Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa nykypäivän naisen loukkaamtumaan helposti?

Vierailija
09.06.2017 |

Tuntuu että mistään asiasta ei voi oikeasti keskustella tai vain yksinkertaisesti kertoa mielipidettään aiheuttamatta harmaita hiuksia toiselle?

Viimeisin deittini suuttui 3 treffeillä kun keskustelimme syvällisiä ja sanoin mielipiteeni joka kuului näin:
"Mielestäni ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jos syyttää joka asiassa aina muita tai kerjää sääliä omista virheistään"

Tuon jälkee treffit jäi tämän naisen kanssa viimeisiksi.
Ja siis tämä oli vain yksi esimerkki.

Olen kohdannut vähemmässäkin määrin loukkaantumisia ihmisten keskuudessa.
Eikä kyse ole haukkumisesta vaan perustelluista mielipiteistä.

En vain ymmärrä, minua itseä ei voi loukata mitenkään perusteluilla mielipiteillä.
Herkkänahkaisuus on muodissa...

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos oletetaan, että nainen loukkaantuu jostain sanomisestasi. Niin miten reagoit siihen loukkaantumiseen? Suututko? Alatko dissaamaan ja haukkumaan herkkänahkaiseksi? Kadutko että loukkasit? Tunnetko empatiaa naista kohtaan, koska hänellä on paha mieli?

Vierailija
82/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kanssani voitte olla ihan eri mieltä mutta koittakaa nyt pweustella vähän

Ette edes tunne minua päättelette vain kaikkea ihme hommia. Pelkästään yhden nais esimerkin voimin.

Ja kyse oli LOUKKAANTUMISESTA koska luonnollisesti kysyin mikä on kun käytös muuttui.

Ja kyseinen nainen sanoi ettei pitänyt lauseestani eli LOUKKAANTUI.

Vieläkö pitää jankata tästä...

Vielä väitätte että minä loukkaannun?
Voin viedä vaikka jokaisen niin vöittävän henkilökohtaisesti kahville ja saatte haukkua minua vaikka miten jos siitä tykkäätte...

Voin vielä maksaa leikin. Ette saa minua loukattua.

Terv, ap

Miten me voisimme sinulle perustella yhtään mitään, kun et kerro ollenkaan tästä esimerkkisi tilanteesta tai mistään muustakaan tilanteesta? Nyt sanoit ensimmäisen kerran, että nainen sanoi, ettei pidä lauseestasi, mutta et vieläkään kertonut mitään muuta tuosta keskustelusta. Kontekstikin on aika tärkeää.

Jos haluat puhua yleisellä tasolla, laita nyt muutama esimerkki lisää, niin voimme oikeasti lähteä pohtimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loukkaantuu = ei pidä jostain mielipiteestä ja ottaa sen henkilökohtaisesti ja siitä seuraa suuttumus.

Jos vain EI PIDÄ jostain mielipiteestä niin kykenee suhtautumaan asiaan neutraalisti ja perustelemaan miksi ei pidä.

Se että suuttuu on sama kuin loukkaantuu

Terv, ap

Ps. Se miksi tulee typoja ja en kerkeä vastaamaan johtuu edelleen siitä että olen töissä ja kirjoitan kännykällä nopeasti...

Vierailija
84/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki naiset aina loukkaantuu jostain seurassasi, niin sinun kannattaa varmaan miettiä omaa käyttäytymistäsi. Mikä sinussa on sellaista, että juuri sinun kanssa naiset loukkaantuu? Koska minun kokemuksen mukaan naiset ei mitenkään erityisen usein loukkaannu ainakaan minulle tai esim. kavereilleni. 

M35

Vierailija
85/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos loukkaantuu = ei pidä jostain mielipiteestä ja ottaa sen henkilökohtaisesti ja siitä seuraa suuttumus.

Jos vain EI PIDÄ jostain mielipiteestä niin kykenee suhtautumaan asiaan neutraalisti ja perustelemaan miksi ei pidä.

Terv, ap

Ps. Se miksi tulee typoja ja en kerkeä vastaamaan johtuu edelleen siitä että olen töissä ja kirjoitan kännykällä nopeasti...

Se nainen siis suuttui sinulle? Alkoi huutamaan, oli vihainen ilme tms?

Vai ei vain halunnut tavata sinua uudelleen?

Vierailija
86/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv, ap

Edelleen, se konteksti selittäisi tässä aika paljon.

Jos ymmärryksesi ja ulosantisi tämän naisen kanssa on ollut samaa luokkaa kuin tässä keskustelussa, en yhtään ihmettele, miten tällainen tilanne on päässyt muodostumaan. Nainen on todennäköisesti pitänyt ihan itsestään selvänä, että se, mitä hän on aiemmin keskustelun aikana aiheeseen liittyen sanonut, riittäisi perustelemaan hänen näkemyksensä, mutta sinä olet ignoorannut ja ohittanut nämä perustelut yhtä sujuvasti kuin tässä ketjussakin.

Vierailija
87/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv, ap

Oliko se nainen itse puhunut juuri hetkeä aiemmin itsestään jotain sellaista, jossa syytteli muita hänen omista ongelmistaan. Ja päätit siihen vastineeksi laukoa, että "ihminen, joka syyttelee muita omista ongelmistaan, ei kyllä ole ihan kunnossa". Eli haukuit sitä naista? Ei ihme jos loukkaantui ja suuttui (olit sitten oikeassa siinä mielipiteessäsi tai et).

Vierailija
88/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki naiset aina loukkaantuu jostain seurassasi, niin sinun kannattaa varmaan miettiä omaa käyttäytymistäsi. Mikä sinussa on sellaista, että juuri sinun kanssa naiset loukkaantuu? Koska minun kokemuksen mukaan naiset ei mitenkään erityisen usein loukkaannu ainakaan minulle tai esim. kavereilleni. 

M35

Niinpä. Tämähän tarkoittaisi käytännössä sitä, että naisilla ei koskaan ole ystävyyssuhteita tai he eivät koskaan pysty asiallisiin väleihin kenenkään kanssa. Tokihan liioitellun leikkisästi näin voidaan sanoa, mutta jos totta puhutaan, niin kyllä joka päivä naiset elävät elämää ihmisten kanssa, heillä on ystäviä ja tuttavia ilman isompia kärhämiä. Jos aloittaja on ihan tosissaan aloituksensa kanssa, on kyllä väistämättä vika jossain muualla, kuin kaikissa naisissa.

Vierailija
89/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on eräs kaveri joka on "suorasainainen" ja ajattelee, että ihmiset loukkaantuu kaikesta herkästi. Hänen ongelma on se, että tuo todella kärkkäästi ajatuksensa esille ilman kohteliaisuutta, ellei siitä ole hänelle enemmän hyötyä. Jos en naura hänen hölmöille vitseilleen ja mainitsen hänen suorasanaisuudestaan olen tosikko ja ihmettelee miksi kaikki suuttuu kaikista. Kun itse sitten kämmää niin karttelee kovasti, ei kehtaa puhua asioita läpi ja olettaa että pyyhkäisemällä villasella pääsee asioista läpi. Pitää olla todella jämäkkä ja määrätietoinen että saa hänet edes anteeksi pyytämään.

Vierailija
90/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv, ap

Oliko se nainen itse puhunut juuri hetkeä aiemmin itsestään jotain sellaista, jossa syytteli muita hänen omista ongelmistaan. Ja päätit siihen vastineeksi laukoa, että "ihminen, joka syyttelee muita omista ongelmistaan, ei kyllä ole ihan kunnossa". Eli haukuit sitä naista? Ei ihme jos loukkaantui ja suuttui (olit sitten oikeassa siinä mielipiteessäsi tai et).

Niinpä.

Esim. 1:

- Minulta jäi siis itselleni tärkeät juhlat kokonaan välistä, kun sovittu lapsenvahti teki oharit.

- Ihminen, joka syyttelee muita omista ongelmistaan, ei ole kyllä ihan kunnossa.

Esim. 2:

- Minulta paloi totaalisesti silloin pinna ja ärähdin lapsille rumasti.

- Ihmiseltä, joka jatkuvasti räyhää lapsilleen, pitäisi ottaa lapset pois.

Esim. 3:

- Tänään olen vain laiskotellut rankan työviikon jälkeen.

- Saamattomat ihmiset ovat sitten ärsyttäviä. Aina on joku tekosyy, että jää asiat tekemättä.

Mikä ihme siinä on, että kaikki aina loukkaantuvat?

Vierailija
91/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin suorasanaisesta perheestä. Ja opin siellä hyvin suorasanaiseksi. Kohteliaaksi, mutta suorasanaiseksi. Sitten parikymppisenä eräs ystävä sanoi minulle, että ihmiset eivät ole tottuneet suorasanaisuuteen, vaan enemmän sellaiseen hienovaraiseen mielipiteiden esittämiseen, että mielipiteet esitetään pehmennetyssä muodossa ja mieluummin kysymysmuodossa (muodossa "voisiko olla, että X johtuu Y:stä?") eikä täräytetä suoraan ( muodossa "X johtuu Y:stä!"). Että minun tapaa puhua suoraan pidetään outona, se ei vastaa sosiaalisia normeja. Vaikka ei minulle loukkaannuttu kylläkään, koska olin aina kohtelias. Mutta tajusin silloin onneksi, että en voi olla niin suorasanainen jos haluan paljon ystäviä ja olla suosittu ihmisten seurassa.

Vierailija
92/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYSYMYKSENI kuului mikä saa nykypäivänä naiset loukaantumaan helposti?

Ja nimenomaan kun kyse on perustelluista MIELIPITEISTÄ.

Aika sekopäistä päätellä että kaikki suuttuisi minun seurassani.

Ei todellakaa. En loukkaa ketään tahallani enkä edes pyri siihem

Miksi pyrkisin...

Olen vain huomannut että moni nykyäännon melko herkkänahkaisia ja ottaa henkilökohtaisesti asiay turhaan. Kyselin miksiköhän asia on nöin..

Vierailija
93/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv, ap

Se nainen ei ehkä ole myöskään pitänyt tavastasi esittää mielipide. Faktanomaisesti. Sellaisen ihmisen kanssa ei voi keskustella, joka ei perustele omia mielipiteitään vaan pitää niitä itsestäänselvyytenä. Esimerkkisi perusteella tämä olet sinä, ei nainen. Peräänkuulutat perusteluja muilta, mutta itse et perustele mitään. Keskustelutilanteen pitäisi olla vastavuoroinen toimiakseen.

Minusta kuulostaa, ettet ole edes etsinyt keskustelua tai mielipiteenvaihtoa, vaan vain esittänyt faktana omaa mutuasi, kuten teet täälläkin nyt. Ei tarvitse loukkaantua kokeakseen tuollaisen tilanteen hedelmättömänä ja rasittavana. Suuttumus seuraa varmasti, kun mielipiteesi oli vielä jyrkkä ja asenteesi vaikuttaa tuomitsevalta. Tähän päälle vielä teet perustelemattomia oletuksia naisesta väittäen hänen olevan loukkaantunut. Ei kannata olettaa tietävänsä vastapuolen tuntemuksia paremmin kuin hän itse. Kysy, jos et tiedä, älä oleta.

Eli vinkki: katso peiliin ja ymmärrä, että omassa keskustelutaidossasi on paljon hiomista. Sen sijaan, että paukutat ilmoille asioita faktana, ota keskustelevampi asenne, kysy myös keksustelukumppanisi mielipidettä ja opettele perustelemaan omat mielipiteesi ja mieti, miten voisit ilmaista sen olematta noin jyrkkä ja tuomitsevan oloinen. Tällä tavoin niiden naisten ei ehkä tee mieli karata tilanteesta vaan voitte jopa oppia olemaan yhdessä vaikka olettekin eri mieltä.

Tämä nykyinen tilanne, jossa väität eri mieltä olevaa naista syyttä loukkaantuneeksi ja herkkähipiäiseksi, ei toimi nyt eikä jatkossa.

Vierailija
94/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on loukkaantunut tässä ketjussa jokaisesta mielipiteestä josta ei tykkää.

Vierailija
95/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyrkisin...

Olen vain huomannut että moni nykyäännon melko herkkänahkaisia ja ottaa henkilökohtaisesti asiay turhaan. Kyselin miksiköhän asia on nöin..

Voitko perustella jotenkin tuon, että naiset loukkaantuvat helposti? Emme ole saaneet vielä yhtään esimerkkitapausta siitä, että nainen olisi loukkaantunut.

Emme voi edes tietää, että koko ilmiötä on olemassa, ellet perustele sitä jotenkin. Tähän asti olet vain esittänyt perustelemattomia väittämiä. Jos haluat perusteluja, sinun täytyy jotenkin pohjustaa keskustelunavaus.

Vierailija
96/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa keskustelua aiheesta ei teidän jankkaamista. Mitä se hyödyttää jos ap antaa esimerkkejä tapauksista..

Olen itsekkin suorasanainen ja olen samaa mieltä että ihmiset loukkaantuu turhaan nykyään.

Täällä syyttely on arkipäivää ja loukkaantuminen...

Vierailija
97/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyrkisin...

Niin, missä se PERUSTELU viipyy? Mielipiteen esitit naiselle, toinen mielipiteesi sitten oli, että nainen LOUKKAANTUI mielipiteestäsi. Kumpaankaan mielipiteeseen ei ole vielä näkynyt perusteluja.

Kerro nyt mitä tapahtui, paitsi, että nainen totesi, ettei PITÄNYT mielipiteestäsi. Alkoiko hän sitten huutaa sinulle tms? Se ettei pidä jostakin ei merkitse loukkaantumista.

Minä "huudan", koska tuntuu, ettet muuten tajua. Tuskin nytkään.

Vierailija
98/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv, ap

Se nainen ei ehkä ole myöskään pitänyt tavastasi esittää mielipide. Faktanomaisesti. Sellaisen ihmisen kanssa ei voi keskustella, joka ei perustele omia mielipiteitään vaan pitää niitä itsestäänselvyytenä. Esimerkkisi perusteella tämä olet sinä, ei nainen. Peräänkuulutat perusteluja muilta, mutta itse et perustele mitään. Keskustelutilanteen pitäisi olla vastavuoroinen toimiakseen.

Minusta kuulostaa, ettet ole edes etsinyt keskustelua tai mielipiteenvaihtoa, vaan vain esittänyt faktana omaa mutuasi, kuten teet täälläkin nyt. Ei tarvitse loukkaantua kokeakseen tuollaisen tilanteen hedelmättömänä ja rasittavana. Suuttumus seuraa varmasti, kun mielipiteesi oli vielä jyrkkä ja asenteesi vaikuttaa tuomitsevalta. Tähän päälle vielä teet perustelemattomia oletuksia naisesta väittäen hänen olevan loukkaantunut. Ei kannata olettaa tietävänsä vastapuolen tuntemuksia paremmin kuin hän itse. Kysy, jos et tiedä, älä oleta.

Eli vinkki: katso peiliin ja ymmärrä, että omassa keskustelutaidossasi on paljon hiomista. Sen sijaan, että paukutat ilmoille asioita faktana, ota keskustelevampi asenne, kysy myös keksustelukumppanisi mielipidettä ja opettele perustelemaan omat mielipiteesi ja mieti, miten voisit ilmaista sen olematta noin jyrkkä ja tuomitsevan oloinen. Tällä tavoin niiden naisten ei ehkä tee mieli karata tilanteesta vaan voitte jopa oppia olemaan yhdessä vaikka olettekin eri mieltä.

Tämä nykyinen tilanne, jossa väität eri mieltä olevaa naista syyttä loukkaantuneeksi ja herkkähipiäiseksi, ei toimi nyt eikä jatkossa.

Juuri näin. Lue tämä ajatuksella, ap.

99/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen, että ehkä se nainen vaan ei ollut kinnostunut susta ihmisenä/miehenä, ja siksi seuraavia treffejä ei tullut. Ei se välttämättä liity mihinkään loukkaantumiseen mitenkään. Naista vaan ei kiinnostanut, se siitä. Neeext.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
100/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyrkisin...

Naiset loukkaantuvat helposti, mutta eivät he suinkaan loukkaannu sinun seurassasi? Haluat yleistää, mutta silti korostat, että sinulle ei näin käy kovinkaan usein? Mihin siis näkemyksesi perustuu? Minäkin voisin kysyä, miksi kaikki miehet ovat sikoja, mutta samaan hengenvetoon todeta, että en ole montaa sikaa kohdannut?