Mikä saa nykypäivän naisen loukkaamtumaan helposti?
Tuntuu että mistään asiasta ei voi oikeasti keskustella tai vain yksinkertaisesti kertoa mielipidettään aiheuttamatta harmaita hiuksia toiselle?
Viimeisin deittini suuttui 3 treffeillä kun keskustelimme syvällisiä ja sanoin mielipiteeni joka kuului näin:
"Mielestäni ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jos syyttää joka asiassa aina muita tai kerjää sääliä omista virheistään"
Tuon jälkee treffit jäi tämän naisen kanssa viimeisiksi.
Ja siis tämä oli vain yksi esimerkki.
Olen kohdannut vähemmässäkin määrin loukkaantumisia ihmisten keskuudessa.
Eikä kyse ole haukkumisesta vaan perustelluista mielipiteistä.
En vain ymmärrä, minua itseä ei voi loukata mitenkään perusteluilla mielipiteillä.
Herkkänahkaisuus on muodissa...
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mistä nykypäivän nainen loukkaantuu? No tässä esimerkkejä:
- naiselle avaa oven
- naiselle ei avaa ovea
- teitittelee häntä
- ei teitittele häntä
- kannattaa naisten työssäkäymistä halutessaan
- kannattaa naisten jäämistä hoitovapaalle halutessaan
- pitää tärkeänä maahanmuuttajien pääsyä työelämään ja kielikursseille
- pitää tärkeänä sulkea rajat maahanmuutolta
- rakastaa isänmaata
- pitää isänmaata pelkkänä ideologina
- syö lihaa
- ei syö lihaa
- kannattaa mitä tahansa puoluetta
- ei äänestä vaaleissa
- pitää tuherosta
- pitää ajellusta
- kaikkein pahin: sanoo jotain toista naista ohimennen hyvännäköiseksiSinä näköjään olet loukkaantunut myös joka ikinen kerta, kun jotain tällaista tapahtuu. Avaat oven ja loukkaannut, kun et saanut seksiä. Et avannut ovea ja loukkaannut, kun et saanut seksiä. Söit lihaa ja loukkaannuit, kun et saanut seksiä. Et syönyt lihaa ja loukkaannut, kun et saanut seksiä. Jne.
En ole mies vaan nainen. Tuossa listassa oli pieni otos niistä asioista, joista täällä AV:lla syntyy vauhkoimmat ja kiivaimmat keskustelut.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan puolet näistä naisia koskevista valituksista tällä palstalla voisi otsikoida: "Mikä saa naiset käyttäytymään toisella tavalla kuin minä miehenä haluaisin?"
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos loukkaantuu = ei pidä jostain mielipiteestä ja ottaa sen henkilökohtaisesti ja siitä seuraa suuttumus.
Jos vain EI PIDÄ jostain mielipiteestä niin kykenee suhtautumaan asiaan neutraalisti ja perustelemaan miksi ei pidä.
Se että suuttuu on sama kuin loukkaantuu
Terv, ap
Ps. Se miksi tulee typoja ja en kerkeä vastaamaan johtuu edelleen siitä että olen töissä ja kirjoitan kännykällä nopeasti...
Se nainen ei ehkä ole myöskään pitänyt tavastasi esittää mielipide. Faktanomaisesti. Sellaisen ihmisen kanssa ei voi keskustella, joka ei perustele omia mielipiteitään vaan pitää niitä itsestäänselvyytenä. Esimerkkisi perusteella tämä olet sinä, ei nainen. Peräänkuulutat perusteluja muilta, mutta itse et perustele mitään. Keskustelutilanteen pitäisi olla vastavuoroinen toimiakseen.
Minusta kuulostaa, ettet ole edes etsinyt keskustelua tai mielipiteenvaihtoa, vaan vain esittänyt faktana omaa mutuasi, kuten teet täälläkin nyt. Ei tarvitse loukkaantua kokeakseen tuollaisen tilanteen hedelmättömänä ja rasittavana. Suuttumus seuraa varmasti, kun mielipiteesi oli vielä jyrkkä ja asenteesi vaikuttaa tuomitsevalta. Tähän päälle vielä teet perustelemattomia oletuksia naisesta väittäen hänen olevan loukkaantunut. Ei kannata olettaa tietävänsä vastapuolen tuntemuksia paremmin kuin hän itse. Kysy, jos et tiedä, älä oleta.
Eli vinkki: katso peiliin ja ymmärrä, että omassa keskustelutaidossasi on paljon hiomista. Sen sijaan, että paukutat ilmoille asioita faktana, ota keskustelevampi asenne, kysy myös keksustelukumppanisi mielipidettä ja opettele perustelemaan omat mielipiteesi ja mieti, miten voisit ilmaista sen olematta noin jyrkkä ja tuomitsevan oloinen. Tällä tavoin niiden naisten ei ehkä tee mieli karata tilanteesta vaan voitte jopa oppia olemaan yhdessä vaikka olettekin eri mieltä.
Tämä nykyinen tilanne, jossa väität eri mieltä olevaa naista syyttä loukkaantuneeksi ja herkkähipiäiseksi, ei toimi nyt eikä jatkossa.
Aivan loistava kommentti. Jos olisin vielä eksäni kanssa, näyttäisin tämän hänelle. Hän aina oletti minun tuntevan sitä ja tätä, ei koskaan kysynyt, eikä ilmeisesti pyrkinyt ymmärtämään. Omat mielipiteensä olivat aina äärimmäisen jyrkkiä, maailma mustavalkoinen. En tiedä mistä hän munlaiseni kukkaistytön (naisen) ikinä bongasi tai miksi minuun ihastui. Olen enemmän sitä tyyppiä, joka tanssii paljasjaloin rannalla ja ulvoo susien kanssa. Tämä vastakohtaisuus johti suorastaan uskomattomaan toimintaan makuuhuoneessa, valtavaan vetovoimaan, mutta hän oli tuomitseva ja suorastaan ilkeä kun en tehnyt kuten hän halusi tai olin eri mieltä.
Olen luonteeltani sellainen, että hyvin harvoin suutun tai loukkaannun mistään, mutta hän ei koskaan vaivautunut ottamaan selvää miltä minusta todella tuntui (paitsi sängyssä). Monta kertaa jouduin nielemään oman mielipiteeni - ja siis muutakin - että sopu säilyisi. Silti minä olin hysteerikko loppuvaiheissa vain ja ainoastaan koska näin asiat eri näkökulmasta tai laajemmin kuin hän. Eksä kertoi kavereilleen hullusta muijastaan ( joka ei ikinä riehunut, kiroillut, huutanut, lyönyt, tehnyt mitään hullua vaan aivan normaaleja asioita). Koska olin eri mieltä = loukkaantunut. Rakentava keskustelu ei ole sitä, että posmotetaan omaa näkemystä ad nauseam.
No, osa entisestä yhteisestä kaveripiiristä ajattelee mun olevan sekopää. Minä mietin, miksi ikinä menin sen miehen kanssa yhteen. Neuvona ap:lle ja muillekin: yrittäkää kommunikoida. Oman mielipiteen tyrkyttäminen faktana ei toimi, etenkään kun sitä tapahtuu koko ajan.
En ollut loukkaantunut, enemmänkin turhautunut ja loputtoman väsynyt. Miten voi ihminen olla tuollainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jos oletetaan, että nainen loukkaantuu jostain sanomisestasi. Niin miten reagoit siihen loukkaantumiseen? Suututko? Alatko dissaamaan ja haukkumaan herkkänahkaiseksi? Kadutko että loukkasit? Tunnetko empatiaa naista kohtaan, koska hänellä on paha mieli?
Tässä onkin avainkysymys.
Suhtaudutko ap tuomitsevasti, kun nainen ei hyväksykään sinun "faktojasi" ainoana totuutena?
Minun miesystäväni ei ole hienotunteisimmasta päästä ja sanoo välillä mitä sylki suuhun tuo ja käyttäytyy moukkamaisesti, mutta hän on aidosti pahoillaan jos on loukannut minua sanoillaan tai teoillaan. Sen takia jaksan häntä, vaikkei hän siitä miksikään muutu. Hän osaa kuitenkin pyytää anteeksi, halata ja pitää hyvänä.
Olisi niitä varmasti sopivampiakin kumppaneita, mutta jos on rakkautta ja empatiaa, se riittää pitkälle. Hän on minulle se oikea, vaikka osaa tahtomattaan olla välillä todella urpo ja sisiaalisesti kömpelö.
Tämä on mukava kuulla.
T. Sosiaalisesti tumpelo mies, joka tiedostaa sen
Mistä edes päättelit, että juuri tuo kommentti johti tapailemattomuuteen? En tuossa kommentissa itsessään näe mitään väärää, joten tulee vain mieleen että jätät tarkoituksella kertomatta koko keskustelun, tai oletat asioita.
Itse harvoin loukkaannun, mutta saatan toki olla täysin eri mieltä asioista tai pitää jonkun mielipiteitä jopa typerinä. Jos asia on ratkaiseva, en tietenkään voi enää tapailla kyseistä henkilöä. Voin kuitenkin keskustella asiasta normaalisti sen illan ajan, paitsi jos se toinen ei osaa mielipiteitään perustaa mihinkään, jolloin kyse on jankkaamisesta.
Minä vastaan suoraan otsikon kysymykseen. Ennen oli enemmän herrasmiehiä. Eli...
V: Miesten loukkaavat kommentit ja käytös.
Jumankauta että onnistuin taas saamaan hienon keskustelun aikaiseksi =D
Kerran viikkoon kun käy täällä tykittämässä ja taas onnistui. Tällä kertaa ei ollut edes paha yleistys, mutta yhteen pikku deittiin tartuttiin härskisti.
Minäpä nyt kerron ennen kuin lähen töistä ja päätelkää itse kunpi meistä on hullu
Kyseinen nainen on 2 eri deittisivulla ja vielä tinderissä. Polttaa tupakkaa ja postaili minulle hänen koirastaan kuvia.
Ja halusi NIIN KOVASTI löytää miehen, mutta kun EI TÄRPPÄÄ..
Mutta ei mulla muuta. Se oli vain yksi esimerkki.
Esimerkkejä NORMI elämästä voin kertoa viimeviikolta vielä yhden.
Vakioasiakkaani nainen loukkaantui kun kieltäydyin tulemasta hänelleen huoltokeikalle alennetulla hinnalla minkä annoin ensimmäisellä käynnillä.
Mutta se siitä
Hyvää viikonloppua kaikille terv, ap
Tinderissä yhden naisen kuvauksessa oli, että leipoo hyviä täytekakkuja. Aloitin keskustelun rennolla heitolla, että onko kakku jo valmiina jos tulen käymään. Vastaukseksi sain vihaisen viestin.
Huonoina päivinä naiset ovat kuin lapsia ja voivat loukkaantua/suuttua ihan mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikkoon kun käy täällä tykittämässä ja taas onnistui. Tällä kertaa ei ollut edes paha yleistys, mutta yhteen pikku deittiin tartuttiin härskisti.
Minäpä nyt kerron ennen kuin lähen töistä ja päätelkää itse kunpi meistä on hullu
Kyseinen nainen on 2 eri deittisivulla ja vielä tinderissä. Polttaa tupakkaa ja postaili minulle hänen koirastaan kuvia.Ja halusi NIIN KOVASTI löytää miehen, mutta kun EI TÄRPPÄÄ..
Vakioasiakkaani nainen loukkaantui kun kieltäydyin tulemasta hänelleen huoltokeikalle alennetulla hinnalla minkä annoin ensimmäisellä käynnillä.Mutta se siitä
Mmm, mitähän tarkoitat "huoltokeikalla" vakioasiakasnaiselle jollakin tietyllä hinnalla?
AP ON GIGOLO! 😂
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen nainen on 2 eri deittisivulla ja vielä tinderissä. Polttaa tupakkaa ja postaili minulle hänen koirastaan kuvia.Ja halusi NIIN KOVASTI löytää miehen, mutta kun EI TÄRPPÄÄ..
Vakioasiakkaani nainen loukkaantui kun kieltäydyin tulemasta hänelleen huoltokeikalle alennetulla hinnalla minkä annoin ensimmäisellä käynnillä.Mutta se siitä
*kumpi
Nainen siis mielestäsi epätoivoinen, postailee koirakuvia, mutta ei halua sua tavata enää kuitenkaan? Kyllähän se kertoo jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mmm, mitähän tarkoitat "huoltokeikalla" vakioasiakasnaiselle jollakin tietyllä hinnalla?
AP ON GIGOLO! 😂
Vastaan nyt vielä tähän..sitten lähden viikonlopun viettoonn
LVI HOMMIA kun teen omalla firmalla tarjoan ensimmöisen käynnin omaa hyvyyttä alennettuun hintaan.
Gigolosta aika kaukana.
