Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Eli oot läpäisyt kokeet ja sinuu ennen oli paremmilla pisteillä porukkaa ja nyt jonotat jos joku peruu yms.ja saisit paikan
Vierailija kirjoitti:
Eli oot läpäisyt kokeet ja sinuu ennen oli paremmilla pisteillä porukkaa ja nyt jonotat jos joku peruu yms.ja saisit paikan
Mulla lukee opiskelupaikka vastaanotettu..
Eli sain sen paikan. Ei oo mahdollista et olisin varasijalla. Siellä lukee jonosija 135.
Tää sekottaa mun pään! Onko mulla paikka vai ei, oon ottanu sen vastaankin jo? Apuaa
Huomenna 9.00 alkaa sähköpostien lähetys, sanoivat kun soitin Diakin hakijapalveluun
Jos on jonossa esim. 120 ja sisään otetaan 125, olet sisällä/hyväksytty. Jos olet VARASIJALLA 120 niin et ole sisällä(vielä).
Helsingin biologia on tullut, valtiotieteellinen eikä oikeustieteellinen ei..
Mikä kestääää😂
Siis nyt en tajua.
Opintopolussa lukee Kesken, mutta sähköpostiin tuli viesti Helsingin yliopiston hakijapalveluilta että minua ei ole valittu historian (suomen kielinen) linjalle eikä asetettu varasijalle. Omat pisteeni näin viestiin linkitetystä taulukosta. Minulle ei kuitenkaan ollut laitettu taulukkoon pisteitä kuin osasta 2 (osia oli 3), vaikka monilla muilla (ei kaikilla) oli pisteitä myös osissa 1 ja 3. Aivan takuuvarmasti sain pisteitä myös näistä toisista osista.
Koe meni omasta mielestäni todella hyvin. Voiko tämä siis olla virhe? Ja miksi opintopolussa luki edelleen Kesken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee opiskelupaikka vastaanotettu..
Eli sain sen paikan. Ei oo mahdollista et olisin varasijalla. Siellä lukee jonosija 135.
Tää sekottaa mun pään! Onko mulla paikka vai ei, oon ottanu sen vastaankin jo? Apuaa
Huomenna 9.00 alkaa sähköpostien lähetys, sanoivat kun soitin Diakin hakijapalveluun
Turhaan sekoitat päätäsi noilla jonosijoilla (joka EI ole sama kuin varasija), jos oot ottanut paikan vastaan niin se on sun :) onnea!
Jee nyt tulee ilmeisesti Helsingin tuloksia vihdoin! Saakohan ne suurimman osan laitettua jo tänään?
Helsingin yliopistolta tuli tieto, etten päässyt filosofiaa opiskelemaan
Minut on hyväksytty 2. vaihtoehtoon, ensimmäiseen olen varasijoilla. Milloin ja miten pääsen ottamaan paikan vastaan?
Tamk restonomi varasija 15. Onko mahdollisuuksia päästä sisään? Kamalaa ressaamista
Vierailija kirjoitti:
Minut on hyväksytty 2. vaihtoehtoon, ensimmäiseen olen varasijoilla. Milloin ja miten pääsen ottamaan paikan vastaan?
Sun pitäisi pystyä ottamaan paikka vastaan jos kaikkien vaihtoehtojen tulokset on tulleet. Muistaakseni siinä oli vielä tuohon tilanteeseen kaksi vaihtoehtoa: joko otat sen kakkosvaihtoehdon ehdoitta vastaan tai otat sen vastaan mutta pidät ykkösvaihtoehdon varasijapaikan, jolloin sinut automaattisesti hyväksytään ykkösvaihtoehtoosi jos varasijapaikka vapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Tamk restonomi varasija 15. Onko mahdollisuuksia päästä sisään? Kamalaa ressaamista
On mahdollisuuksia, mutta ei tosiaankaan mitenkään varmaa. Jos pääset niin hilkulle menee.
Tampereen yliopistoon pääsin, mutta Helsinkiin en. Olen vähän pettynyt, koska muutto olisi ollut piristävää ja Helsingin työtilanne on paljon Tamperetta parempi. Toisaalta olen helpottunut, koska ei tarvitse alkaa muuttorumbaan, joka on autottomana hankalaa etenkin kun täällä ei asu oikein sellaisia kavereita, joilta viitsisin pyytää muuttoapua toiselle paikkakunnalle. Tampereessa on myös hyvää se, että välimatkat ovat lyhyitä ja asun jo tällä hetkellä alle kilometrin päässä yliopistolta. Helsingin asuntojen kalleus, heikko laatu ja pitkät etäisyydet pelottivat ja harmittivat etukäteen.
Mihinköhän asti kannattaa tänään päivystää opintopolkua... voi kasvatustiede ja KESKEN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mahdollisuuksia, mutta ei tosiaankaan mitenkään varmaa. Jos pääset niin hilkulle menee.
Lopetan ressaamisen ja hyväksyn etten päässyt. Sattumaa oli edes varasija. Odotin hylättyä ja aloin stressata vasta varasijalle päästyäni.
Laurea yamk varasija 29 ja 25 otettiin sisälle. Se siitä
:(
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni vain 1. vaihtoehdon voi vastaanottaa ennen 30.6., muiden sijojen paikat voi vastaanottaa vasta 30.6. tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen yliopistoon pääsin, mutta Helsinkiin en. Olen vähän pettynyt, koska muutto olisi ollut piristävää ja Helsingin työtilanne on paljon Tamperetta parempi. Toisaalta olen helpottunut, koska ei tarvitse alkaa muuttorumbaan, joka on autottomana hankalaa etenkin kun täällä ei asu oikein sellaisia kavereita, joilta viitsisin pyytää muuttoapua toiselle paikkakunnalle. Tampereessa on myös hyvää se, että välimatkat ovat lyhyitä ja asun jo tällä hetkellä alle kilometrin päässä yliopistolta. Helsingin asuntojen kalleus, heikko laatu ja pitkät etäisyydet pelottivat ja harmittivat etukäteen.
Mikä ala? Ja älä huoli, Tampere on oiva valinta!!! 😊 Eikä todellakaan helppo päästä sisään, onnea!
Eilen mulla oli haaga-heliaan varasija 79 ja nyt se on 261. Miten näin voi käydä??
JES! Pääsin 1. vaihtoehtoon, eli Laurea Restonomi päivätoteutus :) Oon niin iloinen, tätä onkin jo odotettu!