Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pihaasi tyytyväinen?

Vierailija
14.06.2017 |

Meidän piha on kamala rytöpesä. Täytyy varmaan tehdä jotain sen eteen. Kunpa mieskin innostuis siivoon sieltä sotkujaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 90% tyytyväinen.

2000 m2 on mustikkametsää mitä raivaan ja siivoan joka vuosi jotta mustikkasato on hyvä eikä muutu ryteiköksi. Talo + autotalli vie n 300 m2, terassit reilu 100m2 ja rasitetie ehkä 200 m2.

Loput on puutarhaa, vähän haastavaa kun on hapan metsämaa. Sitkeydellä on saatu kasvit kasvamaan ja kukkimaan, nyt on 10 kesä (11v asuttu) ja piha on tosi kaunis! Kukinta onnistuu tänä vuonna lähes kaikilla kasveilla tosi hyvin, toki lannoituksella ja sopivalla sademäärällä on osuutensa asiaan.

Parhaillaan on viimeisen ruman rinteen perkuu käynnissä, maata ja ruskeaa sammalta on jo poistettu ja parin viikon kuluttua tulee mullat, katteet ja kasvit siihen. Toivottavasti nyt onnistuu!

Mitään vanhoja romuja ei pihalta löydy ja työkaluille yms on omat paikat!

Vierailija
2/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 90% tyytyväinen.

2000 m2 on mustikkametsää mitä raivaan ja siivoan joka vuosi jotta mustikkasato on hyvä eikä muutu ryteiköksi. Talo + autotalli vie n 300 m2, terassit reilu 100m2 ja rasitetie ehkä 200 m2.

Loput on puutarhaa, vähän haastavaa kun on hapan metsämaa. Sitkeydellä on saatu kasvit kasvamaan ja kukkimaan, nyt on 10 kesä (11v asuttu) ja piha on tosi kaunis! Kukinta onnistuu tänä vuonna lähes kaikilla kasveilla tosi hyvin, toki lannoituksella ja sopivalla sademäärällä on osuutensa asiaan.

Parhaillaan on viimeisen ruman rinteen perkuu käynnissä, maata ja ruskeaa sammalta on jo poistettu ja parin viikon kuluttua tulee mullat, katteet ja kasvit siihen. Toivottavasti nyt onnistuu!

Kuulostaa hyvältä ja taidat olla ahkera puutarhuri. Meidän pihalta löytyy just noita romuja, renkaita ja työkaluja. Todella turhauttavaa, kun saan paikkoja kuntoon niin mies täyttää nurkat saman tien. T:Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sentään hommat alotettua. Heti näyttää paljon siistimmältä. T:Ap

Vierailija
4/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko tyytyväinen olen. Miinuksena on vain, että pihani on hieman varjoisa ja kosteudelle altis, joten se rajoittaa useiden kasvien kasvatusta pihallamme. En myöskään saa oikein haluamiani hyötykasveja menestymään pihallamme samasta syystä. Pitäisi saada lisää valoa. No, pitää vain tyytyä eri varjokasveihin. On meidän piha silti ihan sievä ja siisti se on aina.

Vierailija
5/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 90% tyytyväinen.

Kuulostaa hyvältä ja taidat olla ahkera puutarhuri. Meidän pihalta löytyy just noita romuja, renkaita ja työkaluja. Todella turhauttavaa, kun saan paikkoja kuntoon niin mies täyttää nurkat saman tien. T:Ap

Toi on iso ongelma! Me asumme taajama-alueella joten romuista tulee tosi nopeasti huomautus. Toki naapureilla on vielä 5v asumisen jälkeenkin "rakennusmateriaaleja" pihalla...

Tsemppiä! Miehesi voisi rakentaa itselleen romuvajan?

Vierailija
6/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 90% tyytyväinen.

Toi on iso ongelma! Me asumme taajama-alueella joten romuista tulee tosi nopeasti huomautus. Toki naapureilla on vielä 5v asumisen jälkeenkin "rakennusmateriaaleja" pihalla...

Tsemppiä! Miehesi voisi rakentaa itselleen romuvajan?

Kiitos. Meillä on iso romuvaja mutta sekin on täynnä rojua:( T:Ap

Vierailija
7/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 90 % tyytyväinen. Kaunis nurmikko varjonurkassa tosin sammalta), tuuhea pensasaita, syreeneitä valkoista ja liilaa. Juhannusruusu, punainen köynnösruusu, pensaita, ikivanhoja mutta tuottavia omppupuita. Pionipenkki, perennapenkkejä, puutarhakeinu kukkien keskellä. Ulkosauna jonka löylyjä kiva vilvoitella saunaterassilla kesät talvet. Miehelle autotalli johon saa romujaan. Ikivanha raparperi ja marjapensaita. Tänä vuona onnistuin istuttamaan kärhöjä omenapuiden alle. Tuoksujasmiinipensaita ja kuusamaa. Tuija-aita krlpaisi vielä yhdelle sivustalle.

Vierailija
8/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein. Pelkkää nurmikkoa ja puuta. Mulla ei ole silmää tai visiota mitä sille pitäisi tehdä. Tykkäisin kyllä rehevästä puutarhasta, mutta sen pitäisi olla myös helppohoitoinen.

Vierailija
9/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneton pikkupiha. Siihen ei voi suoraan istuttaa mitään, kun maata on niin ohuesti. Jotain istutusaltaita tms. voisi puuhata, mutta ei ole löytynyt aikaa. Terassiin ja lasiterassiin olen tyytyväinen. 

Vierailija
10/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon kantanut renkaita ja rojuja varastoon ja leikannut nurmikon. Huomenna jatkuu urakka ja oon tarmoa täynnä. Hyvä siitä pihasta vielä tulee. T:Ap

Vierailija
11/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kun sen suhteuttaa käytettyyn rahaan ja omiin puutarhurintaitoihini. Olemattomia molemmat. Mutta silti olen onnistunut pitämään suurimman osan kasveista hengissä jo 8 vuotta. Olen myös älyttömän tyytyväinen ihan ensimmäiseksi tekemääni päätökseen, että pihaan tulee vain yksi, mutta reilun kokoinen kukkapenkki. Sen jaksan vielä pitää asiallisen näköisenä.

Vierailija
12/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, kun sen suhteuttaa käytettyyn rahaan ja omiin puutarhurintaitoihini. Olemattomia molemmat. Mutta silti olen onnistunut pitämään suurimman osan kasveista hengissä jo 8 vuotta. Olen myös älyttömän tyytyväinen ihan ensimmäiseksi tekemääni päätökseen, että pihaan tulee vain yksi, mutta reilun kokoinen kukkapenkki. Sen jaksan vielä pitää asiallisen näköisenä.

Toi onkin taitolaji, tehdä vähällä rahalla kaunis puutarha. Samaan pyrin minäkin. T:Ap

Vierailija
13/13 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siinä mielessä ole tyytyväinen, sillä paljon on vielä tehtävää eli se ei ole vielä valmis.

Mutta visioita on paljon ja sieluni silmin näen millainen siitä tulee. Toisaalta nautin siitä kuitenkin jo nyt, ja tekemisestä myös. Se kai on tärkeintä. Ja sanovat, että puutarha ei ole koskaan valmis ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän