Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Eli onko mahdollista että jos on jollain varasijalla niin yhtäkkiä ollaan 200 huonommalla sijalla?
EN TAJUA! Kaikki valintani tulokset ovat tulleet. 1 en päässyt, 2 olen varasijalla 2 ja kolmoseen minut on hyväksytty, mutta silti en voi ottaa vastaan kolmospaikkaa! Opiskelijavalinta on kesken". Pääsinkö nyt kouluun vai en?
Koodin mukaan olen kolmosvaihtoehdon mukaan jonossa numerolla 51 vasta, ja sisään pääsee 25. En ymmärrä.
En saa kun hakenusdatan auki noin. Pisteitä en saa kylläkään...? Ja olen varasijoilla...
Hieno palvelu tää opintopolku.. ei vissiin kannata luottaa siellä näkyviin tietoihin vielä.
Eikö vieläkään Helsingin valtsikan tuloksia? Pää hajoo odotukseen!!
Mitä teit ton applicationsin jälkeen? En löydä pisteitä...tuohon saakka pääsen...
Pisarahh kirjoitti:
Laurea yamk varasija 29 ja 25 otettiin sisälle. Se siitä
:(
Mikä ala?
Vierailija kirjoitti:
EN TAJUA! Kaikki valintani tulokset ovat tulleet. 1 en päässyt, 2 olen varasijalla 2 ja kolmoseen minut on hyväksytty, mutta silti en voi ottaa vastaan kolmospaikkaa! Opiskelijavalinta on kesken". Pääsinkö nyt kouluun vai en?
Koodin mukaan olen kolmosvaihtoehdon mukaan jonossa numerolla 51 vasta, ja sisään pääsee 25. En ymmärrä.
Vain 1. sijan paikan voi ottaa vastaan ennen 30.6., muiden sijojen hyväksytyt paikat voi ottaa vastaan vasta 30.6. tai sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen mulla oli haaga-heliaan varasija 79 ja nyt se on 261. Miten näin voi käydä??
Kouluun todennäköisesti valitaan opiskelijoita kahdella eri tavalla: 1) yo-todistuksen pisteet + valintakoepisteet ja 2) pelkät valintakoepisteet . Olet ollut alunperin jonossa 1, mutta kaikki ne paikat on otettu vastaan. Olet siirtynyt jonoon 2, jossa todella moni on saanut valintakokeesta sua paremmat pisteet.
Häh siis mä oon varasijalla 6 eli se saattaa laskea vaikka kuinka paljon? Eli ei oo mikään todellinen tilanne. Huoh.
Siis mun kommentti poistettiin näköjään jostain syystä. Mutta oon siis amkiin varasijalla 6 eli luultavasti se laskee ennemmin kuin nousee?
Te varasijoja miettivät, itse olin kaks vuotta sitten Helsingin yliopistossa kasvatustieteellisessä varasijalla 4 ja nousin sieltä sisään tosi myöhään, siis heinäkuun lopulla vasta. En kyllä sitten tiedä miten yleistä tämmönen on mutta mahdollista.
Nyt odottelen Helsingin sosiaalitieteistä tuloksia, kuumottelee melkeinpä enemmän kuin pari vuotta sitten vaikka opiskelupaikka onkin jo alla ja silleen tiedän että valmistauduin liian vähän koska hakijamäärät oli todella suuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen mulla oli haaga-heliaan varasija 79 ja nyt se on 261. Miten näin voi käydä??
Kouluun todennäköisesti valitaan opiskelijoita kahdella eri tavalla: 1) yo-todistuksen pisteet + valintakoepisteet ja 2) pelkät valintakoepisteet . Olet ollut alunperin jonossa 1, mutta kaikki ne paikat on otettu vastaan. Olet siirtynyt jonoon 2, jossa todella moni on saanut valintakokeesta sua paremmat pisteet.
Häh siis mä oon varasijalla 6 eli se saattaa laskea vaikka kuinka paljon? Eli ei oo mikään todellinen tilanne. Huoh.
No siis jos et pääse sitä kautta, niin hyppäät toiseen jonoon tai suoraan hylätyksi. Ei se siis tavallaan laske, vaan se on sijasi toisessa jonossa jos saat suuremman luvun.
Tsemppiä kaikille hakeneille ja jo sisään päässeille! Itse pääsin opiskelemaan Oulun yliopistoon englantilaista filologiaa, joka oli mun 1.hakukohde. Mahtava fiilis!
Mä pääsin otaniemeen terkkariks!
Pääsin metropoliaan sosionomiksi ykköskohteeseeni! Helpottunut fiilis
Apua... Hain valtsikaan yhmu ja polvi mulla oli myös hakukohteena, mutten osallistunut sen kokeeseen. Nyt tuli polvista viesti spostiin..... Tuleekohan kohta myös yhmu??
Helsingin yliopiston suomen kielestä (lyhennän/yleistän näin, viisastelijoille tiedoksi) tuli sähköpostiin linkki pisteisiin. Omat pisteet vaikuttavat lupaavilta, mutta Opintopolussa valinta edelleen kesken-tilassa. En uskalla juhlia vielä ! :)
Hain sosiaalialojen asiakastyön kehittämiseen. Varasija 29. No hyvä puoli on se että odottaminen on ohi mut tää ilta menee haikeissa viboissa. Huomenna nokka pystyyn ja uusia juttuja kohti.
Ite venaan Helsingin tuloksia. Inhaa ku sivulla luki et "tulokset julkaistaan 30.6." ni oli tavallaan semmonen rauhallinen odotus (vaikka päähän tässä hajoo) mut nyt niitä tuloksia tipahteleekin jo ni pelottaa että oon jossain tosi huonossa paikassa kun säpo kilahtaa ja romahdan julkisesti jos en pääse :'D