vierailija
24/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli aika WTF-fiilis, kun tajusin ehkä jotain vuosi sitten (25-vuotiaana), että etuoikeus kirjoitetaan englanniksi privilege eikä priviledge.

Sama juttu. Lisäksi luulin, että surprise kirjoitetaan suprise. Vähän epäilen että tuo on opetettu meille ala-asteella väärin.

Vierailija
25/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimby, jonka luulin olevan vertaus johonkin ruotsalaiseen paremman luokan kylään

Vierailija
26/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purukumi = puru + kumi!

Olen jotenkin aina mieltänyt tuon ei-yhdyssanaksi. Ehkä siksi, että pienenä sanoin purukumia purkumiksi.

En itse asiassa ole vieläkään varma, onko purukumi yhdyssana vai onko siinä sattumalta nuo kaksi sanaa, vähän kuin sanassa maailma (maa + ilma), joka ei tietääkseni ole yhdyssana.

Vierailija
27/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei vieläkään tajua pikaruokaloiden ketsuppiastioiden avautumis/suurentumis/expansoitumis systeemiä.

Tiedän, mutten käytä. Hankala semmoinen laaja ja huonossa tasapainossa oleva vati. Helpompi ottaa pieniä ja tukevia jotka pysyy kädessäkin helposti.

Itse taas tykkään avata sen, musta sitä on mukavampi käyttää niin.

Vierailija
28/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamapalmu kaikille näille, jotka eivät edes tiedä mindfuckin merkitystä ja käyttävät sitä miten sattuu :DDDDD

Vierailija
29/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei vieläkään tajua pikaruokaloiden ketsuppiastioiden avautumis/suurentumis/expansoitumis systeemiä.

Tiedän, mutten käytä. Hankala semmoinen laaja ja huonossa tasapainossa oleva vati. Helpompi ottaa pieniä ja tukevia jotka pysyy kädessäkin helposti.

Taas huomaamme että makuja on monia :)

Se ei kuitenkaan tarkoita ettei tietäisi näin viitaten ihan ekaan viestiin.

T: se joka ei avaa

Vierailija
30/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purukumi = puru + kumi!

Olen jotenkin aina mieltänyt tuon ei-yhdyssanaksi. Ehkä siksi, että pienenä sanoin purukumia purkumiksi.

En itse asiassa ole vieläkään varma, onko purukumi yhdyssana vai onko siinä sattumalta nuo kaksi sanaa, vähän kuin sanassa maailma (maa + ilma), joka ei tietääkseni ole yhdyssana.

En usko, että se sattumalta on maailma. Mutta en miellä sitä yhdyssanaksikaan. Se on vain sana, joka on muodostunut kahdesta sanasta.

Vierailija
31/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että uunin alla oleva lokero on tarkoitettu ruuan lämpimänä pitämiseen jos jotain ei mahtunut samalla kertaa valmistamaan.

Tää uutinen aiheutti mulle lähinnä wtf-fiiliksen, koska olen törmännyt tuollaisiin uuneihin ainoastaan köksänluokassa 2000-luvun alussa. Niissä lokeroissa kohotettiin pullataikina :)

Itse tajusin vasta muutama vuosi sitten miksi Nalle Puhissa on Ruu kun näin jossain elokuvassa kyltin Kanga & Roo, eli Kengu ja Ru(u). Joo ei oo tullu kauheesti Nalle Puhia kateltua :D Tajusin myös tosi myöhään, että kaikki Disney-elokuvissa olevat laulut on lähes suoria suomennoksia englanninkielisistä lauluista

Vierailija
32/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas huomaamme että makuja on monia :)

Se ei kuitenkaan tarkoita ettei tietäisi näin viitaten ihan ekaan viestiin.

T: se joka ei avaa

Tämäpä! Ja siitä uutisoitiin ja höpistiin niin kamalasti silloin, kun se "selvisi", niin harva enää on tietämätön asiasta.

- se joka avaa

Vierailija
33/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purukumi = puru + kumi!

En usko, että se sattumalta on maailma. Mutta en miellä sitä yhdyssanaksikaan. Se on vain sana, joka on muodostunut kahdesta sanasta.

Eh, mikä se yhdyssana oikein on, ellei sana joka on muodostunut kahdesta sanasta?

Purukumille verrokiksi voisi laittaa vaikka hyppynarun.

Englanniksihan purukumi on chewing gum ja ruotsiksi tuggummi. Purukumi (puru-kumi) on näistä suoraan johdettu.

Vierailija
34/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kait sitten olen tyhmä kun en ymmärrä miten muuten tuota nyt-juttua  voisi ymmärtää? :D

Vai ymmärränkö väärin, että sana nyt sanotaan kirjain kerrallaan...?

Vierailija
35/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kuulin, että News tulee sanoista notable events, weather, sports

Vierailija
36/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:O

ja joku vielä sanoo ettei av:llä voi oppia mitään :D

Vierailija
37/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

whaaaat! cool!! 😆

Vierailija
38/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös joku ellentvshowin kaltainen ig tili postannut tämän pari päivää sitten? :D itsekkin tajusin vasta

Vierailija
39/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen mutta otsikosta tuli mieleen kuinka yhdessä dekkarissa mindfuck oli suomennettu henkinen pano :D

Vierailija
40/343 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä pakkaansa, But, in fact, our word ‘news’ is derived from the plural form of ‘new.’

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän