Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antti Lindtman, 34, ja Kaija Stormbom, 54, odottavat lasta

Kommentit (665)

Vierailija
341/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa ihmettelemään mitä mies näkee noin vanhassa naisessa. Saisi varmaan statuksellaan paljon parempiakin naisia. Parikymppiset kauniit naisetkaan eivät mitenkään pois suljettu vaihtoehto jos mies on itsevarma ja puhelias. 

Vierailija
342/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitan. En hyväksy. Olen itse tuonikäinen ja minun lapseni on teinejä. Tätäkin olen jo miettinyt, että jaksanko tarpeeksi hyvin. Tuo äiti on 70 kun lapsi on teini. Ei. Ei.

On se kumma, että jos hän olisi mies ei kukaan taaskaan sanoisi mitään

En hyväksyisi sitä sen kummemmin. Oma isäni oli yli-ikäinen eikä siitä seurannut mitään hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marja-Liisa kirjoitti:

Olen vilpittömästi onnellinen pariskunnan puolesta. En ymmärrä ihmisiä, joilla on tarve tuomita toisten erilaiset ratkaisut. Jos joku on saanut lapsen kaksikymppisenä, ei se tarkoita sitä, että kaikkien tulee tehdä samoin. Ihmisten elinikä pitenee koko ajan, joten eikö ole luonnollista, että lapsentekoikäkin siirtyy myöhemmälle. Nykyiset lisääntymiskäsitykset perustuvat 1700-luvun kirkonkirjoihin. Riskit tietysti kasvavat iän myötä, mutta nekään eivät niin paljon kuin ihmiset kuvittelevat. Ja mikäpä elämässä olisi riskitöntä.

Lapsella on myös isä (joka oikein hyvässä lapsentekoiässä varmaan kaikkien tuomitsijoidenkin mielestä), joten miksi tuijotetaan vain äidin ikää? Sitä paitsi kukaan ei tiedä elinpäiviensä määrää. Voihan olla, että äiti menehtyy vaikka kahden vuoden päästä autokolarissa tms.

Antaa ihmisten elää tavallaan. Toivon pariskunnalle pelkkää hyvää!

Olen itse vanhan isän lapsi. Hän kuoli kun olin 14.

Se vaan on väärin lasta kohtaan. Olen jäänyt paitsi liian paljosta.

Sinä itse tulet todennäköisesti sairastumaan vakavasti, kärsimään ja kuolemaan varmasti. Eikö se ole väärin lasta kohtaan?

Vierailija
344/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, nykyään mummotkin voi tehdä lapsia. Eipä siinä mitään. Varmaan 20 vuoden päästä esikoinen saadaan keskimäärin 80-vuotiaana. Näin ne ajat muuttuu. SAIRAAMMIKSI!

Vierailija
345/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tätä miestä ei kummastella ja hänen äitisuhdettaan ei analysoida epäonnistuneeksi toisin kuin suurten ikäerojen suhteissa, joissa nainen on nuorempi. Nainen saa näissä aina analysointia epäonnistuneesta isäsuhteesta yms.

Mielestäni on luonnollisempaa, jos mies on naista vanhempi, toisin päin on kyllä kummallista jos mies on äitinsä ikäisen naisen kanssa ja vielä haluaa lisääntyä tämän kanssa.

Vierailija
346/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tätä miestä ei kummastella ja hänen äitisuhdettaan ei analysoida epäonnistuneeksi toisin kuin suurten ikäerojen suhteissa, joissa nainen on nuorempi. Nainen saa näissä aina analysointia epäonnistuneesta isäsuhteesta yms.

Mielestäni on luonnollisempaa, jos mies on naista vanhempi, toisin päin on kyllä kummallista jos mies on äitinsä ikäisen naisen kanssa ja vielä haluaa lisääntyä tämän kanssa.

Miesten seksuaalisen mielenkiinnon kohteiden laajaan kirjoon on varmaan jollain tavalla totuttu.

Ei 'geriatriafiili' ole muuta kuin pedofiilin vastakohta.

Olemmehan saaneet lukea jopa mieshoitajasta joka oli sekaantunut vanhuksiin työpaikallaan vanhainkodissa.

Vierailija
347/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, nykyään mummotkin voi tehdä lapsia. Eipä siinä mitään. Varmaan 20 vuoden päästä esikoinen saadaan keskimäärin 80-vuotiaana. Näin ne ajat muuttuu. SAIRAAMMIKSI!

Olet tyhmä ja yksinkertainen ihminen.

Luuletko tosissas että 80-vuotiaalla tulee vielä kuukautiset?

Vierailija
348/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten seksuaalisen mielenkiinnon kohteiden laajaan kirjoon on varmaan jollain tavalla totuttu.

Ei 'geriatriafiili' ole muuta kuin pedofiilin vastakohta.

Olemmehan saaneet lukea jopa mieshoitajasta joka oli sekaantunut vanhuksiin työpaikallaan vanhainkodissa.

Aivan. Sairauksia on monenlaisia. Pitäisi tuokin mies ohjata hoitoon.

Vierailija
349/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tyhmä ja yksinkertainen ihminen.

Luuletko tosissas että 80-vuotiaalla tulee vielä kuukautiset?

Kyllä 20 vuoden päästä tulee vielä 100-vuotiaaltakin. Älä viitsi haukkua muita tyhmiksi.

Vierailija
350/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti kyllä itselläkin töissä tämä uutinen silmään. En tiennyt, että tuossa iässä voi nainen vielä synnyttää. Taitaa olla jo aikalailla yläraja tuo ikä.

Vierailija
351/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaa ihmettelemään mitä mies näkee noin vanhassa naisessa. Saisi varmaan statuksellaan paljon parempiakin naisia. Parikymppiset kauniit naisetkaan eivät mitenkään pois suljettu vaihtoehto jos mies on itsevarma ja puhelias. 

Sinä ja ketjusta päätellen kovin moni muukaan ei ole kuullut  - saati itse kokenut ns. sielunkumppanuutta.

Olen saanut läheltä seurata rakkaustarinaa, jossa mies on vaimoaan myös kaksikymmentä vuotta nuorempi.

Ovat olleet yhdessä jo reilut 40 vuotta ja edelleenkin kuin vastarakastuneita. Sen onnellisempaa pariskuntaa en tiedä muuta. He. ovat erittäin läheisiä ystäviämme ja olemme vuoskymmenten aikan ollee todella paljon yhdessä, joten väitteelleni on vankat perusteet, tunnemme heidät yhtä hyvin kuin toisemme mieheni kanssa.

Tuotakin liittoa epäiltiin kovasti, pari sai seurustelun aloitettuaan aika paljon ikävää kommentointia niskaansa. Se ei heitä erottanut, eivätkä mitkään muutkaan ikävät tapahtumat, päinvastoin.

Tuosta pariskunnasta huokuu rakkaus ja sielunkumppanuus niin vahvasti, että huolimatta omasta onnellisesta ja kaikin puolin hyvästä parisuhteestani olen heille jopa jossain määrin kateellinen.

Toivotan Lindtmanille ja vaimolleen paljon onnea.

Vierailija
352/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja ketjusta päätellen kovin moni muukaan ei ole kuullut  - saati itse kokenut ns. sielunkumppanuutta.

Olen saanut läheltä seurata rakkaustarinaa, jossa mies on vaimoaan myös kaksikymmentä vuotta nuorempi.

Ovat olleet yhdessä jo reilut 40 vuotta ja edelleenkin kuin vastarakastuneita. Sen onnellisempaa pariskuntaa en tiedä muuta. He. ovat erittäin läheisiä ystäviämme ja olemme vuoskymmenten aikan ollee todella paljon yhdessä, joten väitteelleni on vankat perusteet, tunnemme heidät yhtä hyvin kuin toisemme mieheni kanssa.

Tuotakin liittoa epäiltiin kovasti, pari sai seurustelun aloitettuaan aika paljon ikävää kommentointia niskaansa. Se ei heitä erottanut, eivätkä mitkään muutkaan ikävät tapahtumat, päinvastoin.

Tuosta pariskunnasta huokuu rakkaus ja sielunkumppanuus niin vahvasti, että huolimatta omasta onnellisesta ja kaikin puolin hyvästä parisuhteestani olen heille jopa jossain määrin kateellinen.

Se ei riitä syyksi tehdä puoliorpo lapsi mummoikäisenä. Itsekästä.

Vierailija
353/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen asian niin, että lapsi on äärimmäisen onnekas saadessaan kasvaa rakastettuna ja toisiaan rakastavien vanhempien kanssa. Se antaa hänelle parhaat mahdolliset eväät elämään, jotka kantavat sittenkin, jos vanhempi sattuu kuolemaan lapsen ollessa vielä melko nuori.

Olen itse melko iäkkäiden vanhempien nuorimmainen, vahinko siis. Sain kasvaa rakkauden keskellä, menetin toisen vanhempani alle 10-vuotiaana, mutta jäljelle jäänyt vanhempi osasi antaa minulle kaiken tarvitsemani henkisen pääoman ja terveen itsetunnon, jonka pohja oli luotu jo varhaislapsuudessa, molempien vanhempien toimesta. Nämä eväät ovat kantaneet läpi elämän, niiden avulla olen selvinnyt vaikeistakin paikoista ja olen myös osannut jakaa saamaani rakkautta eteenpäin.

Elämässä ei ole vain yksiä ainoita oikeita ratkaisuja. Opettele hyväksymään, että joidenkin muiden ratkaisut saattavat olla heille oikeita, niin kenties pääset eroon tuosta negatiivisesta ja tuomitsevasta asenteestasi, joka kulutttaa sinua itseäsi kaikkein eniten. Ja tekee omasta elämästäsi vähemmän mukavaa.

Vierailija
354/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan sillä lapsella isäkin.

Vierailija
355/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto päättää, jos ei tule raskaaksi normaalilla tavalla, ei tarvitsisi tulla ollenkaan. Lapsen saaminen ei ole mielestäni subjektiivinen oikeus.

Vierailija
356/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka kritisoi äidin ikää, niin miten tämä eroaa siitä, että vanha mies hankkii lapsen nuoren naisen kanssa? Tässä tapauksessa mies on kuitenkin vielä nuori ja todennäköisesti hoitaa lapsen aikuiseksi, jos äidille tapahtuu jotain, aivan kuten nuori äitikin hoitaisi lapsen jos vanhalle puolisolle tapahtuisi jotain.... Ei tässä mitään ongelmaa minusta ole. Pääasia, että lapsi syntyy terveenä.

No on se kyllä eri. Lue pari kirjaa niin opit ehkä. Riskejä on iäkkään miehen siittämissä raskauksissakin mutta ei ne silti ns riskiraskauksia ole. Aiheesta on lukuisia tutkimuksia useilta vuosikymmeniltä, googlekin varmaan löytää.

Raskaus on vain yksi osa koko asiaa ja hoidetaan Suomessa erittäin hyvin. Varmasti iäkäs äiti on erityisessä seurannassa ja synnytys samoin.

Sen jälkeen lasta aletaan hoitamaan ja siinä on ( tai ainakin pitäisi olla) mies ja nainen samalla viivalla. Vanha mies on vanha isäksi vielä varmemmin kuin vanha nainen äidiksi.

Kun miehet kuolevat ja vanhentuvat naista nopeammin.

Et ymmärrä solujen biologiasta mitään. Mä en puhu siitä milloin mikäkin äiti tai isä kuolee, ihmisiä kuolee joka päivä kaikenikäisiä.

Mistä sinä sitten puhut? Miesten siittiötkin vanhenee ja vanhalla miehellä on suurempi riski saada vammainen lapsi kuin nuorella

Vierailija
357/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen asian niin, että lapsi on äärimmäisen onnekas saadessaan kasvaa rakastettuna ja toisiaan rakastavien vanhempien kanssa. Se antaa hänelle parhaat mahdolliset eväät elämään, jotka kantavat sittenkin, jos vanhempi sattuu kuolemaan lapsen ollessa vielä melko nuori.

Olen itse melko iäkkäiden vanhempien nuorimmainen, vahinko siis. Sain kasvaa rakkauden keskellä, menetin toisen vanhempani alle 10-vuotiaana, mutta jäljelle jäänyt vanhempi osasi antaa minulle kaiken tarvitsemani henkisen pääoman ja terveen itsetunnon, jonka pohja oli luotu jo varhaislapsuudessa, molempien vanhempien toimesta. Nämä eväät ovat kantaneet läpi elämän, niiden avulla olen selvinnyt vaikeistakin paikoista ja olen myös osannut jakaa saamaani rakkautta eteenpäin.

Elämässä ei ole vain yksiä ainoita oikeita ratkaisuja. Opettele hyväksymään, että joidenkin muiden ratkaisut saattavat olla heille oikeita, niin kenties pääset eroon tuosta negatiivisesta ja tuomitsevasta asenteestasi, joka kulutttaa sinua itseäsi kaikkein eniten. Ja tekee omasta elämästäsi vähemmän mukavaa.

Me emme tiedä noista ihmisistä yhtään mitään. Paitsi että toinen on joku demaripyrkyri Vantaalta ja toinen on itsekesleinen mummo.

Näillä premisseillä päättelen että lapsiparka.

Vierailija
358/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marja-Liisa kirjoitti:

Olen vilpittömästi onnellinen pariskunnan puolesta. En ymmärrä ihmisiä, joilla on tarve tuomita toisten erilaiset ratkaisut. Jos joku on saanut lapsen kaksikymppisenä, ei se tarkoita sitä, että kaikkien tulee tehdä samoin. Ihmisten elinikä pitenee koko ajan, joten eikö ole luonnollista, että lapsentekoikäkin siirtyy myöhemmälle. Nykyiset lisääntymiskäsitykset perustuvat 1700-luvun kirkonkirjoihin. Riskit tietysti kasvavat iän myötä, mutta nekään eivät niin paljon kuin ihmiset kuvittelevat. Ja mikäpä elämässä olisi riskitöntä.

Lapsella on myös isä (joka oikein hyvässä lapsentekoiässä varmaan kaikkien tuomitsijoidenkin mielestä), joten miksi tuijotetaan vain äidin ikää? Sitä paitsi kukaan ei tiedä elinpäiviensä määrää. Voihan olla, että äiti menehtyy vaikka kahden vuoden päästä autokolarissa tms.

Antaa ihmisten elää tavallaan. Toivon pariskunnalle pelkkää hyvää!

Olen itse vanhan isän lapsi. Hän kuoli kun olin 14.

Se vaan on väärin lasta kohtaan. Olen jäänyt paitsi liian paljosta.

No ja höpöhöpö olet. Jos mielestäsi olisi parempi, ettet olisi syntynytkään, hankkiudu itsestäsi eroon.

Vierailija
359/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammis kirjoitti:

Mua kiinnostaa se, miten raskaus on saanut alkunsa. Tiedän nimittäin kolmikymppisiä, joille hoidot eivät ole tuottaneet tuloksia, mikä on suuri suru, niin olisi kiva, jos tämä pari haluaisi jakaa tiedon: mikä metodi ja missä tehty. Onhan se ykistyisasia toki, mutta kun kaikille on selvää, että ei ole luomuraskaus, niin olisi ihanaa,jos toisetkin saisivat tietää. Ymmärrän, etteivät halua ruotia, mutta jospa joskus haluaisivatkin.

Tämän pariskunnan asioista en tietenkään tiedä, mutta yksi ystäväni tuli raskaaksi klinikalla Latviassa 50-vuotiaana alkionsiirrolla. Lahjoitusmunasolu (, ja ensimmäinen yritys. Tärppäsi kerralla, raskaus kesti täyden ajan ja lapsi oli terve.

Vierailija
360/665 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eivät uutisessa paljastaneet yksityiskohtia voidaan varmuudella olettaa hedelmöityksen tapahtuneen joustavammassa maassa ja tietenkin luovutetulla munasolulla. Tuohan on tuottavaa ulkomaisille klinikoille, jotka eivät ole sidottu ikärajoihin. 

Raskauden ajan melko todennäköisten komplikaatioiden hoito ja sektio systänäänkin sitten veronmaksajien kontolle. Hyksissä voi synnyttää yksityisesti, lasku on noin 10 000 euroa sektiosta, mutta hekään eivät ota potilaikseen erikoistapauksia.

Luin juuri ehkä jenkkinaisesta(?) joka oli hankkiutunut 53-vuotiaana keinohedelmöityksellä raskaaksi väärillä henkilöpapereilla, joiden mukaan väitti olevansa 45-vuotias. Raskaus oli erittäin riskialtis ja vaati useita sairaalajaksoja, joista ensimmäisen aikana hoitohenkilökunnalle selvisi, että hän on reilusti väittämäänsä vanhempi. Eipä siinä voinut kuin hoitaa. Nainen synnytti lopulta kaksoset hätäsektiolla ennen aikojaan.

Nämä riskiraskaudet luovat osaltaan painetta julkiselle terveydenhuollolle vaativine erityistarpeineen ja erikoislääkäreineen. Hyvin todennäköistä näille myöhäisille raskauksille on synnyttäminen hätäsektiolla, joka kustantaa noin 5000 euroa julkisella, yksityisellähän tuo ei taida edes onnistua vaan kaikki hätäsektiot hoidetaan julkisella. Korjatkaa jos olen väärässä. Yksityiset voittoa tavoittelevat firmathan ovat suosiolla sysänneet kalliin ja resursseja vaativan toimenpiteen julkisen kontolle, vaikka esim raskausajan seurannan hoitaisivatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme