Mikä saa nykypäivän naisen loukkaamtumaan helposti?
Tuntuu että mistään asiasta ei voi oikeasti keskustella tai vain yksinkertaisesti kertoa mielipidettään aiheuttamatta harmaita hiuksia toiselle?
Viimeisin deittini suuttui 3 treffeillä kun keskustelimme syvällisiä ja sanoin mielipiteeni joka kuului näin:
"Mielestäni ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jos syyttää joka asiassa aina muita tai kerjää sääliä omista virheistään"
Tuon jälkee treffit jäi tämän naisen kanssa viimeisiksi.
Ja siis tämä oli vain yksi esimerkki.
Olen kohdannut vähemmässäkin määrin loukkaantumisia ihmisten keskuudessa.
Eikä kyse ole haukkumisesta vaan perustelluista mielipiteistä.
En vain ymmärrä, minua itseä ei voi loukata mitenkään perusteluilla mielipiteillä.
Herkkänahkaisuus on muodissa...
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa keskustelua aiheesta ei teidän jankkaamista. Mitä se hyödyttää jos ap antaa esimerkkejä tapauksista..
Olen itsekkin suorasanainen ja olen samaa mieltä että ihmiset loukkaantuu turhaan nykyään.
Täällä syyttely on arkipäivää ja loukkaantuminen...
Suorasanaisuuttakin on monenlaista. Itsekin olen suorasanainen, mutta koskaan ei ole ollut ongelmaa, että loukkaanuttaisiin helposti.
Suorasanainen voi olla, vaikka olisi samalla kohtelias.
Rehellisyys ei tarkoita samaa kuin olla tarkoituksella epäkohtelias ja hyökätä ihmisten haavoittuvaisuuksia vastaan tai toitottaa mielipiteitään kysymättä, varsinkin jos tietää aihealueen olevan herkkä.
Suorasanaisuus ja rehellisyys on paikallaan monessa tilanteessa ja sinänsä ihan toivottavaakin ja jopa suomalaiselle kulttuurille ominaista. Sitten on näitä töksäyttelijöitä, joiden mielestä rehellisyyden nimissä on lupa sanoa mitä tahansa.
Töykeä käytös loukkaa ihan varmasti. Jos muiden loukkaantuminen itselle on jatkuva ongelma, kannattaa tarkastella sitä omaa käytöstä ja miettiä, ovatko ihmiset kysyneet mielipidettäsi vai puuttuko sinulta ehkä tilannetajua.
Vierailija kirjoitti:
Ap jos oletetaan, että nainen loukkaantuu jostain sanomisestasi. Niin miten reagoit siihen loukkaantumiseen? Suututko? Alatko dissaamaan ja haukkumaan herkkänahkaiseksi? Kadutko että loukkasit? Tunnetko empatiaa naista kohtaan, koska hänellä on paha mieli?
Tässä onkin avainkysymys.
Suhtaudutko ap tuomitsevasti, kun nainen ei hyväksykään sinun "faktojasi" ainoana totuutena?
Minun miesystäväni ei ole hienotunteisimmasta päästä ja sanoo välillä mitä sylki suuhun tuo ja käyttäytyy moukkamaisesti, mutta hän on aidosti pahoillaan jos on loukannut minua sanoillaan tai teoillaan. Sen takia jaksan häntä, vaikkei hän siitä miksikään muutu. Hän osaa kuitenkin pyytää anteeksi, halata ja pitää hyvänä.
Olisi niitä varmasti sopivampiakin kumppaneita, mutta jos on rakkautta ja empatiaa, se riittää pitkälle. Hän on minulle se oikea, vaikka osaa tahtomattaan olla välillä todella urpo ja sisiaalisesti kömpelö.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa keskustelua aiheesta ei teidän jankkaamista. Mitä se hyödyttää jos ap antaa esimerkkejä tapauksista..
Olen itsekkin suorasanainen ja olen samaa mieltä että ihmiset loukkaantuu turhaan nykyään.
Täällä syyttely on arkipäivää ja loukkaantuminen...
Se, että ihmiset/naiset loukkaantuvat helposti on ap:n ja sinun mielipide, kuten itsekin sanot. Ei fakta, vaan teidän oma tulkintanne asiasta.
Meillä muilla ketjun keskustelijoilla ei ole tällaista kokemusta asiasta, joten emme yhdy teidän mielipiteeseenne, ja siksi sille on toistuvasti pyydetty asiallisia perusteluja, eli siis esimerkkejä väitteen tueksi. Tätä kutsutaan rakentavaksi keskusteluksi, mutta on ilmeistä, ettei ap ymmärrä ko. konseptia, etkä ilmeisesti sinäkään, koska syytät meitä muita jankkaamisesta.
Ap, mistä päättelet, että tuo nainen loukkaantui? Sanoiko hän jotain siihen viittaavaa, vai mistä päättelet, että hän loukkaantui?
Yleensä treffeillä käydään 2-3 kertaa ja katsotaan, syntyykö sitä kuuluisaa kemiaa. Jos tuntuu, että "ihan kiva" mutta nyt vaan ei nappaa, niin seuraavia treffejä ei tule. Ei siinä mitään salaliittoteorioita tarvitse alkaa rakentelemaan. Nainen ei vaan ollut kiinnostunut susta.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Ap, mistä päättelet, että tuo nainen loukkaantui? Sanoiko hän jotain siihen viittaavaa, vai mistä päättelet, että hän loukkaantui?
Yleensä treffeillä käydään 2-3 kertaa ja katsotaan, syntyykö sitä kuuluisaa kemiaa. Jos tuntuu, että "ihan kiva" mutta nyt vaan ei nappaa, niin seuraavia treffejä ei tule. Ei siinä mitään salaliittoteorioita tarvitse alkaa rakentelemaan. Nainen ei vaan ollut kiinnostunut susta.
Tästä päästäänkin mainiosti tuohon ap:n vahvaan mielipiteeseen, jonka mukaan ihmisessä on jotain vikaa, jos syyttää toisia omista virheistään. Mitenkäänhän ei voi olla kyse siitä, että ap olisi ollut tämän naisen mielestä vain epäkiinnostava vaan tottakai syy on siinä, että nainen meni loukkaantumaan turhasta. Eli kuka se nyt sitten on, joka syyttää toisia omista virheistään.
Ei se johtunut tuosta lauseesta. Hän oli silkkihansikkain käsiteltävä ihminen. Ei sinulle oikea. Heidän kanssaan täytyy koko ajan varoa.
Vierailija kirjoitti:
Tähh =Ddd
Ei jeesus täällä on seko porukkaa.
Terv, ap
Malliesimerkki perustellusta mielipiteestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähh =Ddd
Ei jeesus täällä on seko porukkaa.
Terv, apMalliesimerkki perustellusta mielipiteestä!
Ja loukkaantumattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole kyse loukkaantumisesta, vaan tod.näk. nainen ei nähnyt suhteellinen tulevaisuutta, jos teidän arvot poikkeavat toisistaan. En minäkään voisi olla ihmisen kanssa, jonka mielestä ihminen on aina oman elämänsä seppä ja joka ei hyväksy tai ymmärrä ketään, jolla on vaikeuksia elämässä. Ihmiset yleensä tarvitsevat apua ja tukea monessa elämänvaiheessa. Teen töitä nuorten kanssa, ja ajattelen aina, että jos on tullut tehtyä moka (vaikka koulu lopetettu hetken mielijohteesta), asiasta pitää ottaa opikseen ja nenä kohti uutta.
Totta. Exäni ei tiennyt mitän muuta negatiivista tunnetta kuin yhden nimeltä "viha".
Vähän kuin ap nyt olettaa aina, että nainen loukkaantuu (ainut negatiivinen tai kriittinen olotila naiselle).
Exä ei ymmärtänyt, vaikka yritin kuinka selittää, että olen surullinen, loukkaantunut, äärimmäisen väsynyt ja ärtynyt siksi, alakuloinen jne. - hän aina valitti, että kun olet taas vihanen. Olin äärimmäisen harvoin vihainen - enkä edes läheskään aina negatiiviset tunteet kohdistuneet häneen tai johtuneet hänestä, kuten hän joka kerta oletti.
Minulla on yksi kaveri, jonka tapa keskustella poikkeaa mielestäni keskiverrosta. Hän siis kutsuu sitä keskusteluksi, minä kutsuisin sitä väittelyksi joka ajoittain lipsahtaa konfliktin puolelle. Hän on ihminen, joka loputtomiin jankkaa ja perustelee omaa mielipidettään. Kun esittää omansa, sieltä tulee aina "vastaväite", ja keskustelu muuttuu vääntämiseksi. Joskus tuntuu, ettei hänelle riitä että asiasta ollaan eri mieltä, ja makuasiostakin voi saada aikaiseksi monta kymmentä minuuttia kestävän väännön, jota tämä siis pitää normaalina keskusteluna. Hän on myös hyvin suorapuheinen ja vaatii ihmisiltä "keskustelutaitoja" ja kykyä puhua asiasta kuin asiasta. Hän kuvittelee, että hänen tapansa keskustella on se oikea, eikä ymmärrä että muille hän tuntuu hyökkäävältä. Kyllä sitä tulee välillä loukkaannuttua, kun toisen tapa "keskustella ja vaihtaa mielipiteitä" tuntuu lähinnä siltä, että minun mielipiteeni yritetään jyrätä ja osoittaa vääräksi. Harvoin tulee mitenkään vastaan eikä osoita mitenkään ymmärtävänsä myös keskustelun toista osapuolta.
Ihmisten tavat keskustella siis poikkeaa toisistaan. Jos itse pitää normina hyvin paatoksellista ja hyökkäävää keskustelutapaa, saattaa tuntuakin siltä että kaikki nykyään vaan loukkaantuvat "mielipiteistä".
Jaa, eikö aloittajalla ja hänen komppaajallaan sitten ollutkaan enää sanottavaa tähän asiaan. Todella syvällisiltä keskustelijoilta vaikutatte.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että mistään asiasta ei voi oikeasti keskustella tai vain yksinkertaisesti kertoa mielipidettään aiheuttamatta harmaita hiuksia toiselle?
Viimeisin deittini suuttui 3 treffeillä kun keskustelimme syvällisiä ja sanoin mielipiteeni joka kuului näin:
"Mielestäni ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jos syyttää joka asiassa aina muita tai kerjää sääliä omista virheistään"Tuon jälkee treffit jäi tämän naisen kanssa viimeisiksi.
Ja siis tämä oli vain yksi esimerkki.Olen kohdannut vähemmässäkin määrin loukkaantumisia ihmisten keskuudessa.
Eikä kyse ole haukkumisesta vaan perustelluista mielipiteistä.En vain ymmärrä, minua itseä ei voi loukata mitenkään perusteluilla mielipiteillä.
Herkkänahkaisuus on muodissa...
Sinä olet vain sosiaalisesti kävelevä katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
KYSYMYKSENI kuului mikä saa nykypäivänä naiset loukaantumaan helposti?
Ja nimenomaan kun kyse on perustelluista MIELIPITEISTÄ.
Aika sekopäistä päätellä että kaikki suuttuisi minun seurassani.
Ei todellakaa. En loukkaa ketään tahallani enkä edes pyri siihem
Miksi pyrkisin...Olen vain huomannut että moni nykyäännon melko herkkänahkaisia ja ottaa henkilökohtaisesti asiay turhaan. Kyselin miksiköhän asia on nöin..
No varmaan on myös heikon itsetunnon omaavia ihmisiä. Mutta en jaksa uskoa, että oma itsetuntosikaan mikään hyvä on, olet vain ylimielinen, ja siten koet olevasi arvostelun yläpuolella. Eikä muiden ajatukset sinusta loukkaa sinua. Mutta et itseäsi arvostakaan.
Niin siis ne naiset kokevat sen olevan sinun mielipiteesi heistä. Se, ettet osaa ilmaista ajatuksiasi niin, ettei moista väärinkäsitystä synny kertoo siitä, ettet ole kovin osaava keskustelija. Sorry.
Ai että mistä nykypäivän nainen loukkaantuu? No tässä esimerkkejä:
- naiselle avaa oven
- naiselle ei avaa ovea
- teitittelee häntä
- ei teitittele häntä
- kannattaa naisten työssäkäymistä halutessaan
- kannattaa naisten jäämistä hoitovapaalle halutessaan
- pitää tärkeänä maahanmuuttajien pääsyä työelämään ja kielikursseille
- pitää tärkeänä sulkea rajat maahanmuutolta
- rakastaa isänmaata
- pitää isänmaata pelkkänä ideologina
- syö lihaa
- ei syö lihaa
- kannattaa mitä tahansa puoluetta
- ei äänestä vaaleissa
- pitää tuherosta
- pitää ajellusta
- kaikkein pahin: sanoo jotain toista naista ohimennen hyvännäköiseksi
Varmaan puolet näistä naisia koskevista valituksista tällä palstalla voisi otsikoida: "Mikä saa naiset käyttäytymään toisella tavalla kuin minä miehenä haluaisin?"
Vierailija kirjoitti:
Naiset on yleisemmästi katsottuna herkempiä. Minua huvittaa naiset jotka on olevinaan kovia ja vahvoja mutta sisältään loukkaantuu yhtä helposti.
Thats life. Deal with it.
Sää tässä huvitat.
Vierailija kirjoitti:
- naiselle avaa oven
- naiselle ei avaa ovea
- teitittelee häntä
- ei teitittele häntä
- rakastaa isänmaata
- syö lihaa
- ei syö lihaa
- ei äänestä vaaleissa
- pitää tuherosta
- pitää ajellusta
Sinä näköjään olet loukkaantunut myös joka ikinen kerta, kun jotain tällaista tapahtuu. Avaat oven ja loukkaannut, kun et saanut seksiä. Et avannut ovea ja loukkaannut, kun et saanut seksiä. Söit lihaa ja loukkaannuit, kun et saanut seksiä. Et syönyt lihaa ja loukkaannut, kun et saanut seksiä. Jne.
Vierailija kirjoitti:
- naiselle avaa oven
- naiselle ei avaa ovea
- teitittelee häntä
- ei teitittele häntä
- rakastaa isänmaata
- syö lihaa
- ei syö lihaa
- ei äänestä vaaleissa
- pitää tuherosta
- pitää ajellusta
En loukkaannu enkä usko tuntevani ketään, joka loukkaantuu mistään noista.
Sen sijaan monia noista asioista en katsoisi hyvällä kumppanissa tai en pidä niistä tai ajattelen eri tavalla.
Mutta ei noista mikään loukkaa. Luulen, että sinä et nyt erota mielipide-eroa loukkaantumisesta.
Olisi aika paljon helpompaa jutella, jos tietäisi millaisista tilanteista puhutaan. Miten ihmeessä voisimme antaa aloittajan pyytämiä perusteita, jos emme tiedä yhtään, mitä hän tarkoittaa?
Perustele minulle, miksi miehet jatkuvasti valehtelevat? Mutta älä kysy mitään lisäkysymyksiä. Haluan vain sinun perustelusi enkä mitään jankkaamista. Ai, mitä, mikset voi keskustella aiheesta? Mikä tässä nyt on epäselvää?