Ei mulla muuta se on moro
Terv, ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ON GIGOLO! 😂
LVI HOMMIA kun teen omalla firmalla tarjoan ensimmöisen käynnin omaa hyvyyttä alennettuun hintaan.Gigolosta aika kaukana.
Ei mulla muuta se on moroTerv, ap
Ei tuu ikävä
Terv. Se deittisi
P.S. En loukkaantunut. Ihan muut syyt...
Vierailija kirjoitti:
Miten koirakuvat tai tupakointi liittyy mihinkään?
Totta kai tätä deittiesimerkkiä kommentoidaan. Vaikea muutakaan kommentoida kun en ole itse törmännyt ilmiöön, että "nykynainen" loukkaantuisi helpommin kuin aiemminkaan.
Miten tuossa vakioasiakkaan tapauksessa loukkaantuminen ilmeni?
Tää ap on ihan helmi. :D
Yleensä oon sitä mieltä että pellet kuuluu sirkukseen, mutta tälle nauroin niin vedet silmissä että tuu vaan toistekin ap tänne spedeileen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ON GIGOLO! 😂
LVI HOMMIA kun teen omalla firmalla tarjoan ensimmöisen käynnin omaa hyvyyttä alennettuun hintaan.Gigolosta aika kaukana.
Ei mulla muuta se on moroTerv, ap
Ei tuu ikävä
Terv. Se deittisi
P.S. En loukkaantunut. Ihan muut syyt...
Perus av-mamma. Ei menny tunteisiin mut meni kummiski kun kommentoit ap:n viestiin.
Sitten vielä tämä "terv, deittisi"
Haha ei voi muuta kuin nauraa. Koitahan pärjää ja muista olla silmäkovana täällä palstalla.
Suurin osa (nuorista) naisista on punavihreitä tapauksia, näppituntumalla ehkä 8/10. Pitäisi olla niin suvaitsevaista ja ymmärtää kaikkia kärsiviä ja vähäosaisia. Kaikilla pitää olla oikeus onneen jne.
Miehelle jää vaihtoehdoksi feikata kannattavansa ns. pehmeitä arvoja, vältellä asiaa sivuavia aiheita tai tavoitella niitä kokkarien oikeistosiiven bisnesnaisia.
Minä en nyt kyllä saanut ap:sta selvää mikä sai naisen suuttumaan treffeillä. Kyllä ne miehetkin osaa mielensä pahoittaa ja huomattu on. Olen törmännyt mieheen, joka yritti olla romanttinen. Kun en huolinut hänen romanttista käytöstään alkoi kauhea itkeminen mikä siinä on, kun kukaan ei häntä tuoli... Jos satun olemaan eriä mielipidettä jonkun miehen kanssa alkaa hirveä tappelu tai tinkaaminen. Jos en tee niinkuin miehet haluaa niin siitäkin jotkut kehtaa suuttua. Jos törmää henkilöön jonka kanssa pystyy rennosti juttelemaan, ettei tarvi pelätä mitään taka-ajatuksia sillä olevan tai suutu eriävästä mielipiteestä, vaikka kuinka kohteliaasti asian ilmaisee on todella harvinaista. Toki tämmöisiä naisiakin on en kiellä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa (nuorista) naisista on punavihreitä tapauksia, näppituntumalla ehkä 8/10. Pitäisi olla niin suvaitsevaista ja ymmärtää kaikkia kärsiviä ja vähäosaisia. Kaikilla pitää olla oikeus onneen jne.
Miehelle jää vaihtoehdoksi feikata kannattavansa ns. pehmeitä arvoja, vältellä asiaa sivuavia aiheita tai tavoitella niitä kokkarien oikeistosiiven bisnesnaisia.
Mitä puoluetta äänestät kun et suvaitse, ymmärrä ja usko kaikkien oikeuteen onneen etkä halua puolueesi ajavan näitä asioita? Kasvattiko äitisi sinusta tuollaisen ja haluat äitisi kaltaisen naisen itsellesi?
Onpa teillä ollut hyvät treffit. Painajaista olla treffeillä, joissa toinen alkaa laukoa näitä ehdottomia totuuksia. Nykynaisista sen verran, että ei ole mitään yhtä naistyyppiä. Itse en missään ruokaravintolassa viitsisi alkaa edes jauhaa siitä, kenellä on päässä vikaa ja kenellä ei.