Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te avokonttorissa tms istuvat hoidatte menkat?

Vierailija
14.06.2017 |

Istun töissä isossa huoneessa, avokonttorissa, jossa ympärilläni aika lähelläkin ihmisiä. Miten menisin menkkojen aikana vessaan? En jaksaisi raahata koko laukkua aina mukaan, mutta miten saan huomaamattomasti siteen/tampoonin mukaani? :D
miten muut hoitaa tämän??

Kommentit (241)

Vierailija
141/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut alas vaan ja korvia vihlova RIIPS kun repäisen siteen irti. Hiljentää koko avokonttorin ja kääntää kaikkien päät. Sitten huolellisesti uusi side tilalle ja lopuksi roskat roskiin tietysti! 

Vierailija
142/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoisto auttoi mulla! 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuukautissuojat aina meikkipussissa, jonka otan töissä mukaan vessaan. Meikkipussi nyt ei herätä kenessäkään ihmetystä, ja samalla on hyvä korjailla meikkiä/hiuksia kun ottaa sen mukaan. Lähes päivittäin tulee muutenkin otettua meikkipussi mukaan juurikin meikin korjailun takia, vaikkei menkat silloin olisikaan päällä, kun ei siinä työpisteellä viitsi rueta korjailemaan meikkiä.

Vierailija
144/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierukka niin ei ole juuri vuotojakaan. Pikkuhousunsuoja mahtuu taskuun tarvittaessa.

Vierailija
145/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppia ei tarvii roudata laukussa, kun se on jo valmiiksi paikallaan, sen kun tyhjentää välillä. On muuten myös paljon mukavampi kuin tunkkainen side tai limakalvot kuivaksi vetävä tamponi!

Vierailija
146/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yleensä tamponit rintsikoissa. 5 molemmissa kupeissa.

Pitääkö olla yksi kuppikoko normaalia suuremat vai otatko vain fileen pois?

Itse olen tullut menkkapäivinä haisaappaat ja villasukat jalassa konttoriin. Villasukat on tungettu täyteen tamponeja, joten niitä riittää runsaampaankin vuotoon. Voisin näin kesäksi vaihtaa rintsikoihin, kun sukat alkavat ikävästi hiostaa. >_<

Kumisaappaat kerää sitten reunan yli menevän vuodon, joka valuu reittä pitkin.

Kumipisaappaat voi pestä tarvittaessa pyykinpesukoneessa + 30 ohjelmalla.

Vierailija
147/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukuppia ei tarvii roudata laukussa, kun se on jo valmiiksi paikallaan, sen kun tyhjentää välillä. On muuten myös paljon mukavampi kuin tunkkainen side tai limakalvot kuivaksi vetävä tamponi!

Joo, ei se laukussa tosiaan paljoa auta. ;-))

Vierailija
148/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi käyttöön :) Vaikka aluksi voi käyttö vaatia vähän harjoittelua ja totuttelua, niin suosittelen lämpimästi!

Vierailija
149/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliiveissä menee hyvin pari tamponia mulla, myös side jos paita on löysempi. Kyllä musta on ihan ymmärrettävää jos joku haluaa pitää kuukautisensa yksityisenä, ärsyttää nuo "menkat on luonnollinen asia ei saa hävetä!!" huutelijat... jos joku kysyy neuvoa suojien viekkaaseen kuljettamiseen niin silloin on kohteliasta antaa oikeita vinkkejä eikä paasata. :)

Vierailija
150/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa lähtiessä laitan sukanvarteen nilkan ympärille tamponeja riviin ja paidan sisäpuolelle pistän kaksipuolisella teipillä siteitä. 

Vierailija
151/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sellainen pieni olan yli pujotettava laukku johon mahtuu puhelin ja side/tamponi. Se voi olla sinulla huomaamattomasti koko ajan mukana.

Tämä oli hyvä neuvo.

Mutta jos et ole lapsia tekemässä, miksi haluat että sulla on kuukautiset? Helposti pääsee niistä eroon esim. hormonikierukalla tai minipillereillä. 

Yhdes työpaikas oli naisten vessas pienet kaapit ja niihin avaimet työntekijöillä, saattoi säilyttää niissä vaikka hammasharjaa tai pyyhettä. Tee ehdotus kaapeista pomolle jos iso vessa mihin mahtuu.

Kaikille ei hormonaalinen ehkäisy sovi, ja kaikki eivät myöskään halua ottaa pillereistä aiheutuvia merkittäviä terveysriskejä.

Vierailija
152/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän varasidettä farkkujen takataskussa.

Vierailija
153/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, nyt en ihan ymmärrä, miksi olisi niin kauheaa, jos joku sattuisi näkemään, että kävelet siteen/tamponin kanssa vessaan? Kuukautiset ovat kuitenkin luonnollinen asia ja kaikki tietävät, että valtaosalla naisista sellaiset noin kerran kuussa on. Suurin osa työkavereistasi tuskin edes kiinnittäisi huomiota siihen, että kädessäsi on jotain. Ja jos se tosiaan on niin kamalaa, nin ennakoi hyvä ihmienn sen verran, että puet päälle taskulliset vaatteet ja jotain muuta kuin ne kireimmän mahdolliset. Herttinen sentään tätä uusavuttomuuden määrää...

Minusta olisi noloa nähdä jonkun kävelevän tamponit käsissään. Ihan sama kuin kävelisi pillukarvat esillä konttorissa. Ei se ole mikään navetta!

Vierailija
154/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää peitellä että on menkat ?

Ihmettelee mies 30v

Miksi sitä stondista pitää peitellä?

Vierailija
155/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, nyt en ihan ymmärrä, miksi olisi niin kauheaa, jos joku sattuisi näkemään, että kävelet siteen/tamponin kanssa vessaan? Kuukautiset ovat kuitenkin luonnollinen asia ja kaikki tietävät, että valtaosalla naisista sellaiset noin kerran kuussa on. Suurin osa työkavereistasi tuskin edes kiinnittäisi huomiota siihen, että kädessäsi on jotain. Ja jos se tosiaan on niin kamalaa, nin ennakoi hyvä ihmienn sen verran, että puet päälle taskulliset vaatteet ja jotain muuta kuin ne kireimmän mahdolliset. Herttinen sentään tätä uusavuttomuuden määrää...

Minusta olisi noloa nähdä jonkun kävelevän tamponit käsissään. Ihan sama kuin kävelisi pillukarvat esillä konttorissa. Ei se ole mikään navetta!

Ei lehmät käytä tamponeja eikä niillä ole pil_unkarvoja.

Kristee näitä kaupunkilaisia!

Vierailija
156/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko myös wc avokonttorimallia vai mikä on ongelma?

:D :D

Vierailija
157/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on kerran niin luonnollinen asia, niin miksi vitsailette työntävänne tamponit nenäänne yms? Taitaa teitäkin hävettää.

Vierailija
158/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hormonikierukkaa: Ei menkkoja

Vierailija
159/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lehmät käytä tamponeja eikä niillä ole pil_unkarvoja.

Kristee näitä kaupunkilaisia!

Ei ei, mutta sama asia. Navetassa kasvaneet ei ymmärrä käytössääntöjä, kohteliaisuutta ja häveliäisyyttä. Ei tarvitse hävetä mitään, ettei halua esitellä kyseisiä välineitä vastaantulijoille.

Vierailija
160/241 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh?? Mä olen avokonttorissa töissä, 90% työkavereista miehiä. Mulla on tamponit työpöydän vetolaatikossa. Otan sieltä tamponin käteeni, nousen penkistä ylös, kävelen vessaan, laitan oven lukkoon, hoidan hommat. Ketään ei voi vähempää kiinnostaa, ja jos kiinnostaa, niin mitäs noloa siinä on. Jokaisella terveellä naisella ja tytöllä on joskus menkat. 

Kerran otin särkylääkettä menkkakipuihin työkavereiden (niiden miesten) nähden. Joku kysyi, että sattuuko mua johonkin. Vastasin että "joo, mahaan". "Ai miks, ootko syöny jotain outoo?" "Ei, menkat vaa." "Aijaa, no voi, kurjaa. Katoitteko eilen sen matsin muuten?" Et kyllä ne aikuiset miehet on tottunu siihen, että joskus naisilla sattuu mahaan. Jos ei oo, ni alkaa olla jo aika.

No, mua ainakin vituttais tehdä selkoa jollekin miehelle, joka ei ole minulle läheinen kuukautisistani. Yhtä hyvällä syyllä mun ois sitten kuultava työpaikan iäkkäämpien miesten pissasuihkun heikentyneen eturauhasvaivojen takia, jos alkaa usein olla lattia märkä ja haista. Tai että sermin takana Elinalta (27v.) leikataan pian kohtu pois *koska joku sairaus*, jos hän vääntelee naamaansa tuskissaan. Ihan luonnollisia asioita. Mites Elina se eilinen Emmerdale?