Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin ne luottotiedot palautuu

N
09.06.2017 |

10 vuotta sitten, 18 vuotiaana, 1000 bruttotuloilla, 500e vuokralla, innostuin ostelemaan osa-maksulla tavaraa (koska ei vain ollut varaa muuten). Olin muuttanut omilleni jo 2 vuotta aikaisemmin ja ikuinen köyhyys alkoi ärsyttämään. Ostelin vaatteita, elektroniikka, kävin baareissa etc. Pahimmillaan laskujen jälkeen tilille jäi 20e tai vielä muutama lasku päälle. Tätä rahattomuutta kompensoin pikavipeillä, luottokortilla ja lainoilla. Soppa oli syntynyt.

Eräs päivä menetin työpaikkani, en päässyt ylös sängystä ja halusin vain unohtaa kaiken rahaan liittyvän. Onneksi tätä ei kestänyt kovin kauan (siihen asti kun kaikki velat olivat menneet ulosottoon) ja sain uuden työn ja tein suunnitelman velkojen maksamiseksi.

20t oli summa loppujen lopuksi kaikkien oikeuskulujen, perintä jne kulujen jälkeen. 4 vuotta sitten tämä summa oli maksettu ja nyt vihdoin ja viimein 10 vuotta myöhemmin saan luottotiedot takaisin.

Muita kokeineita? Miltä tuntui saada tiedot vihdoin ja viimein takaisin?

Ihanaa kun ei enää tarvitse pelätä että joku ihmettelee miksen saa laskulle, miksei ei ole luottokorttia, tai en voi muuttaa tai en saa kotivakuutuksen pesukonetta... ihanaa kun ei tarvitse pelätä pankkeja, vakuutusyhtiöitä ja saan jopa puhelinliittymän!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, olen ollut kahdenkymmenen vuoden ulosotto helvetissä.

Nyt kaikki kärsitty ja maksettu. Sain ihmisarvoni takaisin.

Pankitkaan ei enää kyykytä.

Vierailija
2/3 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle! Mulla vielä hetki matkaa tuohon. Velkaa noin 10 000, enää 500 jäljellä jotka maksan seuraavasta palkasta. Huonossa elämäntilanteessa tuli tehtyä huonoja valintoja... samanaikaisesti mies petti ja jätti, työpaikalla tuli yt ja sain lähteä ja vyyhti oli valmis. Nyt onneksi enää tuo 500 maksettavaa! Vaikkei luottotiedot heti palaudu, niin ihanaa ettei palkasta enää mene suurtaa summaa ulosottoon. Osamaksuja ja laskulle ostoa en edes haikaile, aion jatkossa säästää ja säästöillä tehdä isommat hankinnat: )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa sinulle!!!