Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kenelle kutsu on tarkoitettu, kun lukee näin....?

Vierailija
14.06.2017 |

Kutsu on miehen sukulaisen juhliin. Kuoressa oli mieheni etunimi ja sukunimi sekä tietysti osoitetiedot.
Eli ketä kutsu koskee; vain miestä vai koko perhettä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsisin, että pelkkää miestä ja jäisin ilomielin pois kemuista! Jos se olis koko perheelle tarkoitttu, kutsussa lukisi mieheni nimi + perheineen

Vierailija
2/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee vain miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. Niinhän siinä kuoressa lukee. Ei perheineen, ei puolisoineen, ei avec.

Vierailija
4/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu koskee vain miestäsi.

Vierailija
5/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mies, koska muuta ei lue.

Vierailija
6/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain miestäsi, ellei varsinaisessa kutsussa ollut mitään lisäystä asiaan.

Vierailija
7/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vain miehelle. Jos jää vaivaamaan niin aina kannattaa varalta varmistaa niin vältytään väärinymmärryksiltä, kutsuetikettiä kun kaikki ei aina samalla tavalla ymmärrä :) Itsellä siis oli tapaus, jossa sukulaiseni kutsui juurikin tuolla tavalla minut juhliin. Juhlissa sitten ihmetteli mihin olin perheen jättänyt.

Vierailija
8/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu koskee miestäsi.

Vierailija
9/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee vain miestä, mutta kannattaa varmistaa ilmoittautumisvaiheessa, koska kaikki eivät tunne etikettiä. Enemmän kuin kerran on tullut vihaista noottia, kun emme ole tulleet sukujuhliin. Kutsu oli esitetty vanhemmilleni, heidän nimissään, minulla ja veljelläni jo omat perheet. Silti olisi pitänyt jotenkin tajuta, että kutsu koski kolmea sukupolvea.

Vierailija
10/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskee vain miestä, mutta kannattaa varmistaa ilmoittautumisvaiheessa, koska kaikki eivät tunne etikettiä. Enemmän kuin kerran on tullut vihaista noottia, kun emme ole tulleet sukujuhliin. Kutsu oli esitetty vanhemmilleni, heidän nimissään, minulla ja veljelläni jo omat perheet. Silti olisi pitänyt jotenkin tajuta, että kutsu koski kolmea sukupolvea.

Typerää olla vihaisia, sehän on kutsujan moka, jos ei kaikkia kutsu.

Vierailija
11/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se miehen suku on? Hallitseeko etiketin?

Minun mieheni suku ei hallitse. Sieltä tulee ihan mitä milloinkin. Tökeröin veto oli appivanhempien kihlalahja, joka oli vain miehen nimellä.

Vierailija
12/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti vain miehelle. Jos jää vaivaamaan niin aina kannattaa varalta varmistaa niin vältytään väärinymmärryksiltä, kutsuetikettiä kun kaikki ei aina samalla tavalla ymmärrä :) Itsellä siis oli tapaus, jossa sukulaiseni kutsui juurikin tuolla tavalla minut juhliin. Juhlissa sitten ihmetteli mihin olin perheen jättänyt.

En lähtisi edes varmistamaan, koska kutsuja tulkitsee sen herkästi lisäkutsujen kerjäämiseksi. Paikalle siis vain miehesi. Poikkeuksena tilanne, jossa kutsuja on riittävän läheinen, kuten puolison sisarus tai vanhempi.

Vierailija
13/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää.

Vierailija
14/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinä laittaisin miehen soittamaan hyvissä ajoin ja ilmoittautumaan muodossa "minä tulen mielelläni, kiitos kutsusta, vaimo ja lapset voivat sitten tehdä asiaa X sinä päivänä". Jos tarkoitus on ollut kutsua koko perhe, niin se selvinnee nopeasti puhelimessa.

Vierailija
15/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinä laittaisin miehen soittamaan hyvissä ajoin ja ilmoittautumaan muodossa "minä tulen mielelläni, kiitos kutsusta, vaimo ja lapset voivat sitten tehdä asiaa X sinä päivänä". Jos tarkoitus on ollut kutsua koko perhe, niin se selvinnee nopeasti puhelimessa.

Tuo on kutsun kerjäämistä! Harva vastaa lapsettomaan kutsuun, että kiitos, tulemme mielellämme, lapset menevät siksi aikaa mummolaan ja samalla Särkänniemeen

Vierailija
16/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa marttyroinnilta. Riittää, kun mies ilmoittaa tulevansa. Jos kutsuja ei tunne etikettiä ja olettaa muun perheen tulevan mukaan, hän kyllä miehen ilmoittautuessa kysyy, kuinka monta henkeä perheestä on tulossa. Jos etukäteen ilmoittautumista ei tarvita, juhliin osallistuu vain ap:n mies.

Vierailija
17/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu koskee vain miestäsi. Jos kyseessä on tilaisuus, jonne voisi olettaa tulevan avec tai perheineen, niin mies voisi kohteliaasti tiedustella, koskeeko kutsu vain häntä. Itse hän sikunsa myös tuntee parhaiten.

Vierailija
18/18 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu on miehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi