Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017

Vierailija
15.06.2017 |

Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?

Kommentit (1077)

Vierailija
621/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen mulla oli haaga-heliaan varasija 79 ja nyt se on 261. Miten näin voi käydä??

Kouluun todennäköisesti valitaan opiskelijoita kahdella eri tavalla: 1) yo-todistuksen pisteet + valintakoepisteet ja 2) pelkät valintakoepisteet . Olet ollut alunperin jonossa 1, mutta kaikki ne paikat on otettu vastaan. Olet siirtynyt jonoon 2, jossa todella moni on saanut valintakokeesta sua paremmat pisteet.

Vierailija
622/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko mahdollista että jos on jollain varasijalla niin yhtäkkiä ollaan 200 huonommalla sijalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN TAJUA! Kaikki valintani tulokset ovat tulleet. 1 en päässyt, 2 olen varasijalla 2 ja kolmoseen minut on hyväksytty, mutta silti en voi ottaa vastaan kolmospaikkaa! Opiskelijavalinta on kesken". Pääsinkö nyt kouluun vai en?

Koodin mukaan olen kolmosvaihtoehdon mukaan jonossa numerolla 51 vasta, ja sisään pääsee 25. En ymmärrä.

Vierailija
624/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa kun hakenusdatan auki noin. Pisteitä en saa kylläkään...? Ja olen varasijoilla...

Vierailija
625/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno palvelu tää opintopolku.. ei vissiin kannata luottaa siellä näkyviin tietoihin vielä.

Vierailija
626/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vieläkään Helsingin valtsikan tuloksia? Pää hajoo odotukseen!!

Vierailija
627/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teit ton applicationsin jälkeen? En löydä pisteitä...tuohon saakka pääsen...

Vierailija
628/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisarahh kirjoitti:

Laurea yamk varasija 29 ja 25 otettiin sisälle. Se siitä

:(

Mikä ala?

Vierailija
629/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN TAJUA! Kaikki valintani tulokset ovat tulleet. 1 en päässyt, 2 olen varasijalla 2 ja kolmoseen minut on hyväksytty, mutta silti en voi ottaa vastaan kolmospaikkaa! Opiskelijavalinta on kesken". Pääsinkö nyt kouluun vai en?

Koodin mukaan olen kolmosvaihtoehdon mukaan jonossa numerolla 51 vasta, ja sisään pääsee 25. En ymmärrä.

Vain 1. sijan paikan voi ottaa vastaan ennen 30.6., muiden sijojen hyväksytyt paikat voi ottaa vastaan vasta  30.6. tai sen jälkeen.

Vierailija
630/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen mulla oli haaga-heliaan varasija 79 ja nyt se on 261. Miten näin voi käydä??

Kouluun todennäköisesti valitaan opiskelijoita kahdella eri tavalla: 1) yo-todistuksen pisteet + valintakoepisteet ja 2) pelkät valintakoepisteet . Olet ollut alunperin jonossa 1, mutta kaikki ne paikat on otettu vastaan. Olet siirtynyt jonoon 2, jossa todella moni on saanut valintakokeesta sua paremmat pisteet.

Häh siis mä oon varasijalla 6 eli se saattaa laskea vaikka kuinka paljon? Eli ei oo mikään todellinen tilanne. Huoh.

Vierailija
631/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun kommentti poistettiin näköjään jostain syystä. Mutta oon siis amkiin varasijalla 6 eli luultavasti se laskee ennemmin kuin nousee?

Vierailija
632/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te varasijoja miettivät, itse olin kaks vuotta sitten Helsingin yliopistossa kasvatustieteellisessä varasijalla 4 ja nousin sieltä sisään tosi myöhään, siis heinäkuun lopulla vasta. En kyllä sitten tiedä miten yleistä tämmönen on mutta mahdollista.

Nyt odottelen Helsingin sosiaalitieteistä tuloksia, kuumottelee melkeinpä enemmän kuin pari vuotta sitten vaikka opiskelupaikka onkin jo alla ja silleen tiedän että valmistauduin liian vähän koska hakijamäärät oli todella suuria.

Vierailija
633/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh siis mä oon varasijalla 6 eli se saattaa laskea vaikka kuinka paljon? Eli ei oo mikään todellinen tilanne. Huoh.

No siis jos et pääse sitä kautta, niin hyppäät toiseen jonoon tai suoraan hylätyksi. Ei se siis tavallaan laske, vaan se on sijasi toisessa jonossa jos saat suuremman luvun. 

Vierailija
634/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille hakeneille ja jo sisään päässeille! Itse pääsin opiskelemaan Oulun yliopistoon englantilaista filologiaa, joka oli mun 1.hakukohde. Mahtava fiilis!

Vierailija
635/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin otaniemeen terkkariks!

Vierailija
636/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin metropoliaan sosionomiksi ykköskohteeseeni! Helpottunut fiilis 

Vierailija
637/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua... Hain valtsikaan yhmu ja polvi mulla oli myös hakukohteena, mutten osallistunut sen kokeeseen. Nyt tuli polvista viesti spostiin..... Tuleekohan kohta myös yhmu??

Vierailija
638/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopiston suomen kielestä (lyhennän/yleistän näin, viisastelijoille tiedoksi) tuli sähköpostiin linkki pisteisiin. Omat pisteet vaikuttavat lupaavilta, mutta Opintopolussa valinta edelleen kesken-tilassa. En uskalla juhlia vielä ! :)

Vierailija
639/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain sosiaalialojen asiakastyön kehittämiseen. Varasija 29. No hyvä puoli on se että odottaminen on ohi mut tää ilta menee haikeissa viboissa. Huomenna nokka pystyyn ja uusia juttuja kohti.

Vierailija
640/1077 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite venaan Helsingin tuloksia. Inhaa ku sivulla luki et "tulokset julkaistaan 30.6." ni oli tavallaan semmonen rauhallinen odotus (vaikka päähän tässä hajoo) mut nyt niitä tuloksia tipahteleekin jo ni pelottaa että oon jossain tosi huonossa paikassa kun säpo kilahtaa ja romahdan julkisesti jos en pääse :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi