Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa nykypäivän naisen loukkaamtumaan helposti?

Vierailija
09.06.2017 |

Tuntuu että mistään asiasta ei voi oikeasti keskustella tai vain yksinkertaisesti kertoa mielipidettään aiheuttamatta harmaita hiuksia toiselle?

Viimeisin deittini suuttui 3 treffeillä kun keskustelimme syvällisiä ja sanoin mielipiteeni joka kuului näin:
"Mielestäni ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jos syyttää joka asiassa aina muita tai kerjää sääliä omista virheistään"

Tuon jälkee treffit jäi tämän naisen kanssa viimeisiksi.
Ja siis tämä oli vain yksi esimerkki.

Olen kohdannut vähemmässäkin määrin loukkaantumisia ihmisten keskuudessa.
Eikä kyse ole haukkumisesta vaan perustelluista mielipiteistä.

En vain ymmärrä, minua itseä ei voi loukata mitenkään perusteluilla mielipiteillä.
Herkkänahkaisuus on muodissa...

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähh =Ddd

Ei jeesus täällä on seko porukkaa.

Terv, ap

Vierailija
62/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat rasittavalta ja arvomaailmaltasi oikeistolaiselta. Itselläni on sen verran elämänkokemusta, että tiedän asioiden olevan kaikkea muuta kuin mustavalkoisia. En muutenkaan välitä ihmisistä, jotka laukovat mielipiteitään faktoina.

Miehessä arvostan empaattisuutta, älykkyyttä, ystävällisyyttä ja kohteliaisuutta. Sinä vaikutat töksäyttelijältä. Tapailin tällaista jonkin aikaa, ja kyllä hän onnistui loukkaamaan minua möläytyksillään. Joskus ihmiset voivat olla erilaisia ja vetovoima on uskomaton, mutta joskus, kun toinen ei edes yritä ymmärtää ja on besserwisser, jolla riittää näitä mielipiteitä, joista ei saisi loukkaantua... no, ei se toimi.

Joku asperger-nainen voisi olla sulle hyvä. Ei loukkaannu helpolla, mutta et saa loukkaantua sinäkään siitä, kun hän sanoo sulle suoraan eikä toimi niin kuin haluat.

Toivottavasti tästä oli apua, ap.

Näin. Allekirjoitan tuon asperger-naisena, tai, no, naisena, joka on autismin spektrumilla. Exäni saattoi vetää herneen nenään jostakin kommentistani, joka oli ihan läpällä heitetty tai muuten viaton, tai suuttua jostakin mielestäni täysin harmittomasta asiasta tai tavasta. Ei voi ymmärtää. Siitä seurasi sitten mökötystä, loukkaantumista, suuttumusta. Mies paineli ovet paukkuen ulos tai muuten oli naama mutrulla päiväkausia. Erosimme koska eihän siitä mitään tullut. En jäänyt suremaan. Hän soitteli pari kertaa perään, kysyin aina "miksi?" Ei meillä mitenkään kivaa ollut, paitsi makuuhuoneessa. Siellä hän piti otteistani.

Erona ap:hen on kuitenkin se, että tiedostan, etten ole sosiaalisesti lahjakas. Olen hankala ihminen monella tavalla, enkä ulkoista sitä tähän lievähköön autismiini. Toki yritän olla miellyttävä ja empaattinen, mutta aina se ei onnistu, koska en näe käytöksessäni mitään vikaa. Minulle täytyy selittää, että tämä ei ole ok, koska X. Hyväksyn asian, mutta en välttämättä silti ymmärrä paitsi älyllisellä tasolla.

Tämä kuitenkin tarkoittaa sitä, etten loukkaannu helposti. Ap voisi laukoa totuuksiaan, ja ne varmaan menisivät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Olisitko kuitenkaan valmis seurustelemaan toisen totuudenpuhujan kanssa? Toisen besserwisserin? Loukkaantuisitko, jos sanoisin vaikka että nykymiehet ovat herkkiä kuin mimosat ja heiltä puuttuu munaa. Vai ajattelisitko, että mikäs tuossa, hän on varmaan ihan oikeessa. Et yhtään ottaisi itseesi?

Treffit lauantaina? 😘

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähh =Ddd

Terv, ap

Sinulla on ollut nyt monta sivua aikaa selventää tätä omaa näkökulmaasi ja kokemustasi ja tuota esimerkkisi keskustelua, mutta et sitä jostain syystä ole tehnyt. Jos haluat keskustella, voisit aloittaa nyt vain vastailemaan näihin ketjussa esitettyihin kysymyksiin. Aloita vaikka sillä miten tuo keskustelu muuten eteni ja millä tavalla nainen ilmaisi loukkaantumisensa.

Vierailija
64/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähh =Ddd

Terv, ap

Niin, mm. sinä, ap

Vierailija
65/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynaiset on heikompia ja herkempiä kermaperseitä kuin edellinen sukupolvi. Kun olot paranevat niin itsekeskeisyys korostuu, sietokyky vähenee ja herkkänahkaisuus lisääntyy.

Niin, ainakin nuoret naiset ovat jo tottuneet siihen, että naisia ei voi kohdella miten tahansa ja tietysti se näkyy sitten siinä, että omia oikeuksia ja mielipiteitä tuodaan myös herkemmin esiin ja epäkohtiin puututaan ja pyydetään vaikka setämiestä lopettamaan. Ennenhän tällainen olisi miehen puolelta kuitattu "huumorina" ja naisen olisi väitetty loukkaantuvan leikistä "ihan turhaan". Tämä loukkaantuneeksi väittäminen on täysin tyypillistä toisen oikeuksien ja mielipiteiden vähättelyä, jolla voidaan kuitata mikä tahansa perseily. Suorastaan klassikko. Leikillänihän minä vaan, älä nyt ota niin tosissaan!

Sietokyvyn sietääkin vähetä, ihan kaikkea ei tarvitsekaan kestää. Sen, missä oma raja menee, voi jokainen päättää ihan itse. Minullakin on nollatoleranssi kaikelle paskanjauhannalle, yleistykselle ja vaikka tytöttelylle. Kuten myös tällaiselle "taisitpa loukkaantua naiset ne vaan aina loukkaantuu!" kun joku itse käyttäytyy törpösti. En ole herkkänahkainen, vaan mielestäni töksäyttelevä jankkaaminen, omien mielipiteiden esittäminen ehdottomina faktoina ja myötätunnon ja ymmärryksen puute toisia ihmisiä kohtaan ovat ikäviä ominaisuuksia ihmisessä ja mikä tahansa näistä olisi ihan riittävä syy tapailun lopettamiselle.

Kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, ovatko ne naiset nyt loukkaantuneita vai eivätkö he vain pidä sinusta tuollaisten mielipiteiden jälkeen. Siinä on myös eroa, onko rehellinen vai lähinnä töykeä. Kaikkea ei myöskään tarvitse sanoa ääneen, sitä kutsutaan käytöstavoiksi.

Vierailija
66/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kuulkaa ihmiset. Miksi yhdistätte asioita aina treffailuun tai minuun henkilökohtaisesti.

Koittakaa katsoa ja keskustella asioista ylrisellä tasolla...

Kyllä minulla on ollu pitkän liiton suhteita.

On kavereita yms.

Mikä teitä vaivaa että syyllistötte minua.

Menikö teillä tunteisiin kun ette kykene keskustelemaan..

Terv, ap

Yrität keskustella yleisellä tasolla, mutta annat esimerkin henkilökohtaisesta elämästä, jossa tunnut ymmärtäneen kaiken täysin väärin.

Ennen kuin voimme edes keskustella yleisellä tasolla, täytyy miettiä tuota antamaasi esimerkkiä, että liittyykö se edes millään tavalla aiheeseen. Nainen nimittäin tuskin oli loukkaantunut yhtään mistään.

Voi siis olla, että mitään tällaista yleistä loukkaantumisilmiötä ei ole edes olemassa, vaan sinä vain luulet niin.

Tämä pitää nyt ensin selvittää.

Vierailija
67/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nainen ilmaisi loukkaantumisensa paitsi lopettamalla tapailemisesi?

Ehkä hän vaan ajatteli, että törppö mikä törppö. Ei jatkoon.

Vierailija
68/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että mistään asiasta ei voi oikeasti keskustella tai vain yksinkertaisesti kertoa mielipidettään aiheuttamatta harmaita hiuksia toiselle?

Viimeisin deittini suuttui 3 treffeillä kun keskustelimme syvällisiä ja sanoin mielipiteeni joka kuului näin:

"Mielestäni ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jos syyttää joka asiassa aina muita tai kerjää sääliä omista virheistään"

Tuon jälkee treffit jäi tämän naisen kanssa viimeisiksi.

Ja siis tämä oli vain yksi esimerkki.

Olen kohdannut vähemmässäkin määrin loukkaantumisia ihmisten keskuudessa.

Eikä kyse ole haukkumisesta vaan perustelluista mielipiteistä.

En vain ymmärrä, minua itseä ei voi loukata mitenkään perusteluilla mielipiteillä.

Herkkänahkaisuus on muodissa...

En kyllä millään usko, että tuo deittisi loukkaantui. Tai edes suuttui. Sanoiko hän loukkaantuneensa? Tai alkoiko hän vihaisena huutamaan sinulle? Taisit itse vain tulkita tai olettaa, että hän loukkaantui/suuttui.

Sen kylläkin uskon, että tuo yksi mielipiteesi saattoi lopettaa naisen kiinnostuksen ja olla syy siihen että uusia deittejä ei tullut. Tällaista tapahtuu, mutta ei loukkaantumisen tai suuttumisen takia. Vaan sen takia, että nainen toteaa, että mielipiteesi takia ette sovi yhteen, koska teillä on liian erilainen arvomaailma. Mielipiteet kertoo arvomaailmasta. Ja jos tämän naisen arvomaailmassa tärkeintä on empaattisuus, heikkojen ymmärtäminen ja auttaminen jne, niin tuollaisen mielipiteesi vuoksi olette tämän naiselle tärkeän arvon suhteen liian erilaisia. Ei kyse ole herkkänahkaisuudesta vaan siitä, että naiset valitsee kumppaninsa usein sillä perusteella, että on sama arvomaailma.

Miksikö työkavereiden tai muiden kavereiden kanssa ei käy samanlaista? Koska kavereiden kesken ei ole niin väliä, että millainen arvomaailma on. 

Vierailija
69/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähh =Ddd

Terv, ap

Ap:n mielestä vain hänen omat mielipiyeensä on hyväksyttävä oikeina ilman mitään perusteluja. Jos ei niin tee, vastapuolessa on vikaa. Sen sijaan ap:lle itselleen ei saa sanoa mitään mielipidettä edes perusteluineen tai hän loukkaantuu verisesti. Liian asperger ja herkkähipiäinen mies minun makuuni ja luultavasti syy, miksi ap:n muutkaan suhteet eivät toimi

Vierailija
70/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään, miksi tässä tapauksessa aloittaja mielummin kokee naisten loukkaantuvan jutuistaan kuin olevan ainoastaan pitämättä niistä (mitä siis itse pidän todennäköisempänä aloituksessa esitettyjen tietojen perusteella).

Jos naiset loukkaantuvat aloittajan mielipiteistä, aloittaja voi kuitenkin kokea, että hänellä on "valtaa" näiden naisten tunteisiin ja valintoihin. Kun taas jos naiset eivät vain jaa hänen mielipiteitään ja halua kuunnella niitä, "valta" onkin naisilla. Nämä vain valitsevat tiputtaa aloittajan elämästään, ilman mitään sen suurempia loukkaantumisia. 

Kuvittelen itseni tilanteseen, jossa olen käynyt muutamilla treffeillä kiinnostavalta vaikuttaneen miehen kanssa. Kolmansilla treffeillä osoittautuukin, että miehellä ja minulla on erilaiset arvomaailmat ja että miehen käsitykset esim. empatiasta eroavat omistani. En tuntisi loukkaantumista, koska ei välillämme vielä olisi minkäänlaista tunnesidettä muutaman tapaamiskerran perusteella. Saattaisin tuntea hetken aikaa pettymystä siitä, että ihmissuhteesta ei sitten tullutkaan mitään. Ja lisäksi varmaan lievää ärtymystä. Siinäpä se. 

Vierailija
71/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te huvittavia =D

Menkää töihin. Mä olen koko ajan. Ei jaksa vastaa vaan teidän hölmöihin asperger juttuihin.

Koittakaa joku vastata OTSIKON kysymykseen kerran?

Onnistuiskiko. Niitä ehkä jaksaa lukea. Ei noita teidän asperger psykooseja

Vierailija
72/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mielenterveyshoitajana mietin , että oletko sinä mielenterveysalalla? Mistä sinä voit laukoa näitä totuuksina? Ehkä naiset kaikkoaa siksi kun leikit asiantuntijaa? Pitävätköhän naiset sinua hieman outona? Kuuluuko tuo normaaliin keskustelun kulkuun? Voiko olla että sinun keskustelutaidoissa on puutetta?

Vierailija
73/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte te huvittavia =D

Menkää töihin. Mä olen koko ajan. Ei jaksa vastaa vaan teidän hölmöihin asperger juttuihin.

Minä menen iltavuoroon töihin.

Vastaus otsikon kysymykseen: sama kuin sinutkin.

Voisitko sinä vastata kerran näihin ketjussa esitettyihin kysymyksiin: miten keskustelu muuten eteni, mistä päättelit, että henkilö loukkaantui sinulle juuri tuosta lauseesta tai että hän ylipäätään loukkaantui?

Vierailija
74/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte te huvittavia =D

Sinulle siis kelpaa vain, jos on samaa mieltä kanssasi. Eli sitä mieltä, että naiset loukkaantuu helposti. Vain niitä kommentteja sinä haluat ja jaksat lukea ja kuulla.

Jos kyseenalaistaa mielipiteesi, ja toteaa että ei ollut loukkaantumisesta kyse ollenkaan, niin se on mielestäsi hölmö asperger juttu, ja psykoosi jopa. Jota et jaksa kuulla.

Jepjep.

Tsemppiä naistenhakuun.

Vierailija
75/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte te huvittavia =D

Voitko ensin esittää jonkun perustelun väitteellesi, että naiset loukkaantuvat helposti?

Mielestäni väite ei ole tosi, joten siihen on vaikea ottaa kantaa.

Vähän kuin kysyisit, että miksi krokotiilit lentävät? Näytä minulle lentävä krokotiili, niin minä voin sitten yrittää pohtia, miten ja miksi se on oppinut lentämään.

Vierailija
76/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kanssani voitte olla ihan eri mieltä mutta koittakaa nyt pweustella vähän

Ette edes tunne minua päättelette vain kaikkea ihme hommia. Pelkästään yhden nais esimerkin voimin.

Ja kyse oli LOUKKAANTUMISESTA koska luonnollisesti kysyin mikä on kun käytös muuttui.

Ja kyseinen nainen sanoi ettei pitänyt lauseestani eli LOUKKAANTUI.

Vieläkö pitää jankata tästä...

Vielä väitätte että minä loukkaannun?

Voin viedä vaikka jokaisen niin vöittävän henkilökohtaisesti kahville ja saatte haukkua minua vaikka miten jos siitä tykkäätte...

Voin vielä maksaa leikin. Ette saa minua loukattua.

Terv, ap

Vierailija
77/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte te huvittavia =D

Otsikossa on kirjoitusvirhe. Asperger-psykoosi (mitä ei ole olemassakaan) kirjoitetaan yhteen, samoin asperger-jutut jne.

Plus *onnistuisiko. Käykö tunteisiin, ap, kun tulee noita kirjoitusvirheitä noin runsaasti?

Vastaa sinä siihen, miten teidän keskustelu eteni ja kuinka tulit ilmaisseeksi tämän kärkevän mielipiteesi. Kuten moni muu, arvelen vahvasti, että kyseessä oli ja on ap:n empatian puute, ei mikään "naisten loukkaantuminen". Näitä asioita on kysytty sinulta jo monta kertaa, etkä ole vastannut. Sinä se taidat mielensäpahoittaja tässä olla.

Toisaalta aspergerit ovat yleensä suht älykkäitä, joten sinä lienet vain empatiakyvytön urpo. Eikä pidä LOUKKAANTUA, jos vastaus kysymykseesi ei satukaan miellyttämään, tai tässä tapauksessa vastaukset. Mitäs läksit, kikkelis kokkelis.

Vierailija
78/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette edes tunne minua päättelette vain kaikkea ihme hommia. Pelkästään yhden nais esimerkin voimin.

Ja kyse oli LOUKKAANTUMISESTA koska luonnollisesti kysyin mikä on kun käytös muuttui.

Voin viedä vaikka jokaisen niin vöittävän henkilökohtaisesti kahville ja saatte haukkua minua vaikka miten jos siitä tykkäätte...

Terv, ap

Jos joku sanoo, että hän ei pidä jostain lauseesta, niin se ei tarkoita, että hän LOUKKAANTUISI. 

Kyllä me sen uskomme, että nainen ei siitä lauseesta PITÄNYT.

Vierailija
79/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv, ap

Se, ettei pidä jostakin, ei tarkoita loukkaantumista. En minäkään pidä esim. persuista, heidän mielipiteistään, tai puurosta, mutta ei se tarkoita, että olisin loukkaantunut.

Vierailija
80/146 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelmahan ei nyt ole se, että naiset loukkaantuvat helposti, vaan että ap vain selittää siten itselleen torjutuksi tulemistaan.