Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua on alkanut kuvottaa se että ihmiset tuijottaa puhelintaan kävellessäänkin

Vierailija
12.06.2017 |

Olenko nyt hirveä ihminen kun sanoin tämän?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut kertoa tämän täällä ennenkin, mutta kerronpa silti miten kohtasin bussilastillisen puhelinzombeja. Olin siis aamulenkillä lähellä aikuiskoulutuskeskusta, ja satuin juuri bussipysäkin kohdalle kun bussi tuli. Ovista pelmahti tusinan verran opiskelijoita, joista joka ikisen katse oli tiukasti puhelimessa. Siirryin niin sivuun kuin suinkin pääsin, mutta silti kolme niistä zombeista mäiskähti minua päin ennen kuin yksi lopulta tajusi kohottaa katseensa nähdäkseen mitä tapahtuu, minkä seurauksena zombivirta lähti valumaan tämän yhden väistämiskykyisen yksilön perään. Siinä vaiheessa mietin vakavissani, että vähä-älypuhelimet vielä tuhoavat ihmiskunnan.

Vierailija
22/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työmatka menee samaa reittiä kuin koululaisten koulumatkan muutaman sata metriä. Siinä saa kyllä varoa aamulla. Työmaan takia kiertotie on ollut suljettuna, mutta onneksi se avattaneen loppukesällä, niin ei tarvitse näitä robotteja väistellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on murheet. Älä jaksa oikeesti.

Vierailija
24/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lakkaa ihmettelemästä sitä!

En lakkaa myöskään ihmettelemästä sitä, että vanhemmat antavat pikkukoululaisten pyöräillä puhelin kädessä! Tässä on useamman kerran meinannut eka-tokaluokkalainen lapsi ajaa pyörällä pyörätiellä minun/lapseni/koirani päälle, kun on pyörällä ajaessaan tuijottanut puhelintaan samalla.

Pyörän hallinta, muiden pyörätienkäyttäjien, autoliikenteen ja puhelimen seuraaminen yhtä aikaa on kovaa ja vaikeaa hommaa aikuisellekin, miten sitten ekaluokkalaiselle?? 

Ihanko oikeasti puhelimen käyttö ja pyöräileminen yhtä aikaa on ok vahemmille, vai ettekö tiedä/välitä, mitä naperonne puuhaavat? Vai kuvitteletteko, että oma pilttinne on poikkeuksellisen taitava tekemään monta asiaa yhtä aikaa?

Vierailija
25/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää älypuhelimien valtakausi on kestäny aika vähän aikaa vasta kuitenkin. Eiköhän kohta ole taas uudenlaista tekniikkaa ihmeteltäväksi, joka tekee meistä pian taas joko enemmän tai vähemmän valveutuneita ympäristöstämme. Toivottavasti enemmän.

Vierailija
26/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan oikeasti pidän puhelinta siinä, että voin leikkiä etten huomaa muiden kommentteja. Jep, olen koulukiusattu.

Vierailija
27/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihan oikeasti pidän puhelinta siinä, että voin leikkiä etten huomaa muiden kommentteja. Jep, olen koulukiusattu.

Olen huomannut itsessäni saman. Räplään puhelinta lähinnä silloin, kun olen hermostunut tai hämmentynyt ja haluan näyttää siltä, että keskityn omiin asioihini.

Vierailija
28/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko vähän outo tässä asiassa, mutta minä ilahduin Pokemonin pelaajista, vaikka en itse sitä pelaakaan? Viime kesänä näkyi ulkoilmassa liikuskelemassa valehtelematta sata kertaa enemmän lapsia ja nuoria kuin aiemmin.

Tuollaisia pelejä saisi tulla enemmänkin, jotka saavat ihmiset liikkeelle, etenkin nuoret.

Vaaratilanteet toki asia erikseen.

Vierailija
29/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Surullista katsottavaa on etenkin äidit, jotka tuijottavat kännykkää lastenvaunuja työntäessään. Kerran yhden äidin vaunut kävivät jo puskan puolella, kun se kännykkä oli tärkeämpi kuin eteenpäin katsominen...

Vierailija
30/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut itsessäni saman. Räplään puhelinta lähinnä silloin, kun olen hermostunut tai hämmentynyt ja haluan näyttää siltä, että keskityn omiin asioihini.

Niin, on helppo ottaa kännykkä esille, jos ei esim. tiedä mitä tehdä jossain tilanteessa ja odottaa muiden reaktiota tilanteeseen sillä aikaa, kun näyttää, että tarkistaisi itse jotain.

Vierailija
31/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävän näköistähän se on kun ei uskalleta kohdata muita ihmisiä enää ollenkaan.

Parhaita puoliahan tuossa puhelimen tuijottamisessa on, ettei tarvitse katsella niitä syylänaamaisia tätejä, jotka nyrpistelevät neniään asuvalinnoille ja käytösmalleille. Teen julkisella paikalla ihan mitä haluan (kuitenkaan häiritsemättä muita esim. tuijottelemalla tuntemattomia ohikulkijoita) eikä kiinnosta yhtään mitä pikkumaiset tädit ajattelevat.

Vierailija
32/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, on helppo ottaa kännykkä esille, jos ei esim. tiedä mitä tehdä jossain tilanteessa ja odottaa muiden reaktiota tilanteeseen sillä aikaa, kun näyttää, että tarkistaisi itse jotain.

Miksi ei voi vain odottaa? Miten toimit vastaavissa tilanteissa ennen älypuhelimia? Vai oletko niin nuori, ettet muusta tiedä? 

Vierailija
33/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en väistä. Kävelkööt päin...

Vierailija
34/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just eilen katselin hvuittuneena yhtä nuorta naista, joka naama kiinni puhelimessa luikerteli hitaasti vaeltaen mäkeä ylös. Meinasi ensin kompastua ja sitten kävellä pusikkoon. Mutta ei silti laittanut puhelinta pois...

Taisin olla mää x_x Vastasin työsähköpostiin.

Et sitten siksi hetkeksi voinut pysähtyä? Jos olit nimittäin sinä, niin nopeammin olisi homma hoitunut, kun olisit pysähdyksissä kirjoittanut ja sitten jatkanut ripeästi matkaa. No toivottavati et kävellyt kenenkään päälle tai alle vielä tuon episodin jälkeen...

Vierailija
35/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällöttää pysähtyneessä autossa istuva nainen, joka kännykkä veltossa kädessään katsoo sitä.

Vierailija
36/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää vähän surulliseksi ja vaaralliseksi mennyt. Mutta helppo ymmärtää miksi tilanne on tämä, kun kaikki yhteys on siinä kämmeneen sopivassa vekuttimessa liiankin helposti saatavilla. Netistä tarkistaa äkkiä asian kuin toisenkin nopean 4g yhteyden ansiosta, sometilit, whatsappit, ja sähköpostit piippaa jatkuvasti. Samalla tuo vekotin alkaa olla tosiaan huono, kun sitä käytetään paikoissa, joissa se vie huomion asioilta, joihin ois etenkin liikkeellä ollessa tärkeä keskittyä.

Vierailija
37/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävän näköistähän se on kun ei uskalleta kohdata muita ihmisiä enää ollenkaan.

Parhaita puoliahan tuossa puhelimen tuijottamisessa on, ettei tarvitse katsella niitä syylänaamaisia tätejä, jotka nyrpistelevät neniään asuvalinnoille ja käytösmalleille. Teen julkisella paikalla ihan mitä haluan (kuitenkaan häiritsemättä muita esim. tuijottelemalla tuntemattomia ohikulkijoita) eikä kiinnosta yhtään mitä pikkumaiset tädit ajattelevat.

Loistava kommentti alapeukuista huolimatta.

Vierailija
38/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti nää ketkä haukkuu näitä kännykkätyyppejä on niitä haukkujia, jotka on vihasia kun ei saa reaktioita  enää haukkumiskommentteihinsa ja ilkeisiin katseisiin. Hankkikaa elämä!

Vierailija
39/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lakkaa ihmettelemästä sitä!

En lakkaa myöskään ihmettelemästä sitä, että vanhemmat antavat pikkukoululaisten pyöräillä puhelin kädessä! Tässä on useamman kerran meinannut eka-tokaluokkalainen lapsi ajaa pyörällä pyörätiellä minun/lapseni/koirani päälle, kun on pyörällä ajaessaan tuijottanut puhelintaan samalla.

Pyörän hallinta, muiden pyörätienkäyttäjien, autoliikenteen ja puhelimen seuraaminen yhtä aikaa on kovaa ja vaikeaa hommaa aikuisellekin, miten sitten ekaluokkalaiselle?? 

Ihanko oikeasti puhelimen käyttö ja pyöräileminen yhtä aikaa on ok vahemmille, vai ettekö tiedä/välitä, mitä naperonne puuhaavat? Vai kuvitteletteko, että oma pilttinne on poikkeuksellisen taitava tekemään monta asiaa yhtä aikaa?

Onhan noita nähty. Jos minä autoilijana olisin myös näpelöinyt luuriani, olisi muutamia alakoululaisia puhelimiensa ja pyöriensä kera jäänyt alle. Aika luottavaisia ovat vanhemmat että lapset selviävät liikenteen seassa.

Vierailija
40/49 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää vähän surulliseksi ja vaaralliseksi mennyt. Mutta helppo ymmärtää miksi tilanne on tämä, kun kaikki yhteys on siinä kämmeneen sopivassa vekuttimessa liiankin helposti saatavilla. Netistä tarkistaa äkkiä asian kuin toisenkin nopean 4g yhteyden ansiosta, sometilit, whatsappit, ja sähköpostit piippaa jatkuvasti. Samalla tuo vekotin alkaa olla tosiaan huono, kun sitä käytetään paikoissa, joissa se vie huomion asioilta, joihin ois etenkin liikkeellä ollessa tärkeä keskittyä.

Musta esim olkoiluun innostavat pelit, kuten Pokemon go, ovat ideana erinomaisia, mutta tää väline on tällä hetkellä huono. Se pelaaminen, kun vaatii sitä ruudun tuijottamista niin riskit kaikenlaisiin vaaratilanteisiin kasvaa.