Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te avokonttorissa tms istuvat hoidatte menkat?

Vierailija
14.06.2017 |

Istun töissä isossa huoneessa, avokonttorissa, jossa ympärilläni aika lähelläkin ihmisiä. Miten menisin menkkojen aikana vessaan? En jaksaisi raahata koko laukkua aina mukaan, mutta miten saan huomaamattomasti siteen/tampoonin mukaani? :D
miten muut hoitaa tämän??

Kommentit (241)

Vierailija
161/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nauranut ääneen näitä vinkkejä lukiessani :D

Miksi? Mikä luonnollisessa asiassa naurattaa? Tai miksi siitä pitää vääntää väkisin vitsejä täällä? Jos oikeasti tämä olisi teistä ihan kaikille avoin asia, eikä millään lailla yksityinen, niin ette vitsailisi.

Vierailija
162/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epähienoa tiedottaa muille kuukautisistaan, mutta eihän osa täällä navetoissa kasvaneista sellaista tyylitajua omista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinenkin asia voi olla luonnollinen, mutta kuka hullu nyt jakelee kaikille avokontorissa infoa omista kuukautisistaan? Juu ei kiitos, en halua tietää, mene pliis vain vaihtamaan side niin, ettei minun tarvitse ajatella verenvuotoasi.

164/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina hävennyt siteen vaihtoa koska siitä lähtee ääni, jopa kotona oman puolison läsnäollessa hävettänyt. Ajatellut varmaan että nyt sillä taas hillo viikot, onneksi rupesin käyttää pillereitä. Ei menkoista tietoa ole ollut moneen vuoteen ja hyvä näin

165/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi erittäin epämiellyttävää, jos työpaikalla pitäisi kaikkien nähden kulkea hygieniatuote kädessä. Työskentelen hallinnossa esimiestehtävässä, ja olemme koko tiimi samassa monitoimitilassa. Olen saanut varmaan aika häveliään kotikasvatuksen; lapsuudenkodissani esimerkiksi ei puhuttu ”k**kautisista”, vaan käytettiin sanaa ”ne”.

Olen ratkaissut ongelman niin, että ”niinä” päivinä kotona, aamutoimien yhteydessä, pakkaan t*mponin ensin yhden ja sitten vielä toisen k*ndomin sisään. Ulomman k*ndomin solmin kiinni umpisolmulla. K*ndomissa olevan liukasteen ansiosta tämä paketti on melko helppo sujauttaa p*räsuoleen, josta sen sitten päivällä voi työpaikan vessassa ponnistaa esiin.

Samaa menetelmää olen käyttänyt myös esimerkiksi lomamatkoilla. Ja olen tarkkana sen kanssa, että pesen kädet, ennen kuin alan asettaa t*mponia paikoilleen.

Hieman ohiksena: pari vuotta sitten aloin tilata t*mponit ja p*kkuhousunsuojat netistä. Ihanaa, kun voi pari kertaa vuodessa noutaa paketin automaatilta sen sijaan, että näitä tuotteita joutuisi "esittelemään" kaupan kassalla.

Vierailija
166/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5854 kirjoitti:

Minustakin olisi erittäin epämiellyttävää, jos työpaikalla pitäisi kaikkien nähden kulkea hygieniatuote kädessä. Työskentelen hallinnossa esimiestehtävässä, ja olemme koko tiimi samassa monitoimitilassa. Olen saanut varmaan aika häveliään kotikasvatuksen; lapsuudenkodissani esimerkiksi ei puhuttu ”k**kautisista”, vaan käytettiin sanaa ”ne”.

Olen ratkaissut ongelman niin, että ”niinä” päivinä kotona, aamutoimien yhteydessä, pakkaan t*mponin ensin yhden ja sitten vielä toisen k*ndomin sisään. Ulomman k*ndomin solmin kiinni umpisolmulla. K*ndomissa olevan liukasteen ansiosta tämä paketti on melko helppo sujauttaa p*räsuoleen, josta sen sitten päivällä voi työpaikan vessassa ponnistaa esiin.

Samaa menetelmää olen käyttänyt myös esimerkiksi lomamatkoilla. Ja olen tarkkana sen kanssa, että pesen kädet, ennen kuin alan asettaa t*mponia paikoilleen.

Hieman ohiksena: pari vuotta sitten aloin tilata t*mponit ja p*kkuhousunsuojat netistä. Ihanaa, kun voi pari kertaa vuodessa noutaa paketin automaatilta sen sijaan, että näitä tuotteita joutuisi "esittelemään" kaupan kassalla.

TSIISUS!

Vierailija
167/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terveellistä hautoa 9 tuntia!!!

Kysypä gyneltäsi.

Vierailija
168/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tuskin seuraa mitä naisilla on mukanaan kun he menevät veskiin. Oli sitten jotain kädessä tai pussukka mukanaan. Miehet nyt ei vaan kiinnitä tuollaiseen huomiotaan. Että ihan turhaan noloilette. Jos nyt jostain arvuutellaan jollain olevat kuumautiset, niin se on käytös, joka muuttuu muutamaksi päiväksi, harvemmin positiiviseen suuntaan. Ei siitäkään mitään numeroa tehdä, kunhan vähän varotaan, mitä ja miten ladylle sanotaan.

Vierailija
169/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh?? Mä olen avokonttorissa töissä, 90% työkavereista miehiä. Mulla on tamponit työpöydän vetolaatikossa. Otan sieltä tamponin käteeni, nousen penkistä ylös, kävelen vessaan, laitan oven lukkoon, hoidan hommat. Ketään ei voi vähempää kiinnostaa, ja jos kiinnostaa, niin mitäs noloa siinä on. Jokaisella terveellä naisella ja tytöllä on joskus menkat. 

Kerran otin särkylääkettä menkkakipuihin työkavereiden (niiden miesten) nähden. Joku kysyi, että sattuuko mua johonkin. Vastasin että "joo, mahaan". "Ai miks, ootko syöny jotain outoo?" "Ei, menkat vaa." "Aijaa, no voi, kurjaa. Katoitteko eilen sen matsin muuten?" Et kyllä ne aikuiset miehet on tottunu siihen, että joskus naisilla sattuu mahaan. Jos ei oo, ni alkaa olla jo aika.

Siis miksi et voinut vain sanoa että "vähän pientä päänsärkyä ollut, ei sen kummempaa" tms, mikä tarve ruveta avaamaan noin henkilökohtaisia asioita työkavereille ihan tuosta vaan?

Se on kuten Silta-sarjan Saga.Ihmettelen kyllä miten niin pienen pötkön piilottaminen on noin vaikeaa.

Vierailija
170/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuukautisten keinotekoinen poistaminen on kuulemma haitallista.

Vierailija
171/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura90 kirjoitti:

Itse aina hävennyt siteen vaihtoa koska siitä lähtee ääni, jopa kotona oman puolison läsnäollessa hävettänyt. Ajatellut varmaan että nyt sillä taas hillo viikot, onneksi rupesin käyttää pillereitä. Ei menkoista tietoa ole ollut moneen vuoteen ja hyvä näin

Minä olen tottunut käyttämään sellaisia äänettömiä sidemalleja :D. Mikä ääni nyt siteistä lähtee? Lähteehän vessapaperistakin ääni? Aika estynyttä touhua, jos oman miehen kanssa pitää menkkoja hävetä.

Vierailija
172/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miesvaltaisessa paikassa ja täysin avoin tila. Sermit odottaa laittoaan..ongelma on se, että mun tilaa ei juuri voi peittää sermein, kun otan asiakkaat vastaan, ne kolme, jotka viikon aikana käy. Muut ei saa aikaiseksi tehdä omia tilojaan. Tykkäävät huudella. Minä laitan menkkapäivänä joko sellaisen pusakan, jossa on taskut tai sitten laitan housujen taskuun. Vessassa ei ole tiloja ja on vain yksi vessa. Luonnollinen asia, mutta silti taitaa meidän työpaikan miehiä nolostuttaa. Ainakin kerran meni ihan punaiseksi pomo, kun sattui näkemään, että otan siteitä kaapistani. Meillä ei siis ole edes pukutiloja erikseen naisille. 

Oon aatellut, jos ompelisi muutamaan vaatteeseen sidepiilon. 

Etkä helvetissä ompele mitään sidepiiloja! Voi luoja. Sun pomosi se nolo tapaus on, jos punastelee jollekin siteelle. Se ei ole Sun ongelmasi. Kuukautiset eivät ole millään lailla hävettävä asia. Älä Anna miesten määritellä jotain olennaisesti bänauseuteen liittyvää noloksi. Ihan vain normaalisti otat siteen käteen ja menet sinne vessaan. Voi miesraukkoja, jos se heitä nolottaa. Että pistää vihaksi! Sinullahan se ikävämpi osa on, kun joudut vuodosta kärsimään. Juuri näin toimii patriarkaatti näistä vastaan: miehet tekevät omilla asenteillaan selväksi, että kuukautiset ovat nolo asia ja ne tulee täysin piilottaa, ja niin sitten nainen toimii näiden asenteiden mukaan. Taistele vastaan!

Vierailija
173/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomosi on sitten varmaan joku piintynyt vanhapoika, jolla ei ole vaimoa eikä ikinä naista, jos niin punoittaa normaalista asiasta.

Mutta jos hänellä on vaimo tai tyttöystävä, niin tuskin on tuntematon asia.

Mutta samaa mieltä: jos kuukautiset on pomolle ongelma, niin voi voi, mutta sinun ei tarvitse mitään piilotaskuja ruveta ompelemaan.

Eikä kenenkään muunkaan.

Ja AP voi aivan reippaasti ottaa sen laukun vessaan mukaansa. Ei kiinnitä kenenkään huomiota, ei ainakaan kenenkään normaalin ihmisen.

Mitään kommerverkkejä ei tarvitse miettiä luonnollisessa asiassa.

Vierailija
174/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikalla hoidettu asia niin, että osa vessoista on unisex ja osa erikseen naisten ja miesten vessoja. Etenkin näissä erikseen naisten vessoissa voi lavuaarikaappiin laittaa oman pakkauksen, josta sitten ottaa siteen. Ja samoin unisex-vessoissa, jos sellainen on työpistettä lähempänä, niin lavuaarin alla olevaan kaappiin oma pakkaus siteitä (joskus ollaan ostettu myös kimpassa paketti, josta muutama ottaa). 

Vierailija
175/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura90 kirjoitti:

Teillä ei ilmeisesti ole kovin intiimi suhde, jos hilloviikot pitää päätellä siitä, että vessasta kuuluu siteen ääni. Pillereitäkin joudut syömään vain siteen ääntä vältelläksesi.

Vierailija
176/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota aina vessaan lähtiessäsi mukaan meikkipussi, jossa on puuteri, huulipuna ja side/tamponi. Kun joku kyselee, että mikä sulla on mukana/miksi aina kanniskelet meikkipussia? Niin vastaat, että olet menossa puuteroimaan nenääsi vai olinko menossa vaihtamaan tamppoonia vai pitäisikö soittaa miehelle? Loppuu kyselyt siihen...

Vierailija
177/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty lukemaan tätä ketjua avokonttorissamme, kun en pysty tukahduttamaan naurunpyrskähdyksiä. Yleensä peitän ne yskäisemällä, mutta en voi köhiä tässä nyt taukoamatta.

Vierailija
178/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, 180. Onneksi minä saan lukea tätä ketjua kotona. D D D

Väkisin tulee mieleen, että mahtavatko nämä siteiden/tamponien häpeilijät ja repäisyääntä mieheltään häpeilevät jne. ihmiset saaneet elää hyvin suojattua ja kapeaa elämää.

Jos ja kun elämä tarpeeksi koulii ja opettaa, niin tämäntapaiset asiat ovat yksi hyttysenpaska välimeressä.

Niihin ei kertakaikkiaan jaksa eikä edes tajua kiinnittää huomiota.

Tai sitten vaan olen niin tyhmä, etten tajua että pitäisi. D D D

Vierailija
179/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan avokonttorissa vaihda. Ota pikkulaukku ja laita siihen siteet jos on niin häpeällistä kantaa paperin mukassa. 

Vierailija
180/241 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miesvaltaisessa paikassa ja täysin avoin tila. Sermit odottaa laittoaan..ongelma on se, että mun tilaa ei juuri voi peittää sermein, kun otan asiakkaat vastaan, ne kolme, jotka viikon aikana käy. Muut ei saa aikaiseksi tehdä omia tilojaan. Tykkäävät huudella. Minä laitan menkkapäivänä joko sellaisen pusakan, jossa on taskut tai sitten laitan housujen taskuun. Vessassa ei ole tiloja ja on vain yksi vessa. Luonnollinen asia, mutta silti taitaa meidän työpaikan miehiä nolostuttaa. Ainakin kerran meni ihan punaiseksi pomo, kun sattui näkemään, että otan siteitä kaapistani. Meillä ei siis ole edes pukutiloja erikseen naisille. 

Oon aatellut, jos ompelisi muutamaan vaatteeseen sidepiilon.

.......

Etkä helvetissä ompele mitään sidepiiloja! Voi luoja. Sun pomosi se nolo tapaus on, jos punastelee jollekin siteelle. Se ei ole Sun ongelmasi. Kuukautiset eivät ole millään lailla hävettävä asia. Älä Anna miesten määritellä jotain olennaisesti bänauseuteen liittyvää noloksi. Ihan vain normaalisti otat siteen käteen ja menet sinne vessaan. Voi miesraukkoja, jos se heitä nolottaa. Että pistää vihaksi! Sinullahan se ikävämpi osa on, kun joudut vuodosta kärsimään. Juuri näin toimii patriarkaatti näistä vastaan: miehet tekevät omilla asenteillaan selväksi, että kuukautiset ovat nolo asia ja ne tulee täysin piilottaa, ja niin sitten nainen toimii näiden asenteiden mukaan. Taistele vastaan!

Mun luonteella vetäisin täysin toiseen suuntaan: "unohtaisin" verisen siteen pytyn viereen lattialle. Keskustelun avaus - asian ytimeen. Eiköhän ne oppisi pikkuhiljaa tietämään, että naisilla on kk 12-13 x vuodessa, noin 50 päivää valuu verta/veristä vuotoa (minä esim.).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä