Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Näyttää siltä, että kahden vuoden työttömyys päättyy yliopisto-opintojen aloittamiseen syksyllä. En päässyt sinne mihin ensisijaisesti hain, mutta pääsinpä sentään johonkin, joka lopettaa tämän passivoitumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkis kutsuu! Niin epätodellinen ja kiitollinen olo, että ovet aukesivat vihdoinkin.
Voi vitsi, onnea mahdottomasti! Viikki on mahtava paikka opiskella :) Itse kyseisellä kampuksella toisessa tiedekunnassa, tervetuloa tänne!
Eihän eläinlääkiksen tulokset edes oo vielä tullu :D
Kyllä on
Maisema-arkkitehtuuriin näkyisin olevan hyväksytty. Jess! Yhteensä kolmiosainen pääsykoerääkki näyttäisi tuottaneen tulosta. :)
Onko kukaan saanut Helsingin yliopistolta kasvatustieteiden, erityisesti LTO:n tuloksia? Malttamaton, sillä tänään alkanut ilmoittaa jo muita aloja..
Pääsin ainakin 2. vaihtoehtoon sisälle eli sosionomiksi, ykkösenä olivat sosiaalitieteet, mutta mulla meni se aineistokoe jotenkin niin päin mäntyjä, etten todellakaan usko pääseväni.. vähän ehkä harmittaa, toisaalta no, noista paikoista oli kyllä taistelua, joten saa olla edes yhdestä onnistuneesta pääsykokeesta ylpeä :D
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut Helsingin yliopistolta kasvatustieteiden, erityisesti LTO:n tuloksia? Malttamaton, sillä tänään alkanut ilmoittaa jo muita aloja..
Kasvatustieteitä täälläkin odotellaan. Kovin jää viime tippaan...
Onko Helsingin yliopiston maisteriohjelmien hauista kukaan saanut tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Te varasijoja miettivät, itse olin kaks vuotta sitten Helsingin yliopistossa kasvatustieteellisessä varasijalla 4 ja nousin sieltä sisään tosi myöhään, siis heinäkuun lopulla vasta. En kyllä sitten tiedä miten yleistä tämmönen on mutta mahdollista.
Nyt odottelen Helsingin sosiaalitieteistä tuloksia, kuumottelee melkeinpä enemmän kuin pari vuotta sitten vaikka opiskelupaikka onkin jo alla ja silleen tiedän että valmistauduin liian vähän koska hakijamäärät oli todella suuria.
Nyt varmaan on aika paljon pienempi liikkuvuus noitten varasijojen kanssa kun jokaiselle lopun viimein tarjotaan vain yksi paikka (siis jos pääset paikkoihin 1,2 ja 5 niin voit valita vain sen numero 1n. ) mutta niin kauan kuin kaikkien paikkojen tuloksia ei ole julkaistu voi se oma varasija nousta paljonkin, jos moni edellä ollut pääseekin johonkin myöhemmin selviävään ykköshakukohteeseensa. Toki joku ehkä jättäytyy välivuodelle eikä ota vastaan sitä vaihtoehto 3sen paikkaansa ettei menetä ensisijaisuuspisteitänsä?
JAMK on nyt julkaissut kaikki tuloksensa (fb:ssä mainitsevat asiasta)
PÄÄSIN! Miusta tulee tietotekniikan insinööri ^.^
Vierailija kirjoitti:
NoBlood kirjoitti:
Te keille päätös jo tullut! Tuleeko s-postiin ilmoitus samaan aikaan kun opintopolkuun? Vai opintopolku ensin?
Ensin tulee opintopolkuun, sitten kun valinnat tulleet jokaisesta hakukohteestasi niin sitten tulee sähköpostiin viesti, usein se on mennyt roskapostikansioon, että se kannattaa kanssa tsekata.
Minä sain sähköpostiin tiedon 8.6.17. Viestin aihe oli että "opintopolussa opiskelupaikka vastaanotettavissa". Hieman alkoi kädet tärisemään innostuksesta. Olin odottanut että tulokset tulee vasta 30.6 niinkuin pääsykokeissa olivat ilmoittaneet. Tosin hain vain yhteen paikkaan ja sinne pääsin. =)
Vierailija kirjoitti:
Pääsin sisään tradenomin monimuotoon, kakkosvaihtoehtoon ja ykkösessä 20. varasijalla. Aika shokki kun pääsykoe meni niin huonosti ja olin varma ettei tuu mitään... :D Ja tiedän, että tradenomiksi ei kannata opiskella ja blaablaa mutta on jo monen vuoden työkokemus sekä vakituinen työpaikka alalla niin en näe että miksi ei kannattaisi jos se auttaa uralla eteenpäin. :) (eikä ole keksinyt miksi haluaa "isona").
Onnea kaikille paikan saaneille :)
Mihin kouluun pääsit? Itsekin pääsin tradenomin monimuotoon!
Pikkuisen kuumottaa tulokset ...
Ehkäjoskusvieläsossu kirjoitti:
Pääsin ainakin 2. vaihtoehtoon sisälle eli sosionomiksi, ykkösenä olivat sosiaalitieteet, mutta mulla meni se aineistokoe jotenkin niin päin mäntyjä, etten todellakaan usko pääseväni.. vähän ehkä harmittaa, toisaalta no, noista paikoista oli kyllä taistelua, joten saa olla edes yhdestä onnistuneesta pääsykokeesta ylpeä :D
Pitää opiskella sosiaalityötä, ei sosiaalitieteitä, että saa kelpoisuuden sosiaalityöntekijäksi :) Sosionomiopintojen jälkeen voit hakeutua suoraan sosiaalityön maisteriohjelmaan.
En päässyt Turkuun kauppatieteisiin, mutta Jyväskylä kutsuu😃
Vierailija kirjoitti:
Itsekin odottelen samoja tuloksia! :)
Pääsin haaga-heliaan opiskelemaan journalismia ja ei-ensikertalaisena! Syksyllä sit alkaa köyhyys, huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäjoskusvieläsossu kirjoitti:
Pitää opiskella sosiaalityötä, ei sosiaalitieteitä, että saa kelpoisuuden sosiaalityöntekijäksi :) Sosionomiopintojen jälkeen voit hakeutua suoraan sosiaalityön maisteriohjelmaan.
Siis vau, ihanko oikeasti jengi menee pääsykokeeseen asti tietämättä sosiaalitieteiden ja sosiaalityön eroa... Jos et osaa googlata niin miten selviät nykypäivän elämästä?
Onko turun lääkiksestä tullut kenellekään vielä tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin sisään tradenomin monimuotoon, kakkosvaihtoehtoon ja ykkösessä 20. varasijalla. Aika shokki kun pääsykoe meni niin huonosti ja olin varma ettei tuu mitään... :D Ja tiedän, että tradenomiksi ei kannata opiskella ja blaablaa mutta on jo monen vuoden työkokemus sekä vakituinen työpaikka alalla niin en näe että miksi ei kannattaisi jos se auttaa uralla eteenpäin. :) (eikä ole keksinyt miksi haluaa "isona").
Mihin kouluun pääsit? Itsekin pääsin tradenomin monimuotoon!
Minäkin pääsin tradenomi monimuotoon. KAMK:iin. Mihin kouluun sinä?
t. se joka sai tiedon jo 8.6