Mikä saa nykypäivän naisen loukkaamtumaan helposti?
Tuntuu että mistään asiasta ei voi oikeasti keskustella tai vain yksinkertaisesti kertoa mielipidettään aiheuttamatta harmaita hiuksia toiselle?
Viimeisin deittini suuttui 3 treffeillä kun keskustelimme syvällisiä ja sanoin mielipiteeni joka kuului näin:
"Mielestäni ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jos syyttää joka asiassa aina muita tai kerjää sääliä omista virheistään"
Tuon jälkee treffit jäi tämän naisen kanssa viimeisiksi.
Ja siis tämä oli vain yksi esimerkki.
Olen kohdannut vähemmässäkin määrin loukkaantumisia ihmisten keskuudessa.
Eikä kyse ole haukkumisesta vaan perustelluista mielipiteistä.
En vain ymmärrä, minua itseä ei voi loukata mitenkään perusteluilla mielipiteillä.
Herkkänahkaisuus on muodissa...
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mielestäni ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jos syyttää joka asiassa aina muita tai kerjää sääliä omista virheistään.
Se taas voi johtua ihmisestä itsestään mutta itse näkisin että hänen ympäristöstään ennemminkin. Mutta jos sen sanoo kuin pitäisi sitä ihmisen omana syynä, niin totta kai loukkaantuu, jos se ei sitä ole. En itsekään haluaisi rakkaakseni ihmistä, jonka mielestä muiden pahuus mua kohtaan on oma syyni. Katsos sen aiheuttamat vauriot näkyvät meissä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mielestäni ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jos syyttää joka asiassa aina muita tai kerjää sääliä omista virheistään.
Se taas voi johtua ihmisestä itsestään mutta itse näkisin että hänen ympäristöstään ennemminkin. Mutta jos sen sanoo kuin pitäisi sitä ihmisen omana syynä, niin totta kai loukkaantuu, jos se ei sitä ole. En itsekään haluaisi rakkaakseni ihmistä, jonka mielestä muiden pahuus mua kohtaan on oma syyni. Katsos sen aiheuttamat vauriot näkyvät meissä pitkään.
Nyt taisi mennä sarkastinen piikittely-yritykseni ap:ta kohtaan ihan pieleen. Tarkoitin tuon kommentiksi ap:n aloitukseen, jossa hän syyttää muita todennäköisesti omista virheistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että olet tehnyt väärän johtopäätöksen. Kun jännämies on vienyt naisen niin kotona yksinäisenä perjantaina olet kaljatölkki kädessäsi fundeerannut että miksi toisia treffeja ei tule vaan kaikki jää yhteen kertaan. Olet sitten kelannut asiaa ja keksinyt "ne" lauseet ja sanat mitkä muka on moisen aiheuttanut.
Ongelma voi olla paljon syvällisempia ja liittyä koko olemukseesi?
Loukkaatko tarkoituksella seuralaisesi tunteita vain että on muka mielipiteesi ja johon sinulla on oikeus? Olisiko niin että haluat alistaa naista ja tuot sen ilmi heti ekoilla treffeillä että jos tapaisit jonkun kynnysmaton joka hyväksyisi sinut?
Mieti tätä.
Huhhu mitä spekulaatioita....
Ensinnäkin kyse oli jo aika monennen kerran tapaamisesta. Ei minua kiinosta tuleeko toisia vai kolmansia kerron vain mielipiteeni asioihin.
Ei minun työkaverit ai ystävät vedä herneitä nenään mistään perusteluista mielipiteistä. Mielipiteet kuuluu elämään.
Keskustelu liittyy herkkänahkaisuuteen.
Turha tulla tänne heti vetämään jotain ihme seko spekulaatioita.Terv, ap
Kiva ois vain kuulla jotain persteluja ;D
No mihin sinä haluat perustelun??
Miksi mielestäsi ihminen joka AINA SYYLLISTÄÄ MUITA omista virheistään olisi tasapainoinen?
Eikö se ole päivänselvä asia.
Mitä hyötyä on muiden syyllistämisessä omista virheistä?
Ei kyse ole siitä että olisin ylimielinen tai kylmä.
Terv, ap
Henkilökohtaisesti voin sanoa että e-pillerit. Mieheni heittää hassunhauskoja juttuja, joskus vähän ilkeämpiäkin. Ennen nauroin niille, ja menin mukaan, pillereiden jälkeen olen loukkaantunut helpommin ja meinaan joka kerta vain alkaa itkemään siinä kohtaa. :D Tunnistan kylä itse siinä kohtaa, että nyt ei taas ole mitään järjellistä syytä itkemiseen, mutta ei sille silti voi mitään.
Niin ja ap lisää vielä. Juttelimme yleisellä tasolla ihmisitä. Ei TOISESTA....
Terv,ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi mennä sarkastinen piikittely-yritykseni ap:ta kohtaan ihan pieleen. Tarkoitin tuon kommentiksi ap:n aloitukseen, jossa hän syyttää muita todennäköisesti omista virheistään.
Sarkastinen? Lue se uudelleen ja jätä sarkasmiepäilysi pois, koska sillä en sitä kirjoittanut. Halusin ap:n ymmärtävän jotain uutta. Lue se sillä mielellä. Vai onko uuden vastaanottaminen poissuljettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että olet tehnyt väärän johtopäätöksen. Kun jännämies on vienyt naisen niin kotona yksinäisenä perjantaina olet kaljatölkki kädessäsi fundeerannut että miksi toisia treffeja ei tule vaan kaikki jää yhteen kertaan. Olet sitten kelannut asiaa ja keksinyt "ne" lauseet ja sanat mitkä muka on moisen aiheuttanut.
Loukkaatko tarkoituksella seuralaisesi tunteita vain että on muka mielipiteesi ja johon sinulla on oikeus? Olisiko niin että haluat alistaa naista ja tuot sen ilmi heti ekoilla treffeillä että jos tapaisit jonkun kynnysmaton joka hyväksyisi sinut?
Mieti tätä.
Ensinnäkin kyse oli jo aika monennen kerran tapaamisesta. Ei minua kiinosta tuleeko toisia vai kolmansia kerron vain mielipiteeni asioihin.
Ei minun työkaverit ai ystävät vedä herneitä nenään mistään perusteluista mielipiteistä. Mielipiteet kuuluu elämään.
Miksi mielestäsi ihminen joka AINA SYYLLISTÄÄ MUITA omista virheistään olisi tasapainoinen?Eikö se ole päivänselvä asia.
Mitä hyötyä on muiden syyllistämisessä omista virheistä?Ei kyse ole siitä että olisin ylimielinen tai kylmä.
Terv, ap
Miksi oltat, että sen on aihuttanut henkilön oma virheellisyys? Muiden pahuus aiheuttaa samaa ihmiselle.
Tässähän ap nyt syyttää vain naista tilanteen ryssimisestä eikä hänessä itsessään ole mitään vikaa, joten...? Me täällä ei tietenkään voida mitään järkevää sanoa koska ei olla nähty tilannetta kokonaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että mistään asiasta ei voi oikeasti keskustella tai vain yksinkertaisesti kertoa mielipidettään aiheuttamatta harmaita hiuksia toiselle?
Viimeisin deittini suuttui 3 treffeillä kun keskustelimme syvällisiä ja sanoin mielipiteeni joka kuului näin:
"Mielestäni ihmisellä ei ole kaikki kunnossa jos syyttää joka asiassa aina muita tai kerjää sääliä omista virheistään"Tuon jälkee treffit jäi tämän naisen kanssa viimeisiksi.
Ja siis tämä oli vain yksi esimerkki.Olen kohdannut vähemmässäkin määrin loukkaantumisia ihmisten keskuudessa.
Eikä kyse ole haukkumisesta vaan perustelluista mielipiteistä.En vain ymmärrä, minua itseä ei voi loukata mitenkään perusteluilla mielipiteillä.
Herkkänahkaisuus on muodissa...
Hyvä :) Kiitän vinkistä, tuolla saa helposti selville sellaiset, joitten kanssa ei kannatakaan jatkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Tässähän ap nyt syyttää vain naista tilanteen ryssimisestä eikä hänessä itsessään ole mitään vikaa, joten...? Me täällä ei tietenkään voida mitään järkevää sanoa koska ei olla nähty tilannetta kokonaisuutena.
Kyllä mä ainakn voin sanoa. Aloittajalla on ihan vääristynyt näkemys siitä, mistä hän puhuu (valittajista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se taas voi johtua ihmisestä itsestään mutta itse näkisin että hänen ympäristöstään ennemminkin. Mutta jos sen sanoo kuin pitäisi sitä ihmisen omana syynä, niin totta kai loukkaantuu, jos se ei sitä ole. En itsekään haluaisi rakkaakseni ihmistä, jonka mielestä muiden pahuus mua kohtaan on oma syyni. Katsos sen aiheuttamat vauriot näkyvät meissä pitkään.Nyt taisi mennä sarkastinen piikittely-yritykseni ap:ta kohtaan ihan pieleen. Tarkoitin tuon kommentiksi ap:n aloitukseen, jossa hän syyttää muita todennäköisesti omista virheistään.
Sarkastinen? Lue se uudelleen ja jätä sarkasmiepäilysi pois, koska sillä en sitä kirjoittanut. Halusin ap:n ymmärtävän jotain uutta. Lue se sillä mielellä. Vai onko uuden vastaanottaminen poissuljettu?
Mutta minä kirjoitin tuon viestini yrittäen olla sarkastinen. Ja meni pieleen, en osannut ilmaista itseäni. En oikeasti tarkoittanut sanoa noin haluten keskustella aiheesta, vaan tarkoitin, että ap:han itsekin tässä syyttää muita ja kerjää sääliä omista virheistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minä kirjoitin tuon viestini yrittäen olla sarkastinen. Ja meni pieleen, en osannut ilmaista itseäni. En oikeasti tarkoittanut sanoa noin haluten keskustella aiheesta, vaan tarkoitin, että ap:han itsekin tässä syyttää muita ja kerjää sääliä omista virheistään.
Juu no sitten ollaan samaa mieltä. Tosin ap ei varsinaisesti ole virheellinen, mutta ei vain ymmärrä jotain asioita. Jos ei haluakaan oppia ymmärtämään se alkaa olla virhe hänessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti tätä.
Nuo lauseet paljastavat paljon persoonallisuudestasi. Sinua ei kiinnosta tuleeko treffejä, pääasia että saat laukoa mielipiteitäsi faktoina. (Ja sitten kuitenkin kiinnostaa niin paljon, että pitää tulla palstalle valittamaan siitä, ettei treffailu jatkunut.)
Et ole sosiaalisesti kovin lahjakas ja siinä syy, etteivät treffailusi jatku. Ei naisten herkkänahkaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti tätä.
Miksi mielestäsi ihminen joka AINA SYYLLISTÄÄ MUITA omista virheistään olisi tasapainoinen?Eikö se ole päivänselvä asia.
Mitä hyötyä on muiden syyllistämisessä omista virheistä?Ei kyse ole siitä että olisin ylimielinen tai kylmä.
Terv, ap
Miksi oltat, että sen on aihuttanut henkilön oma virheellisyys? Muiden pahuus aiheuttaa samaa ihmiselle.
Ota huomioon sana AINA
Terv, ap
Eihän tuossa mikään viitannut loukkaantumiseen. Nainen ei todennäköisesti vaan pitänyt kommentista, koska se viittasi erilaiseen arvomaailmaan ja ihmiskuvaan kuin hänen omansa.
Itse olen jossain määrin samaa mieltä mielipiteesi kanssa (ainoastaan mielipidehän se on, ei minkäänlaista "faktaa"). Jos kuitenkin esitit asian juuri noilla sananvalinnoilla, olisin itsekin jäänyt toteamustasi miettimään ja todennäköisesti se olisi vaivannut minua. "Kerjää sääliä" jo itsessään on hyvin asenteellisesti sanottu. Myös "ei ole kaikki kunnossa" on aika lavea tapa ilmaista asiaa, koska aika harvalla ihmisellä loppujen lopuksi on kaikki kunnossa elämässään.
Itse pidän arvossa enemmänkin armollisuutta ihmisten epätäydellisyyttä, virheitä ja erehdyksiä kohtaan. Meistä jokainen on jossain määrin sokea omalle käyttäytymiselleen. Niin sinäkin aloittaja, koska tulkitset naisten "loukkaantuvan" jutuistasi kun todennäköisempää on, että he eivät vaan pidä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti tätä.
Terv, ap
Ota huomioon sana AINA
Terv, ap
Sellaista ihmistä ei kyllä olekaan, joten voi olettaa, että tarkoitat ylipäätään ihmisiä, joilla on mielestäsi liikaa valitettavaa. Määrittelemättä mikä on sulle liikaa. Ehkä ne naiset ei jaksa jäädä määrittämään, mahtavatko he olla sinusta sellaisia.
Vastauksena aloituksen kysymykseen:
Ilmeisesti sinä saat naiset loukkaantumaan jutuillasi. Helposti vai ei helposti, ongelma on joka tapauksessa enemmänkin sinun sosiaalisissa taidoissasi. Ei kannata olla kauhean kärkäs tapailun alkuvaiheessa, suuntaan tai toiseen.
Ja tämä pätee niin miehiin kuin naisiin, myös vaikka uudella työpaikalla eikä pelkästään treffailussa.
Tottahan tuo on, mutta riippuu ihan asiayhteydestä, miten sen tulkitsee. Varsinkaan treffailun alkuvaiheessa ei kannata töksäytellä asioita liian suorasukaisesti!
Kuulostat rasittavalta ja arvomaailmaltasi oikeistolaiselta. Itselläni on sen verran elämänkokemusta, että tiedän asioiden olevan kaikkea muuta kuin mustavalkoisia. En muutenkaan välitä ihmisistä, jotka laukovat mielipiteitään faktoina.
Miehessä arvostan empaattisuutta, älykkyyttä, ystävällisyyttä ja kohteliaisuutta. Sinä vaikutat töksäyttelijältä. Tapailin tällaista jonkin aikaa, ja kyllä hän onnistui loukkaamaan minua möläytyksillään. Joskus ihmiset voivat olla erilaisia ja vetovoima on uskomaton, mutta joskus, kun toinen ei edes yritä ymmärtää ja on besserwisser, jolla riittää näitä mielipiteitä, joista ei saisi loukkaantua... no, ei se toimi.
Joku asperger-nainen voisi olla sulle hyvä. Ei loukkaannu helpolla, mutta et saa loukkaantua sinäkään siitä, kun hän sanoo sulle suoraan eikä toimi niin kuin haluat.
Toivottavasti tästä oli apua, ap.
Arvopohja saattoi olla liian erilainen. Silloin se sinun mielipiteesi on vähän liikaa. En mäkään pidä kovien arvojen miehiä haluttavina.