Tässä suunnitelmani, mutta onko liian iso muutos työkuvioihin?
Olen tällä hetkellä asiantuntijatehtävässä. Palkka hieman yli 3000 €, jonkun mielestä pieni, mutta minusta ollut oikeinkin hyvä.
Nyt harkitsen että haen koulunkäynninohjaajaksi. Siinähän kokoaikaisen palkka lienee n.2200€, mutta kokoaikaista työtä vaikea saada. Ei haittaa, osa-aikainenkin riittäisi, vaikka 6 tuntia päivä.
Ajatus tuntuu hyvältä, mutta onko järkeä? 😂
Kommentit (18)
Ole sinä vaan siellä Elyssä loppuelämäsi.
Sinulla on varmaan hyvä syy. Jos rahat riittää, niin hienoa se on seurata omia tunteita ja tarpeita.
Oletko jäämässä pysyvästi tuolle uudelle uralla? Voi olla, että et löydä enää yhtä hyvää tai hyvin palkattua työtä omalta alaltasi, jos vaihdat pitkäksi aikaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Etkös saa työttömänäkin enemmän?
Luuserit ajattelee näin.
Ok jos ala kiinnostaa, koulunkäynninohjaajan koulutus suunnitelmissa?
Miksi? Tuo on työtä jota tehdään kun ei saada yhtään mitään muuta, ei kukaan tarkoituksella ole koulunkäyntiavustaja.
Mulla on jo koulunkäynninohjaajan työhön soveltuva koulutus ja kokemustakin työstä, tosin vuosien takaa. Pidin työstä kovasti, mutta silloiseen elämäntilanteeseen niin pieni palkka ei riittänyt. Nyt riittäisi, osa-aikaisenakin.
Nykyinen työni on toisella paikkakunnalla ja vaikka osin teen etätyötä niin en pidä tästä työmatkasta. Päivästä menee kaksi tuntia hukkaan autossa istuessa. Julkisia ei kulje ja talvella tie on tosi huonossa kunnossa. Mutta ohjaajan työhön työpaikka olisi kävelymatkan päässä, olisi ihanaa. Ap
Vaihda ihmeessä kun mahdollista on. Pitkä työmatka on sieltä ja syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä h*lvettiä. Mä saan anssia 1100 euroa kuussa. Reilu puolvuotta sitä jäljellä, sen jälkeen en todennäköisesti saa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä h*lvettiä. Mä saan anssia 1100 euroa kuussa. Reilu puolvuotta sitä jäljellä, sen jälkeen en todennäköisesti saa yhtään mitään.
Jos palkka on ollut vaikka 3100 €/kk, niin ansiosidonnainen on 1780 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuvitellut sen olevan kaikille sama summa? Ei ole ei.
Älä jää miettimään vaan toteuta unelmasi. Kuulostaa järkevältä.
En vaihtaisi. Taloudellinen varmuus on tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen sama. Osan vuodesta työttömänä koska määräaikaisia sopimuksia ja välissä taukoa.
Jatkossa en tiedä miten lasketaan jos olen puoli kuuta työssä ja 920 e tms per kuukausi riittää kuukaudeksi ansiosidonnaista varten. Lasketaanko palkka puolen kuun vai koko kuukauden palkaksi, jos 6 kk sopimus mutta alku ja loppu kesken kuukautta?
Mistä moinen ajatus. Onko sinulla koulutusta tehtävään?