Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankkikaa tarpeeksi tehokas auto niin ei tarvi kärkkyä ohituspaikkaa persiissä kiinni.

Vierailija
12.06.2017 |

Tehokkaampi auto kiihtyy tarvittaessa, ei tarvi roikkua kilometri tolkulla puskurissa kiinni.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tehokkaammalla autolla juuri voi kärkkyä ohituspaikkaa toisen puskurissa. Niillä lussuilla mopoilla kannattaisi jättäytyä kauemmas ja aloittaa ohituskiihdytys omalta kaistalta ajoissa, kun näkee, että ohituspaikka on tulossa.

Vierailija
2/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraana kirjoitti:

Itse asiassa tehokkaammalla autolla juuri voi kärkkyä ohituspaikkaa toisen puskurissa. Niillä lussuilla mopoilla kannattaisi jättäytyä kauemmas ja aloittaa ohituskiihdytys omalta kaistalta ajoissa, kun näkee, että ohituspaikka on tulossa.

VAikka tämä pitääkin paikkansa, niin yhtä hyvin se tehokas auto lähtee sieltä kauempaakin ja samalla lailla se tehokas auto tulee autooni sisälle, jos eteen tulee hirvi tai joku muu äkkipysähdys. ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieraana kirjoitti:

VAikka tämä pitääkin paikkansa, niin yhtä hyvin se tehokas auto lähtee sieltä kauempaakin ja samalla lailla se tehokas auto tulee autooni sisälle, jos eteen tulee hirvi tai joku muu äkkipysähdys. ei ap

Juu kyllä ne turvavälit pitäisi silti säilyttää, vaikka kuinka olisi lähdössä ohittamaan läheltä tai kaukaa. 

Onnettomuus voi tapahtua sinäkin aikana, kun toinen ihan vähän vaan roikkuu tässä puskurilla, kun olen juuri menossa tästä..

Vierailija
4/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette lähde ajoissa matkaan tai odota ohituskaistaa?

Vierailija
5/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko siä madella alle rajoitusten kyllä sillä tyylillä perskärpäsiä saa....

Vierailija
6/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko siä madella alle rajoitusten kyllä sillä tyylillä perskärpäsiä saa....

Ihan rajoitusten mukaan ajamalla niitä saa. Jopa sellaisia, jotka eivät mene ohi, vaikka on tilaa. Silloin juuri hidastan ihan tahallani, vaikka viiteenkymppiin satasen alueella, jos ei älytä mennä ohi. Minä osaan ohittaa eikä tarvitse edes ylinopeuteen kiihdyttää, ihan 95 h/1,4 l pikkuautolla pääsen rekastakin ohi. 

Vierailija
7/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauempaa näkeekin sen ohituspaikan paremmin.

Hassua roikkua puskurissa kiinni ja käväistä välillä kurkkimassa oisko tilaa. Kun pitää kunnon välin, näkee mitä edestä on tulossa.

Opetelkaa hyvät ihmiset ohittamaan.. Ja se auto kiihtyy kyllä, jos ei kiihdy, ei kannata ohitella.

Vierailija
8/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin mutkaiset ja mäkiset tiet, että hyviä ohituspaikkoja on todella vähän.

Vierailija
9/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on niin mutkaiset ja mäkiset tiet, että hyviä ohituspaikkoja on todella vähän.

Lisäisin vielä, että usein niissä vähäisissä hyvissä ohituspaikoissa on peltipoliisi ihan kuin kiusallaan.

Vierailija
10/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ajavana sanon, että ohituspaikkoja löytyy kyllä. Vilkkaimmilla teillä on ohituskaistoja ja todella harvassa on oikeasti niin mutkaiset ja mäkiset tiet, ettei hitaammista pääse rauhallisempaan aikaan ohi. No kerran ajoin Vesannolta Viitasaarelle ja siinä oli varmaan 10 km keltaista viivaa lähes yhtä soittoa, silloin jouduin ajamaan jonkun  varmaan kaupasta tai kirkosta tulevan papan takana aika pitkään ja kun tuli se ainoa ohituspaikka, tuli joku vastaan. Sitten kun on jonoa ja ruuhkaa, ei se ohittelu auta mitään, koska jonossa ohittelu ei auta etenemistä juuri yhtään. Sitten vain jään siihen missä olen ja jätän turvaväliä hätäisempiä varten. Tosin ne samat hätäiset ovat vielä sadan kilometrinkin päässä näköetäisyydellä.

Hitaasti ajavat ovat oikeasti ongelma vain aroille, ohittamista pelkääville kuskille tai hätäheikeille, joille viisikin sekuntia on tärkeää. Mä pääsen ohi hitaista aika hyvin turvallisesti ja jos en pääse, on se ruuhka joka tapauksessa niin kova, ettei ohitus hyödytä. Sen ruuhkan voi aiheuttaa joku peräkärry, rekka tai traktori tai moni näistä, jotka eivät edes saa ajaa rajoitusten mukaista nopeutta. mopoista pääsee ohi ruuhkassakin, kun katsoo että tekee sen turvallisesti mopolijan kannalta ja mopo ei ihan keskellä tietä ole. 

Viimeksi vastaavassa keskustelussa mua syytettiin hitaasti ajavaksi, kun totesin, että menkää ohi. En ole hitaasti ajava, vaan ohitustaitoinen ja kyvykäs lukemaan liikennettä. 

Vierailija
11/11 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Hyvää tekstiä, täytyy todeta. Lisäisin vielä, että usein se hitaasti ajava ajaa vielä keskellä tietä eikä tee vahingossakaan ohitusta toiselle helpommaksi ajamalla reunassa.